Radio Crystal (Lazer Brussel 106.5 FM)

Het forum van Lazer Classx en Retroduction
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:28

Radio Crystal (Lazer Brussel 106.5 FM)

Bericht door wooywood »

Radio Christal uit Brussel,was zo in de periode rond 1995,zond uit op 106.5 fm
Iemand die die zender ook kent

Edit: titel aangepast ;)
BRING THE NOISE with Route 66 - Hosted by ADRENALIN with Resident DJ Jenny Wren 2010-01-10 from Burlington, VT USA http://www.techno.fm" onclick="window.open(this.href);return false;
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Ik. Veel dj's hadden daar hun eigen uurtje op de radio: ik weet nog: Pierre, Deg, Sven, St.-Nick (Jungle was dat, hij is trouwens ook beter gekend als Nick Holder, de gevierde house producer). De rest ben ik vergeten maar het waren er echt véél.

Er waren daar trouwens nog flyers van: Radio Crystal in het groen op transparante plastic (grootte: 1/4 van een A4)

Er heeft ooit eens een weekprogrammatie met alle uitzenduren in de Outsoon gestaan denk ik. Men heeft al mijn Outsoons weggesmeten, anders kon ik het zo voor je opsnorren.

Met veel chance als de wind goed zat en als ik wat met de antenne speelde kon ik Crystal ontvangen. tss, dat waren de tijden, je moest toen nog iets overhebben om je favoriete muziek te kunnen beleven en beluisteren. Ik heb vandaag voor 3 gig aan sets van Kenny Larkin, Derrick May, Juan Atkins en Carl Craig binnengetrokken met een klik op de knop, het zou vroeger niet waargeweest zijn. Het leven is veel te goed en megacomfortabel maar we beseffen het niet.

Kent er trouwens iemand die piraatzender uit het Brusselse die rond '97 ganser dagen tapes vanuit de Who's Who's en La Rocca uitzond? Ze zaten echt op zo'n rare frequentie (ik denk 87.5 FM en je diende de zoeknaald op de radio dan zelfs n og wat naar links te draaien om écht goeie ontvangst te hebben :lol: ). Ze zonden gewoon die tapes uit, geen reclame, geen naam van radiostation.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: radio christal

Bericht door Enterprise »

wooywood schreef:Radio Christal uit Brussel,was zo in de periode rond 1995,zond uit op 106.5 fm
Iemand die die zender ook kent
Heb daar ook nog gezeten met mijn programma TRIPOMATIC NON STOP op donderdagavond van 19 tot 21u. 8)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

zeker van Franky?? Ik weet dat jij nog een Goa programma had op Radio Anastasia (van Françis Van Mechelen). Was dat niet op die zender?
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

rizzo> schreef:zeker van Franky?? Ik weet dat jij nog een Goa programma had op Radio Anastasia (van Françis Van Mechelen). Was dat niet op die zender?
Da klopt, heb ik ook nog gedaan maar op radio crystal ook..... Heb hier nog
de stickers van plakken ze 8)
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:28

Bericht door wooywood »

Was s'nachts ook wel veel ambient muziek,of iets degelijks,en dat lag me wel minder.
BRING THE NOISE with Route 66 - Hosted by ADRENALIN with Resident DJ Jenny Wren 2010-01-10 from Burlington, VT USA http://www.techno.fm" onclick="window.open(this.href);return false;
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:28

Bericht door wooywood »

rizzo> schreef:I

Kent er trouwens iemand die piraatzender uit het Brusselse die rond '97 ganser dagen tapes vanuit de Who's Who's en La Rocca uitzond? Ze zaten echt op zo'n rare frequentie (ik denk 87.5 FM en je diende de zoeknaald op de radio dan zelfs n og wat naar links te draaien om écht goeie ontvangst te hebben :lol: ). Ze zonden gewoon die tapes uit, geen reclame, geen naam van radiostation.
Het staat me zelfs voor dat er 2 zenders vlak naast elkaar lagen op 87.5 en een andere op 87.9 fm
BRING THE NOISE with Route 66 - Hosted by ADRENALIN with Resident DJ Jenny Wren 2010-01-10 from Burlington, VT USA http://www.techno.fm" onclick="window.open(this.href);return false;
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 mei 2005, 20:22
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door jimmy »

daar heb ik veel naar geluisterd zelfs destijds,en dervoor naar channel-x
8)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Jimmy, jij moet dat nog weten: hoe heette die zender uit Leefdaal die rond '94 clubtapes uitzond (van Globe, TGV, ...)? Of was dat Channel-X
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 mei 2005, 20:22
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door jimmy »

rizzo> schreef:Jimmy, jij moet dat nog weten: hoe heette die zender uit Leefdaal die rond '94 clubtapes uitzond (van Globe, TGV, ...)? Of was dat Channel-X
ik weet ni meer van waar dat was channel-x
zou het kunnen dat het misschien anastasia is ??

;)
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

denk ook dat da anastasia is.
in de molen waren daar feesjes van :D.
daar zijn toen redelijk goei namen geweest.
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 mei 2005, 20:22
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door jimmy »

back to the 90's schreef:denk ook dat da anastasia is.
in de molen waren daar feesjes van :D.
daar zijn toen redelijk goei namen geweest.
ja anastasia
heb een tape liggen van een radiouitzending toen live uit club bizar,moet die tape nog omzetten trouwens
je hoort er een paar keer de reclame in van anastasia,bij men volgende reeks tapes die ik doe zal deze erbij zijn
;)
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:28

Bericht door wooywood »

Waar destijds ook goeie muziek op te horen was,was op het Franstalige Fun radio,elke vrijdag nacht steeds live setjes. ik weet niet of het nu nog is
BRING THE NOISE with Route 66 - Hosted by ADRENALIN with Resident DJ Jenny Wren 2010-01-10 from Burlington, VT USA http://www.techno.fm" onclick="window.open(this.href);return false;
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

rizzo> schreef:zeker van Franky?? Ik weet dat jij nog een Goa programma had op Radio Anastasia (van Françis Van Mechelen). Was dat niet op die zender?
da waren tijden, Anastasia... Dance Into The Future... :D
Your most powerfull d d d dancestation...
won er regelmatig gratis tickets :) en heb nog geflyerd voor Anastasia in den tijd :D

zonden uit op de frequenties van RGR, bij mij op radio Welkom (Overijse 107.8) en ok wat op 105.3 ("Vanuit Haasrode, is dit lokale radio Decibel", dacht ik :))

die setjes die ze uitzonden waren super, nog wat stukken op cassetjes staan, nummers daaruit gezocht: http://users.telenet.be/da_creator/unkn ... ce_tracks/

iemand een idee uit welke clubs die Anastasia setjes kwamen? Club Bizar al o.a. precies?
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Technolab schreef:iemand een idee uit welke clubs die Anastasia setjes kwamen? Club Bizar al o.a. precies?
club bizar, la rocca, food (gedurende een korte periode), boccaccio (die in Halen niet Destelbergen): deze clubs herinner me ik nog vast en zeker. Het leuke was dat ze werkten met DAT (Digital Audio Tape) voor wie dat nog kent: ze namen in 1 trek 8 uur geluid op van in een club en monteerden daar achteraf hun reclame op. Er waren ook programma's maar niet zo veel.

Ik weet nog dat ik 'ns voor een examen aan het blokken was en ze zonden een opname van Eric B in La Rocca uit, ik ging slapen en stond om 5 uur weer op om verder te blokken en die set was nog altijd bezig: de scheve afsluituurtjes *grin*

Wie kent er nog "Joey Mancinny"? Die had daar ook een programma waarin hij zijn eigen (slechte) sets speelde die hij opgenomen had op z'n eigen (slechte) fuiven (in de De Molen, Lido e.d.). Hij had ook een platenwinkel in Kortenberg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten