Belgisch Congo (Leuven)

Het forum van de andere legendarische clubs
Plaats reactie
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Belgisch Congo (Leuven)

Bericht door rizzo> »

Ik neem jullie even mee terug naar de jaren '80. Leuven en omstreken had toe een zeer florissant discotheek- een uitgaansleven. Zelf heb ik deze periode nooit een van die plaatsen bezocht maar via oudere vrienden was ik toen goed op de hoogte van het reilen en zeilen en kreeg ook geregeld een copietje van een een tape in m'n handen gestopt.

Eén van die keten was Belgisch Congo op de Lei in Leuven (vlak aan het open gedeelte van de Dijle en aan de Brusselse straat). Er werd mainly EBM, (new) wave en ook new beat gedraaid. Ik weet dat hier "gekende Belgische namen" achter de decks gestaan hebben maar vraag me a.u.b. niet meer de welke. Het gebouw is begin jaren '90 verbouwd (tot een winkel als ik het me goed herinner). Ik weet nog wel dat de ingang bijzonder was: zo'n zwarte metalen harmonica grille die je ook terugvindt op van die typische oude (lees: 'antieke') liften.

Iemand nog geweest of verhalen? Bevestiging van dj's? Mensen die hier over de vloer kwamen waren ongetwijfeld ook klant in branché café's à la Makumba en consoorten.

Ik kan alleen maar zeggen: er beweegt veel in Leuven maar een in avontuurlijk en boeiend nachtleven zoals dat van vroeger kent men er al jaren niet meer...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Indertijd veel van gehoord, maar nooit zelf geweest. Was de priode dat ik zelf nog meer rockfuiven draaide. Maar het is zeker een "grote naam" geweest qua club.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

ik heb hier al eens een topicje geopend over die club. Er stond ooit iets van in Move X in een artikel over de Belgische dansmuziek.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

ging dat artikel niet over Erotic Dissidents toen ze met dildo's en vibrators op het podium stonden? Ik denk dat 1 van die producers of toch iemand van "de groten" uit de Antler-stal daar achter de decks gestaan heeft.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

rizzo> schreef:ging dat artikel niet over Erotic Dissidents toen ze met dildo's en vibrators op het podium stonden? Ik denk dat 1 van die producers of toch iemand van "de groten" uit de Antler-stal daar achter de decks gestaan heeft.
jep, was een artikel in 99 dacht ik. Als ik me niet vergis, had het ook te maken met de 25ste editie van Serious Beats. Ik dacht dat het Jo Bogaert ofzo was die daar achter de decks heeft gestaan. Ik weet het niet meer, het ligt hier nog wel ergens op zolder
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

varth schreef: Ik dacht dat het Jo Bogaert ofzo was die daar achter de decks heeft gestaan. Ik weet het niet meer, het ligt hier nog wel ergens op zolder
mmm... ik denk van niet dat o in Leuven draaide, ofzelfs dat hij gedraait heeft.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Jo heeft er inderdaad niet gedraaid zo blijkt...

De club blijkt niet bij iedereen bekend te zijn toch wist er me iemand te vertellen dat hij daar regelmatig langsging. Zou binnen na de inkom naar rechts draaien waar er een zaal was, je kon ook rechtdoor naar boven waar er dan nog een kleine zaal was. Maar nu weten we nog niet wie er draaide hé... :-)
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2008, 17:17

Bericht door N1c0 »

Het was Jo Casters - de producer van de Erotic Dissidents.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Inderdaad, de JO was juist maar 't is Casters, van Poesie Noire indertijd en heel veel NB-projecten nadien. Tegenwoordig is hij nog steeds de man van Mostiko records.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

ja zeg, met al die Jo's :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten