Psycho IQ Testen ?

Werk en vrije tijd
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Daar ik meeding (het zal tussen mij en nog iemand gaan) voor een bureau jobke als DTP'er op mijn werk moet ik Maandag me aanmelden bij een interim kantoor om testen te gaan doen.
Wat ik ervan verstond is dat deze testen gebasseerd zijn op het acuraat kunnen werken en om te zien hoe snel je iets opneemt. Nu weet ik in hemels naam niet aan wat ik me kan gaan verwachten, maar als dat zo van die IQ dingen zijn met nen hoop cijfers en letters zie ik het nut er al niet meer van in.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag. Daar ik die job zal en moeten krijgen what so ever.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door Lestat »

Over die testen kan ik maar 1 ding zeggen, niet over nadenken en gewoon doen, geen betekenis of zin achter zoeken want daar verlies je onnodige tijd mee. De laatste keer dat ik zo'n testen heb gedaan, had ik een gemiddelde van 95 op 5 reeksen waarvan 1 100/100 (de rekenkundige) , wat ergens wel bewijst dat ik gelijk heb denk ik :D
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Pfff vind het allemaal maar platte kak zene
Hoe in the fuck kunnen ze nu afgaan op een IQtest dat ge capabel bent voor een job ja dan nee...
Ze weten dat ik die job graag wil en er echt gemotiveerd voor ben, t.o. den andere is er totaal nie mee bezig.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door Sunreezer »

Ze kunnen ook van die vraagskes stellen waarbij ge moet aanduiden hoe gij zou reageren in bepaalde situaties. Op die manier proberen ze dan een profiel van u karakter te schetsen.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door djginod »

Volgens mij is het inderdaad meer bedoelt om te kijken of je stressbestendig bent, snel een oplossing kan bedenken, en misschien ook nog wel of je leider capaciteiten hebt, makkelijk met collega's om kan gaan, en dat soort dingen.

Maar dat is meestal bedoelt als je een hogere jog krijgt zoals voorman of zoiets. Maar getallen op zich heeft niets met psychische dingen te maken.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Kheb ze vandaag gedaan en scoorde zeer goed. Ik zat een stuk boven het gemiddelde dus zeker niet slecht. Nu afwachten wat den andere morgen gaat doen en deze week gaan ze de knoop doorhakken.
Als ik het niet heb, ga ik stande pede 3 weken op de ziekenkas en kunnen ze me allemaal den boom in.

Anyway het waren dus taalkundige, rekenkundige, ruimtelijk inzicht vragen
+ nog een 49 vragen over hoe het met je motivatie gesteld is. Van de 49 vragen waren er misschien 6 bij die echt van toepassing waren omdat ik al 20j bij de firma sta te werken.

Snelheid, accuraat, taalkundig en ruimtelijk scoorde ik zeer goed
Rekenen iets minder, maar dat weet ik... ben er totaal nie goed in
Qua motivatie zat het ook allemaal goed.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door djginod »

We zijn benieuwd ! Gelukkig viel het dus mee :)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door rizzo> »

'k heb binnenkort een assessment om bij een concurrent toegelaten te worden tot senior niveau. De gesprekken waren al dik in de sacoche. Zou gezien m'n profiel maar een formaliteit moeten zijn. Ze hadden intern een goeie kandidaat maar ze zijn ondertussen 'ns op de markt gaan kijken en bij mij uitgekomen. De andere kandidaat is daarna meteen afgevallen :mrgreen:

Geen psychotesten maar van 8u 's ochtends tot 19u30 competentiemeting o.b.v. realistische professionele situaties, rollenspellen, observatie, op zeer korte tijd een business case in elkaar flansen en dan 10 min. tijd om er een goeie Powerpointpresentatie van te maken en dat met flegma ook te presenteren. En nog meer van dat moois. Baf! Baf! Baf! van de hak op de tak en zien hoe je het er van af brengt... Daar ga je 's avonds half groggy met schele migraine en pompend van de adrenaline buiten. Voor mij is dat een pretpark 8) :D 'k ga er dan ook zwaar voor :cheers:

't Is dan nog niet gezegd dat 'k er ga werken, alleen al voor de eer en de sport. Mja, 'k wilde eigenlijk nooit zo zijn maar het is nu zo.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door djginod »

Amerikaanse toestanden !
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Idd Rizzo, dat is serieus boven mijn niveau....
ivm die testen, als je nog dagelijks je brein intensief nodig hebt zijn die dingen veel makkelijker te doen dan bv iemand die steeds zijn verstand op 0 heeft staan. Ik bedoel maar, iemand die recht van school komt haalt hier veel meer voordelen uit dan iemand die al 20 jaar in productie staat.
Een goeie leerschool is "Brain Training" zoals op de Nintendo DS. Als je dat een 2mnd aan een stuk doet zie je ook een serieus verschil in stijgende lijn.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door Trab »

rizzo> schreef:Geen psychotesten maar van 8u 's ochtends tot 19u30 competentiemeting o.b.v. realistische professionele situaties, rollenspellen, observatie, op zeer korte tijd een business case in elkaar flansen en dan 10 min. tijd om er een goeie Powerpointpresentatie van te maken en dat met flegma ook te presenteren. En nog meer van dat moois. Baf! Baf! Baf! van de hak op de tak en zien hoe je het er van af brengt... Daar ga je 's avonds half groggy met schele migraine en pompend van de adrenaline buiten.
Klinkt als een assessment bij KBC :D
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Anyway de results waren er en den andere was net ietsje beter als ik... dus de job kan ik op mijne dikke buik schrijven. Maar ze hebben me wel een voorstel gedaan om een andere job te gaan doen in de firma.
Ook in 2 ploegen, geen smerige klak meer op mene kop, in de airco, gene stress en geen lawaai meer + rustig een radio'ke erbij.
Gewoon als de persoon die instaat om de druk platen na te kijken.
En we hebben het ook op een akkoord gegooid, dat als ze nog iemand zouden nodig hebben in die andere afdeling ik de 1ste in de rang zal zijn. Kan al goed in een jaar zijn... who knows.

Anyway ik heb die andere job dan ook met 2 handen aanvaard.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door lemant »

proficiat hé, succes met de nieuwe uitdaging
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door ThaMan »

Thx alot, zal geen probleem zijn peins ik...
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Psycho IQ Testen ?

Bericht door Trab »

Gefeliciteerd man! 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast