Franky Jones

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2008, 17:00
Locatie: Hunsel, Nederland

nu we het toch hebben over de Duitsers...

Bericht door funnyproffy2 »

ik heb zojuist even de setjes van Franky Jones geluisterd: mijn mening
setjes van CM : dik in orde, veel voor mij onbekende platen maar daarom niet slecht (juist goed)

setje van Shaft van afgelopen weekend : veel grijsgedraaide klassiekers maar ook zeker niet verkeerd.

een classic die ik echt al heel lang niet meer had gehoord en die echt zo'n schitterende melodie heeft:
Mindscape - Two Minds (blijkbaar ook Oliver Lieb)
http://www.youtube.com/watch?v=wwRI-iUXZ9Y
en dan is er nog
Mindspace - Mindspace
http://www.youtube.com/watch?v=tmKrsXbWw6o

nooit geweten dat Oliver Lieb daarachter stak

en dan nog een plaat die je echt nergens meer hoort...en toch wel een superafsluiter op een retroparty zou zijn lijkt me [hemelse muziek]:
Liquid - Liquid is Liquid
http://www.youtube.com/watch?v=LVm8TLNr9-Q

en Franky Jones wil ik nog bedanken voor het beschikbaar stellen van de sets...en ook bedankt voor de commentaren hier in het forum. Door mensen als jij wordt er niet alleen wat geschreven over hoe men over iets denkt/wat de buitenwereld er van vind , maar wordt ook de "andere kant" eens belicht. Met andere woorden: jij maakt het verhaal compleet (de cirkel rond) hier op het forum.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

die Liquid is achteraf toch ook nog gebruikt in Serious danger:deeper :P
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Die Liquid is later doodgeript: de baslijn in talloze (deep)house platen tot aan het einde van de jaren '90 en het gitaarmelodietje tijdens de speed garage hype (zelfs in van die commerciële pseudo-hardcore riedeltjes).
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

Lorre schreef:Zalige mix , tenminste nie zo plat als al die andere...
Maar hoe noem je deze stijl eigelijk...
Pff JONESSTYLE :?: Gewoon goeie muziek :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

dj_neo schreef:Dj_Franky_Jones_-_@_Extreme_(31-12-2000)

Fe-no-me-naal. Hoe kwamen jullie toch aan al die onbekende platen. Zo uplifting, zweven, diep en bijna niemand kan mijn samples ID'en ervan.

pffft waarom bestaat dat kot mee zulke dj's niet meer.
Gewoon veel zoeken, goede connecties en krijg natuurlijk veel opgestuurd 8)
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

back to the 90's schreef:ben naar die set van in shaft aant luisteren.
zit nog maar aan 15 min maar is wel al ferm moet ek zeggen.
op 13:40 heb ik wel moete verder zappe :mrgreen:

Was wel leuk shaft maar heb me toch wat moeten aanpassen, toen ik binnen kwam lagen de beats per minute wel heel wat hoger...... Een setje waar ik 70% tevreden over ben...... 8) ;)
Laatst gewijzigd door Enterprise op 12 aug 2008, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: nu we het toch hebben over de Duitsers...

Bericht door Enterprise »

funnyproffy2 schreef:ik heb zojuist even de setjes van Franky Jones geluisterd: mijn mening
setjes van CM : dik in orde, veel voor mij onbekende platen maar daarom niet slecht (juist goed)

setje van Shaft van afgelopen weekend : veel grijsgedraaide klassiekers maar ook zeker niet verkeerd.

een classic die ik echt al heel lang niet meer had gehoord en die echt zo'n schitterende melodie heeft:
Mindscape - Two Minds (blijkbaar ook Oliver Lieb)
http://www.youtube.com/watch?v=wwRI-iUXZ9Y
en dan is er nog
Mindspace - Mindspace
http://www.youtube.com/watch?v=tmKrsXbWw6o

nooit geweten dat Oliver Lieb daarachter stak

en dan nog een plaat die je echt nergens meer hoort...en toch wel een superafsluiter op een retroparty zou zijn lijkt me [hemelse muziek]:
Liquid - Liquid is Liquid
http://www.youtube.com/watch?v=LVm8TLNr9-Q

en Franky Jones wil ik nog bedanken voor het beschikbaar stellen van de sets...en ook bedankt voor de commentaren hier in het forum. Door mensen als jij wordt er niet alleen wat geschreven over hoe men over iets denkt/wat de buitenwereld er van vind , maar wordt ook de "andere kant" eens belicht. Met andere woorden: jij maakt het verhaal compleet (de cirkel rond) hier op het forum.
Ben jij toevallig de persoon die in Shaft die LIQUID is komen vragen ? Ik dacht dat ik hem niet bijhad maar later thuis bleek hij toch tussen men cd's te zitten. Als ik had geweten was ik er wel mee gestopt....... :roll:

Soit toch bedankt voor de vele positieve reacties :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

M.U.C. schreef:Setje van Pure is inderdaad subliem, en zoals Poppers al zei zou perfect in het duitse Aftercircuit passen.
Respect Franky na meer dan een jaartje pause terug de oude zoals we van u gewoon waren.
Da jaartje heeft dus wel goe gedaan hehe :) 23/08 ben ik terug op vakantie voor twee weken en in september vliegen we er dan stevig in 8)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Normaal haal ik geen sets meer binnen, maar voor deze heb ik ff een uitzondering gemaakt en zal je laten weten wat ik er van vond.
De Minimal Acid opener van Part 1 is al lekker chillen man...
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

ThaMan schreef:Normaal haal ik geen sets meer binnen, maar voor deze heb ik ff een uitzondering gemaakt en zal je laten weten wat ik er van vond.
De Minimal Acid opener van Part 1 is al lekker chillen man...
Als je nu nog spontaan begint te dansen kan het jaar niet meer stuk :mrgreen: :cheese:

Die opener is de nieuwe NICK MUIR (studiopartner van DIGWEED) uit op het AUDIO THERAPY label van DAVE SEAMAN. Geweldig dat de 303 terug word bovengehaald in de produkties, hopelijk volgen er nog velen....... :alien:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Heb 50min beluisterd van Part 1.
Persoonlijk vind ik dit ongeloofelijk zaaaalige muziek, kan echt genieten van die minimal sounds op de achtergrond.
Enkel kan mij dit wel niet bekoren op een Party/Evenement. Heb Ida Engberg met deze stijl 30min aangehoord op Summerfestival en het feestje viel grandioos stil... zat toen gewoon niet in de goeie context als je achter "discobar galaxie" met minimal je ding moet komen doen.

Het Nr op een minuut of 40 geeft mij een spontane ejaculatie ! SUBLIEM !
(het nr voor "System 7")
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

ThaMan schreef:Heb 50min beluisterd van Part 1.
Persoonlijk vind ik dit ongeloofelijk zaaaalige muziek, kan echt genieten van die minimal sounds op de achtergrond.
Enkel kan mij dit wel niet bekoren op een Party/Evenement. Heb Ida Engberg met deze stijl 30min aangehoord op Summerfestival en het feestje viel grandioos stil... zat toen gewoon niet in de goeie context als je achter "discobar galaxie" met minimal je ding moet komen doen.

Het Nr op een minuut of 40 geeft mij een spontane ejaculatie ! SUBLIEM !
(het nr voor "System 7")
Op festivals moet het uiteraard wat steviger, check dan part 2. En euh discobar galaxie is wel echt ni mijn cop of tea.

Ni gedanst mar wel klaargekomen, mission volbracht :mrgreen:
Club Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 nov 2004, 11:04
Locatie: München Germany

Bericht door M.U.C. »

ThaMan schreef: Het Nr op een minuut of 40 geeft mij een spontane ejaculatie ! SUBLIEM !
(het nr voor "System 7")
is idd een heerlijk nummertje, gregor tresher - a thousand night, maar welke remix?
Fade to grey !
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Enterprise schreef:
ThaMan schreef:Heb 50min beluisterd van Part 1.
Persoonlijk vind ik dit ongeloofelijk zaaaalige muziek, kan echt genieten van die minimal sounds op de achtergrond.
Enkel kan mij dit wel niet bekoren op een Party/Evenement. Heb Ida Engberg met deze stijl 30min aangehoord op Summerfestival en het feestje viel grandioos stil... zat toen gewoon niet in de goeie context als je achter "discobar galaxie" met minimal je ding moet komen doen.

Het Nr op een minuut of 40 geeft mij een spontane ejaculatie ! SUBLIEM !
(het nr voor "System 7")
Op festivals moet het uiteraard wat steviger, check dan part 2. En euh discobar galaxie is wel echt ni mijn cop of tea.

Ni gedanst mar wel klaargekomen, mission volbracht :mrgreen:
al goed dat het in een discotheek niet dezelfde reactie teweeg brengt bij alle venten, ge zou wa zien!
In het geval van vrouwen heb ik er minder op tegen :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

sex op den dansvloer... heb het wel nog nooit meegemaakt, maar zou wel te gek zijn... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten