Zomaar een Franse bus

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

Stanne schreef:
quincy schreef:Kleine geschiedenisles: het nazisme is ook groot geworden door een lakse en passieve houding van een hele maatschappij. Wir haben es nicht gewusst ?
Oh boy :scratch:
De wereld op zijne kop :mrgreen:
Kerel, met een mentaliteit als de uwe is juist het nazisme gekweekt. De Joden die waren ook schuldig aan alles dat misliep.
Mochten hier ooit extremisten aan de macht komen in België die mij verplichten om mee in de pas te lopen. Kzal den eerste zijn die ni mee doet. Is dat dan ook een lakse en passieve houding mss ?
Och, ik gaan hier ni meer op reageren want soms word mijnen buik er zeer van doen :pale: :mrgreen:

Grts
en wie speelt er dan in dit filmpje de rol van "Jood" denk je?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door Stanne »

quincy schreef: en wie speelt er dan in dit filmpje de rol van "Jood" denk je?
Ik deel gewoon uw mening niet Quincy, sorry man.
Ik zeg niet dat er soms geen problemen zijn, maar de reacties daarop en de manieren "om het op te lossen" zeggen me niks.

En over het filmpje gesproken, de gast met de pet op kan evengoe een blanke zijn. Je moet al goede ogen hebben om te zien dat hij "een allochtoon" is. Met Adam G. hebben ze in de eerste dagen ook die fout gemaakt. Gespuis zit er overal tussen.
Soit. Finito. Basta.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:Kom das nu de typische linkse zever die kant noch wal raakt.
Verdraagzaamheid is maar in 1 richting, ze mogen uw dochter of vrouw bepotelen of halfddood kloppen maar ge moet dan wel verdraagzaam blijven tsjonge tsjonge toch wat lees ik hier toch allemaal.
Excuseer, ze mogen mijn zoon of vrouw niet bepotelen of doodslaan. Leg me aub geen woorden in de mond. Verdraagzaamheid is er ten opzichte van uw medemens als die dat verdient (alleen zijn jullie heel snel om iedereen snel over 1 kam te scheren zodat niemand het nog verdient). Niemand verwacht dat je verdraagzaam bent ten opzichte van geweld of onrecht, door eender wie gepleegd. Of het nu raszuivere vlamingen zijn of niet heeft daar geen zak mee te maken.

Nostalgie90 schreef:Kijk maar naar Joe Van Holsbeek om een schoon voorbeeld te geven, de ouders zijn gewoon kapot van al dat lakse linkse pampergedoe.
En nochtans heb ik vader Van Holsbeek nog nooit horen roepen dat we ons moeten bewapenen. Hij blijft er iets nuchterder bij dan wat we hier lezen.

quincy schreef:Die enkelingen dat ze hier oppakken is de moeite niet te vermelden, en waarom zouden we ook? Precies of onze eigen Belgische pers is zo eerlijk om erbij te vermelden dat het om vreemdelingen gaat bij dergelijke gevallen. Nee dat komt er de laatste jaren niet meer aan te pas. Doet een vlaming iets dan staat zijn naam in de krant en op het nieuws. Doet een vreemdeling iets dan mag je zelf gissen of het nu gaat om een vlaming, een dolfijn of een vreemdeling. Om van te kotsen gewoon.
Ik heb nog nooit een krantenartikel gelezen of een nieuwsbericht gezien waar de nationaliteit of origine vermeld wordt als het om een "echte" vlaming gaat. Je leest wel regelmatig "noord afrikaanse afkomst" of "oost europeaan" of iets dergelijks als het allochtonen zijn. Nooit lees ik "west-vlaamse afkomst" of "antwerpenaar" want als het "echte" vlamingen zijn wordt er gewoon een naam of initialen vermeld. Dus uw redenering klopt niet. Het zijn net de allochtonen die extra gebrandmerkt worden. Voor mij is dat zelfs geen probleem. Ik ga niet denken bij elk artikel dat ik lees "lap 't is weer ne zwette, da's toch toch allemaal krapuul hé". Zo kort door de bocht denken doe ik n ueenmaal niet. Jammer genoeg zijn er anderen die wel zo kortzichtig zijn.

Als je bvb het artikel op hln.be (de sensatiegazet bij uitstek) neemt over de vandalenstreken in Gent door drie jongeren: het interesseert mij geen zier of die jongeren "zuivere" belgen zijn of van allochtone origine. Ze hebben iets misdaan, ze zijn opgepakt en ze zullen daarvoor gestraft worden. Wat wil je nog meer?
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

tomaz schreef: Ik heb nog nooit een krantenartikel gelezen of een nieuwsbericht gezien waar de nationaliteit of origine vermeld wordt als het om een "echte" vlaming gaat. Je leest wel regelmatig "noord afrikaanse afkomst" of "oost europeaan" of iets dergelijks als het allochtonen zijn. Nooit lees ik "west-vlaamse afkomst" of "antwerpenaar" want als het "echte" vlamingen zijn wordt er gewoon een naam of initialen vermeld. Dus uw redenering klopt niet. Het zijn net de allochtonen die extra gebrandmerkt worden.
Hoeveel negers, polen, turken lopen er misschien rond met initialen B Vanginderachter, of J De Backer?
Een naam vermelden in geval het gaat om een Vlaming is voor jou dan niet voldoende? En wat maakt het misschien uit of het om een antwerpenaar of west vlaming gaat?

In kranten staat er GELUKKIG regelmatig bij dat het over allochtonen gaat maar op het journaal (zowel Eén als Vtm) vermelden ze sinds de groei van Vlaams Belang enkele jaren geleden nooit wanneer het gaat om allochtonen. De pers heeft zo een goed middel gevonden om de bevolking te "sussen" en stelt zich op die manier verre van neutraal op.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

Stanne schreef:
quincy schreef: en wie speelt er dan in dit filmpje de rol van "Jood" denk je?
Ik deel gewoon uw mening niet Quincy, sorry man.
Geen probleem zulle, daarvoor dienen discussies.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door Nele303 »

tomaz schreef: Ze hebben iets misdaan, ze zijn opgepakt en ze zullen daarvoor gestraft worden. Wat wil je nog meer?
Ziet ge wel dat dat voor u voldoende is.....
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door tomaz »

quincy schreef:Hoeveel negers, polen, turken lopen er misschien rond met initialen B Vanginderachter, of J De Backer?
Hoeveel vlamingen ken jij die Mohammed B of Erzhan K heten?? Waarom moet daar dan nog een nationaliteit bij vermeld worden? Zelfde redenering hé.
quincy schreef:Een naam vermelden in geval het gaat om een Vlaming is voor jou dan niet voldoende? En wat maakt het misschien uit of het om een antwerpenaar of west vlaming gaat?

Een naam vermelden is voor mij ALTIJD voldoende, niet alleen voor een vlaming, want het maakt me inderdaad geen reet uit of het een Antwerpenaar, West-Vlaming, Turk, Pool of zelfs een neger is. Wie de wet overtreedt moet gestraft worden los van zijn afkomst.
Ik wist trouwens niet dat neger een nationaliteit is. Dank U om nog eens uw vooroordelen zelf in de verf te zetten.

Soit, tijd om deze topic gerust te laten. Nog veel plezier !
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

tomaz schreef: Hoeveel vlamingen ken jij die Mohammed B of Erzhan K heten?? Waarom moet daar dan nog een nationaliteit bij vermeld worden? Zelfde redenering hé.
Ze vermelden gewoon niks in het journaal, 2 mannen in een BMW, een man met een baard, meer kom je niet te weten indien het gaat om allochtonen.

tomaz schreef: Dank U om nog eens uw vooroordelen zelf in de verf te zetten.
You're welcome.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door lemant »

quincy schreef:een man met een baard
kan idd eender wie zijn :bounce:


Afbeelding
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door Stanne »

lemant schreef:
quincy schreef:een man met een baard
kan idd eender wie zijn :bounce:
:mrgreen: Bangelijk.

Dacht eerst aan een collega van mij die ook een grote baard heeft. En zo'n geel gerookte snor weete wel :mrgreen:
Nooit gedacht dat da ne neger was :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

Van oorsprong een Spanjaard :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door Stanne »

quincy schreef:Van oorsprong een Spanjaard :mrgreen:
Weeral mis: onze Sint is nen Turk.
http://www.netonline.be/lifestyle/detail.asp?id=723
Nu gij weer :mrgreen: ;)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door Nele303 »

hij zal nog teveel met het liedje in zijne kop gezeten hebben..
Allemaal samen...

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan...

:twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Zomaar Een Franse Bus

Bericht door quincy »

Stanne schreef:
quincy schreef:Van oorsprong een Spanjaard :mrgreen:
Weeral mis: onze Sint is nen Turk.
http://www.netonline.be/lifestyle/detail.asp?id=723
Nu gij weer :mrgreen: ;)
alé merci, ik was idd mis maar ik wou maar aantonen dat het weeral een buitenlander is :mrgreen:
een Turk dus, nog beter :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Zomaar een Franse bus

Bericht door Nostalgie90 »

De Sint is ne goeie Turk, hij brengt iets en vertrekt terug.
Met die andere Turken is het andersom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast