Retro Top 100

Alles in verband met muziek
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Bericht door Psqad »

De 10 “beste/vetste/ongelooflijkste/…” tunes ever te kiezen is voor mij een onmogelijke zaak, ik ken de meeste titels geeneens. Ik ben pas begonnen met het verzamelen van de “gouden tijd”. Sommige dj’s klinken nog wel bekend maar titels…<blank>…

Ik ben nu een maand of 4 naar LaZerHotHits (http://streams.lazernet.be:3730) aan’t luisteren en jawadde, veel om te verwerken. Ik denk dan altijd: goh, dees stuk is weeral bangelijk, ‘k had het moeten opnemen…

Het vinden is dan weer een andere zaak. Probeer maar eens een 15 jaar oude vette donkere schijf te vinden als je de naam niet eens weet, laat staan dàt je die vind in de achterbuurten van het internet. YouTube blijkt echter een ongelooflijke schatkamer te zijn naar het zoeken naar deze muziek. Dankzij de playlist van DJ Fritz heb ik de mijne nog wat kunnen uitbreiden. Thx mate! Met save2pc pro kan ik die tenminste op mijn mp3 speler proppen. Ok, ik wens 320kbit kwaliteit maar met 160kbit en het wél hebben is voor mij de kous af.

Hier is mijne playlist van YouTube (met vondst van de week: Lunatic Asylum - The Meltdown): De playlist van DJ FritZ: Ik dank jullie wel voor deze lijstjes. Nu heb ik tenminste namen en titels :) !
GrtzzZ,
Psqad

PS: Pm mij als je save2pro moet hebben (een link hier zal niet mogen :) )
edit:
mijne playlist: http://www.youtube.com/p/87618CD4027650EA
DJ Fritz: http://www.youtube.com/p/18767FFB8EACF44C
Laatst gewijzigd door Psqad op 25 sep 2008, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

Psqad schreef: Dankzij de playlist van DJ Fritz heb ik de mijne nog wat kunnen uitbreiden. Thx mate!
No problem.. glad i could help :)
Uwe playlist mag er ook wel wezen , herinnert mij eraan dat ik dringend mijn lijst moet updaten :D
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Bericht door Psqad »

jezus, de vondst van de week is ook weer een understatement. vondst van de minuut zeker.
'k heb er een 70tal bij mijne playlist bijgevoegd... zelfs overdog - are you ready gevonden, staat ook op dat bandje van de globe 92. bangelijk
jullie maken goei lijstjes :)
een weekend van 103 nummers nieuw materiaal. het werk is een schijntje voor welke verloren en vergeten kwijlende nummers ik nu heb.
merci voor de info
GrtzzZ,
Psqad
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Bericht door Psqad »

hey gasten, da's niet meer eerlijk hé. wa hedde gulle gedaan met mij? Volgens enkele van mijn vrienden, die psychologie studeren, ben ik nu officieel een "zwaar" verslaafde. Aangezien dat het beluisteren van muziek nu het mijn dagelijkse handelingen beïnvloed en ik genoodzaakt ben om die handelingen dwangmatig uit te voeren, pas ik niet meer in deze maatschappij....
nee zonder zever, ... ik kijk dus tv tegenwoordig met mp3 speler aan. hoever kan het komen...tja, het "probleem" is dat bij dit lijstje er geen mindere nummers tussen zitten. je gaat van de ene extase naar de andere. en over lijstjes gesproken,... van de lijstjes die hiervoor zijn gepost heb ik nog maar de helft!
M*A*S*S*H - I can see, is ene die ik vaak terug kom in de lijstjes, maar ik kan 'm niet vinden. ben wel héél benieuwd naar die schijf. als iemand die heeft op een ander channel, wil ik dit graag horen
de kwaliteit is soms wel bagger maar ik neem dat erbij, want nu heb ik de muziek tenmiste. wel, als ik deze muziek in redelijke kwaliteit heb, dan overweeg ik toch om DJ te worden. als is het maar voor mijn eigen...
man, man, man, 't is wreed toch... ik moet beginnen met werken om 08.00 's morgens, en toch blijf ik luisteren tot 02.00 's morgens. jezus!!
die van ThaMan zijn voorlopig toch de moeilijkste om te vinden... maar als ik ze vind, dan is het zeker de moeite waard!
ben nu eigenlijk pas aan't luisteren, maar als ge ziet dat ik van zondag 10.18 am tot 04.05 pm bezig ben geweest om 100 nummers te zoeken, dan weet ge dat k ze niet allemaal heb kunnen beluisteren. pas nu kan ik dat! en hoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ongelooflijk bedankt voor deze info, dat had ik niet alleen gekunnen. laat de lijstjes maar komen zou ik zeggen....
dus nogmaals, als iemand deze lijst heeft op venil, dan wil ik het uttermost doen om deze in mijn bezzit te komen.. think about it...
veel liefde en trance/house/techno/... vibes erover,
GrtzzZ,
Psqad
PS: i wil iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan het opstellen van "de" lijstjes.
PPS: nrg - i need your loving, is niet de versie die ik wou... ik herinner mij een versie van in de Cherrymoon die toch wat anders was... maar ik weet niet hoe die heet of ewaar ik die kan vinden. is er iemand die dat wel weet?? graag een reply for that!!
GrtzzZ,
Psqad
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

hey mannen

ik wil de LC-top100 topic niet hijacken, maar ik heb hulp nodig :D

Met Switch zijn we dus ook in voorbereiding van een top100 aller tijden. Bij ons kunnen de luisteraars op de site van stubru gaan stemmen voor 5 favorieten. Tot nu blijkt dat er voor vrij recente dingen gestem wordt en voor de rest de zeer evidente classics, wat te verwachten was natuurlijk anngezien de enige voorwaarde is dat het nummer minstens 1 jaar oud moet zijn.
Ik zou 't echt niet plezant vinden een top te hebben met Tiga's en Justicen dus bij deze een oproep aan de liefhebbers van classics om ook te gaan stemmen.

http://www.stubru.be/node/14758

Je kan er zelfs een complete pioneer setup mee winnen (2 cdj400, 1 mixer en koptelefoon in een flightcase) !!
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik heb ook al jaren van men leven versleten met muziek, zalig is da nondedekke, een verslaving die eindeijk eens kan duren tot het ende :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

StevenR_73 schreef:ik heb ook al jaren van men leven versleten met muziek, zalig is da nondedekke, een verslaving die eindeijk eens kan duren tot het ende :mrgreen:
music is life hé :)


@tomaz: ik heb volgend top 5'ke doorgestuurd, hopelijk al iets meer uw goesting ;)


1. SECTION 25 - looking from a hilltop > machtig nummer gewoon ;)

2. REESE - bassline > mijne eerste vinyl indertijd die doorschijnend was en inside-out speelt 8)

3. VOODOO CHILD - voodoo child > just love that one :bom:

4. The K.L.F. - what time is love > K.L.F. is my life :P

5. The ORB - a huge ever pulsating brain that rules from the center of the ultraworld > paar keer live beziggezien begin de jaren 90: good memories :mrgreen:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

véél beter :D
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Bericht door beatz »

mijne staat er ook op
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

De mijne ook ! :P
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Psqad schreef: M*A*S*S*H - I can see, is ene die ik vaak terug kom in de lijstjes, maar ik kan 'm niet vinden. ben wel héél benieuwd naar die schijf.
Eigenlijk heet de track die iedereen kent niet I Can See, maar wel "The Magic of The Bass".
Als ge't wilt horen, check de topic met mijn mixes (Norman Bates, Backspin) , zit er ook in.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

StevenR_73 schreef:ik heb die histrory reeks op cd, die is dacht ik zonder stem.

op de montini verzamelaar staat diegene metd e mannestem, break & crash, maar geen vrouwestem.


waarde nuchter toen? :mrgreen: ;)

Ik snap zoiezo niet waarom ze die versie zonder die stem hebben gebruikt ? In de tijd dat die plaat in was, heb ik alleen maar MET de stem gehoord ! On the industrial trip !
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

djginod schreef:
StevenR_73 schreef:ik heb die histrory reeks op cd, die is dacht ik zonder stem.

op de montini verzamelaar staat diegene metd e mannestem, break & crash, maar geen vrouwestem.


waarde nuchter toen? :mrgreen: ;)

Ik snap zoiezo niet waarom ze die versie zonder die stem hebben gebruikt ? In de tijd dat die plaat in was, heb ik alleen maar MET de stem gehoord ! On the industrial trip !
Heb is liggen snuffelen, t'is "let your mind flip on the indusrial tip" maar voor de rest hoor ik toch geen verschil!
Op Bocca life 1 staat deze versie ook, op de HOT 2, SB 50, en Pure Dance For Now People 3 is het de versie zonder
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

tomaz schreef:hey mannen

ik wil de LC-top100 topic niet hijacken, maar ik heb hulp nodig :D

Met Switch zijn we dus ook in voorbereiding van een top100 aller tijden. Bij ons kunnen de luisteraars op de site van stubru gaan stemmen voor 5 favorieten. Tot nu blijkt dat er voor vrij recente dingen gestem wordt en voor de rest de zeer evidente classics, wat te verwachten was natuurlijk anngezien de enige voorwaarde is dat het nummer minstens 1 jaar oud moet zijn.
Ik zou 't echt niet plezant vinden een top te hebben met Tiga's en Justicen dus bij deze een oproep aan de liefhebbers van classics om ook te gaan stemmen.

http://www.stubru.be/node/14758

Je kan er zelfs een complete pioneer setup mee winnen (2 cdj400, 1 mixer en koptelefoon in een flightcase) !!

tja, ik vind dat dan niet echt een volwaardige top 100 :?

ik begrijp goed dat er meer classics in moeten, maar die top 100 zal weer een misbaksel worden met idd Justice, Tiesto en andere Tiga's....

we zullen eens wa classics gaan toevoegen (zucht)

zal de link doorsturen naar mensen om eventueel ook iets door te sturen

PS : ik wil die pioneers :mrgreen:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Kompakt schreef:
djginod schreef:
StevenR_73 schreef:ik heb die histrory reeks op cd, die is dacht ik zonder stem.

op de montini verzamelaar staat diegene metd e mannestem, break & crash, maar geen vrouwestem.


waarde nuchter toen? :mrgreen: ;)

Ik snap zoiezo niet waarom ze die versie zonder die stem hebben gebruikt ? In de tijd dat die plaat in was, heb ik alleen maar MET de stem gehoord ! On the industrial trip !
Heb is liggen snuffelen, t'is "let your mind flip on the indusrial tip" maar voor de rest hoor ik toch geen verschil!
Op Bocca life 1 staat deze versie ook, op de HOT 2, SB 50, en Pure Dance For Now People 3 is het de versie zonder
Het zal wel een rechtenkwestie misschien zijn ofzo, maar ik vind het maar lame ! Het hoort gewoon bij die plaat ! Punt ! :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten