Telenet verhoogt volumelimieten

Alles in verband met internet
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:heb al meer dan een jaar geen limieten...
hahaha Belgacow gaat FUP toepassen, jongens jongens met hunne bullshit altijd... maw gaat niet over de 100gb/mnd hoor.. loere loere, want dat kan ons netwerk zogezegd niet aan. Steek dan uw "no limits" in uwen hol zou ik zeggen.
dan zijde idd beter af met de 250gb van Teleslet
Denk ik ook, maar wat gaat de prijs daar weer van zijn....
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

Heb in de wandelgangen gehoord 99€/mnd, zal wel weer een totaal pakket zijn ofzo... garantie dat er weer een hoop aan vast hangt + dat je ook weer een nieuwe modem gaat nodig hebben etc... !
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:Heb in de wandelgangen gehoord 99€/mnd, zal wel weer een totaal pakket zijn ofzo... garantie dat er weer een hoop aan vast hangt + dat je ook weer een nieuwe modem gaat nodig hebben etc... !
Zou ik sowieso nooit betalen voor een internetabbo!
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

Is veel geld, maar zoals ik al melde gaat dat weer in totaal pakket zijn
Inet, digiTV, telefoon.. dan kan dat wel voordeliger zijn ja.
Plus dat ze ook wel een 10mb/sec lijn aanbieden, wat zeker niet slecht is als vooruit gang.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door emotionslover »

Psqad schreef:[diepe zucht] ik heb 25.600MB tot mijner beschikking van telenet en elke maand is het bikkelen om daar toch niet over te gaan. een beetje YouTuben, een demootje hier en daar, wat gratis software en ook wat d/l(illigale shit ofcourse) --> ik kom daar echt niet mee toe!
we zijn het (bijna) het enige land dat nog d/l limieten toepast :cyclops: .
Dommel zeg je: wel ik woon in het pittoreske kanne en daar heb ik de keuze uit telenet, telenet en telenet. ik heb eens een lijnmeting laten doen en daar vertelden zij(Dommel) dat ik in ideale omstandigheden 2Mbbs zal halen, waarna zij(Dommel) mij afraden om bij hun klant te worden komt daarenboven nog dat ik ook nog een telefoonlijn erbij nemen plus de afkoopsom omdat het een belgacom lijn is(was iets van 250 euro's om het aan te leggen en 120 euro's voor de afkoopsom) --> dus zwaar gezogen. wel vertelden zij(Dommel) dat "er een plan is" om 200 telefooncentrales te bouwen, maar als ik daarop doorvroeg is het antwoord onbekend.
dus a/v/x-dsl is voor mij (voorlopig) geen optie.
ik woon op een scheet van maastricht en werk om mijn studie te betalen bij upc. wat upc aanbied tegenover telenet is opzienbarend --> zie hier de prijzen(er komt wel maximaal 16.80 euro bij voor de kabel aansluiting, regionaal afgesproken) onglimiteerd verbruik!
dit is voor mij onbegrijpelijk als je de tarieven van teleslet bekijkt --> ik denk dat teleslet gewoon de markt in handen wil houden ivm films: mijn kennissen en vrienden d/l gewoon hd-films(=15gig of meer zelfs). nu kan je ook bij teleslet dat doen (via een speciaal abo) en waarachtig, die worden niet bijgeteld bij je telesletmeter. maw stel dat je hd-film via itunes of andere kanalen wil d/l, haha, na 2 films heb je het bekeken, je zit al over je d/l limiet.
ik denk dus dat het een kwestie van centen is en niet meer dan dat.
conclusie: het is meer een marketing-ding dan echt een voordeel voor de consument....
[/diepe zucht]
's nachts downloaden!!! telt 1gb voor 500mb (van 24u tot 10u dacht ik) is niet veel maar helpt wel :pirat:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door Psqad »

emotionslover schreef:
's nachts downloaden!!! telt 1gb voor 500mb (van 24u tot 10u dacht ik) is niet veel maar helpt wel :pirat:
idd .. ik heb utorrent al zo ingesteld ;) --> anders is het helemaal niet meer te doen...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

mannen, de prijzen staan online... Val niet achterover he
http://messagent.telenet.be/optiext/opt ... XzXgm1rrrU" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf Juli wel geen limieten meer... maar toch freakin duur zene...

Betaal nu voor geen limieten (zelfs geen FUP) + telefoon (gratis bellen constant) 49€
En digiTv van Telenet kost mij 20€ in de maand. Dus dat is 69€.

Als ik naar Telenet zou stappen met alles zou ik 50€/mnd meer betalen + dat je niet gratis belt.
De snelheid is wel super, maar telenet al kennende. Ze blokkeren altijd de snelle poorten...

De Kleine Letters:
Ongelimiteerd gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet. Telenet behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks volumeverbruik hebben dan het gemiddelde van het product in kwestie.
Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen en Telenet behoudt zich het recht voor deze klanten tijdelijk op een lagere snelheid te plaatsen.


Dus wederom FUP met de nodige verdoken limieten dus... Ben er zeker van dat hun FUP op 250GB/mnd ligt.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door Lestat »

Kheb me meteen geregistreerd voor installatie :cheers: :cheers: (ik heb personeelskorting :mrgreen: )
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

Ik heb gebeld om te vragen of de poorten 563 en 119 nog geblokkeerd zijn anders ga ik denk ook eens een overstapje wagen. Als deze poorten nog geblokkeerd zijn mogen ze het houden.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door poehaaaaa »

Ook Telenet gaat voor onbeperkt internet


Telenet heeft maandag zijn vernieuwd internetaanbod bekendgemaakt. De surfsnelheid en de toegestane maandelijkse downloadvolumes van alle bestaande pakketten wordt aanzienlijk opgetrokken. Bovendien breidt de telecomgroep uit Mechelen haar aanbod uit met een nieuwe formule.

(tijd) - Met FiberNet kan de gebruiker aan een snelheid van 100 megabyte per seconde surfen. FiberNet is daarmee vier keer sneller dan TurboNet (tot nu toe het snelste pakket van Telenet) en vijf keer sneller dan Intense, het nieuwe abonnement dat Belgacom vorige vrijdag aankondigde.

Een demonstratie in het hoofdkwartier van Telenet maakte het verschil duidelijk. Het uploaden van 50 foto's duurde anderhalve minuut op FiberNet. In die tijd waren nog maar veertien foto's geüpload met TurboNet.

De stand-alone versie van FiberNet kost 99 euro per maand. De Shake-versie, met digitale televisie en gratis bellen binnen Europa, 120 euro. Vanaf juli biedt Telenet ook een FiberNet 50 aan, de helft minder snel dan FiberNet en met een maandelijkse kostprijs van 69 euro (Shake: 89 euro).
ONGELIMITEERD


Na Belgacom zal ook Telenet onbeperkt breedbandinternet aanbieden. Voor gebruikers van het bestaande pakket TurboNet en het nieuwe FiberNet valt de downloadlimiet vanaf juli weg. Tot juli geldt een maximum downloadvolume van 250 gigabyte per maand.

Het onbeperkte internet kent wel degelijk beperkingen. Telenet hanteert - net als Belgacom - een fair use policy: onbeperkt surfen op een 'faire' manier. Gebruikers die een opvallend hoger maandelijks volume verbruiken dan het gemiddelde van het pakket in kwestie, zullen door Telenet verwittigd worden en eventueel op een lagere snelheid worden gezet.

De toegestane volumes van de andere bestaande pakketten worden gefaseerd opgetrokken. Het volume van het basispaket BasicNet (momenteel 1 gigabyte) stijgt zo tot 5 gigabytes vanaf maart en tot 15 gigabytes vanaf december.
GEEN PRIJSVERHOGINGEN


De prijzen van de bestaande pakketen worden niet verhoogd. BasicNet zal vanaf medio maart zelfs 5,5 procent goedkoper worden (van 20 naar 18,9 euro per maand). Daarmee kost het basispakket van Telenet exact evenveel als Belgacom Start, het nieuwe basispakket van Belgacom.

De volumeblokken, het extra verbruik dat de consument kan aankopen wanneer hij de maandelijkse limiet overschrijdt, worden ook goedkoper. De prijs van de blokken wordt gehalveerd.



KDJ

18:03 - 08/02/2010 Copyright © De Tijd
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door djaxxie »

Yes, ik hou het gewoon bij men expressnet, als je dan snachts downd kan je 160 gig per maand afhalen... meer dan genoeg voor mij. :cheers:
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

Ik ga overstappen naar Turbonet XL in Goldshake pakket...
Telefoon diensten hebben nooit degelijk gewerkt bij Dommel (VOIP). Dat is het enige nadeel, voor de rest is het zeker geen slechte provider.. maar...
...Wat mij de knoop doet door hakken is de upload snelheid die 4x hoger ligt bij telenet dan bij Dommel + het feit dat de limieten ook over en out zijn in Juli, anders had ik niet over geschakeld.

ivm Fibrenet. 142€/mnd (in mijn geval) is veel te duur.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door Nostalgie90 »

125€ is het mij niet waard, is het dan met of zonder btw?
Wie gaat dit dokken zeg, dat in tijden waarin de vaste kosten de pan uit swingen.

Neen ze hebben op de kritiek van de downloadlimieten ineens het uiterste genomen en een prijs op geplakt, ongelimiteerd klinkt mooi maar wie vlamt er elke maand bv 200 gig door?

Moesten ze voor het basisabbo nu de limieten opwaarderen met bv 75 gig als basis is dit nog aanvaardbaar.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door ThaMan »

Nostalgie90 schreef:125€ is het mij niet waard, is het dan met of zonder btw?
Wie gaat dit dokken zeg, dat in tijden waarin de vaste kosten de pan uit swingen.
Is met BTW, en is idd veel te duur... en Docsis 3.0 is echt niet meer nieuw, bestaat ondertussen wel weer een 3 jaar. Als je bv 3 pc's thuis hebt staan is dit wel een ideaal abbo... want die 2de en 3de persoon gaat niet merken dat de 1ste persoon tegen 6mb/sec aan het DL'en is. maar nogmaals is dit goed voor kleine kantoortjes maar particulier idd te duur.
Nostalgie90 schreef:Neen ze hebben op de kritiek van de downloadlimieten ineens het uiterste genomen en een prijs op geplakt, ongelimiteerd klinkt mooi maar wie vlamt er elke maand bv 200 gig door?
Ik ken mensen die bij dommel er maandelijks 500gb doorvlammen, hoe ze het doen stel ik mij geen vragen bij. Het kan goed zijn dat ook u er bv is een maand hebt bij zitten van 300GB... dat wil niet zeggen dat dat maandelijks zo het geval is. En in het geval Telenet ging dat niet daar je gelimiteerd zat, daarom dat er ook nooit iemand over die LIMIETEN ging... snap je
Nostalgie90 schreef:Moesten ze voor het basisabbo nu de limieten opwaarderen met bv 75 gig als basis is dit nog aanvaardbaar.
Euhm, staat toch op de telenet site te lezen dat dit half Maart gaat gebeuren.
http://telenet.be/2628/0/1/nl/thuis/int ... ernet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het blijft natuurlijk een dure speler op de markt, maar ik ken geen 2de provider die deze snelheden aanbied of je moet in suckin Brussel wonen... daar heb je voor 69€/mnd hetzelfde dan wat telenet aanbied met hun fibrenet.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door emotionslover »

500GIG in de maand??!!??? slik!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast