Retro Top 100

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

't is top100-tijd precies
:D
wij gaan met switch in oktober een top100 uitzenden... zal in de loop van september al ruim aangekondigd worden met top10's van bekende dj's / producers
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

ThaMan schreef:dat zou mogelijk zijn ook in de vorm van samples btw op zshare.
Enkel ik vind Youtube niet gebruiksvriendelijk werken.

Of je zou een pagina moeten maken waar alle youtube filmpjes in 1 keer opstaan !
je kan toch gewoon een playlist maken waardoor alle videos achtereenvolgens worden afgespeeld
mijn retro playlist -> http://nl.youtube.com/view_play_list?p=18767FFB8EACF44C
Misschien een goed idee om een LC kanaal te maken op Youtube ?
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

bouq schreef:meest corecte zou dan zijn:

een top 100, met muziek uit legendarische clubs, gekozen door LC members

de afbakening gaat idd wel een probleem zijn .. zo is donna summer voor mij echt geen retro .. maar wordt dat eerder bij disco geplaatst ..

bij mij is retro vanaf '89 - '90, wanneer new-beat er wat uit ging, en er ander deftig materiaal uitkwam .. de periode stopt voor mij echt wel in '97, al durf ik soms eentje van '98 of '99 er tussen knallen ..
Om je stelling te ontkrachten: twee weken geleden was ik in Tresor (dat hier bij de Legendary Clubs staat) en daar draaide Blake Baxter... "I Feel Love" van Donna Summer!!! Die plaat moet zowat standaard in zijn platenbak zitten en begrijpelijk want de groove, baslijn, de pre-elektronica etc. van Moroder daarin zijn wat mij betreft al proto-house en wordt door veel deejays als zodanig gespeeld - ook in legendarische clubs dus! :twisted:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik kan maar zeggen hoe ik men vinyls hier klasseer .. zo draai ik (en vroeger marko ook) af en toe 'Back By Dope Demand' tussen een retrosetje, maar daarom noem ik dat nog geen retro ..

het was maar een suggestie dat we ergens een lijn gaan moeten trekken ;)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Eddy De Clercq heeft ooit gezegd dat voor hem I Feel Love de eerste "house" plaat was. Ok, wij noemen het disco, maar de feel en spirit zijn echt house.
Voor de top 100 die we bij switch doen staat er geen echte limiet op tenzij dat het electronische muziek moet zijn. Maar er kan net zo goed een Giorgio Moroder of Kraftwerk in zitten als een Sven Väth.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

maybe een discussieke over wat zowa de eerste groep/nummer is/was dat staat voor het begin van de house/electroscene...?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik weet niet hoe dat bij jullie zat, maar in Mechelen speelden ze 'i feel love' altijd op de botsauto's. Als ik nu ergens kermis zie, moet ik spontaan aan dat lieke denken. :P
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

ivm Top-100.... aub niet op youtube want heb een grandiose hekel aan heel da spel.

Beste om dat concreet aan te pakken is, laat voor 1maand mensen hun Top 10 zetten in een topic op LC (ENKEL en alleen een TOP10 gaande van 1988 tem 1998) geen ander gezwets ertussen zodat het overzichtelijk blijft.

Na die 2 mnd word die dat in een soort van database gegoten, waar de meest genoemde plaat op nr1 beland en zo stilletje afbouwen...
Is er een plaat 1x genoemd kijken we op de hoeveelste positie dat nummer stond bij desbetreffende persoon... al de rest zetten we er gewoon achter top Nr 100 en je hebt een RETRO TOP 100 !

Nadien laten we 5 dj's van LC elk 20 nummers mixen uit die top 100
DJ 01: Nummer 01 tem 20, DJ 02: Nummer 21 tem 40 etc....

Haalbaar ? Ja... maar die topic moet streng in de gaten gehouden worden, door te checken of het nrs zijn uit 1988-1998 en al het gezever er uit halen. Stel voor om de mensen het er het jaartal bij te laten zetten ivm werk uit handen nemen.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

voor mij is een Cass&Slide - Opera uit 2000 ook retro ;)

enkele bedenkingen/vragen

Wat is de bedoeling/het nut infeite van zo een top 100 samen te stellen ?

Zijn het enkel LC-leden die kunnen stemmen of ook anderen ??

als het enkel om LC leden gaat......ik dacht dat de meesten wel al hun favoriete platen hebben opgenoemd...

en als het ook om niet leden gaat......mja.....zijn die dan zo fervent met muziek bezig geweest dat ze ook de namen van die platen kennen??
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

elkewelke schreef:Wat is de bedoeling/het nut infeite van zo een top 100 samen te stellen ?

Zijn het enkel LC-leden die kunnen stemmen of ook anderen ??
Ik had eerder het idee om zoveel mogelijk mensen te laten meedoen. Dit geeft volgens mij een juister beeld en zo'n actie zet het forum een beetje in the picture.

Retro is voor mij vanaf dat een plaat 5 jaar oud is. Als we maar tot 1998 accepteren, dan moet een plaat minstens 10 jaar zijn. Mocht deze top dus 1998 georganiseerd worden, en we zouden 10 jaar als regel nemen, dan zouden we enkel uit platen mogen kiezen tot 1988. Terwijl er toch heel wat goede platen zijn uitgekomen in het begin van de jaren 90?

Misschien moeten we eerst een paar polls houden over een paar zaken? Op die manier zijn die zaken al van de baan.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

laat mensen dan gewoon hun RETRO top 10 geven in een topic !
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Hoe stellen ze bijvoorbeeld die TOP 200 aller tijden op die Donna jaarlijks uitzendt? Of die Foute 125 bv? Check eerst eens na hoe die mannen dat doen.
Laatst gewijzigd door Sunreezer op 01 sep 2008, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

tomaz schreef:'t is top100-tijd precies
:D
wij gaan met switch in oktober een top100 uitzenden... zal in de loop van september al ruim aangekondigd worden met top10's van bekende dj's / producers
Zal ik nu al verklappen dat "Strings Of Life" op één staat? ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Administrator schreef:Hoe stellen ze bijvoorbeeld die TOP 200 aller tijden op die Donna jaarlijks uitzendt? Of die Foute 125 bv? Check eerst eens na hoe die mannen dat doen.
Radio's laten meestal hun luisteraars een top 3 of 5 insturen. Die worden verwerkt tot een top xxx
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

avoila zo kunnen we het ook doen he... dat was toch de bedoeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast