Mijn eerste avond in cherry moon

Het forum van Radar Belgium in Lokeren, de voormalige Cherry Moon
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Mijn eerste avond in cherry moon

Bericht door Zven1 »

Mijn eerste avond in cherry moon zal ik nooit vergeten. dit ergens in de zomer van 1993. we kwamen er toe en moesten de wagen op de steenweg parkeren omdat de parking al volzet was. toen we voorbij de discotheek liepen stond één van de zijdeuren op een kier. je hoorde muziek al keihard boenken. toevallig was het net 'El punto final' :). op de parking zaten toen nog evenveel mensen in hun wagen als in de discotheek. eens binnen gingen we links boven op het verhoog staan. daar had je echt een goe zicht op heel de discotheek. de muziek was gewoon fenomenaal. ik probeerde altijd te zien wie er achter de draaitafel stond. maar het was heel moeilijk te zien . het enige wat je zag waren de rode lichtjes van de technicsen. de lichtjes van de rodec en 2 handen die af en toe een plaat bijstuurde. het was daar toen nog heel donker binnen. wat ik ook de max vond waren de beeldjes zonder armen die op de luidsprekres stonden. het was echt een louche kot. de platen die mij die avond het meeste zijn bijgebeleven waren; state of house 'pacific dance', lyot 'le vanquer'. polygon window 'quot', Genlog 'mockmoon' etc..ik weet ni wie op die moment Light jockey was maar die was goed op de hoogte van de dj zijn mixen. ik weet nog goed toen white line op stond de dj het ineens afwisselde met het stemmeke van dreamland 'sex and drugs and rock and roll, sex and drugs and house' op het moment van de stem gingen al de lichten aan. en heel het kot begon al de roepen. weet nog goed dat op het einde van de nacht, rond 8 uur. de muziek een paar keer werd stilgezet. het kot stak op dat moment nog stampvol. iedereen begon op een zeker ritme in de handen te klappen. de dj had op dat moment ni beter gevonden dan op het geklap een solo beat the mixen. dan stopte de beat terug een paar minuten en dan werd als laatste nog is black out van zolex gedraaid. toen ze die plaat draaide waren alle lichten uit en stond alleen de laser aan terwijl het kot nog eens werd volgespoten met rook. het enige da je nog zag waren mensen die op en neer springde. soms was het precies alsof iedereen stil stond en het eigenllijk de discotheek zelf was die op en neer wipte. :) toen de laatste plaat gedaan was ging iedereen gewoon naar buiten. ik was toen direct verkocht en kon al ni wachten op het volgende cherry weekend.

cherry moon is voor mij persoonlijk alleen maar cherry moon geweest in de tijd toen yves, frank en francky er draaide. nadien is het alleen maar bergaf gegaan. de vernieuwingen een paar jaar nadien vond ik helemaal niks. ze wouden er precies ineens een deftig kot van maken. geef mij maar de louche duistere inrichting. kan natuurlijk ook zijn da ze verplicht waren met al de problemen die ze toen hadden. en sorry voor de dj's die er erna zijn komen draaien. het was echt nimeer hetzelfde. de ambiance was er nog wel maar je kon het zeker ni vergelijken met de ambiance die er was in de begin jaren.
Laatst gewijzigd door Zven1 op 09 mei 2008, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

'sex and drugs and rock and roll, sex and drugs and house' : zot plaatje :mrgreen:
Club Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 mar 2005, 09:59
Locatie: Brussel

Bericht door scalle@theVilla »

Tot in de kleinste detail akkoord met u :twisted: :twisted: :twisted:

Met dat kioske binnen links waar je de OUTSOON en cigaretten kon verkrijgen.
Ging toen ook wekelijks 's vrijdags en dan zag je meer (je kon wat meer ademen en zag de dj's) :D :D :D
In augustus 1993 heb ik er onderandere A DIVE INTO THE OCEAN meegemaakt.

Wat een tijden :twisted: :twisted: :twisted:
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

een plaatje die ook blijven steken is van die avond was begica wave party
maar het nummer op de B-kant. weet ni juist de titel meer. zou het thuis is moeten checken op plaat zelf. denk da het 'filler' was. vollenbak! :mrgreen:
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Inderdaad scalle. de kioske links.
Laatst gewijzigd door Zven1 op 09 mei 2008, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

Zááálig verwoord Zven1...
Zo wast inderdaad....
@ctive since 1993
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

En den helft had toen of nen Bonzai of nen Cherry shirt aan.
En dat typisch sprongske van links naar rechts met da schopke vooruit. (niet te verwarren met het huidige jumpen of skieën van rond 2000 of hoe noemen ze da)
@ctive since 1993
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

haha, een paar jaar nadien liep daar ne gast rond met ne zelfgemaakte trui van cherry moon. we zeiden altijd tegen mekaar dat zijn grootmoeder die wss voor hem gemaakt had. lol
Moet wel toegeven dat ik zelf al snel zo ne sticker op men auto had. die met de huizeke op. :twisted:
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

Ik had toen verre van auto...

Ik was toen 14 jaar en gingen toen met de fiets (!) of brommer (laten voortrekken zo)...da was dus drie kwartier bollen hé :?

Meestal tegen 22u30 omdat er dan nog geen portier stond en degene die de deur open deed er ook niet meer stond...
Fiets dupmpten we 100 meter verder in de struiken om daar niet met de fiets te moeten toekomen...(zou beetje belachelijk zijn)

Sjans dat het toen nog nie met kaartjes enzo was of we waren er nooit nie binnen geraakt, toen ze die kaartjes invoerden, was ik al 16 en bij de grote jongens...kuch kuch....toen was het ook al 95.

Oe zot kunde zijn op die leeftijd hé...wij deden er trouwens (wegens slechte verbinding), drie uur over om met de trein in La Bush te geraken (da was ook in 95 en deden dat toch énen keer per maand)
@ctive since 1993
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Mooi verhaaltje Zven1. De periode die je aanhaalt ('93-'94-95) was imo ook de beste ooit. Overal want kben spijtig gennoeg nooit inn CM geweest. Mor ik kan mij al inbeelden welke sfeer het was.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

nice report, aan uw lijstje met dj's zou ik wel nog Dave Davis willen toevoegen, ... de rest kan me gestolen worden.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

OkinMaestro schreef:En dat typisch sprongske van links naar rechts met da schopke vooruit. (niet te verwarren met het huidige jumpen of skieën van rond 2000 of hoe noemen ze da)
Vroeger (ook paar keer op de reunies) was der ne zeker Bruno die ook zo iets in dieje aard bezig aan toen was, altijd raar gevonden. Ik zen in de loop der jaren nooit echt zo nen hevigen geweest, liever plakken in de zetels :mrgreen:

Ik kan moeilijk oordelen over den tijd van vroeger, maar ik vond het anno 2000-2003 toch ook best aardig, misschien wel iets commerciëler, maar toch nog altijd donker genoeg vond ik :)

Tsja ieder zijn tijd en zijn periode zeker. Begrijp nu ook wel waarom ge niets aan de laatste partij vond, al zijn er veel mensen van u periode die het wel geslaagd vonden...

BTW Sven, over welke Frank hebt ge het dan? Die van in de hele beginnen dan waarschijnlijk? (de wulf?)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

ja, als ik het niet mis heb heeft Frank dewulf in die periode er ook nog effe gedraaid.

Ja tuurlijk, volledig mee eens, elke periode is anders. maar de periode 93 was ook ideaal met de komst van bonzai records. ik weet dat ik toen een paar tapes gekocht had en daar stond de ene bonzai plaat op na de andere. de bonzai plaatjes toen hadden meestal 3 nummers waar er 2 bommen van waren. nu moet ge 6 maand wachten eer der nog is een bom uitkomt. :x
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Zven1 schreef:ja, als ik het niet mis heb heeft Frank dewulf in die periode er ook nog effe gedraaid.

Ja tuurlijk, volledig mee eens, elke periode is anders. maar de periode 93 was ook ideaal met de komst van bonzai records. ik weet dat ik toen een paar tapes gekocht had en daar stond de ene bonzai plaat op na de andere. de bonzai plaatjes toen hadden meestal 3 nummers waar er 2 bommen van waren. nu moet ge 6 maand wachten eer der nog is een bom uitkomt. :x
93 tot 95 vond ik persoonlijk ook wel de beste muziek als ik het nu allemaal nog eens hoor, maar qua sfeer kan ik moeilijk oordelen ;)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Zven1 schreef: Ja tuurlijk, volledig mee eens, elke periode is anders. maar de periode 93 was ook ideaal met de komst van bonzai records. ik weet dat ik toen een paar tapes gekocht had en daar stond de ene bonzai plaat op na de andere. de bonzai plaatjes toen hadden meestal 3 nummers waar er 2 bommen van waren. nu moet ge 6 maand wachten eer der nog is een bom uitkomt. :x
Was idd wel speciaal die eerste Bonzai tracks. En CM stond doen in onze contreien bekend als the Bonzai home. Logisch met House of House, Bountyhunter en consoorten,......
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast