Telenet verhoogt volumelimieten

Alles in verband met internet
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Telenet verhoogt volumelimieten

Bericht door poehaaaaa »

EINDELIJK doet Telenet eens iets voor de bestaande klanten :alien: Zouden ze niet doen moesten er niet zoveel klanten vertrekken naar de concurrentie!

Telenet verhoogt volumelimieten
Telenet trekt de volumelimieten voor zijn twee populairste breedbandproducten, ExpressNet en TurboNet, op. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Eerder gebeurde hetzelfde al voor BasicNet en ComfortNet.

(tijd) - Duco Sickinghe, de topman van Telenet, had vorig weekend al gezegd dat het bedrijf opnieuw zou gaan sleutelen aan de limieten. Dat is de hoeveelheid materiaal die iemand van het net mag halen of doorsturen. Wie over die limieten gaat, kan wel blijven surfen maar moet bijbetalen. Telenet ligt al langer onder vuur voor die limieten. Concurrent Belgacom past ze trouwens ook toe.

De maandelijkse volumelimiet voor ExpressNet gaat vanaf 1 augustus van 12 Gigabyte naar 20 Gigabyte. Voor TurboNet wordt de nieuwe grens 60 Gigabyte in plaats van 35. Telenet kondigt bovendien aan dat het in de zomer de prijzen van de extra volumeblokken gaat verlagen.

Bert Broens

19:42 - 21/05/2008
Copyright © De Tijd
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

LoL 20GB... nog steeds een volume uit de middeleeuwen.
Lang leve Dommel (vanaf 01 juli gaan de huidige adsl abbo's naar 12mbit down en 200GB limits...tussen 01u en 13u is dat zelfs 400GB).
Sommige steden hebben bij dommel al "cityconnect" wat neerkomt op Geen limieten en een 24mbit/3mbit abbo. Dus ik blijf waar ik ben... ben er enorm content van
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik blijf ook bij Dommel, als ik me na 1 juli een ADSL2 router aanschaf haal ik ook die 9/12 mbit. Is die verhoging tot 200GB voor iedereen trouwens?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Administrator schreef:Is die verhoging tot 200GB voor iedereen trouwens?
Yup, btw de 200Gb (400GB) is enkel voor Download. Upload limieten hadden ze zowiezo al niet meer.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

daar ik me niet bezighoud met downloaden van illegaal materiaal, kom ik nooit aan die limieten ..

de snelheid mag gerustr omhoog, maar die limiet, nee ik kom op nog geen 10%
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Peulschil.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Het gaat hem niet om het illegale materiaal...

De games + patchen worden altijd maar groter maar ons geliefde telenet(belgacom ook) doet niets aan hun tarieven. Radio luisteren, trailers - films zien.
Te weinig capaciteit.

Vb. Nieuw spel uit dat gedownload kan worden + patchen: 14GB
Moeten wij al speciaal naar Telenet gaan bellen om ff die limiet te veranderen. Ma bon, niet dat dat elke maand gebeurt hé.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

pooley schreef:Vb. Nieuw spel uit dat gedownload kan worden + patchen: 14GB
Ik hou me niet bezig met gamen, maar...14 GB voor een game WTF?!?
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

pooley schreef:Het gaat hem niet om het illegale materiaal...

De games + patchen worden altijd maar groter maar ons geliefde telenet(belgacom ook) doet niets aan hun tarieven. Radio luisteren, trailers - films zien.
Te weinig capaciteit.

Vb. Nieuw spel uit dat gedownload kan worden + patchen: 14GB
Moeten wij al speciaal naar Telenet gaan bellen om ff die limiet te veranderen. Ma bon, niet dat dat elke maand gebeurt hé.
Das in principe ook niet de bedoeling e, zodus.. Daarvoor gaan ze dus hunne limiet niet oneindig uitbreiden..
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Als je tegenwoordig met een PS3 of Xbox360 zit, is 2GB voor een Demo game alledaags tegenwoordig. Komen er nog eens patches uit etc mag je weer elke keer een 500mb per game nemen. Online gamen er nog eens bij (niet dat het zoveel pakt... maar in je achterhoofd zit je steeds met de limieten). Online radio luisteren + online muziek bestellen (beatport etc...) geraakt daarom ook niet ingeburgerd in België t.o. andere landen. Waarom ? idd door de limieten.
We leven niet meer in 1995 toen 150mb en een HD van 10GB nog WAAW was !

De mannen die zeggen ik geraak toch nooit over men limieten, hebben dan toch ook geen probleem dat ze de limieten zouden afschaffen ? Volgens Telenet (paar jaar terug) ging er 80% niet over hun limieten... dan vroeg ik me af waar het probleem situeerd indien ze de limieten wel zouden afschaffen.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Als ik de vergelijking maak met Duitsland (waar er heel wat meer operatoren zijn), dan wordt ik ambetant in jullie plaats. Hier heb je ongelimiteerd surfen en downloaden (gemiddeld DSL 4000) plus geen abonnementskosten telefoon voor 30 euro per maand...
Telenet is daarbij sowieso een schurkenbedrijf, heb ik de indruk. Toen ze in Leuven UPC overnamen, slikten toch wel veel klanten van die laatste firma omwille van de "fijne" tariefaanpassingen...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Bass schreef:
pooley schreef:Het gaat hem niet om het illegale materiaal...

De games + patchen worden altijd maar groter maar ons geliefde telenet(belgacom ook) doet niets aan hun tarieven. Radio luisteren, trailers - films zien.
Te weinig capaciteit.

Vb. Nieuw spel uit dat gedownload kan worden + patchen: 14GB
Moeten wij al speciaal naar Telenet gaan bellen om ff die limiet te veranderen. Ma bon, niet dat dat elke maand gebeurt hé.
Das in principe ook niet de bedoeling e, zodus.. Daarvoor gaan ze dus hunne limiet niet oneindig uitbreiden..
Oneindig?
Hoeveel aanpassingen hebben ze nu al gedaan? Ze weigeren nefast. Waarom moet België er weer uitspringen?

De limieten gaan gewoon niet mee met de evolutie van het internet, triestig.
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Heb ook al veel demo's willen downloaden voor de Ps3, maar die demo's zijn dus idd min. 1gb groot. En bij telenet is 1gb downen al bijna een tiende van uw capaciteit.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dommel is groot geworden door mondelinge reklame en positieve kritieken. Natuurlijk geen toeters en bellen maar het is voor de meer doorgewinterde gebruiker, die niet in paniek naar de helpdesk belt maar eerst zelf eens alles checkt. Bij teleslet hebben ze de bui zien hangen, binnenkort hier ne schotel tegen de muur gelijk ne goede moslim en ze kunnen hunne semi-digitale tv in hun gat steken.
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

das het probleem hier, wij ehbben ook telenet digitaal. Kunt wel dommel in huis halen maar dan zit ge dubbel te betalen :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten