I Love Techno 2008

Het forum van I Love Techno
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Re: I Love Techno 2008

Bericht door dewitte »

16/11 Grote drugsvangst op I Love Techno festival in Gent:

De politie heeft op het I Love Techno festival in Gent een grote drugsvangst gedaan. Maar liefst 42 mensen werden opgepakt met drugs op zak.

De gearresteerden hadden alles bij elkaar 231 xtc-pillen en 465 LSD-trips op zak. Een Fransman, die bij de ingang geklist kon worden, had maar liefst 236 LSD-trips op zak.

De politie controleerde ook 160 autobestuurders op alcohol. Een kwart van hen testte positief.

Ondanks de grote drugsvangst spreekt de politie van een vrij rustige editie van I Love Techno. De dertiende editie van het festival trok maar liefst 35.000 technofans, die een hele avond lang naar muziek van 30 verschillende dj's konden luisteren.



Die fransman dacht daar effe 3 maanden voorschot op zijn loon gaan op te strijken :D
Montini '
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: I Love Techno 2008

Bericht door pooley »

en dat noemen ze groot.
kom hé :)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: I Love Techno 2008

Bericht door varth »

Gisteren ben ik na 5 jaar ook nog eens geweest. Uit principe ging ik niet meer, maar het was vooral de bedoeling om met de beste kameraden nog eens een feestje te bouwen zonder hun vrouwelijk gevolg. Door een paar toevalligheden heeft het me ook geen euro gekost, wat achteraf gezien zeker mooi meegenomen was.

In die vijf jaar is er ook niet veel veranderd. Het geluid was in zo goed als alle zalen waar ik geweest ben (4 van de 5) niet echt goed te noemen. De eerste 20 meter voor het podium was deftig, vanaf dan was het een soep. Als je achteraan in de zaal stond, hoorde je vaak gewoon wat hoge tonen en het gebrom van de bassen. Blijkbaar ligt ook wel veel aan het feit dat het geluid gelimiteerd is. Dus dj's mogen luider spelen, maar eventuele boetes zijn voor hun (uit goede bron vernomen) :scratch: De decoratie en lichteffecten waren ook weer van een bedroevend niveau. Enkel de green room vond ik qua licht de moeite. Op het laatst geen water meer in de red room, en daar was het dus net een sauna. Bloedheet en vochtigheidsgraad 100%... Maar dat had ook wel iets op de strakke beats van Dave Clarke en Robert Hood. Voor de rest natuurlijk alles lekker duur, 2,50 € voor een pint is me toch net wat te veel.

Maar soit, de muziek dan. Eerst een half uurtje Dusty Kid of zoiets meegepikt. Rustig maar genietbaar ondanks het lamentabele geluid in de red room. Op dat moment zat de orange room vol voor de Crookers. Daarna eens gaan piepen bij Digitalism, maar dat trok op niets. Terug richting red room voor een leuke set van Marcel Dettman, maar veel van platen werden ook nu weer tot een rommelige brei herleid. Underworld live was in orde. Goede sfeer, heel uitgelaten tijdens klassiekers als Rez en Born Slippy. Daarna even gaan kijken bij Richie en co in de yellow room. Bijlange niet helemaal gevuld, niet geweldig veel sfeer, een sound system dat de diepe bassen niet aankon... Dan maar ff gaan schranzen op de beats van Rush, man wat een baggermuziek. Terug naar de red room voor Pierre met daarna Dave Clarke zelf. Best wel goede set van Mr Clarke. Niet te veel kermisplaten, secuur gemixt en zonder al te veel overdadige effecten. Heeft als afsluiter een zwaar bommeke gedraaid. Mja, hij heeft me een beetje verrast. Als afsluiter nog een stuk van Robert Hood meegepikt. Man van de avond. Pompende, funky, minimalistische techno zoals we van hem gewoon zijn. Techno zoals het voor mij op zo'n event om 5u hoort.

Conclusie: de fidget house en neo electro van Ed Banger rec, Crookers, Digitalism ect trekt veruit het meeste volk. Muzikaal vond ik het in orde, maar voor de rest is het imo niet echt zijn geld waard als je 45 euro dokt voor een ticket. Het volk leek me wel een stuk minder irritant en marginaal als een aantal jaren terug. Overal hing een gemoedelijke sfeer, en het aantal totaal begaaide mensen viel precies ook mee. Het was alleszins niet zo storend. Bij het wegrijden van de parking was er wel politiecontrole op het gebruik van alcohol en drugs. Niet slecht vind ik. En voor de rest vind ik hun vangst maar mager gezien de bezoekersaantallen die je hebt
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

deftig editie qua muziek, maar zo warm? nog nooit meegemaakt
als ik mensen zag afgevoerd worden dacht ik niet aan drugs maar eerder aan de warmte, het was echt niet normaal :-o

ahja, en toiletten nog niet groter dan een standaard toilet zoals op café? WTF? dat is om problemen vragen!
er zat mss 500 man opeen GEPLAKT op 30m²
=> wildplassen in de zaal leek me niet meer dan een logische reactie

soit, muziek was in orde, alleen same old story, voor zo veel geld kon het allemaal wel beter


underworld: vet
pierre: vet
clarke: vet
hood: vet

en oh ja, die vervanger van Umek heeft dat goed gedaan
felix krocher nadien was wel direct steviger en dat deed deugd

heb idd spijt dat ik murphy niet gehoord heb, sms te laat gekregen van maat van mij, en het was in orde naar het schijnt 8)


3 meisjes dood in de terugweg? auto ongeval? soit, straks eens naar het nieuws kijken, wel spijtig het zal je dochter maar wezen
anyway, dat heeft niets met ilt te maken uiteraard, alhoewel de warmte echt wel niet te doen was, als je na die hitte nog moet rijden... onverantwoord in principe


ILT was voor ons gedaan om 6u en tegen dat we thuis waren was het 8u lange maar grappige terugrit :mrgreen:

korte drank: ook nog nooit gezien in mijn leven! 8.75eur! maar... wat kreeg je?? 2 milliliter vodka of 2 milliliter bacardi... ge moest u haasten of het was al verdampt tegen dat je dronk! ge moest soms nen bril opzetten om de drank te zien in je glas... pfff, er zijn limieten hé :P

oh ja, bijna vergeten, veeeeeeeeeeeeel grappig wannabe-est-ce-que-tu-m'as-vu volk gezien, lag meermaals strike :D :D
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

voor de geïnteresseerden:
http://rapidshare.com/users/O9LJ3K

ps: de set van Robert Hood is de beste imho, man van de avond... ongetwijfeld 8)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: I Love Techno 2008

Bericht door poehaaaaa »

eigenlijk wel grappig... in den tijd da ik nog nr I love Techno ging, vroeg ik aan maten of ze misschien vanop de radio een paar cassetjes konden opnemen (van de rechtstreekse uitzendingen). Mee een beetje chance deden ze dat dan ook :mrgreen: . Nu vind ge de hele avond amper 12 uur op internet.

Denk da ik nimeer mee ben met alles als ik zo nr het nieuws keek: gitaaroptredens??? :scratch: Euh...
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

het is niet anders hoor, enkel digitaal ipv op casette
wat op het internet staat is wat ze uitgezonden hebben op stubru...

idd, die gitaren... raar... sommige zalen hadden echt rare namen op hun affiche staan
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: I Love Techno 2008

Bericht door lemant »

After schreef:
idd, die gitaren... raar... sommige zalen hadden echt rare namen op hun affiche staan
Hot Chip ruled ...

Zo bizar is dat nu ook weer niet hé, de programmatie is toch altijd breder dan techno geweest?
Zelfs de headliner van deze editie begon ooit als rockband :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: I Love Techno 2008

Bericht door back to the 90's »

ik ben er na 7-8 jaar nog eens bijgeweest.
wat een plezier om daar binne te graken zeg,duwen en trekken da ze daar doen.
percies of hunne avond naar de knoppen is als ze er niet van de eerste noot bij zijn :roll:

omdat het overal goed vol zat ben ik bijna de hele tijd in de rode zaal gebleven.
daar hebben ze om 22h30 het eerste slachtoffer mogen weg voeren :?
vond het daar niet slecht,ma zou ni weten wie ik daar allemaal gehoord heb.
weet juist pierre en dave clarke.
na het eerste liedje van underworld zijn we eens naar de groen zaal gegaan.
daar begon Rush en raar maar waar,daar heb ik mij het meeste geamuseerd :mrgreen:
halfweg rush zijne set terug naar de rode zaal gegaan.
vond dave clarke ni slecht,ma ik heb wel al beter gehoord van hem.

uiteindelijk rond een uur of 4 door gegaan met 1 conclusie : I love techno is echt niks meer voor mij.
geef mij maar e klein donker feesje,ni meer ni minder.


niemand die oudstrijder gezien met zijn bonzai T-shirt?
bordeaux met ne schone lijst dj's op
op de achterkant stond de mooie datum : 3dec 1993 :D
Nothing is what is seems to be
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: I Love Techno 2008

Bericht door varth »

After schreef:
ps: de set van Robert Hood is de beste imho, man van de avond... ongetwijfeld 8)
amai nog ni, de vermoeidheid was meteen weg en vollebak gaan.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

back to the 90's schreef:niemand die oudstrijder gezien met zijn bonzai T-shirt?
bordeaux met ne schone lijst dj's op
op de achterkant stond de mooie datum : 3dec 1993 :D
ik heb er mee gesproken, die was van Engeland :-o
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

heeft er iemand de dochter van Robert Hood gezien? 12jaar oud en die zei in de micro voor heel de zaal, rond 5u:

My Daddy, Robert Hood, Is The Best DJ In The World. I LOVE TECHNO.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: I Love Techno 2008

Bericht door cherryman »

After schreef:heeft er iemand de dochter van Robert Hood gezien? 12jaar oud en die zei in de micro voor heel de zaal, rond 5u:

My Daddy, Robert Hood, Is The Best DJ In The World. I LOVE TECHNO.
Is die ni een beetje jong voor u jong :mrgreen:

Kben ni geweest naar ilt trouwens, heb wel gemengde reacties gehoord.
Het gedrum aan de ingang was bij veel mensen hier ook wel een negatief punt.

Laatste ilt die ik gedaan heb dateert ook alweer van 2001 met de -voor mij- geweldige live van 'Push'.
Net zoals back to the 90's zeggen die mega-events me nog maar weinig en dan zeker van die commercieële...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: I Love Techno 2008

Bericht door Psytox »

ook nog es geweest en 't is ook mijn ding niet. te groot, en moesten ze de leeftijdslimiet zoals in Duitsland zetten op 18 of 21 was er twee derden minder volk vrees ik :) Nuja, ILT is nog nooit mijn ding geweest. Wel een paar goeie dj's gehoord die ik weer kan voorstellen aan paar orgs, dus al bij al geen verloren avond. zo met het gedacht van "'t is beter dan voor tv te zitten" rondgelopen en wa mensen tegengekomen da'k ken, dus not bad.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: I Love Techno 2008

Bericht door After »

als dat geen goede opmerking is! mensen kunnen soms parties afbreken, maar zitten dan wel s'avonds voor hun tv op zaterdagavond, geef mij maar een avond vol met bier en plezier :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten