Bromfiets opgefokt tot 130 km

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door emotionslover »

ROESELARE - De lokale politie controleerde gistermiddag de bromfietsen van de schooljeugd in het stadscentrum. Acht bromfietsers werden naar de kant gehaald. Bij de snelheidscontroles haalde een opgefokte tweewieler een topsnelheid van 130kilometer per uur. De bromfiets van de klasse B, met een toegelaten snelheid van 45kilometer per uur, werd in beslag genomen.

De politie noteerde ook een overtreding voor het rijden zonder rijbewijs en een inbreuk voor het rijden zonder verzekering. (hwr)


:scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

das ook bonk erop!!!!!! man die gast moet continue bezig geweest zijn met alles terug aan te spannen! 130 snotters per uur das ook van pomp naar pomp!!!! goan me die banaan :albino: :albino: :albino:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Lestat »

De zien wat ze bedoelen met bromfiets, als t camino ofzo is, is t idd serieus gevezen :D maar mijn mtx vroeger haalde ook zonder moeite 120 ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door back to the 90's »

Mtx is een moto hé lestat ;)
Das toch geen B klasse als ik mij ni vergis...

Maat van mij zijn camino deed in den tijd toch ook iets van een 120.
da was met een long aan enzo,die kader daarentegen was nog schever dan wijle :D
Nothing is what is seems to be
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door emotionslover »

die kader daarentegen was nog schever dan wijle :D


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door cherryman »

ik kan mij vroeger veel volk van hier wel herinneren die tegen de 100 of meer reden.
Sonic'sken zelfs tegen 120 op de km-teller, dus zal wel tegen 110 ofzo geweest zijn.

Heb ook de indruk dat die scene ook meer en meer aan het uitsterven is :scratch:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Sunreezer »

Ik reed indertijd met mijne Suzuki Katana scooter toch ook vlotjes 100 km/u.

En ja ik heb ook de indruk dat er veel minder (opgefokte) scooters rondrijden dan een 5-tal jaar geleden. Brommerkes zoals de Camino & Wallaroo ziet ge al helemaal niet meer.

MTX had ge ook in 50 cc ze, maar dan had ge ook nog den MT5.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Lestat »

back to the 90's schreef:Mtx is een moto hé lestat ;)
Das toch geen B klasse als ik mij ni vergis...

Maat van mij zijn camino deed in den tijd toch ook iets van een 120.
da was met een long aan enzo,die kader daarentegen was nog schever dan wijle :D
mtx was nog de B klasse hoor, officieel 40 per uur, reëel 3 keer harder :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Lestat »

cherryman schreef:Heb ook de indruk dat die scene ook meer en meer aan het uitsterven is :scratch:
Tegenwoordig ben je gay en rijd je met een scooter of een wallaroo :mrgreen:

Maar je hebt gelijk zenne, vroeger was je pas iemand als je een deftig brommerke onder uw kont had, wij hadden zelfs zo'n hele bende, als wij op stap gingen, was dat een hele rij brommerkes na mekaar, was echt wel leuke tijd ...
En, noem me nostalgisch en oud, vroeger was echt alles toch wel veel losser, als je nu met een opgefokt brommerke zou rijden, ben je t binnen de week kwijt want je rijdt geen week meer rond zonder ergens politie tegen te komen, en brommerkes hebben altijd een rare aantrekkingskracht gehad op de smurfen.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door back to the 90's »

Sunreezer schreef:MTX had ge ook in 50 cc ze, maar dan had ge ook nog den MT5.
just,vergis mij met een MT5.
da wast dat em had.

kheb hier in de garage nog ne kader en nog vanalles ligge van een camino.
Nothing is what is seems to be
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Wanni »

Ik heb ook verschillende Camino's gehad , de laatste en tevens de snelste wat ik ooit gehad heb liep 115-120 en dat zonder helm in dieje tijd :clown:
Aanpassingen waren oa: bijgewerkte Polini cylinder , Delorto Carburator (21mm) , bijgewerkte vario , cylinder kop afgevlakt , Polini tandwielen (achterste blok) , Simonini uitlaat , electronische onsteking van ne Yailing (chinese camino) , en carbon membraamkes onder de carburator :D
De stukken zoals vario , cylinder en cylinder kop waren bijgewerkt door Tony Festraets in Kanne....die mens kende ter iet van.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Stanne »

Wanni schreef:Ik heb ook verschillende Camino's gehad , de laatste en tevens de snelste wat ik ooit gehad heb liep 115-120 en dat zonder helm in dieje tijd :clown:
Aanpassingen waren oa: bijgewerkte Polini cylinder , Delorto Carburator (21mm) , bijgewerkte vario , cylinder kop afgevlakt , Polini tandwielen (achterste blok) , Simonini uitlaat , electronische onsteking van ne Yailing (chinese camino) , en carbon membraamkes onder de carburator :D
De stukken zoals vario , cylinder en cylinder kop waren bijgewerkt door Tony Festraets in Kanne....die mens kende ter iet van.
Jongens toch, waar beginnen we hier nog over :mrgreen: Tussen men 16j en 18j was het een hobby om camino's bij te werken :D
Wanni, da zal wel een 65cc polini geweest zijn dan. Die kon je uitboren tot max een 72cc. De rest da ge daar opnoemt was goei materiaal. Kheb zo ooit (toen de dieren spraken) nog ne watergekoelde cilinder gehad. Je kon nog tegen de flikken zeggen dat de radiator (die tussen men stuurhelften hing) een chauffage was want die kenden er toen de ballen van. Die eerste modellekes waren een thermosifon systeem dus zonder waterpomp en da koelde ni goe. Twas dan altijd opletten voor oververhitting of te weinig smering. Later heb ik er een pompke op gezet rechtstreeks via de krukas aangedreven. Maar da pakte veel vermogen weg. Mor met een proma pijpke....sleuren man.
Ooit is een vastloper gehad tegen 80per uur omdat men reed valve (inlaatmembraan) afgebroken was. Ik had juist met men spaarcenten een nieuwe nicasil cilinder gekocht :?

Bijwerken van een cilinder da was fingerspitzegefuhl. Ge moest de werking van een 2 takt kennen om er het uiterste uit te halen. Met een afgevlakte cilinderkop alleen kwam je er niet. Je kon de inlaattiming aanpassen door pakkingen meer of minder tussen de cilinder en het carter te steken.
En de inlaatpoorten mocht je alleen breed uitfrezen. De uitlaatpoort kon je wel ietske ronder leggen.
Uuuuuren mee bezig geweest.
Djeez, ik krijg al goesting om te sleutelen sebiet :mrgreen:

Later is die interesse bij mij over gegaan in moto's. Daar kan ik een boekske over schrijven......
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Wanni »

Polini waterkoeling heb ik ook nog gehad eronder , op die cylinderkop zat zo geen klepke zoals bij ne originele cylinderkop zat (voor te starten) en dan zonder pedalen aan gank duwen was soms toch wel moeilijk met zoveel compressie , zeker als uwe vario riem aan de versleten kant was :D
Bij die van Malossi zat da wel erop dacht ik :scratch:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door Stanne »

Wanni schreef:Polini waterkoeling heb ik ook nog gehad eronder , op die cylinderkop zat zo geen klepke zoals bij ne originele cylinderkop zat (voor te starten) en dan zonder pedalen aan gank duwen was soms toch wel moeilijk met zoveel compressie , zeker als uwe vario riem aan de versleten kant was :D
Bij die van Malossi zat da wel erop dacht ik :scratch:
Das just, die had geen decompressieklepke.
Die Malossi.....goei vraag. Weet ik ook ni meer. Maar die cilinders waren in onze contreien ook ni veel verkocht.

Over starten gesproken: ge moet is een koude 4takt 1 cilinder zonder steun in gang stampen :crybaby:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door ThaMan »

130 is geen aarigheid... had vroeger nen camino die 110 haalde met waterkoeling en turbopijp op een 72CC blok. Moet wel zeggen dat het niet verantwoord was. Da brommerke konde maar amper houden als ik moest vertrekken aan de rode lichten ;)
Kheb alle bullen weg gedaan omdat ge meer achterom moest kijken als vooruit ivm politie...
Als ge 2x gepakt zijt worde wel voorzichtiger in die dingen.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Bromfiets opgefokt tot 130 km

Bericht door rizzo> »

Haha dé Camino. Heb er ook ooit een gehad, dat was m'n eerste brommer maar wel mooi en stijlvol gehouden, geen Johnny toestanden dat was bij ons in de streek not done die customzadels en minisportsturen. Die van mij reed dik over de 90: uitgeboorde cilinder, andere uitlaat en demper. Gevaarlijk speelgoed vond ik die Camino's: remmen van 2 keer niks, zeker met die snelheden niet echt een aanrader. Was blij toen ik hem verkocht had en een Wallaroo had: propertjes en beschaafd bollen tegen 45 à 50 :mrgreen: 8)

Snelheden van > 100 km/u was "in die tijd" echt wel courant en geen uitzondering.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast