De foutste NB track die je kan vinden

Alles in verband met new beat
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

ThaMan schreef:Daarentegen is mijn "Scheissen" wel echt en 100% van "Tragic Error"
Kan die wel eens online smijten indien gewenst
Door mij ZEER gewenst!!!

:cheers:
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

OK, na een lange tijd nog es wat geluld te hebben met Foolisch Mind is eindelijk het Scheissen mysterie opgeklaard. Dit nr stond idd op de B Kant van "Tragic Error's Tanzen" en was genaamd "Der Baueren Ball".
Dit is door mij en Foolisch Mind opgklaard daar FM de Maxi nog had liggen... en ik deze had vergeleken met mijn versie van het nr.
http://www.discogs.com/Tragic-Error-Tan ... ase/627243
http://www.discogs.com/Tragic-Error-Tan ... ase/207927

Ivm upload moet je even aan FM vragen...
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door foolish mind »

ThaMan schreef:Ivm upload moet je even aan FM vragen...
Mag dat hier wel?
Want wil geen misserie op mijn dak hoor :clown:
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door keimi »

Dat van dat Scheissen wist ik anders ook wel maar van dat kakken heb ik nog nooit gehoord?
Scheissen is van Traggic Error en is de b-kant van die kakken bestaat niet op plaat, ben ik zeker maar kan het eens navragen. Der Bauren Bal is Scheissen ja, de b-kant op de blauwe Tanzen.

Tanzen de Bassdrum Mix is geproduced in de studio in Frankfurt bij die mannen van OFF, 16bit en later Snap (The Power), het was een reuzehit in Duitsland maar ook in Brazil, er was ook een vlaamse versie en ook Klap In Je Handen kwam in beide talen uit.

Er zijn nog veel leuke nummers van Patrick, ik stop ze allemaal apart Aalst boven é hier :mrgreen:
Dus check ook eens : Links Recht, Remote Kontrol, Too Nice To Be Real en de Umbaba is ook erg leuk, Zuzammen en de Ihuhaha is met Jawadde vocal :)

Dan is er nog Mr ZigZag één van zijn betere producties samen met G-Force de heavy Spicy acid.
Ook zijn project Jarvic 7 is fijn te joren, The Brainpen is prachtige acid. Als ge echt plat wilt gaan op pure acid moet ge zeker checken naar zijne Acid Opera... ik hoor het wel :mrgreen:

@ beatstar : die Tragic Error heb ik nog, ook die zodiac die je niet kan vinden heb ik liggen maar dat is geen Belgische New Beat dacht ik?

Wat ook niemand kent is deze uit 2005 : Tragic Error - Tanzen - Herr President, nooit uitgekomen op maar hij bestaat (en ik heb em ook ja). Ook de laatste nieuwe 'New Beat( single van Patrick (Abba cover) is een fijt.

Hoeveel obscure platte platen wilt nog... ? :mrgreen: :bounce:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

Was "Too Nice To Be Real" niet uitgekomen onder T99 ?
Umbaba vond ik ook wel een lekkere gever, maar je hoort dat dat nr in de volle Go-Bang periode is uitgekomen en deze mij toch serieus aan een D-Shake productie doet denken.
Mr Zig Zag vond ik ook super... "The Average Length...." zat geweldig in elkaar.
Die EP van Jarvic 7 is idd een bom, enkel dat dialect in het begin van het nr "Acid Opera" vond ik niet zo geslaagd. "Bush Of Love" leek mij sterk op een ZZ Top intro... "The Brain Pen" daar en tegen maakte toen al reclame voor Music Man :). "The Fire Brigade" maakte gretig gebruik van de "PLB System - Like This" sample maar wel netjes gevonden en voor mij het geslaagste nr van Jarvic 7.
Later kwam er ook nog een Eurodance nrke "No Time To Waste" wat perfect paste bij al het Italo geweld alla Blackbox en co uit die tijd.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door keimi »

Was "Too Nice To Be Real" niet uitgekomen onder T99 ?
> jep correct, T99 en Jarvic 7 zijn ook beide met Olivier AbbelloosT99 Invisible Sensuality is nog zonder Olivier. TNTBreal weet ik niet zeker, denk het ook. Zalig chill nummer trouwens!

dat dialect in het begin van het nr "Acid Opera" vond ik niet zo geslaagd.
> 'we gon der ier isj een lap op geven é', of wa zegt hij nu weer? haha cool ...plat Aalsters dialect natuurlijk maar dat is net zo typisch weer. Nu denk maar niet dat die gast enkel fun verkoopt, het is een uitzonderlijk klaviertalent die gast, echt de max om hem zien op te gaan, toch ge moet er veel uitfilteren om het realistich te maken :)

The Fire Brigade" maakte gretig gebruik van de "PLB System - Like This" sample maar wel netjes gevonden en voor mij het geslaagste nr van Jarvic 7. Dimmi en Olivier werkten beide in de winkel van Target Records waar ik vroeger steeds kwam, misschien is er onbewust wat blijven hangen dat kan wel best zijn. Ook Destroyer vb ligt dicht tegen andere dingen, luister maar eens naar XL records, The Prodigy enz... wie was er eerst zou Patrick zonder twijfel zeggen :scratch:

Later kwam er ook nog een Eurodance nrke "No Time To Waste" wat perfect paste bij al het Italo geweld alla Blackbox en co uit die tijd.
> ook weggedaan maar nog in de winkel zitten, (het gebeurd wel meer dat ik opkuis doe en dan het nummer opnieuw zoek :)
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

keimi schreef:@ beatstar : die Tragic Error heb ik nog, ook die zodiac die je niet kan vinden heb ik liggen maar dat is geen Belgische New Beat dacht ik?
Hoi Keimi,

Wat is het dan wel? Van welk label en jaartal komt deze 7 inch? Misschien kun je hem op Discogs toevoegen.

8)
Afbeelding
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

Ohh, is Scheissen: der Bauern Ball. Die ken ik en die heb ik. Had niet meteen de link gelegd.

Wel leuk om de sample te horen van Kakken. :D
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door tomaz »

foolish mind schreef:Heb ze gevonden :D
Maar nu is mijn vraag: Is dit wel van Tragic Error????De muziek,ja ok.
Kakken (The History Of Tragic Toilet)
Sample: Kakken _The History Of Tragic Toilet_.mp3 - 0.42MB

Dat is inderdaad diegene waarover ik het had. En dat was 100% zeker niet van Tragic Error. Ik heb Steve Lemmens in mijn achterhoofd zitten als ik aan die single terugdenk, maar ben lang niet zeker. Is wel op single geprest geweest. Dat is ook 100% want ik had 'em via de promo pool. Hoeveel exemplaren ervan gemaakt zijn is natuurlijk een andere vraag.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door Stanne »

Is ni echt NB maar je had ook zoiets als bvb Def Dames Dope http://www.discogs.com/artist/Def+Dames+Dope
Hey you don't be silly but a condom on your willy..... Wat had dat nog met dansmuziek te maken. Twas eerder propaganda voor Mieke Volgels :mrgreen:

Die Newsbeat van VTM was er inderdaad veeeer over. Miljaarde toch, was die eigenlijk helemaal vergeten.
En dan Hepie en Hepie: ik lig op men kussen klaar te komen was er ook nog eens :mrgreen:
of die plaat na de ontvoering van Van Den Boeynants: j'ai dit VDB tu na vas pas crêper.....of a zoiets.

@ Tomaz, Thaman, FM, Keimi & others: graaf te zien hoeveel wandelende muziekarchieven er bestaan :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door Psqad »

amai, da's wel moeilijk voor mij --> efkens terug 20 jaar terug in den tijd gaan ... 'k weet nog dat er bij ons op school de "voor" en "tegens" waren. ik weet nog dat ik tegen mijn ma zei dat ik pers'e die schoenen m'e blote stalen tippen moest en zal hebben ... in de 7/11 in sint-niklaas werd er dan op woensdagmiddag van die "foute" muziek gedraaid ...
er was zo een heeeel foute plaat me in het refrein "sig heil" en dan in chorus "heil" ... heeft toch ne indruk gemaakt, want ik herinner het mij nog.
en dan die plaat die wel new-beat was maar dan toch weer anti-newbeat... d'er was ne tekst in: darling come here ... let's fuck new-beat under the x-mas tree ... ofzoiets.. kan iemand dat ook nog herinneren?
wel een leuk topic geopend lesfetes00.. thx fot it ...
nog efkens peinzen over wa ik mij nog kan herinneren ....
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door Psqad »

foolish mind schreef:...
Kakken (The History Of Tragic Toilet)
Sample: Kakken _The History Of Tragic Toilet_.mp3 - 0.42MB
hahahahahahhaaaahhhaaaaaa ...... da had ik nog nooit gehoord .... is super grappig ...
you make my day ...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

Psqad schreef:"sig heil" en dan in chorus "heil"
bassline boys - warbeat
Psqad schreef:darling come here ... let's fuck new-beat under the x-mas tree.
Volgens mij een mengeling van Lords Of Acid, Taste Of Suger, PLB System & Colm III
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door foolish mind »

Psqad schreef:en dan die plaat die wel new-beat was maar dan toch weer anti-newbeat... d'er was ne tekst in: darling come here ... let's fuck new-beat under the x-mas tree ... ofzoiets.. kan iemand dat ook nog herinneren?
Wie herinerd zich die nu niet?

Lords Of Acid - I sit on acid
http://www.youtube.com/watch?v=u_qQLOgcVOw

en die X-mas tree.....die doet me nog denken aan deze
Colm III - Cristmas Tree
http://www.youtube.com/watch?v=lHe2LUseSVs
Afbeelding
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door Psqad »

ThaMan schreef:
Psqad schreef:"sig heil" en dan in chorus "heil"
bassline boys - warbeat
da is 'm idd :ongeloof:

ja ThaMan .. ne wandelende encyclopedie zijt ge zeker ... merci ..

da ander is mss toch een "false memorie" ... er staat mij nu een beeld bij dat da op een t-shirt stond ofzo met een kerstboom erop .. 'k weet wel nog dat er expliciet x-mas stond en niet cristmas of christmas..
zoals foolish mind reeds aangaf, "darling come here" is overduidelijk LOA, mss toen een samenraapsel van veschillende dingen en da op een t-shirt gedrukt ..
bedankt om ff 20j terug in den tijd te gaan ..
GrtzzZ
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten