Auto kopen

Werk en vrije tijd
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Ik ben op zoek naar een goeie tweedehandswagen waar ik nog een jaartje of 3 kan mee rondrijden.
Nu had ik een Ford Focus zien staan uit 2003. Een diesel met 120 000 km, 5-deurs en 116 pk voor de prijs van 6750 Euro.

Zou dit doenbaar zijn of niet?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Auto kopen

Bericht door Lestat »

Hangt er vanaf he, zit er onderhoudsboekje bij (garantie kilometerstand), hoe ziet em er uit (staat banden, carosserie, binnenin, zijn de pedalen in normale staat - nieuw = gefoefeld, versleten = ook gefoefeld, op 120.000 km zijn die niet versleten).

Als die dingen in orde zijn, lijkt de prijs me redelijk (nieuw kosten die 115 pk auto's toch 24.000 euro), ik heb zelf zo'n 115 pk tdci focus en die rijden heel plezant, verbruiken niet zoveel, en zijn toch wel heel erg baanvast. En 120.000 km is niet zoveel, ik heb mijn eerste focus ook weg gedaan op 115.000 km (wel na 3 jaar rijden, geen 6) en die was nog als nieuw, die gast die die toen gekocht heeft, rijdt er nog altijd mee rond (5 jaar geleden verkocht).
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Auto kopen

Bericht door pascal78 »

vuistregel

ofwel neem je iemand mee dat er iets van kent, ofwel doe je hem binne bij Touring/VTB VAB voor nazicht voor verkoop

en idd redelijk recente wagen dus => OH-boekje
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Auto kopen

Bericht door djginod »

Sunreezer schreef:Ik ben op zoek naar een goeie tweedehandswagen waar ik nog een jaartje of 3 kan mee rondrijden.
Nu had ik een Ford Focus zien staan uit 2003. Een diesel met 120 000 km, 5-deurs en 116 pk voor de prijs van 6750 Euro.

Zou dit doenbaar zijn of niet?
Hoeveel kilometers ga jij maken ? Een Ford Focus uit 2003 moet mijn inziens nog minimaal 10 jaar meegaan.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Ik schik daar toch behoorlijk wat kilometers mee te doen.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Auto kopen

Bericht door Lestat »

Sunreezer schreef:Ik schik daar toch behoorlijk wat kilometers mee te doen.
Probeer eens te weten te komen of recent de distributieriem is vervangen geweest ? Vroeger lag dat rond de 100.000 km voor die dient vervangen te worden, maar intussen is dat al rond de 150.000 km, varierend per model - is niet zo goedkoop om te vervangen, dus t zou leuk zijn als dat al gebeurd was, t zou je in elk geval zonder veel problemen over de 200.000 km brengen zonder al te veel onderhoudskosten imo.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Ik ga vandaag of morgen nog eens naar die autohandel om me verder te informeren.
Die 85 KW zouden me die trouwens geen te hoge verzekeringspremie opleveren?
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Auto kopen

Bericht door pascal78 »

hmm best altijd distri-riem vervangen bij andere wagen (kwestie vanop veilig te spele)

ik weet niet waar je nu mee rijdt maar zit wel al in een hogere cat. natuurlijk me uw 88kw

+ garagisten moete 6m -> 1 jaar garantie geven
handelaars normaal ook
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Auto kopen

Bericht door Lestat »

Das wel gene focus he slimme :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Ja da weet ik ook wel. Maar deze behoort ook tot de mogelijke opties, en had graag daar ook enkele meningen over geweten.
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Auto kopen

Bericht door [terror]Neophyte »

Sunreezer schreef:http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=nl_BE

Deze zou ik willen kopen
toch gene astra man :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Auto kopen

Bericht door Sunreezer »

Aan da soort replies heb ik ook de ballen e.

Moet ik hier nen dikken Audi posten dan?
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Auto kopen

Bericht door Wanni »

Gwn kopen wat ge zelf graag ziet , en iemand mee pakken wa der iets van kent.
1 tip : Als ge voor ne diesel gaat onder de 2000cc blijven , dan is den taks goedkoper.

Ik heb ne Seat Ibiza 1900 Tdi met 96kw , inschrijving nieuw was 125€ (geen geld) en jaarlijkse taks zit rond de 312€ dacht ik.

Ne maat van mij heeft ne Citroen Xsara coupé 2000 Hdi met 90pk (kw ken ik effe nie vanbuiten maar is minder) .....en die betaald meer taks als mij (iets over de 400€) ......en da voor ne auto met minder vermogen :D
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Auto kopen

Bericht door [terror]Neophyte »

neenee, tis gewoon da ik aan de opel astra werk he ;)

& die astra ziet er nog goed in orde uit, wel eerst proefritje maken he :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast