Emails Sturen Met GSM ?

Alles in verband met electronica
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Emails Sturen Met GSM ?

Bericht door ThaMan »

Wie kent er in godsnaam iets van de instellingen zodoende ik emails kan sturen en ontvangen met mijn gsm.

Kheb bijna alles in orde denk ik (Proximus) + Telenet Email profiel aangemaakt.
Maar bij het zenden krijg ik een DNS fout, nochtans heb ik daar de juiste IP ingevuld.
10.253.7.3 zo staat het toch beschreven op de proximuts site
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 dec 2008, 14:58

Re: Emails Sturen Met GSM ?

Bericht door Magicdavo »

ip moet ge niet invullen enkel de 3g settings moet op internet.proximus.be staan.
Daarna de gewone imap settings van je provider. Of als je exchange hebt push mail via owa
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Emails Sturen Met GSM ?

Bericht door Psqad »

ik denk dat je 2 dingen in acht dient te nemen:
1) inkomende mailserver: als je een telenet email insteld zijn het die gegevens(ff gegoogeled) mailserver: in.telenet.be poort:110 + ww en username
2) uitgaande mailserver: die van je telefoon provider bv proximus is relay.proximus.be en je hoeft hier geen???? user en ww inte vullen?? check: http://customer.proximus.be/nl/Sup_Email/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
achterliggende gedachte is: Als je een emailaccount insteld van een andere provider dan je telefoon abo, is het zo dat je het emailprogramma van je telefoon opdracht geeft om naar de mailbox van dat emailaccount te gaan(in dit geval Telenet). Je hebt dus nodig: het inkomende mailserver-adres + de gebruikersnaam(user) en wachtwoord(ww). Maar, als je dan email gaat versturen, zal je dat altijd via het netwerk van je huidige provider doen ---in dit geval: jouw telefoonaanbieder--- en ook via die mailserver van dat netwerk --> uitgaande mailserver telefoonprovider + user en ww
Dan moet dat werken.
Succes ermee en laat weten of dit jouw oplossing was ;)

edit: vroegah was het dat alles voor het @ de gebruikersnaam is maar tegenwoordigzie je steeds vaker dat t ipv alles voor @ nu het hele emailadres de gebruikersnaam is geworden(in nederland alleszins)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Emails Sturen Met GSM ?

Bericht door ThaMan »

Bedankt mannen, bij deze is het gelukt !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast