Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door quincy »

Vijf jongeren tussen 14 en 19 jaar hebben in Geraardsbergen een 64-jarige vrouw in coma geslagen bij een handtasdiefstal. De politie kon nog dezelfde avond de daders oppakken, maar de bevoegde parketten lieten hen meteen weer vrij. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Gruwelijke aanval
Om de handtas van Christiane De Cremer (64) te bemachtigen - vrijdag op klaarlichte dag, voor haar deur aan de voet van de muur van Geraardsbergen - sloegen en schopten de vijf jongeren haar genadeloos. De hersenen van de vrouw kregen geen zuurstof meer, haar longen klapten in en haar gezicht werd verbrijzeld. Vier dagen na de feiten, die nu pas bekend raakten, vecht de vrouw nog steeds voor haar leven, aldus de krant.

Drie parketten bevoegd
De verdachten zijn jongeren uit Brussel en Lessen, bij Doornik, die naar Geraardsbergen waren afgezakt om een reeks diefstallen te plegen. Er zijn drie verschillende parketten bevoegd voor de feiten, en geen enkel van die parketten vond het blijkbaar nodig om één van de daders aan te houden of naar een instelling te sturen. "We weten niet wie precies verantwoordelijk is voor welke feiten, iedereen vertelt een andere versie", vernamen onze collega's van de krant. De verdachten zitten inmiddels alle vijf thuis bij hun familie.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door emotionslover »

quincy schreef:Vijf jongeren tussen 14 en 19 jaar hebben in Geraardsbergen een 64-jarige vrouw in coma geslagen bij een handtasdiefstal. De politie kon nog dezelfde avond de daders oppakken, maar de bevoegde parketten lieten hen meteen weer vrij. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Gruwelijke aanval
Om de handtas van Christiane De Cremer (64) te bemachtigen - vrijdag op klaarlichte dag, voor haar deur aan de voet van de muur van Geraardsbergen - sloegen en schopten de vijf jongeren haar genadeloos. De hersenen van de vrouw kregen geen zuurstof meer, haar longen klapten in en haar gezicht werd verbrijzeld. Vier dagen na de feiten, die nu pas bekend raakten, vecht de vrouw nog steeds voor haar leven, aldus de krant.

Drie parketten bevoegd
De verdachten zijn jongeren uit Brussel en Lessen, bij Doornik, die naar Geraardsbergen waren afgezakt om een reeks diefstallen te plegen. Er zijn drie verschillende parketten bevoegd voor de feiten, en geen enkel van die parketten vond het blijkbaar nodig om één van de daders aan te houden of naar een instelling te sturen. "We weten niet wie precies verantwoordelijk is voor welke feiten, iedereen vertelt een andere versie", vernamen onze collega's van de krant. De verdachten zitten inmiddels alle vijf thuis bij hun familie.


ja Quincy, lang leve België zeker?????
waren er gisteren nog over bezig (naar aanleiding van verkeersagressie E17 en die gast in Gent die in elkaar werd geramd en da voorval op de tram met die kankerpatiënte aan Don Bosco Gent): wat is de waarde van een mensenleven nog??? is er nog respect???? :( :( :( :( als je ziet welk een heisa er was omdat Boonen coke snuift..... dit artikel die je hier plaatste is morgen weeral vergeten in de krant..... maar Boonen heeft het voor gans zijn leven aan zijn been!!!

als je ziet welke straffen nog uitgesproken worden bij slagen en verwondingen met de dood tot gevolg of een moord..... een snicker pakken kan u een zwaardere straf opleveren (bij wijze van spreken hé)

als ik zie in mijn job wat wij allemaal binnenkrijgen van agressie en dergerlijke, is soms angstaanjagend... maar is nu eenmaal een deel van de maatschappij en samenleving zeker??????? :scratch: :scratch: :scratch:

nee jong, ik vind dit allemaal super erg maar wa doe ik eraan......... :? :?
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Lestat »

Ik heb t altijd al gezegd - ik weet niet hoe dat ooit ontstaan is en uit welke achtergrond t is uitgegroeid - in België mag je alles doen, zolang t maar geen drugs is. Diefstal, moord, verkeersagressie, maakt ni uit, als je wat geld hebt, kom je er met een boete vanaf, ingeval van moord ben je na 2 jaar weer vrij ... Maar loop es tegen de lamp met 50 pillen in een discotheek, ze steken u 5 jaar weg en ge moogt op uw kin kloppen voor vervroegde vrijlating. Van een scheefgetrokken situatie gesproken.

Wat mij betreft : zo'n afschuwelijk geweld, tegen weerloze mensen als die oude vrouw bv, daar is maar 1 oplossing tegen, oog om oog, tand om tand. Buiten t gerecht om welteverstaan, want daar hebben ze de grip op deze vorm van criminaliteit compleet verloren. Gooi da krapuul voor een bende met baseballknuppels en laat ze zelf eens voelen wat t is om weerloos tegenover een overmacht te staan. t Zou een hoop schelen in recidivisme, want een deftig pak slaag wil je geen 2 keer, en is veel effectiever afschrikmiddel dan 5 lopende processen hebben voor hetzelfde type feiten die dan door de magistratuur, vanwege hopeloze achterstand in de dossiers, gauw-gauw als 1 dossier worden behandeld waardoor de pleger er vaak met een geldelijke waarschuwing vanaf komt, waardoor hij gauw zijn 6e feit zal gaan plegen - wsl proberende dit keer geen getuigen meer achter te laten want dat kost geld - want hij moet zijn proces betalen ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door lemant »

En om nog maar eens aan te tonen hoe bizar ons strafrecht in elkaar zit (ja, dit en bovenstaand feit komen op dezelfde dag in het nieuws):


Petanquevoorzitter krijgt jaar cel voor stalken stad Blankenberge

Henri Vandenbosch, de man die de stad Blankenberge jarenlang bestookte met klachtenmails, heeft van de correctionele rechtbank van Brugge een jaar celstraf gekregen voor stalking.

Vandenbosch was voorzitter van de petanqueclub Blankenberge. Toen hij in 2002 met zijn club uit het Leopoldpark in Blankenberge moest vertrekken, zond hij tientallen klachtenbrieven en -mails naar het stadsbestuur. Tussen september 2002 en april 2007 kreeg de stad liefst 132 mails. De meeste stonden vol met vragen, opmerkingen, beschouwingen en verwijten.

Eerste keer ooit
In 2007 diende de Stad Blankenberge een klacht in. Blankenberge wou op deze manier de niet aflatende stroom mails en brieven een halt toe roepen.

Naast een effectieve celstraf kreeg Vandenbosch ook een boete van 1.100 euro, waarvan de helft met uitstel. Aan de Stad Blankenberge en de gedupeerde burgemeester en schepenen moet hij 1 euro betalen.
Het is de eerste keer dat een burger veroordeeld wordt voor het stalken van een gemeente of stad. Het openbaar ministerie vroeg zijn onmiddellijke aanhouding, maar dat werd door de rechter afgewezen. (belga/mvdb)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door quincy »

Vanaf de eerst volgende keer dat de politie mij doet stoppen voor bv overdreven snelheid zoals ik vorige week voorhad ben ik eigenlijk beter dat ik een hakbijl bovenhaal, beiden hun hoofd eraf hak, de getuigen overhoop rij, vlucht en mij dan kort nadien zelf ga aangeven. Misschien kom ik er goedkoper af en vooral zonder celstraf aja :roll:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door lemant »

Lol, Quincy the Killer :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Lestat »

quincy schreef:Vanaf de eerst volgende keer dat de politie mij doet stoppen voor bv overdreven snelheid zoals ik vorige week voorhad ben ik eigenlijk beter dat ik een hakbijl bovenhaal, beiden hun hoofd eraf hak, de getuigen overhoop rij, vlucht en mij dan kort nadien zelf ga aangeven. Misschien kom ik er goedkoper af en vooral zonder celstraf aja :roll:
You, me and an axe - lugubere vervolg op you, me and a riotgun :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door quincy »

om celstraf te ontlopen moet je natuurlijk zien dat het zeker niet op zelfverdediging lijkt en dat het altijd gaat om onschuldige slachtoffers, liefst kinderen of oude en vooral weerloze mensen ...

u zeker nooit verweren tegen bv een gewapende overvaller want stel dat die een blauw plek oploopt dan zou je wel eens op de stoel kunnen belanden of tenminste heel uw leven opdraaien voor de kosten.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door emotionslover »

lemant schreef:En om nog maar eens aan te tonen hoe bizar ons strafrecht in elkaar zit (ja, dit en bovenstaand feit komen op dezelfde dag in het nieuws):


Petanquevoorzitter krijgt jaar cel voor stalken stad Blankenberge

Henri Vandenbosch, de man die de stad Blankenberge jarenlang bestookte met klachtenmails, heeft van de correctionele rechtbank van Brugge een jaar celstraf gekregen voor stalking.

Vandenbosch was voorzitter van de petanqueclub Blankenberge. Toen hij in 2002 met zijn club uit het Leopoldpark in Blankenberge moest vertrekken, zond hij tientallen klachtenbrieven en -mails naar het stadsbestuur. Tussen september 2002 en april 2007 kreeg de stad liefst 132 mails. De meeste stonden vol met vragen, opmerkingen, beschouwingen en verwijten.

Eerste keer ooit
In 2007 diende de Stad Blankenberge een klacht in. Blankenberge wou op deze manier de niet aflatende stroom mails en brieven een halt toe roepen.

Naast een effectieve celstraf kreeg Vandenbosch ook een boete van 1.100 euro, waarvan de helft met uitstel. Aan de Stad Blankenberge en de gedupeerde burgemeester en schepenen moet hij 1 euro betalen.
Het is de eerste keer dat een burger veroordeeld wordt voor het stalken van een gemeente of stad. Het openbaar ministerie vroeg zijn onmiddellijke aanhouding, maar dat werd door de rechter afgewezen. (belga/mvdb)

hilarisch é! wou dit ook posten maar je was me voor!!! is toch gewoon de voeten uit!!!!!! :scratch: :scratch:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door tomaz »

Deze twee feiten zijn toch wel te degoutant voor woorden. Ik ga het ministerie van justitie beginnen "stalken". Echt waar. Ik ga hen vragen hoe ze deze toestanden denken te kunnen verantwoorden, en ik zal niet stoppen met het te vragen tot ik een antwoord heb. En dat ze me maar eens veroordelen voor stalking...
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door quincy »

Ik heb hun deze morgen al gemaild, eens benieuwd of ik antwoord ga krijgen ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door lemant »

tomaz schreef:Deze twee feiten zijn toch wel te degoutant voor woorden. Ik ga het ministerie van justitie beginnen "stalken". Echt waar. Ik ga hen vragen hoe ze deze toestanden denken te kunnen verantwoorden, en ik zal niet stoppen met het te vragen tot ik een antwoord heb. En dat ze me maar eens veroordelen voor stalking...

Dit zou iedereen eigenlijk moeten doen. Het loopt zwaar fout op onze "hervormde" justitie.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door tomaz »

Mijn verontwaardiging is verstuurd. En die zullen ze vanaf nu elke week krijgen tot ik antwoord krijg.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Stanne »

Wat te denken van het uitgestelde proces voor de gasexplosie in Ghislenghien ?
Na 5 (!) jaar stellen ze het proces uit omdat er nog advocaten het dossier moetn inzien :mrgreen:
Ook wel zot, dat ze nu plots nog firma's beginnen dagvaarden en dat die de zaak nog moeten voorbereiden.

Ocharme die slachtoffers.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Bericht door Lestat »

Stanne schreef:Wat te denken van het uitgestelde proces voor de gasexplosie in Ghislenghien ?
Na 5 (!) jaar stellen ze het proces uit omdat er nog advocaten het dossier moetn inzien :mrgreen:
Ook wel zot, dat ze nu plots nog firma's beginnen dagvaarden en dat die de zaak nog moeten voorbereiden.

Ocharme die slachtoffers.
Ja las t daarstraks ook in de krant, verschrikkelijk vind ik. Nog van dat schokkend nieuws, nu we toch bezig zijn, de oekrainiers die in 2007 die jongen neerstaken zijn niet komen opdagen voor hun proces en vertoeven in Israël, toevallig een land dat niet uitlevert, en zijn bijgevolg zonder straf met hun daden weggekomen.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast