24 - 25 juli: Tomorrowland

Het events forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door AcidPixie »

Die komen ook echt ;)
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door jeec426 »

hoop da ik er dit jaar is geraak
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
crt
Club Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 okt 2004, 16:55

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door crt »

Site Tommorrowland online!

Festival is 18+, mooi gedaan!

Zaterdag ben ik te vinden aan Kozzmozz stage!

Jeff Mills
Ben Klock & Marcel Dettmann
Derrick May
Carl Craig & Radio Slave
Len Faki
Robert Hood
Spacid
Kr!z
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door AcidPixie »

Damn, die kozzmozz stage, jammie!
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door ThaMan »

80€ voor 2 dagen... hallow zeg :twisted:
ach ja tzal wel meer dan de moeite waard zijn zeker
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door jeec426 »

ThaMan schreef:80€ voor 2 dagen... hallow zeg :twisted:
ach ja tzal wel meer dan de moeite waard zijn zeker
Werchter is 75 euro per dag he!!
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door Matthias »

BRUSSEL - Het festival Tomorrowland plant een fantastische nieuwe affiche, maar beperkt de toegang tot achttienplussers.

Tomorrowland was afgelopen zomer de grote 'revelatie' in een sowieso al euforisch festivalseizoen. Het dance-festival in Boom lokte negentigduizend bezoekers, over twee dagen gespreid. De beelden van het feeëriek aangeklede terrein en van de vuurwerkshow van Moby bleven dagen later nog nazinderen.

Logisch dat de organisatie, ID&T, komende zomer nog meer volk verwacht. De camping zal eind juli plaats bieden aan 25.000 mensen. Maar de opmerkelijkste nota op de website is deze: '18 jaar is de minimum leeftijd voor het festival (wie geboren is in 1992 krijgt wel toegang)'.

Michiel Beers, de organisator, zit verveeld met de aandacht die die richtlijn wekt. 'De ondergrens voor het festival lag de voorbije jaren op zestien jaar, en ik twijfel er niet aan dat er ook veel vijftienjarigen binnen zijn gekomen. Nu we een verdere groei voorzien, hebben we nagedacht over de doelgroep en de uitstraling en mikken we liever op een wat ouder publiek.'

Tomorrowland biedt een 'sprookjeswereld voor jongvolwassenen', geeft Beers graag toe. En jawel, hij kan zich goed voorstellen dat die sfeer jongeren aantrekt. 'Maar een publiek tussen 18 en 28 heeft een andere mentaliteit en is ook groter dan één tussen 15 en 18. We mikken meer op een publiek dat elk jaar terugkomt en zich goed in het festival herkent.'

Dat dat oudere publiek niet zo happig is om op zijn favoriete zomerevenement een groeiend aantal pubers te zien rondlopen, is een feit. 'Er is zopas een intense Facebook-discussie geweest over de kwestie en veel mensen vinden de nieuwe maatregel fantastisch: liever niet te veel tieners. Ik begrijp dat zestienjarige geïnteresseerden dat minder leuk vinden.'

Grenzen

Sommige zomerfestivals, zoals Sfinks, verwelkomen expliciet kinderen en families. De Antillaanse Feesten raden dan weer aan om kinderen thuis te laten. I Love Techno houdt het op zestien als minimumleeftijd. Maar de meeste festivals, zoals Rock Werchter, hanteren geen richtlijn.

Pukkelpop - de naam zegt het zelf - is wellicht het belangrijkste zomerfestival voor jongeren. Dar ligt de ondergrens ook op zestien jaar, maar dat is een advies. 'We zijn niet van plan die grens te verhogen', zegt organisator Chokri Mahassine. 'Wij zijn zeer geïnteresseerd in die categorie van zestien tot achttien.'

De grens van zestien jaar wordt vooral bepaald door de alcoholwet. Jongeren onder de zestien mag je geen alcohol schenken. Sinds kort hangt dat verbod ook expliciet uit aan de togen van veel festivals, op vraag van de brouwerijen. En festivals controleren bezoekers die er te jong uitzien wel degelijk.

Tomorrowland is dat niet van plan. Beers: 'De maatregel is een signaal, geen wet. We gaan het niet op de tickets zetten. Ik beschouw 2010 als een overgangsjaar. We willen een volwassen festival zijn, zoals het verwante festival Sensation en veel andere festivals in Nederland ook een ondergrens van achttien hebben.'

Tomorrowland, op 24 en 25 juli in De Schorre in Boom. Op de affiche: Richie Hawtin, Derrick May, Grooverider, Martin Solveig, Carl Craig en... Eddy Wally (als dj). Voorverkoop vanaf 10 april.

BRON: De Standaard ;)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door jeec426 »

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door AcidPixie »

Ik las het daarnet ook in de krant hier met als titel "Mensen dansen niet graag tussen snotneuzen" :D
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door Matthias »

AcidPixie schreef:Ik las het daarnet ook in de krant hier met als titel "Mensen dansen niet graag tussen snotneuzen" :D
:mrgreen:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door djginod »

En als ge nu een valling hebt...
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door jeec426 »

djginod schreef:En als ge nu een valling hebt...
Ik ken daar wel een goeie remedie voor :eye: :eye:

http://www.youtube.com/watch?v=y6HNdPifyxs
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door ThaMan »

SUPER dat ze dat eindelijk doorgevoerd hebben... Vanaf 18 pas binnen.
Heb mij al ongeloofelijk geërgerd aan de 15/16 jarige-ik heb-het-warm-water-uitgevonden. Heb het op het Summerfestival meermaals mogen aanhoren.
Plus zulke gasten en grieten verteren juist geteld 1 consumptie op zo een festival, de rest van den dag hebben ze een bijna leeg fleske vast waarvan het rietje al voor den helft is opgevreten.
Way To Go ID&T !
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door AcidPixie »

Kheb ook wel al vaak last gehad met pubers, maar dat is dan vooral omdat ik mijn mond ni kon houden.

Maar kheb zo'n vaag idee dat toch maar een maat voor niks zal worden. Ze willen -18 jarigen ni aanmoedigen om te komen, maar zeggen dan wel tegelijkertijd dat ze niemand gaan weigeren.

Als ge zegt dat ze ni welkom zijn, moet ge consequent zijn é seg...
ThaMan schreef: Plus zulke gasten en grieten verteren juist geteld 1 consumptie op zo een festival, de rest van den dag hebben ze een bijna leeg fleske vast waarvan het rietje al voor den helft is opgevreten.
Om eerlijk te zijn, aan mij heeft ook nog niemand veel verdient qua drank...
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 24 - 25 juli: Tomorrowland

Bericht door ThaMan »

blij dat je eerlijk bent, nu kan ik wel begrijpen dat er minder gedronken word door de youth want het kost dan ook stukken van mensen op zo een festival om te drinken (beetje overdreven eigenlijk).
Maar als ik weg ga kijk ik daar niet naar, nu niet dat ik er 300€ door jaag ofzo want veel moette daar niet voor doen, maar ik drink dan toch gewoon het zelfde dan dat ik bv op cafe zou zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast