Pharao Dreamland - Boccacio Halen

Het forum van de andere legendarische clubs
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jul 2008, 00:11
Locatie: Geel

Pharao Dreamland - Boccacio Halen

Bericht door Timpie »

Hey, ik ben nieuw op het forum en zag tot mijn verbazing dat Boccacio in Halen niet in de opgesomde lijst staat. Ongelooflijk als je weet wat een club dat was de eerste jaren.

Effe de geschiedenis schetsen en daarna de sfeer:
Het moet 1995 geweest zijn dat Pat Krimson wordt aangetrokken als manager van Pharao Dreamland (voor zijn Atmoz periode). Meteen was dit The temple of trance. Elke zaterdag werd de discotheek anders ingericht (thema avonden) en niet zoals nu dat men 2 strandballen hangt er zegt dat het beachparty is. Daar was een thema avond een echte thema avond. Niet veel later kocht eigenaar Benny de naam van Boccacio Life over van de gesloten discotheek in Destelbergen (om naambekendheid te krijgen). Op zaterdag heette de discotheek Boccacio Life en op vrijdag Pharao Dreamland. Het interieur wijzigde vrijdag en zaterdag doordat men met draaibare wanden werkte. Het volk op zaterdag nam toe en vrijdag minderde het (maar de muziek bleef er toen ook super) zodat uiteindelijk eind 1996 beslist werd om Dreamland te sluiten (hadden jongeren toen al geen geld om 2 dagen uit te gaan?). Ging later in Tongeren terug open of zo maar werd geen succes (ben er nooit geweest trouwens).

Maar nu the real thing: Hoe was Boccacio Life!
Voor mij de beste discotheek waar ik ooit geweest ben en geloof me ik heb er heel wat versleten.
Dj Gert draaide er en je kon er binnen komen om 12 u en je hoorde een goei plaat en als je om 6 u buiten stapte had je geen 3 slechte platen gehoord (nooit elders meegemaakt).
Het publiek was extravagant en decadent. Dingen gezien die nu nooit nergens meer zouden toegelaten worden. Maar het publiek was één groep. Iedereen maar dan ook iedereen ging er uit de bol de hele nacht door. Er stonden maar 2 portiers (voor een megadancing) maar nooit werd er gevochten.
De dancers en travestieten waren ook extravagant maar waren super en kregen de tent zo in gang. Er hing een metalen kabel in de discotheek waarop jongleurs stonden, er werd met fakkels gegooid, er werd gejongleerd met bijlen op de kin. Het was precies een circus maar het was feest van het begin tot einde.

Samengevat: goeie muziek, animatie, gemoedelijke sfeer en ondanks het extravagente en decadente publiek bijna geen drugs. Een jaar of zo na de opening werd de discotheek ook fel vergroot. Had niet gemoeten van mij want hoe kleiner de club hoe intiemer de sfeer.

Maar ergens rond 1999 was mijn favoriete discotheek niet meer wat het geweest was (voor mij dan toch alvast). Dj Gert vertrok en de discotheek genoot toen echte naambekendheid door Pfaff en Van Rossem en de Ferrari enz... I.p.v. van het vaste publiek kwam er elke week nieuw en ander volk bij. De muziek werd commerciëler en het publiek veranderde (ik zag er één staan die bier met een rietje aan het drinken was zoals op een fuif). Het nieuwe commerciële publiek kwam en het vaste publiek bleef weg. 3 jaar lang zag je elke zaterdag dezelfde gezichten en plots kende je er niemand meer.
Het zal er even druk of misschien nog drukker geworden zijn meer de sfeer werd nooit meer geëvenaard en ik ben er dan ook weggebleven.

Maar de discotheek was in de periode 95-99 de top. Zijn er nog mensen die er in die periode kwamen!
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Bericht door Wanni »

Ja ik kwam er vroeger ook af en toe , maar dan liefst op vrijdag als het Pharao/dreamland was....Dj Jan draaide er de pannen van het dak samen met Gert.
Leukste herrinering was toen Dj Marusha kwam spelen , die set heb ik nog op pc staan (kameraad heeft de tape ervan) .....die kon nie echt goed draaien als ge da vergeleek met Jan ofzo , en maar roepen in die micro " the belgium house the belgium house" :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Voor mij persoonlijk niet echt legendarisch te noemen...
Wanneer Pat Krimson begon te draaien, konde bwv spreken de krekels horen tjsirpen.
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jul 2008, 00:11
Locatie: Geel

Bericht door Timpie »

Ja maar hij draaide er nie hé. Hij heeft er ongeveer een jaar manager geweest en is nadien met zijn Atmoz in Hasselt gestart. Toen het Boccocio werd was hij volgens mij al weg.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Wanni schreef:Ja ik kwam er vroeger ook af en toe , maar dan liefst op vrijdag als het Pharao/dreamland was....Dj Jan draaide er de pannen van het dak samen met Gert.
Leukste herrinering was toen Dj Marusha kwam spelen , die set heb ik nog op pc staan (kameraad heeft de tape ervan) .....die kon nie echt goed draaien als ge da vergeleek met Jan ofzo , en maar roepen in die micro " the belgium house the belgium house" :mrgreen:
In die periode had ik een lief in Diest en deed daarom op vrijdag in '95 Pharao-Dreamland erbij om het weekend op gang te trekken. Pat Krimson was daar toen aangetrokken om als artistiek manager de keet wat meer schwung te geven. Leuk om het weekend op gang te trekken maar zeker geen superkeet of supergoede muziek van Jan en Gert (die hadden en hebben nog steeds niet het kaliber en de state of mind van de "gevestigde garde" uit die tijd: Tofke, Frank Struyf, Franky Jones, Marko, Phi-Phi, Kevin). De meeste mensen die er op vrijdag zaten kon je op zaterdag en zondag ook tegenkomen in La Rocca of Illusion. Toen het Boccaccio werd ben ik er nog een aantal keer geweest om er m'n kop te laten zien (kent er iemand Cynthia :mrgreen: )

Veel scheve toestanden (trademark van de as Tienen - Diest - Scherpenheuvel - Aarschot hé mannekes) en de meest domme BOB'ers van België (alhoewel...).

Wat Pat Krimson daar toen deed met zijn thema avonden deden ze op dat moment veel beter in At The Villa waar de muziek, de sfeer en de party people dan ook nog eens 1000 keer beter waren (bovendien ook nog eens op een smaakvollere manier). In de Pharao deden ze daar een thema soirée "the wedding" of zoiets, wel in ATV deden ze dat ook en het verschil was echt wel opmerkelijk.

Ik kende daar toevallig 2 personen die daar als garçon/waitress werkten in '95. Vroeger werkten ze in de Globe (Stef en An).

De Jerry's (afterclub) in Bekkevoort dàt was imho een écht legendarisch kot, ook al was het niet gekend bij de grote massa. Heel wat anders dan die wanna be afterkeet Outline.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast