Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Stanne »

Wat een kortzichtige discussie weeral.

Poppers heeft (weeral :mrgreen: ) gelijk in zijn betoog.
bvb Thaman en Quincy, ik snap ergens niet hoe je zo laagdunkend over anderen kunt zijn. Dat zegt soms veel over jezelf. Anders moet je zelf een paar vreemdelingen aan het werk zetten. Hoezo niet ? Awel, das ook wel een deel van het probleem, krijgen ze wel een kans ? Ik zie puur racisme in velen hun uitspraken. Vreemdelingen zijn niet altijd Noord-Afrikanen of islamieten tout court zoals jullie stellen.
Ik ben geen voorstander van de huidige toestanden of manier van werken maar velen onder ons moeten ook snappen dat wij het hier nog SUPERGOED hebben tegenover andere landen/streken. En als je daarvan kan profiteren op 1 of andere manier..........In een omgekeerde situatie zouden er veel Belgen zijn die in Marokko (of andere landen) de boel gingen verzieken.
Wij zijn ermee begonnen die mensen naar hier te halen voor de vuile werkjes voor ons op te knappen. En nu nog altijd ! Don't forget.
En ook niet te vergeten (zoals Poppers zegt): de geschiedenis !! Bvb onze avonturen in "de Congo". Da ging nog een stapje verder dan wat "de vreemdelingen" hier in Vlaanderen avonturen. Maar ja, wij mochten dat hé.

dat was effe mijn mening en daar laat ik het bij. Schol
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Nostalgie90 »

Ach Als we diene doorgeslagen Duitser en De Gelder betreken waarom niet Belliraj, of Osama bin laden om het even belachelijk te maken?

Kijk de feiten onder ogen. Er zitten verhoudingsgewijs veel meer mensen van vreemde afkomst in den bak, precies of we hebben met ons eigen krapuul gene last moeten we nog maar vollen bak importeren en alles verdragen.

In de Congo dat was ten tijde van Leopold, ik heb het nog maar eens aangehaald maar de modale Belg heeft hier weinig schuld of weet over. De nazaten van deze slavenhandel en genocide zullen dan ook het bloedgeld dat ze geërft hebben niet teruggeven. Ik hoor hen ook graag grote bomen opzetten over verdraagzaamheid en racisme maar in de praktijk is het een dikke ramp.
Schoon stukske op wikipedia, er is zelfs een boek verschenen.
De 23 jaar onder het schrikbewind van Leopold II worden gekenmerkt door volkerenmoord, slavernij, ontvoeringen, martelen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen en de Encyclopædia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van twintig tot dertig miljoen naar acht miljoen.

Das bijna erger dan Hitler, en dan moeten wij voor die paljassen hun schuld opdraaien?

Vuile werkjes zoals de mijnen bedoel je? Ik kan U zeggen dat mijn job ook soms niet al te proper is en ik ben gene vreemde.

Maar je de waarheid zeggen is niet toegelaten, ik ben niet meer racist dan zij die zich weigeren aan te passen en die profiteren van het systeem en zijn positieve discriminatie.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

Nostalgie, we gaan hier niet overeenkomen ;) , maar toch een korte reactie:

Het klopt inderdaad dat er meer mensen van vreemde origine in de bak zitten en daar zit (zwaar) krapuul tussen. Wat ik (en Stanne ook, denk ik) maar willen zeggen is dat het niet zo eenduidig is. Krapuleus en slecht gedrag is geen 'teken' van een bevolkingsgroep, tenzij je gewoon 'uitschot' of 'gangsters' of 'mensen die een of meerdere keren de wetten niet hebben nageleefd en daarvoor gestraft werden' las criterium neemt. Waarom dan toch meer 'vreemdelingen' (hoewel dat woord totaal onnozel is, vind 'k zelf)? Misschien omwille van het feit dat de kansen ontberen - zoals huisvesting, onderwijs, arbeidsmarkt... Dingen die bijdragen tot precies de integratie waar je onder meer om roept. In feite is heel dat probleem immers niet geïmporteerd, dat is hier ter plekke gecreeërd. En wees gerust, heel wat Marokkaanse ouders willen hun in België opgegroeide kinderen niet zien opgroeien tot tuig. En die zijn daar ook kapot van als dat wel zo is. Daarbij komt voor hen nog meer miserie omdat hun manier van leven anders is georganiseerd en ze de taal niet goed genoeg kennen. Maar dat gaat dan toch over de nog oudere generatie. Overigens (en dat bevestigen alle taalkundigen en sociologen, maar past niet in het verhaal van rechtse politici): een taal leer je niet om te integreren, maar net door te integreren en deel te nemen aan 't maatschappelijk leven. Verplichte lessen Nederlands zijn eigenlijk een maat voor niets, je moet die mensen naar buiten krijgen. En dat is niet altijd even makkelijk, want wanneer je door de overheden bij mekaar wordt gezet in plekken waar nauwelijks mensen wonen die van bij geboorte Nederlandstalig zijn en je uit comfort en omwille van de steun bij je familie blijft, krijg je daar ook geen resultaat. Het verwondert mij ook niet dat er op hogescholen en universiteiten zo weinig allochtonen zitten, want de moed zakt je toch in je schoenen als je bekijkt hoe je kansen liggen op een door een afkeer overheerste arbeidsmarkt. 'Ze' zijn namelijk niet allemaal lui, om nog zo'n gratuit 'groepskenmerk' erin te smijten. Je hebt er inderdaad waarvan de moed in de schoenen zakt en die geen klote meer uitvoeren en zich alleen de man/ vrouw kunnen voelen door de stoere te gaan uithangen, of door te rebelleren tegen 'wij' ("ah ja," denken ze, "als wij bestempeld worden als 'zij', dan zetten ze ons regelrecht tegenover die andere 'wij' - de Belgen, de Europeanen, de blanken, ... even dwaze groepsnaampjes - en dan is 't duidelijk op wie we kwaad moeten zijn" - zie bv sluiers dragen uit 'protest') maar je hebt er evenzeer die tenminste wel eens willen proberen. Maar dan botsen ze nog op honderd muren van onbegrip uit 'onze' en 'hun' gemeenschap. Echt rolmodellen zijn er ook nauwelijks eh en die reiken we hen ook niet aan. Oh, en als ze dan toch zo lui en werkschuw zijn, waarom heb je dan schrik dat 'ze' 'ons' werk zullen afpakken? Dat zijn ze dan toch na een poos kwijt zodat een écht werkwillige, noeste Vlaming dat kan overnemen?
Ach ja, er zijn zoveel dingen mee gemoeid. En noch ik, noch Stanne beweren dat die multiculturale samenleving top is en we zien de mottige, vuile randen ook wel. maar 't is allemaal wel erg makkelijk om één enkel etiket op een groep mensen te plakken omwille van een aantal (soms erg zware) uitwassen. Die tegenstelling 'wij, de goei' tegen 'zij, de slechten' is nu eens een typisch kenmerk van sprookjes. Lekker zwart-wit en zo wordt 't verhaalke en de discussie niet te moeilijk. Maar bij de slechten zit vanalles, en bij de goei ook. En niet iedereen is even goed of even slecht. Eén zwaluw maakt de lente niet. Etc.
En onze Leopold en den Adolf, daar moet onze generatie inderdaad niet op worden afgerekend maar we kunnen er wel verdoeme veel uit leren. Bijvoorbeeld hoe een mens graag een karikatuur maakt van 'de Ander' en waar dat in extreme gevallen toe kan leiden. Zij het Joden, negers, makakken, maroefen, Turken, Marokkanen, spleetogen, Walen, Vlamingen, vrouwen, homo's, potten, geesteszieken, drugsgebruikers en ga zo maar door.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door ThaMan »

amai hele boterham, zo fel ben ik daar nie mee bezig hoor...
ik bekijk het praktisch en niet met woorden.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Nostalgie90 »

Maw het ligt weer aan ons dat we ze niet genoeg stimuleren dat we ze niet genoeg kansen geven.
De schuld ligt bij hun achterlijke religie dat enige verandering fnuikt.
Eer dat die volledig geïntegreerd zijn spreken we van donder jaar op zijn minst.
De ghetto's zorgen ze zelf voor, er zijn in Brussel no-go zone's waar zelf de politie niet durft patrouilleren.

Met andere religies hebben we amper problemen en met asielzoekers uit de eurozone (jawel Belziek hanteert deze idiote regeling nog) hebben we evenmin problemen.
Ik zwijg dan over de dievenbende's die hier rondtrekken want vrij verkeer in Europa in nu éénmaal een feit.

Het is een oneindige discussie waarvan de beleefdheid (hier zelfs door een mod) op de duur ver zoek is.
Ik ben niet als radicaal geboren noch opgevoed en me altijd aan organisaties verbonden die nu radicaal tegen mijn overtuiging zijn. Dat juk heb ik me nu (bijna) afgegooid ik zal mijn eigen waarheid wel vinden.
(Toch erg dat ik me verschoon voor mijn gedacht wat in andere landen als normaal aanzien is, als radicaal denkende krijg je direct de stempel van kortzichtig, bekrompen en racistisch)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Nostalgie90 »

Mooi stukje, de essentie in 7 minuten

Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Lestat »

Bangelijk gewoon, die 3 madammekes gingen em es te lijf gaan :lol: kheb geprobeerd t aantal keren te tellen dat Hans Teeuwen ze op hun plaats zette, maar ben halfweg de tel verloren :lol: - bangelijk :D
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door ThaMan »

Geweldig die Teeuwen... woord tegen woord,
Maar ge klapt hem niet vast.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

Ach Nostalgie, ik roep toch nergens dat je radicaal of wat dan ook bent, en ik geloof best dat je jouw eigen mening vormt...
Komt daarbij - nogmaals - dat de allochtone gemeenschap, of die nu hier geboren zijn of niet, inderdaad niet zonder fout is. Het ging er me gewoon om dat je makkelijkheidshalve maar iedereen waarvan je denkt dat het uitkomt of past in één categorietje stopt en die meteen een aantal (negatieve) kwaliteiten toedicht. Vergelijk 't met een domme, dikke Duitser op café die zeker wist dat ik wel kindjes lustte want ik ben Belg en dat zijn allemaal pedofielen. Tja, begin dan maar eens, eh. Als een meerderheid van de Duitsers dat dan nog zou vinden...
Helaas, Nostalgie, de meerderheid heeft niet altijd gelijk! Soms màg de meerderheid zich wel eens voor een aantal dingen verschonen - maar (wederom) ik vel hier geen persoonlijk oordeel over jou; ik ontkracht alleen dat wanneer je zegt wat iedereen lijkt te verklaren, je meteen groot gelijk hebt. Vraag bijvoorbeeld maar eens aan oudere vrouwen hoe dat zat met stemrecht, en wanneer dat uiteindelijk is ingevoerd.
En ja, Teeuwen heeft een punt - ik zag 't stuk gisteren ook op 'Phara'. Kranige meiden ook, maar zij wisten eveneens niet altijd de juiste nuances te leggen. In 'Phara' spraken ze daarbij vooral vanuit de Nederlandse situatie hetgeen niet altijd even goed pakt in Vlaanderen. Maar de vraag die ze stelden blijft wel pertinent: "oke, we zijn anders, maar kunnen we daarom samenleven of niet?"
Ik denk dus persoonlijk van wel, maar de moeite en het begrip moet van twee kanten komen...

PS: Ook lollig in die uitzending was overigens de uitspraak van Dewinter: "zijn jullie bereid als moslim de gelijkheid van man en vrouw te aanvaarden en homofilie niet langer als ziekte te zien?" terwijl langs hem de woordvoerder van katholiek opperhoofd Danneels zat, die zedig zweeg! :tongue:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Stanne »

Akkoord Poppers: goe verwoord. Gij kunt da nu eenmaal goe hé ;) :mrgreen:

Voor mij is iedereen gelijk. Als er sebiet een blanke mijn autoruit inslaat die krijgt evengoe een toet op zen bakkes dan een marokkaan zenne.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door quincy »

Dr. Poppers schreef: "oke, we zijn anders, maar kunnen we daarom samenleven of niet?"
Ik denk dus persoonlijk van wel, maar de moeite en het begrip moet van twee kanten komen...
Tiens, dan vraag ik mij af wat we de laatste 15 jaar proberen doen hebben? Begrip van onze kant is er al meer dan genoeg geweest: Ze krijgen onderdak, een uitkering, werk indien ze dat wensen, toelating om hun achterlijke godsdienst in het openbaar te beleven, toelating om jaarlijks onze riolen te vervuilen en verstoppen naar aanleiding van hun offerfeest, er werden tempels voor hun gebouwd op onze kosten, asielcentra, turkse en marokaanse supermarkten, stemrecht, enzovoort ... Kortom, we verdedigen en tollereren een religie die niets positiefs heeft voortgebracht en alleen maar achterstand genereert.

Wat krijgen we in ruil? Een constante bedreiging tegenover onze westerse maatschappij, getto's, verhoogde misdaadcijfers, een terecht onveiligheidsgevoel, geen respect voor onze cultuur, godsdienst en maatschappij, geen respect voor onze infrastructuur, geen respect voor persoonlijk eigendom, ...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Lestat »

Stanne schreef:Akkoord Poppers: goe verwoord. Gij kunt da nu eenmaal goe hé ;) :mrgreen:

Voor mij is iedereen gelijk. Als er sebiet een blanke mijn autoruit inslaat die krijgt evengoe een toet op zen bakkes dan een marokkaan zenne.
Over toeten op bakkesen gesproken :lol: deze morgen om half 5 stond er nen ambetanterik die t plezant vond om liekes te tokkelen op mijn deurbel, kheb em eerst vriendelijk verzocht daarmee op te houden, maar em ging lustig door, waardoor ik naar beneden ben getrokken om es te gaan zien, en meneer vond t ook nog es nodig groot bakkes op te zetten :lol: - peis dat em wou zeggen : wij zijde gij, maar aan gij is em nooit geraakt :mrgreen: want toen lag em al met een paar serieuze vonken tegen de grond :lol:
Voor de ramptoeristen onder ons, t was ne belg :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Lestat »

voor straf me laten pijpen door de meiden van halal :lol:

deze dus :mrgreen:

Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door pooley »

wat een arrogante grieten zijn me da ...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:
Dr. Poppers schreef: "oke, we zijn anders, maar kunnen we daarom samenleven of niet?"
Ik denk dus persoonlijk van wel, maar de moeite en het begrip moet van twee kanten komen...
Tiens, dan vraag ik mij af wat we de laatste 15 jaar proberen doen hebben? Begrip van onze kant is er al meer dan genoeg geweest: Ze krijgen onderdak, een uitkering, werk indien ze dat wensen, toelating om hun achterlijke godsdienst in het openbaar te beleven, toelating om jaarlijks onze riolen te vervuilen en verstoppen naar aanleiding van hun offerfeest, er werden tempels voor hun gebouwd op onze kosten, asielcentra, turkse en marokaanse supermarkten, stemrecht, enzovoort ... Kortom, we verdedigen en tollereren een religie die niets positiefs heeft voortgebracht en alleen maar achterstand genereert.

Wat krijgen we in ruil? Een constante bedreiging tegenover onze westerse maatschappij, getto's, verhoogde misdaadcijfers, een terecht onveiligheidsgevoel, geen respect voor onze cultuur, godsdienst en maatschappij, geen respect voor onze infrastructuur, geen respect voor persoonlijk eigendom, ...
Alweer...

- 'Ze'? Wie?
- Tempels bouwen ze zelf, krijgen daarvoor (dacht ik) nog altijd geen subsidies.
- Asielcentra: wel ja, gooi alles even op een hoop, asielzoekers en derdegeneratie-allochtone Belgen, maakt niet uit.
- Allez en 'ze' (ik geef hier maar tegenreacties op iets waarvan ik niet eens weet wat 't is) betalen geen belastingen voor die riolering en andere voordelen? En die supermarkten: net goed dat er mensen zijn die ondernemend zijn, beantwoorden aan een vraag en voor variëteit zorgen (ikzelf ben alleszins serieus content met de Turkse markt in Kreuzberg, waar overigens evenveel Duitsers als mensen van Turkse origine komen inkopen). En verder: waarom zijn Italiaanse pizzeria's en Chinese shops wel aanvaard dan?
- In ghetto's kruip je niet zelf, je zoekt naar woonplekken die goedkoop zijn en waar ze je aannemen als huurder...
- Niet iedere buitenlander die in België woont, belijdt de islam. En als dat wel zo is, heb je nog zovele varianten (das bij iedere godsdienst zo, ook het christendom). Jep, daar zal hier en daar wel een hoop radicaal gespuis tussen zitten, maar toch ook heel wat gematigde lui die hun godsdienst hier proberen normaal te consumeren.
- Verhoogde misdaadcijfers: nogmaals, over wie gaat 't dan? Véél buitenlanders en zo'n beetje van overal. Ook veel allochtone Belgen. Maar zo'n diffuse groep kan je toch niet allemaal onder één noemer brengen? En belangrijker: de vraag waarom iemand in de misdaad sukkelt (van welke afkomst ook), is hier blijkbaar niet van tel.
- Onveiligheidsgevoel? Doe je dat jezelf niet aan of laat je je dat aandoen? Waar woonde jij weer, Dendermonde City? :)
- 'Onze' cultuur: pardon? Wel, ik daag je uit: als je daar in één keer een sluitende, alomvattende definitie van kunt geven zonder polarisatie dan huur ik met m'n laatste centen de Tresor af om er een exclusieve Soul Phonic avond te organiseren inclusief zes call girls (échte Europese natuurlijk, die tenminste werken voor hun geld ;) ) voor de heren gedurende 't hele weekend! :mrgreen:
-
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten