Youtube'kes downloaden

Alles in verband met internet
Plaats reactie
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Youtube'kes downloaden

Bericht door poehaaaaa »

handig!

Download snel en makkelijk YouTube-filmpjes op je pc


Op een enkele uitzondering na kan je YouTube filmpjes niet zomaar downloaden op je pc. De site biedt weliswaar geen waterdichte bescherming, maar er komt behoorlijk wat technische kennis bij kijken om je favoriete clipje uiteindelijk op je harde schijf te krijgen.

Dat kan dus eenvoudiger, véél eenvoudiger. Het volstaat immers om in het webadres van YouTube exact één letter te veranderen. Maak van de 'y' van youtube een '3' (zodat er dus 3outube.com staat) en je krijgt prompt een scherm met de mogelijkheid het filmpje te downloaden in twee courante formaten.

Uiteraard is het niet YouTube zelf die zo'n dienst aanbiedt. Achter 3ouTube gaat een slimme programmeur schuil die zijn site zo ineenstak dat hij vanzelf weet om welk filmpje het gaat. De site meldt overigens dat mogelijk niet alle filmpjes werken, maar het lijkt er alvast op er voor 99 procent van de clipjes geen enkel probleem is.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door emotionslover »

thx!!!! vanavond eens uitproberen! op het werk lukt dit niet!!! :eye:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door djaxxie »

Heb er 3 getest en geen enkele dat werkte. Kom wel op de downloadpagina maar daarna gaat het mis. Op zich niet erg want die youtube kwali trekt toch op ni veel.
Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door Psqad »

hmmm.. da's idd wel handig. alleen jammer dat die site ook niet de naam van het filmpje direct in de naam van de d/l meestuurd --> je krijgt standaard: video.mp4 of video.flv.
als je dan echt enkel wil klikken en d/l, is er nog die handige addon voor mozilla:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006" onclick="window.open(this.href);return false; : Video DownloadHelper
en deze mag voor mijn part standaard in mozilla zitten: greasemonkey:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748" onclick="window.open(this.href);return false; waarna je op deze site: http://userscripts.org/" onclick="window.open(this.href);return false; heel handige scripts kan installeren of natuurlijk zelf maken.

Uiteraard is het 3-truukje browseronafhankelijk dan weer en dus overal toepasbaar.
weer iet bijgeleerd ;)
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door Gio »

Ik gebruik simpelweg een Youtube Downloader. Programmake openen, webadres van de clip die op dat moment aan't spelen is selecteren en slepen naar 't progske, klikken op ok en 't komt binnen.

Als 't dan nog 'n muziekclip is, kan ik die ook converten naar Mp3... en de titel is direct meegegeven... Easy as Hell...

http://youtubedownload.altervista.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door ThaMan »

Gio schreef:Als 't dan nog 'n muziekclip is, kan ik die ook converten naar Mp3... en de titel is direct meegegeven
Waar zijde dan mee bezig, Lo Quality Mp3 rips... nice :roll:
Zelfs in HD zijn ze niet om aan te horen, nog niet eens 44khz/16bit.

Met Jdownloader heb je btw alles in 1ne keer...
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door Gio »

Om een plaat tijdelijk te hebben in afwachting van 'n vinyl of 'n betere mp3 formaat, is dit voor mij de ideale oplossing...

En ik vind trouwens dat 't zo'n slechte kwaliteit nog niet eens is.
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door ThaMan »

dat is waar...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door djginod »

Er zijn erbij, die met zulke rips "on tour" gaan, en de coole DJ uithangen !
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door ThaMan »

Of grote furore maken op forums, heb er zo al meerdere tegen gekomen... hoe lame kan je zijn
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door Gio »

djginod schreef:Er zijn erbij, die met zulke rips "on tour" gaan, en de coole DJ uithangen !
Tja ik ben zo niet, ik houd me al bijna 15 jaar bezig met vinyl en verkies dit nog altijd boven 'n ander medium... En als er 'n classic op vinyl te vinden is, in degelijke staat aan 'n schappelijke prijs, dan ben ik de eerste om die aan te schaffen...

Het draaien met vinyl gaat nog 'n stiel worden :) Laat zo'n "coole Youtube DJ" eens 2 vinyls gelijk zetten... En over die """laptop Dj's""" zullen we maar helemaal zwijgen...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Youtube'kes downloaden

Bericht door Psqad »

Gio schreef: ... Het draaien met vinyl gaat nog 'n stiel worden :) Laat zo'n "coole Youtube DJ" eens 2 vinyls gelijk zetten... En over die """laptop Dj's""" zullen we maar helemaal zwijgen...
dat is nu net het enige dat voor mij is weggelegd :mrgreen: Ik ben nl helemaal niet in staat om met vinyl overweg te kunnen, laat staan daar ook een carriere mee te maken. begrijp me niet verkeerd: het is ook helemaal niet mijn ambitie om DJ te worden, enkel voor prive redenen en nostalgie.
Ik ben toch wel jaloers op jullie skills en ik zou heel graag het vermogen hebben om dat allemaal aan te kopen, qua tools en vinyls ...
welnu ben ik toch eens van plan om eens een setje voor mezelf te maken -- uiteraard ga ik dat dan hier posten -- enkel voor eigen redenen. mijn eeuwige zoektocht is dan ook naar kwaliteits-mp3 te zoeken van de o zo glorie periode.
mijn enige ambitie is dan ook zo een obscure/vooze laptop-dj te worden :mrgreen: voor mijn eigen interesses.
voorlopig stel ik mij tevreden met YT-rips, tenzij jullie mij nu enorm veel links gaan doorsturen :mrgreen:
uiteraard ben ik (nog steeds) op zoek naar de megafantastische soundtrack namen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten