Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door tomaz »

Mail gisteren verstuurd, vandaag al antwoord van de minister zelve (allez ja, van zijn officieel mailadres verstuurd):
Geachte heer,

Ik heb uw bericht over het drama in Geraardsbergen in goede orde ontvangen en heb het wel degelijk met aandacht gelezen. In eerste instantie wil ik u zeggen dat ik uw verontwaardiging oprecht deel. De feiten zijn gruwelijk. Het geweld was buitensporig en zinloos. Dat de jonge misdadigers meteen zijn vrijgekomen, doet mensen twijfelen aan de rechtvaardigheid die wij in onze rechtsstaat nastreven. Ik begrijp dat. Ik ben niet alleen bezig met de “grote” hervormingen, dit misdrijf schokt ook mij en ik heb meteen om uitleg gevraagd.

Tegelijk wil ik benadrukken dat de betrokkenen hun straf niet ontlopen. De magistraten moéten eerst de correcte feiten kennen en moéten weten wie wat gedaan heeft. Ze zijn volop bezig dat te achterhalen. Zaterdag al vonden de verhoren plaats. Daarover is er nu ook overleg tussen de parketten. En daaruit zal binnenkort duidelijkheid voortvloeien en dan kan en zal recht geschieden. Ik vertrouw er op dat het gerecht zich daarvoor tot het uiterste inzet. Ik zal daarop toezien.

Met vriendelijke groeten,

Stefaan De Clerck
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Nostalgie90 »

De politiek mag zich niet moeien met justitie, dat doet hij dus ook. (scheiding van machten you know)
Ik snap niet hoe een minister nog vat kan krijgen op gans onze justitie.
Gevangenissen zitten vol, ze laten ze maar loslopen bij gebrek dat verhaal horen we nu al jaren.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door emotionslover »

Nostalgie90 schreef:De politiek mag zich niet moeien met justitie, dat doet hij dus ook. (scheiding van machten you know)
Ik snap niet hoe een minister nog vat kan krijgen op gans onze justitie.
Gevangenissen zitten vol, ze laten ze maar loslopen bij gebrek dat verhaal horen we nu al jaren.
de gevangenissen zitten vol == in belgium no problem!!! we gaan ze huren bij de buren!!!!!
man man!!!!!!!!!! ziek!!! :scratch: :scratch: :scratch:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Stanne »

Toch ietske te rap geoordeeld. Die losgelaten gasten hadden er niks mee te zien.
De media maakt er dan ook toch zo rap een spel van hé.

@Tomaz: heb jij een directe link naar die minister ? :mrgreen: Dat ge zo rap antwoord krijgt.
Ik stuurde laatst een mail naar de schepen van openbare werken in de gemeente vanwege een door hem gecreerde gevaarlijke situatie in mijn buurt en ik krijg niks nada nothing terug.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door emotionslover »

Stanne schreef:Toch ietske te rap geoordeeld. Die losgelaten gasten hadden er niks mee te zien.
De media maakt er dan ook toch zo rap een spel van hé.

akkoord maar was even groot scum als die andere!!

Jongeren onterecht opgepakt voor 'gewelddadige' handtassendiefstal

OUDENAARDE -

De vijf jongeren die vrijdag werden opgepakt op verdenking van een gewelddadige handtassendiefstal in Geraardsbergen, hebben niks met de zaak te maken. Er zijn twee nieuwe verdachten opgepakt, een meerderjarige en een minderjarige uit de streek van Lessen. Dat heeft het parket van Oudenaarde bekendgemaakt op een persconferentie.

Het slachtoffer, een vrouw van 64, belandde vrijdag in een coma na een handtassendiefstal. Intussen is ze hersendood verklaard.

Vier jongeren tussen 14 en 17 jaar oud en een 19-jarige werden opgepakt op verdenking van zowel de diefstal als het toedienen van zware slagen en verwondingen. In eerste instantie werden ze alle vijf weer vrijgelaten. De meerderjarige werd vandaag weer aangehouden.

Maar nu blijkt dat de vijf weliswaar een paar (niet-gewelddadige) diefstallen op hun kerfstok hebben, maar niks te maken hebben met de feiten van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Oudenaardse procureur des Konings, Herman Daens, vanmiddag verklaard.

De ware daders zijn een minderjarige en een meerderjarige uit de streek van Lessen, omgeving Doornik. 'Ze hebben bekentenissen afgelegd als dader en mededader van diefstal met geweld', aldus Daens.

De meerderjarige is aangehouden. De minderjarige wordt in een gesloten instelling geplaatst.

Uit het onderzoek van een wetsgeneesheer blijkt voorts dat de vrouw zwaargewond raakte na een val door de diefstal met geweld en dat er nadien geen verdere slagen en verwondingen werden toegediend.

Daens haalde ook nog uit naar de media, met name naar Het Laatste Nieuws, dat het nieuws het eerst bracht. 'Dit dossier toont aan dat het zeer riskant is om voorbarige gevolgtrekkingen te maken, laat staan onterechte kritiek te uiten.'
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door tomaz »

Stanne schreef:@Tomaz: heb jij een directe link naar die minister ? :mrgreen: Dat ge zo rap antwoord krijgt.Ik stuurde laatst een mail naar de schepen van openbare werken in de gemeente vanwege een door hem gecreerde gevaarlijke situatie in mijn buurt en ik krijg niks nada nothing terug.
Iedereen heeft tegenwoordig een website, ook de minister. Daar staat gewoon zijn mailadres.

De echte daders opgepakt en wij allemaal op ons plaats gezet.
Die anderen mogen dan al bekend zijn voor andere feiten, dat wil niet zeggen dat ze hiervoor moesten opdraaien. Ik ga in 't vervolg effe afwachten vooraleer in actie te schieten :clown:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door varth »

het ergste vind ik dan nog dat de journalisten hun fout niet kunnen toegeven en alles op de nek van het parket schuiven.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door emotionslover »

tomaz schreef:
Stanne schreef:@Tomaz: heb jij een directe link naar die minister ? :mrgreen: Dat ge zo rap antwoord krijgt.Ik stuurde laatst een mail naar de schepen van openbare werken in de gemeente vanwege een door hem gecreerde gevaarlijke situatie in mijn buurt en ik krijg niks nada nothing terug.
Iedereen heeft tegenwoordig een website, ook de minister. Daar staat gewoon zijn mailadres.

De echte daders opgepakt en wij allemaal op ons plaats gezet.
Die anderen mogen dan al bekend zijn voor andere feiten, dat wil niet zeggen dat ze hiervoor moesten opdraaien. Ik ga in 't vervolg effe afwachten vooraleer in actie te schieten :clown:

:mrgreen: :mrgreen:

nieuwe relaties maken kan nooit geen kwaad!! ;)
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten