Veel disco's sluiten de deuren...

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:Je kan dat een beetje vergelijken met onze voetbal. De grootste reden waarom het Belgische voetbal niet meer is wat het geweest > te veel buitenlandse voetballers in onze competitie.

Hetzelfde is nu aan het gebeuren met onze Belgische scene. Onze eigen Belgische trots zoals Fabrice Lig, Pole Folder, Spirit Catcher, Kolombo en Jona komen hier nauwelijks aan de bak terwijl ze over heel de wereld graag geziene gast djs zijn.
Zéér juist... Ik denk dat ze dit in Nederland al een paar jaar geleden door hadden.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door After »

nog al een geluk dat we H2O hebben, om maar een dom voorbeeld te geven :D daar moet ik nooit de line-up van weten, de paar keer dat ik er kwam, wist ik wat ik mocht verwachten

en dat had je vroeger ook bij cherrymoon en dergelijke
nu gaan ze uit voor die éne dj... belachelijk...

ik herinner mij nog die franse dj in laRocca, 22euro inkom voor zijn set van 2uurtjes :roll:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door quincy »

Of zo een avondje La Bush, gewoon zonder te weten wat er te doen was, puur voor de club, de sfeer en Georges ... konden we maar teruggaan in de tijd hé :scratch:
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Psytox »

quincy schreef:Of zo een avondje La Bush, gewoon zonder te weten wat er te doen was, puur voor de club, de sfeer en Georges ... konden we maar teruggaan in de tijd hé :scratch:
bwa... ik ben er vaak genoeg gaan lopen door George's ook... 'k vind het "systeem" van nu niet slechter, maja, ben sowieso meer aan feesten, ik ben heel rap uitgekeken op steeds hetzelfde. En alhoewel ik dezelfde dj's ook volg vind ik het wijs dat ik ze op verschillende plaatsen kan zien, met andere mensen, andere sfeer, ne keer in openlucht,... 'k heb dit jaar zo al 5 keer Raresh gezien in 4 verschillende landen, en telkens dikke feest. Dat is voor mij veel leuker, zeker als je dan in hartje duitsland nog 10 mensen tegen komt die je kent van alhier en dus ook one family vormt, zij het op verplaatsing... gewoon zalig.

Clubs zijn voor mij persoonlijk leuk voor ne keer, maar elke week naar hetzelfde... ik eet ook niet elke dag hetzelfde. Ik ga nog wel soms eens op den bots naar een club, maar da's dan meestal fabric of zo, waar je gewoon weet dat het in orde gaat zijn muzikaal. In België is dat lijstje van "ogen-toe-kiezen-club" een stuk korter. 'k denk dat da enkel H²O of Fuse is...
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door varth »

zelfs Fuse staat imo niet meer garant voor een club waar je weet wat je te wachten staat. De ene week veel volk, geweldige sfeer met super muziek, de andere week weinig mensen, tamme sfeer en middelmatige muziek (redelijk vaak juist door de guests). Ik vind hun programmatie de laatste tijd nogal eenzijdig en "safe", en er spelen veel te weinig Belgische dj's. Mr ja, ik vang af en toe het een en ander op van bekwame mensen die worden ontslagen, nieuw management ect. Ze grijpen wel veel vaker terug naar resident nights zie ik. Als Pierre en Deg in hun dagje zijn, geeft dat wel vonken
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door cloud »

deg en pierre zijn ook 2 zo'n gasten die al pakt een kleine 20 jaar actief zijn...
plus ze leven voor de muziek,kunde alleen maar respect voor hebben!
nog geregeld een fuseke varth?
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door quincy »

Psytox schreef:
quincy schreef:Of zo een avondje La Bush, gewoon zonder te weten wat er te doen was, puur voor de club, de sfeer en Georges ... konden we maar teruggaan in de tijd hé :scratch:
bwa... ik ben er vaak genoeg gaan lopen door George's ook... 'k vind het "systeem" van nu niet slechter, maja, ben sowieso meer aan feesten, ik ben heel rap uitgekeken op steeds hetzelfde. En alhoewel ik dezelfde dj's ook volg vind ik het wijs dat ik ze op verschillende plaatsen kan zien, met andere mensen, andere sfeer, ne keer in openlucht,... 'k heb dit jaar zo al 5 keer Raresh gezien in 4 verschillende landen, en telkens dikke feest. Dat is voor mij veel leuker, zeker als je dan in hartje duitsland nog 10 mensen tegen komt die je kent van alhier en dus ook one family vormt, zij het op verplaatsing... gewoon zalig.

Clubs zijn voor mij persoonlijk leuk voor ne keer, maar elke week naar hetzelfde... ik eet ook niet elke dag hetzelfde. Ik ga nog wel soms eens op den bots naar een club, maar da's dan meestal fabric of zo, waar je gewoon weet dat het in orde gaat zijn muzikaal. In België is dat lijstje van "ogen-toe-kiezen-club" een stuk korter. 'k denk dat da enkel H²O of Fuse is...
lol, maar dat weet ik al langer dan vandaag (zie partyforum) dat ge geen fan zijt van de Georges :D

ok ja, is wel leuk als ge zo eens wa mensen tegenkomt in het buitenland maar dat had ik hier evengoed, toen we vroeger elke week naar CM gingen kende ik daar bij het binnenkomen minstens 100 man. dat was pas "one family" en ge moest dan belange zo ver ni rijden :mrgreen:

ben ooit al enkele keren naar Fabric geweest maar daar stopt het voor mij, zo uren met de auto rijden om uit te gaan in bv Duitsland, nah ... niks voor mij :)
+ er draait daar toch geen enkele dj die ik zou willen horen, tenzij ze daar plots nen Danny Tenaglia beginnen te boeken :P

maar ik volg je wel hoor, je hebt nu éénmaal clubmensen en mensen die liever naar feesten/events gaan.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Psytox »

't is da... ik vind dat we serieus verwend zijn in zekere zin in België. Met als gevolg dat we soms niet meer beseffen hoe divers (en goe) we't wel hebben. Al kan alles beter vaneigens ;) En dat beter zoek ik dan in 't buitenland... gewoon om eens iets speciaals te horen en te zien eh. Maar hier amuseer ik mij ook zu, effe duidelijk zijn :)

Maar ik ken dat club gevoel ook hoor, bij mij was dat At The Villa, Cirao en Lagoa. Ik heb die sfeer mogen meemaken en ik draag dat voor altijd mee, dus ik snap je volledig. Alleen is dat weg en daarmee ook mijn interesse in clubs. Daarom ga ik ook naar duitsland, daar heb ik die sfeer nog dikwijls ook al ken je elkaar niet. Maar zelfs daar verandert mijn smaak eh, ik heb de eerste Love Parades meegedaan van 1991-2000 en na 1996 vond ik dat die 'one family' sfeer weg was. Met als gevolg dat ik er ook niet meer ben geweest. Ik ga nu ook nie meer omdat ik de herinnering meer koester dan de angst om teleurgesteld te worden :)

Varth: ik ga nie zoveel naar fuse maar als ik er naartoe ga is't altijd een meevaller geweest, dus ja... misschien als ik er elke week zou zitten zou ik je moeten gelijk geven, I dunno.

Wat die guests betreft deel ik je mening alleszins: vaak zijn dat "dj's for dj's", dus gasten die door dj's en 'kenners' de max gevonden worden maar die oersaai zijn in een grote club omdat ze de vakkennis niet hebben om echt op dat niveau te dj'en. Want je mag denken wat je wil, het is verdomd moeilijk om een grote club te laten dansen hoor, dat wordt onderschat denk ik. 't is nie omdat ge perfecte mixen neerzet in uw slaapkamer dat ge met dezelfde skills en tracks een club kunt bewegen.

Die belgen, dat snijdt beetje langs twee kanten: veel belgische dj's kun je overal genoeg zien alhier en dan vind ik dat fuse zich daar niet echt moet mee bezighouden, maaaaaar er zijn ook veel belgen die een duw in de rug zouden kunnen gebruiken omdat ze gewoon steengoed zijn maar niet zo commercieel in de markt liggen. Ik denk dan aan een Fabrice Lig, Will O'Brien, Djorvin Clain, Yannick Robyns, zelfs ne Tom Dazing... terwijl de motion ideaal zou zijn voor dingen als Soul Phonic, Josh Lasden of zelfs ne DeeJames, Jack'n'Jazz etc. Maja, clubs zijn bedrijven en 't is een evenwicht zoeken tussen uw zaak draaiende houden en toch steun en vernieuwing geven aan de scene eh...

Ik ben geen boekingmanager daar dus 'k heb er ook weinig aan te brokken, anders zou je veel meer dingen daar krijgen die buiten de lijnen kleuren hoor... maja. Niks aan te doen :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door StevenR_73 »

After schreef:nog al een geluk dat we H2O hebben, om maar een dom voorbeeld te geven :D daar moet ik nooit de line-up van weten, de paar keer dat ik er kwam, wist ik wat ik mocht verwachten

en dat had je vroeger ook bij cherrymoon en dergelijke
nu gaan ze uit voor die éne dj... belachelijk...

ik herinner mij nog die franse dj in laRocca, 22euro inkom voor zijn set van 2uurtjes :roll:

vroeger maakt het niet uit wie er speelde, maar ik let er nu wel meer op, alsook de afstand en andere zaken.
vroeger keken we naar niks...tzal de ouderdom zen zeker :clown:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door varth »

@ Cloud: jaja, ik ga nog ettelijke keren per jaar. Niet zo vaak meer als vroeger, moet ik wel zeggen. Maar samen met de Silo valt er hier in de wijde omgeving op clubgebied niet veel meer te beleven?

@ Psytox: voor mij moeten ze zeker niet elke week een half leger Belgische jocks programmeren. Maar de Motion room heeft daar naar mijn mening wel potentieel voor, en dat in verschillende stijlen. Zet daar maar eens gasten als een Crisp, Soul Phonic, Dynamic Brothers, Joachim Heldt, Kemiko Surimi,... Dat kan perfect en ik denk niet dat ze er minder volk gaan door trekken. Integendeel, vaak brengen zulke mensen kennissen en vrienden mee. Ik ben een paar weken geleden nog geweest toen Johnny D kwam. De keet zat dik halfvol, meer niet, en dat voor een "international guest". Zet er dan iemand als Tom Dazing bv, ze gaan daarom geen slechtere avond hebben. Over twee weken hadden ze Dinky in de Motion room gezet. Tja sorry, maar dat kan elk van de hierboven vernoemde dj's stuk-ken beter, en het zou ze minder kosten ook
Laatst gewijzigd door varth op 11 okt 2008, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door quincy »

Johny D en Dinky zijn nu eens 2 goeie voorbeelden van namen die bij djs wel een belletje doen rinkelen maar voor het grootste deel van de mensen die hun gewoon willen amuseren op hun favoriete muziek zeggen dergelijke namen niets. Ze kosten veel geld, de meeste van hun draaien dan nog niet goed en bijna niemand kent ze. Dus ja, dan kan je idd beter enkele Belgische djs plaatsen en met het geld dat je daarop bespaard kan je dan de week erna eens een bekendere naam zetten die bij iedereen wel een belletje doet rinkelen.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Psytox »

true. Vorige zomer mochten we van Fuse twee mensen van ons label sturen op een zomeravond en toen hebben Roebin de Freitas en Tom Dazing daar gespeeld. Resultaat: motion heel goe gevuld en ik heb zeer veel mensen positief horen babbelen erover, waaronder fuse. Dus het kan zeker. En Motion zou idd perfecto zijn daarvoor. Beetje lokale scene ondersteunen eh...

Alhoewel ze dit weekend met Ricardo Villalobos hun drukste night ever hebben gehad peinsek, om 1u deuren toe en nog een rij buiten van 'k zal u daar. We zijn zelf ook nie binnengeraakt trouwens :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door [terror]Neophyte »

da denk ik ook wel dat het afgelopen zaterdag heel druk geweest is :)

& 25 oktober zal het ook wel aanrdig druk zijn, dan komt jeff mills langs in de fuse
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door After »

het is juist op die avonden dat het daar niet te doen is, naar het toilet gaan duurt dan een uurtje in de Fuse :silent:
ach, het is nooit niet goed :D
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Sunreezer »

Ben gisteren onverwachts in Creamm beland. Keet zat vol en de muziek was dik in orde, heb trouwens de indruk dat de muziek terug meer en meer mijn ding wordt. Voor herhaling vatbaar alleszinds.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten