John Digweed

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

Thx Josjie! 8)
you know, ... stuff
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Heb nog een setje van hem gehoord, kiss fm denk ik, zalig setje wederom.
Die gast blijft verbazen (en meegaan)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Digweed is God, daar kan in mijn ogen een Hawtin of whatever ni aan ruiken 8)
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

leren kennen via de tweede renaissance en direct fan geworden - da was nog es naadloos mixen en een deftige platenkeuze :-)
een aanrader - http://www.discogs.com/release/134266

sindsdien alle mix CDs van gekocht, alsook veel Bedrock releases
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

jim-bar schreef:leren kennen via de tweede renaissance en direct fan geworden - da was nog es naadloos mixen en een deftige platenkeuze :-)
een aanrader - http://www.discogs.com/release/134266

sindsdien alle mix CDs van gekocht, alsook veel Bedrock releases
Digweed is inderdaad technisch zeer begaafd maar zijn compilaties cd's worden allemaal in de studio gemixt, ik weet dat hij een ontzettende perfectionist is en soms een maand aan de afwerking werkt. Maar het zijn wel de machines die de perfecte mixen maken. Dit is ook bij alle global underground, sasha en vele andere mixcompilaties...........

Digweed's platenkeuze is inderdaad fenomenaal !!! :P
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

quincy schreef:Digweed is God, daar kan in mijn ogen een Hawtin of whatever ni aan ruiken 8)
Dan is master SVEN VATH zeker god de vader :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

En tegenwoordig draaien die mannen ook allemaal live met programma's als Ableton waarmee het zeker niet meer moeilijk is om een strakke mix af te leveren. Digweed is voor mij nog altijd de beste dj maar toch spijtig dat het echte draaien een beetje naar de achtergrond verdwenen is door het gebruik van dergelijke programma's, je kan er wel leuke dingen mee doen maar het kan een dj set toch iets te monotoon maken vind ik.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Enterprise schreef:
quincy schreef:Digweed is God, daar kan in mijn ogen een Hawtin of whatever ni aan ruiken 8)
Dan is master SVEN VATH zeker god de vader :mrgreen:
Sven Vath was ik bijna vergeten :oops:

Maar nah, Digweed toch nog net op kop voor mij 8)
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ik heb Sven nog niet met ne laptop weten draaien hoor - en als er ne God is, dan is hij het sowieso wel trouwens :)
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

quincy schreef:En tegenwoordig draaien die mannen ook allemaal live met programma's als Ableton waarmee het zeker niet meer moeilijk is om een strakke mix af te leveren. Digweed is voor mij nog altijd de beste dj maar toch spijtig dat het echte draaien een beetje naar de achtergrond verdwenen is door het gebruik van dergelijke programma's, je kan er wel leuke dingen mee doen maar het kan een dj set toch iets te monotoon maken vind ik.
Volledig eens mee quincy, sasha draaid al een hele tijd enkel met zijn mac en ableton dus is altijd zeker dat zijn mixen juist zijn. Pas op ik werk ook thuis met ableton en voor de live sets van Jones & Stephenson gebruik ik het ook maar als dj zijnde verlies je toch veel van je pluimen, het echte draaien is toch door je vinyls/cd's zoeken + dat elke dj zijn eigen stijl heeft van mixen. Als dj heb je veel meer voldoening wanneer je een feilloose set met je vinyls/cd's hebt afgeleverd dan met je computerke. Alleszins dat heb ik toch............ :dj:
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ja, da geloof ik nu es direct - eigenlijk is ne stap verder in de verkeerde richting gewoon een setje op je HD zetten en dan wa aan de knoppen draaien van een masjien da niet insteekt.

het is trouwens toch ook zo dat je rekening houdt met de respons van het publiek en op basis daarvan misschien zelfs het over een heel andere boeg moet gooien.
Op dat moment es goed door je bak platen mesten lijkt me dan het beste wat je kan doen - kom je zelf waarschijnlijk ook nog es wat tegen.

Laatste keer dat ik Sasha heb gehoord was de eerste tomorrowland - ik denk 2005 dat het was - en zijn set was echt te steriel en hij stond daar wat uit te drogen achter zijn iMac. Die namiddag had ik Sven Väth mogen meemaken en dan weet je wel waar het eigenlijk om gaat
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

jim-bar schreef:ja, da geloof ik nu es direct - eigenlijk is ne stap verder in de verkeerde richting gewoon een setje op je HD zetten en dan wa aan de knoppen draaien van een masjien da niet insteekt.

het is trouwens toch ook zo dat je rekening houdt met de respons van het publiek en op basis daarvan misschien zelfs het over een heel andere boeg moet gooien.
Op dat moment es goed door je bak platen mesten lijkt me dan het beste wat je kan doen - kom je zelf waarschijnlijk ook nog es wat tegen.

Laatste keer dat ik Sasha heb gehoord was de eerste tomorrowland - ik denk 2005 dat het was - en zijn set was echt te steriel en hij stond daar wat uit te drogen achter zijn iMac. Die namiddag had ik Sven Väth mogen meemaken en dan weet je wel waar het eigenlijk om gaat
En master Sven gaat nog altijd voor de vinyl in 2008 :alien:
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

yep - keep the spirit alive
... this is Elmer Davis again ...
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:10

Bericht door tmeulder »

Digweed dit jaar 2x gezien (Noxx + 10 Days Off) en het is elke keer af, maar het komt inderdaad allemaal nogal wat steriel over.

Vath dit jaar gezien op Time Warp. Setje van 4.5 uur volledig op vinyl (die moet 3 man bijgehad hebben om zijn platenbakken aan te sleuren :D ), misschien technisch niet zo sterk als Digweed, maar dat was pas feest. Kan natuurlijk ook aan die maffe Duitsers gelegen hebben :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten