[TK] Jesse Saunders - On & On [!!! 1ST PRESSING !!!]

Wil je iets kopen of verkopen?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

[TK] Jesse Saunders - On & On [!!! 1ST PRESSING !!!]

Bericht door ThaMan »

Hey mensen, kreeg net een email van Jesse Saunders himself ivm zijn "On & On" (dat bestempeld word als de 1ste Chicago House Tune ooit)

Het is zo dat hij een copy verkoopt in de vorm van een kader met daarin de originele 1st pressing van "On & On". Deze vinyl is volgens kenners meer dan 1500$ waard en je kan deze van de goede man kopen voor het schamele bedrag van 500$ (pure investering, nu de dollar zo laag staat).

Serieus mensen dit is gene ZEVER ! Indien je hier interesse in hebt gelieve me dan je email te geven, zodoende kan ik deze doorgeven aan Mr Saunders zelf, en kunnen jullie het onderling afhandelen.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

wauw - graaf ! helaas heb ik daar nu even niet de dollars voor
... this is Elmer Davis again ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

en hoeveel copieën zouden er in omloop zijn?
raar dat ie dit wegdoet ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

3 copieën bij hemzelf en 2 bij iemand anders.
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Zoveel vind ik die vinyl nu ook ni waard...

Ik heb hier de disco-bootleg liggen waarop Jesse Saunders z'n nummer op gebaseerd heeft...die is voor mij persoonlijk toch wel 'n beetje meer waard...en ook zeldzamer...

;)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

kenzoo schreef:disco-bootleg
Dus niet origineel... op deze manier heeft die zeker zo geen emotionele waarde als een originele copie van "On & On"
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Die is dus net wel origineel...

Degene die ik bedoel is een disco bootleg uit 1980 !!!! (Jesse Saunders z'n On & On is uit 1984 )
Jesse Saunders had deze disco bootleg en heeft deze als inspiratie gebruikt voor z'n On&On uit ´84 .....
Heeft onder andere de volledige basslijn geript.....

Die bootleg bestaat uit samples van verschillende nummers onder andere Munich Machine,Lipps Inc.,Donna Summer,...

Deze info staat niet op discogs bij Jesse Saunders z'n nummer....
Daar staat dat deze gebasseerd zou zijn op Laid Back - White Horse...maar dit nummer gelijkt daar helemaal niet op....

Op sommige websites waar ze 'the history of house' uit de doeken doen praat men wel over deze bootleg die ik bedoel...

Zoals
Now the original "On and On" was merely an edit of various popular disco hits. It was not yet house music. When Jesse added the 808 drum tracks to it when he opened his sets, the evolution began.

So Jesse got together with Vince Lawrence and decided to finally make his own recording -- a true house version -- of his signature "On and On."

They added some original drum tracks, screams, and some rap and recorded it on cassette. Jesse began playing this new house version with his sets and, fortunately, Frank Sells, a salesman at one of Chicago's major record stores, heard the mix and expressed interest in selling it on vinyl.
Vandaar dus mijn reactie dat die disco bootleg voor mij van een veel grotere waarde is... (waarvan ik een trotse eigenaar ben... :mrgreen: )


Nu gij..... :P
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

kenzoo schreef: Nu gij..... :P
En dan ikke weer... zeker :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast