club x video op youtube

Het forum van Club X in Wuustwezel
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

ja maar er is dan ook niemand die die nummers goedvindt hé. Dat zijn carnavalnummers... :roll:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Je mag het ook niet te gek voorstellen. Die carnavalnummers hoorde je daar niet. Toch zeker niet in de beginjaren.
Iets als dit: clubx.wav - 1.26MB en de tent stond op zijn kop.
En dan bedoel ik dat letterlijk en figuurlijk.
Dit soort dingen is gewoon goeie muziek, niet meer of minder. maar alle hardcore die erna gemaakt is was voor mijn part ook té hard of er te ver over naar mijn smaak.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Raar want ik was altijd van gedacht dat bv een Human Resource toch wel typisch de oude hardcoresound was die je mocht verwachten, en de eerste Bonzaï-jaren waren toch ook wel tot die categorie te rekenen. De opgefokte BPM's en de gimmicks zijn er later meer pas bijgekomen.
Mijne favo van vroeger was For You Marlene, I've Got The Speed en andere consoorten zoals nen Ramirez .... dit is toch ook hardcore geweest? Natuurlijk niet stereotiep, oldskool bestond toen nog niet het was gewoon "harde house"


Btw van die cd zijn er meerdere volume's van geweest, en tot over een paar jaar nog allemaal naar beneden te halen....

Haha waar is de tijd van gimmicktracks zoals "het vliegende kunstgebit" of "poing poing"
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

idd, oldskool is de term die nadien gegeven werd natuurlijk ;)

de nummers die je opnoemt, waren idd de hardere house in vergelijking met de amsterdamse "mellow sound".
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Die mellow kant was begin jaren negentig toch niet overheersend me dunkt, ze speelden het wel eens maar het was toch altijd meer de hardere kant.
Van trance was er toen ook nog niet echt sprake.
t'Is naar de vaantjes gegaan door alles in vakjes te steken, aparte zalen etc...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

tomaz schreef: Ik vind Eddy Wally in de new beat versies opeens weer wat beter :lol:
Mij uit mijn kot lokken é gij daar... :-)

Hepie & Hepie - Ik Lig Op M'n Kussen Stil Te Dromen
Frank Dingenen The Noisy Noise (Hatchie)
Miggy Annie, Hou Jij Me Tassie Effe Vast
de oneinige versie van Marina, Bingo, Confetti's, VDB, Plaza,...

Of wat acid invloeden inmengen en het gaat opeens allemaal wat beter klinken, goed fout word het dan. Toch eens een track of 15 van die goed fout bijeen zoeken. Dingen die ga alleen thuis durft opleggen als er niemand in de buurt is. Ik heb nu terug alle tijd om mij eens te amuseren en moet mij eens uitleven in de shit. Eens uitzoeken wie er nu feitelijk beginnen is met alles naar de kloten te helpen... :-)

New Beat Euro house is inderdaad ook soms van plat te gaan en aan den drank te beginnen.
Damn misschien daarmee dat dat bier de laatste tijd zo goed smaakt... :D

Zouden ze die foute dingen dan echt gedraait hebben in clubs.
Waarschijnlijk in Middelkerke, Bredene of Blankenberge in de lokale disco aan den dijk...?
Laatst gewijzigd door keimi op 29 apr 2008, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

poehaaaaa schreef:ja maar er is dan ook niemand die die nummers goedvindt hé. Dat zijn carnavalnummers... :roll:
Dat weet ik ook wel. Dit zijn de uitwassen die je in de top40 vond en op de trouwfeesten van ome Henk (de nederlandse halfbroer van dj Rene die hier bij ons Keimi's favoriete new beat verkrachtingen op trouwfeesten draaide ;-) )

Maar dat neemt niet weg dat heel veel van de "underground" dingen ook vol staken met van die belachelijke opgepitchte stemmen en melodiekes. Gewoon dingen op een hoger toerental met een hardcore kick eronder. De tussenstap tussen de goeie hardcore en de commerciele troep van die cd zeg maar. En dat is wat ik in die filmpjes hoor.

Ik weet wel dat het een typisch ding uit de hardcore is die opgepitchte dingen, en heeeeeeel soms werkt dat wonderwel. Maar te dikwijls klinkt het gewoon belachelijk in mijn oren. Dat is een fenomeen dat zich met de jump voor de zoveelste keer herhaald heeft.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

tomaz schreef:Maar dat neemt niet weg dat heel veel van de "underground" dingen ook vol staken met van die belachelijke opgepitchte stemmen en melodiekes. Gewoon dingen op een hoger toerental met een hardcore kick eronder. De tussenstap tussen de goeie hardcore en de commerciele troep van die cd zeg maar. En dat is wat ik in die filmpjes hoor.
Dat is ook zowat het enige dat je hoorde in de jaren dat Club X op het hoogtepunt was (kijk ook naar bv Megarave, Nightmare in R'dam, Mystery Land, Thunderdome,...).
De jump van heden ten dage bevat veel remakes van nummers uit die periode, die op hun beurt veelal samples zijn van top 40 hits uit de jaren '80 en '90
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik denk dat de fans van club X zich momenteel maar op 1 plaats kunnen uitleven en dat is in Kabarka te Berlare
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

After schreef:ik denk dat de fans van club X zich momenteel maar op 1 plaats kunnen uitleven en dat is in Kabarka te Berlare
of gewoon rondtrekken :) van feest naar feest
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

zijn er nog vele clubs misschien met quality hardcore muziek? denk dat de trektoch niet echt lang zal duren
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

After schreef:ik denk dat de fans van club X zich momenteel maar op 1 plaats kunnen uitleven en dat is in Kabarka te Berlare
is dat nog open ofwa...?
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

tuurlijk, en nog altijd even zot volk, en uiteraard enkel volk dat er komt voor de muziek

ps: de bas voel je daar tot in uwen dikken teen :-o
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

After schreef:zijn er nog vele clubs misschien met quality hardcore muziek? denk dat de trektoch niet echt lang zal duren
waar het elke week hardcore is, dat niet, maar er zijn vele clubs waar ze regelmatig hardcore organiseren (bv peppermill 2x in mei)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten