Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door emotionslover »

zware teksten na een zwaar weekend!

sweet dreams mensen!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door quincy »

quincy schreef:
Dr. Poppers schreef:
- 'Ze'? Wie?
De moslims natuurlijk. Ik heb vooral een probleem met de islam, wat ik persoonlijk beschouw als de kanker van onze Westersemaatschappij, een rechtstreekse bedreiging van onze vrijheid.


- Tempels bouwen ze zelf, krijgen daarvoor (dacht ik) nog altijd geen subsidies.
Nee toch niet, daarvoor krijgen ze sindskort (eind 2008) subsidies.


- Allez en 'ze' (ik geef hier maar tegenreacties op iets waarvan ik niet eens weet wat 't is) betalen geen belastingen voor die riolering en andere voordelen?
Ik betaal ook belasting, geeft mij dat dan het recht om een half schaapbeest door te sjassen waardoor jaarlijks 10 of misschien 100 tallen straten met verstopte wc's zitten?


- En die supermarkten
Idaal om nieuwe getto's te creëren, overal waar je zo een supermarkt hebt zie je een samenscholing van allochtonen ... en plus, wat is het nut van turkse of marokaanse supermarkten?
Ik denk dat wij als Belg in hun land zelfs geen frituur mogen beginnen



- Onveiligheidsgevoel? Doe je dat jezelf niet aan of laat je je dat aandoen? Waar woonde jij weer, Dendermonde City? :)
Nee Denderleeuw City :)
En nee ik doe mijzelf dat niet aan, in Denderleeuw is het op een kleine 2 jaar tijd in de stationsbuurt en rond de G.Gezellestraat (waar ik woon) onveilig geworden. Aanrandingen, vandalisme, diefstal, ... en nee niet door Belgen maar vreemdelingen waar er hier bv in mijn straat al meer dan genoeg van zijn.



- 'Onze' cultuur: pardon? Wel, ik daag je uit: als je daar in één keer een sluitende, alomvattende definitie van kunt geven zonder polarisatie dan huur ik met m'n laatste centen de Tresor af om er een exclusieve Soul Phonic avond te organiseren inclusief zes call girls (échte Europese natuurlijk, die tenminste werken voor hun geld ;) ) voor de heren gedurende 't hele weekend! :mrgreen:
Mooi aanbod maar met Tresor kan je mij niet direct overhalen, kan ik als dj denk ik weinig van nut zijn ... Main room Space Ibiza? :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

Tja Quince, nu schep je wel duidelijkheid over hetgeen waar je je op richt, maar sta me het gevoel toe dat je 't jezelf wel wat moeilijker maakt - omwille van een aantal redenen...
quincy schreef: - 'Ze'? Wie?
De moslims natuurlijk. Ik heb vooral een probleem met de islam, wat ik persoonlijk beschouw als de kanker van onze Westersemaatschappij, een rechtstreekse bedreiging van onze vrijheid.
Je schrijft 'natuurlijk', maar dit leek me verre van vanzelfsprekend. Ik nam immers aan dat hier gediscussieerd werd naar aanleiding van een overval van drie Frans sprekende Noord-Afrikanen.
Eerst en vooral wordt er in het artikeltje geen gewag gemaakt van die pipo's hun godsdienst. Het klopt dat in Noord-Afrika de islam de belangrijkste godsdienst is, maar dit lijkt me in relatie tot het feit waarover bericht wordt totaal niet relevant. Met name omdat deze roofoverval met brutaal geweld geen enkele godsdienstige grond of reden lijkt te hebben. Mocht dat zo zijn, zou dat er wel bij vermeld worden, me dunkt (wie weet wilden ze met hun gejatte geld de kas van de plaatselijke moskee spijzen en tegelijk een ongelovige een lesje leren? mja, maar dat staat er niet he).
De link met de religie maakte je zelf, Quincy en dat komt me ietwat over als vooringenomenheid - sorry. Ik gebruik dat woord niet zomaar - ik geef je een tegenvoorbeeld om duidelijk te maken waar 't me om gaat. De enige socioculturele elementen die je van de daders weet, zijn: 'Noord-Afrikaan' en 'Franssprekend' (en eventueel ook 'mannen'). Daarbij zijn geen rechtstreekse referenties naar een levensbeschouwelijke overtuiging. Neem nu die verschillende foto's van Patrick Haemers uit de jaren 1980, waarop je duidelijk ziet dat hij een kruisteken aan een halsketting droeg. Dat is zonder twijfel wel een religieus symbool. Wat maakt dat de - visuele - bron in dit geval wel uitnodigt tot rechtstreekse verbanden. Toch was er geen mens (ook geen sos, liberaal, jood of moslim) die verschrikt uitriep: "'t Is weer ne katholiek, ziet ge 't!" Want dat is zoals gezegd totaal niet relevant ten opzichte van de daden die hij pleegde. Net zomin als de religieuze opvoeding van die Noord-Afrikanen dat is in dit bewuste verhaal.

Hoewel je nu daadwerkelijk gesteld hebt hoe je precies je 'doelwit' benoemt, staan we toch nog voor een aantal moeilijkheden die een correcte discussie (tot nog toe) onmogelijk maken. Ik hoop dat ik niet tegen dovemansoren zit te leuteren, maar de islam is dus... jawel... een godsdienst...
Samen met het jodendom en het christendom behorende tot dezelfde monotheïstische traditie van het Boek. Van de drie is de islam trouwens het jongst. Alledrie gaan ze terug op een bepaald geschrift of boek(en), die inhoudelijk met elkaar gelinkt zijn: de joden hebben de vijfdelige Thora (OT van de christenen) de christenen hebben hun Bijbel (Het OT en NT - opgebouwd uit concordanties - met daarbij een aantal aanvullingen) en de moslims de Koran. Dat zijn allemaal mooie werken hoor. De Thora is historischer, genealogischer en ook erg bloedig. De Bijbel integreert de vijf boeken van de Thora en voegt daar het NT aan toe: een mooie en fantasierijke Bildungsroman met als bijzonder stijlkenmerk dat hetzelfde verhaal vier maal (zogezegd door vier verschillende mensen geschreven) opnieuw verteld wordt. De Koran tot slot is het meest poëtische boek, werd dan ook in verzen geschreven en is in sommige passages zeer beeldrijk maar soms ook erg abstract.
Uit die schrijfsels werd dan telkens een eigen leer gedistilleerd. Dat gaat dan van regels om je leven te oriënteren tot structuren om de godsdienst te 'managen'. De meeste waarden zijn bijzonder mens- en vredelievend. Maar hier schuilt uiteraard tevens het grootste gevaar, want een aantal zaken mogen dan wel erg duidelijk zijn, over het merendeel kan je serieus met elkaar van mening verschillen. Dat is dan ook in de drie godsdiensten eeuwenlang gedaan met schisma's, afsplijtingen, ketterijen en dwaalleren tot gevolg. In geen van de drie godsdiensten is oecumene een feit - je kan bovendien makkelijk vaststellen dat het christendom het meest versplinterd is, gevolgd door de islam. Daarenboven verschillen interpretaties en toeëigeningen sterk regionaal en in tijd.
Bovendien is het historisch zo dat er voortdurend zwaar ambras was met de andere religies. Dat heeft te maken met het eigen gelijk en met zieltjes winnen en zo. De christenen moe(s)ten niet weten van de joden omdat zij niet geloven in Jezus als de Messias en dat ging héél ver - de jodenvervolging was geen alleenrecht van de nazi's want bijvoorbeeld Albrecht en Isabella deden het hen al voor in Spanje eind vijftiende eeuw. Vandaar ook de consternatie over het feit dat de Paus tijdens WW2 wel iets wist van de kampen maar z'n klep toen hield - maar feitelijk volgde hij 'zijn lijn'.
Wist je overigens - als anecdote - dat de os en de ezel in de kerststal nergens maar dan ook nergens in de Bijbel vermeld staan? Dat was in de vroege middeleeuwen simpelweg een manier om op subtiele maar visueel interessante wijze de jodenhaat tentoon te spreiden: de os kijkt in de vroege voorstellingen van de Geboorte van Christus steeds naar het kind, want dit noestwerkende rund symboliseerde de Kerk, terwijl de domme ezel de andere kant opkijkt en aldus staat voor het Jodendom, dat Christus afwijst. De zwarte van de drie koningen daarentegen was toen nog een toffe pee.
Wanneer de moren dan grote delen van Europa bezetten (overigens: in grote delen van Spanje werden deze bezetters gewoonweg aanvaard omwille van hun meer ontwikkelde technologie en dergelijke meer, zoals bij ons ook met de Romeinen gebeurde - de assimilatie was snel bijzonder groot, hetgeen je ook nu nog aan de architectuur in sommige Spaanse streken ziet) en kerkelijke leiders plots denken te weten dat Jezus in het Midden-Oosten geleefd moet hebben waar moslims huizen, begint een nieuwe hetze - ditmaal tegen moslimgelovigen. Dat mondt uit in een aantal kruistochten waarvan de laatste edities pure stroperij en verkrachterij waren (daarom vinden moslims dat nu nog een lelijk woord).
Dit zijn kleine, historische gegevens (hier en daar details) waarmee ik tenminste het volgende wil overbrengen:
1. We praten hier over een godsdienst, met een ontstaan en structuur die niet eens zo gek veel afwijkt van 't bekendere christendom of zelfs jodendom.
2. Die godsdienst gaat terug op een poëtisch werk. Maar omdat mensen er een geloofsleer in zagen, moest dat prozagedicht plots ook dienen als wetboek en aangezien het niet werd opgezet als iets juridisch, staat de deur wagenwijd open voor verschillende, soms haakse interpretaties. Dat geldt dus ook voor het christendom (nog véél meer eigenlijk) en het judaïsme. Zodat 'de' islam niet bestaat, zoals 'het' christendom evenmin: 't gaat om de verzamelnaam van talloze strekkingen. Sommige daarvan zijn heel vrij, andere ronduit intolerant - net als 't geval is bij die andere religies. Ik kan hierbij verwijzen naar de uitlatingen van OBL eerder deze week, die vond dat gematigde moslimleiders meeheulden met de joden en kruisvaarders. 't Een extreem tegen het ander, binnen eenzelfde overtuiging (of een kader daartoe).
3. Het 'vies kijken' van godsdiensten naar mekaar, is iets dat al eeuwen aan de gang is en ook ergens is blijven sluimeren. Iedereen heeft daar schuld aan.
Ik geloof zelf dat de islam een evenwaardige godsdienst is als eender welke (hier hangt in mijn geval wel een 'maar' aan vast waarover wat verder meer). Sommige rites zijn even vreemd als dat katholieke rituelen dat zijn, een aantal zaken kan je met je verstand niet bij en weer andere staan véél verder dan het geval is bij de overige religies.
Het is evenwel zo dat door een aantal factoren (de vaste voet die bepaalde fracties van de islam gekregen heeft bij een verarmd en onderontwikkeld deel van sommige regio's, het 'wijzend vingertje' van niet-moslims, geopolitieke problemen als de claims van Israël op land (op basis van een geloofstekst) en de steun daarvoor van belangrijke landen, etc. ervoor gezorgd hebben dat een deeltje - maar niet alle - van enkele radicale vormen van de islam zich een underdogpositie heeft aangemeten, lange tenen heeft ontwikkeld en steeds mondiger en strijdvaardiger geworden. Die slepen heel wat mensen en ganse debatten mee de dieperik in. Maar nu spreek ik dus over globale ontwikkelingen, hetgeen nu ook niet wil zeggen dat 't volledig een ver-van-mijn-bed-show is. Ik wil daarbij wel hard benadrukken dat het over een marginaal klein - maar uiterst gevaarlijk - deel gaat.
Zij interpreteren dus bijvoorbeeld de Koran erg letterlijk en dikwijls ook zoals het hen naar de machtsverhoudingen uitkomt. Totaal van de pot gerukt natuurlijk maar: lang niet elke moslim doet dat he. Net zomin als elke christen de (ook met moord en lust doorspekte) Bijbel letterlijk neemt. En toch heb je ook hier fracties die daarvoor kiezen; kijk bijvoorbeeld naar de States, waar de extremen van dat soort volk in hun vrije tijd shoot-outs gaat doen in abortusklinieken en zo.
In dit verband wil ik ook meteen komaf maken met een aantal verkeerde assumpties over de sharia. Vergelijk dit met de tien geboden en de regeltjes die christenen hebben om een goed leven te leiden. Een aantal zaken daaruit werden overgenomen in het burgerrecht van een aantal landen, net zoals dat ook gebeurde met een aantal van de tien geboden etc. Alleen worden die regeltjes weer afgeleid van hoofdzakelijk interpretaties en daarom bestaat 'de' sharia dus in feite niet. Momenteel worden nieuwe lezingen van de sharia opgenomen in het wetboek van een aantal landen en dat gaat om ronduit idioot restrictieve, paternalistische en onverdraagzame regels. Maar 't gaat dus steeds om deeltjes uit de Koran en de Soenna die opnieuw geïnterpreteerd werden en die geïntegreerd worden in de bestaande wetteksten (want ik hoor nogal veel mensen zeggen: "Oh wee kijk in land X werd de sharia ingevoerd!" alsof men plots alle oude wetteksten opstookte en verving door die ene vaststaande, ijzeren wet van de islam - zo simpel is 't nu ook weer niet)...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

[vervolg]

Maar 'k zit nog met een probleem he. Want ik begrijp niet helemaal wat je bedreigend vindt aan de islam hier bij ons? Jep, ik kan wel een aantal dingen bedenken, maar ik denk niet dat dit dezelfde dingen zijn als die jij in je hoofd hebt. En ik vraag me ook af of je dezelfde gevoelens hebt ten opzichte van andere godsdiensten en waarom dan wel/ niet?

Want laat me duidelijk zijn (en nu ga ik je misschien verbazen): ik vrees de islam ook. Allez, in de zin dat ze uitbreiding neemt. Daar wil ik me tegen verzetten. Net zoals ik dat ook wil doen tegen eender welke religie. Dat vind ik namelijk zelf pure zinsbegoocheling, raddraaierij, etc. Cultureel dus ontzettend rijk en dat mogen we nooit verloochenen, maar 't is ooit wel 'ns welletjes met die verhaaltjes - die dikwijls eeuwen aan vooruitgang hebben gekost (nietwaar Galilei?). Ik wil dat echter doen met woorden en 't verstand en niet met brandbommen. En laat me duidelijk zijn: ik krijg hetzelfde gevoel wanneer er een nieuwe kerk, synagoge of moskee in de buurt wordt gebouwd. Ik wordt ook meewarig wanneer vrienden hun kinderen laten dopen, zoals ik de kriebels krijg wanneer mijne maat tijdens de ramadan nog 'ns een poging gaat doen om serieus godsdienstig te wezen.
(ter zijdelingse noot: jep, ik heb me zelf jaren geleden al laten uitschrijven uit 't doopregister dus ik ben officieel 'vrij')
Dus als je met mij consequent bent, staan we misschien nog aan dezelfde kant! Nu ben ik zoals gezegd wel niet van die aard om werkelijk vijandig te zijn tegenover mensen die wél nog willen geloven. Ik ga zeker eens proberen om daar met hen over te babbelen maar ik ga hen niet weigeren in m'n huis of vies bezien. En ik ga ook niet mottig doen over eventuele uiterlijke tekenen van hun geloof - maar 'k heb het er niet voor, dus ook niet in 'neutrale' ruimtes waar 'neutrale' ambten worden uitgeoefend. Dus geen kruisjes, hoofddoeken, keppeltjes, oranje gewaden of tulbanden... Ergens ben ik ook wel voor gelijkheid. Maar dan wel rechtlijnig: als de staat bijvoorbeeld een bepaalde verkleedpartij - hoe mooi en traditierijk ook - wil sponsoren, dan mag een andere dat evengoed vragen. Anders moeten ze er maar geen enkele van subsidiëren.
En 't is niet omdat de katholieken hier al zo lang zijn, dat ze er meer recht op hebben. Dat ze dan zo'n zotte, Keltische druïden ook maar centen geven om in de wei te staan regendansen. Ook mooi, rijk aan cultuur en traditievol. En met schitterende waarden; ongetwijfeld! En dat de katholieken met meer zijn, is bij mij evenmin van tel ('k geloof dus niet in de macht van 't getal, dat heb ik al meermaals duidelijk gemaakt); ze zijn overigens hier met steeds minder. Wat 'k tot slot van belang vind, is dat je je dan niet richt op personen maar op de instituten. Mensen zijn niet alleen maar moslim of jood of christen. Ze zijn ook nog iemands pa of ma, broer of zus, klasgenoot, geïnteresseerd in automechanica, in het ondergoed van J. Timberlake, goed in lol maken of super om lange, diepe gesprekken mee te voeren. En nog zoveel meer...

(Patrick Haemers bijvoorbeeld of één van drie Noord-Afrikanen die een man in de fik staken, tja dat kan ook eh)
quincy schreef:- Tempels bouwen ze zelf, krijgen daarvoor (dacht ik) nog altijd geen subsidies.
Nee toch niet, daarvoor krijgen ze sindskort (eind 2008) subsidies.
Goed, dat kan - vandaar dat ik ook aangaf dat ik niet zeker was. Ik dacht dat dit door de herrie bij de zogenaamde moslimexecutieve nog niet geregeld was. 't Lijkt me toch nog redelijk kort dag om al veel gesubsidieerde gebedshuizen op te trekken. Maar zie hierboven voor mijn mening hieromtrent.
quincy schreef:- Allez en 'ze' (ik geef hier maar tegenreacties op iets waarvan ik niet eens weet wat 't is) betalen geen belastingen voor die riolering en andere voordelen?
Ik betaal ook belasting, geeft mij dat dan het recht om een half schaapbeest door te sjassen waardoor jaarlijks 10 of misschien 100 tallen straten met verstopte wc's zitten?
Neen, en dat heeft volgens het Belgisch wetboek toch niemand? Net zomin als iemand er drugs, krokodillen of een afgekloven bovenbeen van z'n schoonma mag doorheen spoelen.
quincy schreef:- En die supermarkten
Idaal om nieuwe getto's te creëren, overal waar je zo een supermarkt hebt zie je een samenscholing van allochtonen ... en plus, wat is het nut van turkse of marokaanse supermarkten?
Ik denk dat wij als Belg in hun land zelfs geen frituur mogen beginnen
Met welk doel zou iemand een getto willen creëren? Misschien best dat je nog eens even opzoekt wat dit woord precies betekent. En "samenscholingen aan supermarkten"? Brr... Dat zie 'k hier iedere dag als de school uit is maar dan van jong, Duits gespuis en 's morgens ook van trage, oude bomma's. Oh, 't gaat om allochtonen. Maar dit terzijde, want wat hadden die hier ook alweer rechtstreeks mee te maken, we hadden 't eerst toch over godsdienstigen?
Tja, en het nut van die supermarkten kan jij misschien niet inzien maar ga je 't dan verbieden? Ik zie ook geen nut in tuningbeurzen - daarom ga ik wel geen volksvertegenwoordiger optrommelen om daar wat aan te doen. Smaken eh. En geuren, want dit riekt. Naar een variant van censuur; zo zijn er namelijk lui die het nut niet inzien van theater, kunst of (discotheek)muziek. Verbieden maar!
Soit, ik duik wel een keer binnen in van die Noord-Afrikaanse winkeltjes voor welbepaalde dingen, maar niet iedereen hoeft dat te doen. 'k Ben alleszins blij dat die variëteit er is. En over die laatste zin wil 'k niet eens beginnen want ik vraag me af waarom niet? Weet jij een reden waarom frituren verboden zouden zijn in Turkije en Marokko? Of ze veel klanten zouden hebben, is uiteraard een andere vraag, maar de eerste kebabs in België kregen ook niet veel volk over de vloer. De pa van mijn ex weigert overigens nog steeds hardleers om spaghetti te eten omdat dat "niet van bij ons komt"... Oké, zijn zaak en hij weet niet wat hij mist maar hij moét dat niet eten he. Hij zeurt tenminste ook niet dat dit niet zou mogen in ons land of dat anderen moeten ophouden met slierten vreten.
quincy schreef:- Onveiligheidsgevoel? Doe je dat jezelf niet aan of laat je je dat aandoen? Waar woonde jij weer, Dendermonde City? :)
Nee Denderleeuw City :)
En nee ik doe mijzelf dat niet aan, in Denderleeuw is het op een kleine 2 jaar tijd in de stationsbuurt en rond de G.Gezellestraat (waar ik woon) onveilig geworden. Aanrandingen, vandalisme, diefstal, ... en nee niet door Belgen maar vreemdelingen waar er hier bv in mijn straat al meer dan genoeg van zijn.
Ik ken Denderleeuw niet en wil erkennen dat er op heel wat vlakken problemen zijn, begrijp me niet verkeerd. Maar als 'k even simpel retorisch mag prikken: wat doet het er toe, we hadden het over een religie dacht ik.
quincy schreef:- 'Onze' cultuur: pardon? Wel, ik daag je uit: als je daar in één keer een sluitende, alomvattende definitie van kunt geven zonder polarisatie dan huur ik met m'n laatste centen de Tresor af om er een exclusieve Soul Phonic avond te organiseren inclusief zes call girls (échte Europese natuurlijk, die tenminste werken voor hun geld ;) ) voor de heren gedurende 't hele weekend! :mrgreen:
Mooi aanbod maar met Tresor kan je mij niet direct overhalen, kan ik als dj denk ik weinig van nut zijn ... Main room Space Ibiza? :mrgreen:
Ach ja. Sorry. 'k Zou hier als buitenlander de Duitsers ook zeker niks vreemd willen opdringen. Dan moeten we binnenkort in België nog maar 'ns een zwierke komen doen op Soul Phonic.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door back to the 90's »

:lool: :lool: ge had daarjuist gezegd dat veel was,ma dat het zo nen boterham was had ik nu toch ni direkt verwacht zenne :mrgreen:

En Quincy,gelezen of geefde het op? ;) :mrgreen:
Nothing is what is seems to be
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Lestat »

dieje Poppers die kan nogal typen zenne :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door tomaz »

:mrgreen: you gotta love the doctor
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door quincy »

Indrukwekkend lange reply van de Poppers, chapeau! ;)

Ik zou wel terug graag op alles willen antwoorden maar het ontbreekt mij daarvoor momenteel wat aan tijd :P

Maar hoe dan ook Poppers, je mag wat mij betreft een heel boek neerpennen mij ga je niet kunnen overtuigen van je gelijk alhoewel ik zeker respect heb voor je mening en argumenten.
Bij mij zit het diep, heel diep en dat krijg je er nooit meer uit, daarvoor heb ik sinds mijn schooltijd met die pipos veel te veel meegemaakt en gezien. En als je de recente geschiedenis bekijkt, in mijn ogen onvergeeflijk wat voor misérie de islam al heeft teweeg gebracht.

Wat mijn grote schrik is? heel kort: er zijn er gewoon te veel, momenteel leven er vlgs recente schattingen 30.000.000 moslims in Europa. 30.000.000 mensen die het niet zo goed voorhebben met ons en onze Westerse maatschappij, 30.000.000 mensen die geleerd hebben dat alle ongelovigen vijanden van Allah zijn, dat iedereen die niet de islam aanhangt een vijand van Allah is. Als al die mensen zich tegen ons keren dan hebben wij Westerlingen geen verhaal.

En net daarom dat ik dergelijke topics aanmaak, om aan te tonen dat het tijd wordt dat wij eens onze ogen opentrekken vooraleer het te laat is, alle beetjes helpen wat mij betreft want als we op de media moeten wachten, tja ... die verzwijgen liever de waarheid.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door tomaz »

En jij gelooft écht dat élke moslim ook écht overtuigd is dat élke niet-moslim ofwel moet bekeerd of vernietigd worden? Jij gelooft écht dat die àllemaal uit zijn op wereldhegemonie ?
Ik niet. De extremisten waarschijnlijk wel. Die willen inderdaad overal een moskee en overal taliban. Maar zover komt het hier echt niet hoor.
En dan nog: zo'n gedachtengoed is ook lang niet exclusief voorbehouden aan de islam hoor. Wat doe je dan met de fundamentalistische en extremistische katholieken (zoals in de VS) ? Remember the KKK? God mit uns ?
Er is een groot verschil tussen een grote groep van de wereldbevolking die op wereldheerschappij uit is (zoals jij vreest) en het feit dat veel allochtonen (of het allemaal moslims zijn of niet weet ik niet en doet zoals poppers zegt niet terzake) problemen hebben om zich te integreren en door verveling,afstomping,negatie of gewoon stommigheid dingen gaan doen die we niet kunnen tolereren.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Sunreezer »

Verre van elke moslim is zo fanatiek hoor. Heb enkele jaren geleden 3 maand stage gelopen met een moslim en die kerel moest zelf niet weten van dat fundamentalistische gedoe, bij mij op de fitness komt er ook een moslim die meedoet met de ramadan maar toegeeft dat hij ook wel eens graag een pintje drinkt.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door rizzo> »

"3 Noord Afrikanen overvallen en in brand gestoken door man"

Als dit de titel geweest zou zijn dan hadden er minstens al 2 protestmarsen tegen nutteloos geweld / discriminatie / racisme, een petitie en een interpellatie in het Parlement aan te pas gekomen.

De titel was echter: ""Man door 3 Noord Afrikanen overvallen en in brand gestoken". Mogelijk heb ik die protestmarsen ergens gemist, is die petitie niet tot bij mij geraakt en zijn ze in het parlementair halfrond op dit ogenblik waarschijnlijk bezig met een wetsvoorstel rond regularisatie van illegalen waardoor die interpellatie naar de achtergrond verdwenen is. 't Kan ook aan mijn cynische humor liggen.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Nostalgie90 »

Jonge jonge hier kan een stukske gezeverd worden + ik lees niet graag een waterval van woorden zonder enige vorm van alineastructuur en essentie, nuances moeten er zijn maar ik ga niet terug smoren om wereldvreemde-pseudo-commentaren te vatten. Leef ik wel in hetzelfde land of heb ik gewoon pech?
Als ik elke dag in de zee zeik zal het grootste deel wel zeewater blijven, daarmee is alles gezegd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Nostalgie90 »

rizzo> schreef:"3 Noord Afrikanen overvallen en in brand gestoken door man"

Als dit de titel geweest zou zijn dan hadden er minstens al 2 protestmarsen tegen nutteloos geweld / discriminatie / racisme, een petitie en een interpellatie in het Parlement aan te pas gekomen.

De titel was echter: ""Man door 3 Noord Afrikanen overvallen en in brand gestoken". Mogelijk heb ik die protestmarsen ergens gemist, is die petitie niet tot bij mij geraakt en zijn ze in het parlementair halfrond op dit ogenblik waarschijnlijk bezig met een wetsvoorstel rond regularisatie van illegalen waardoor die interpellatie naar de achtergrond verdwenen is. 't Kan ook aan mijn cynische humor liggen.
Luister, ik ben verleden maandag nog eens in een kliniek in het Brusselse geweest.
In de wachtzaal zat recht voor mij een Jodenkoppel, kuske op de bijbel als hij valt, krollekes en foute kledij zoals ge U wel kunt inbeelden. Aan de achterkant van die joden waren nog 2 zitplaatsen vrij, de enige in heel de wachtzaal. Natuurlijk een koppel moslims met vrouw in zwarte met goudddraad versierde Boerka. (gezicht bedekt enkel de ogen zichtbaar)

Hebben me die daar bekken getrokken en scheef liggen loeren, en dat zijn de mensen die van onze onnozele Vlaamse naïviteit misbruik maken en te pas en te onpas racisme in de mond nemen.
En als er iemand een vergelijking wil trekken met de excessen van enkele geestesgestoorden van autochtone afkomst en religieus fanatisme dan doen ze dat maar, dat bewijst alleen maar dat ze even zot zijn.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Lestat »

Nostalgie90 schreef:Jonge jonge hier kan een stukske gezeverd worden + ik lees niet graag een waterval van woorden zonder enige vorm van alineastructuur en essentie,
Bij Poppers zijn teksten scroll ik ook meestal door :mrgreen: :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Man overvallen en in brand gestoken door 3 Noord Afrikanen

Bericht door Dr. Poppers »

Nostalgie90 schreef:Hebben me die daar bekken getrokken en scheef liggen loeren, en dat zijn de mensen die van onze onnozele Vlaamse naïviteit misbruik maken en te pas en te onpas racisme in de mond nemen.
Sorry, ik kan effe 't verhaal niet volgen... Wie trok hier bekken? Die moslims of die joden? (nee, ik wil er niet op reageren, ik wil alleen je voorbeeld goed verstaan! :) )
Lestat schreef:
Nostalgie90 schreef:Jonge jonge hier kan een stukske gezeverd worden + ik lees niet graag een waterval van woorden zonder enige vorm van alineastructuur en essentie,

Bij Poppers zijn teksten scroll ik ook meestal door
Sorry he mannen...
Nostalgie90 schreef:nuances moeten er zijn maar ik ga niet terug smoren om wereldvreemde-pseudo-commentaren te vatten. Leef ik wel in hetzelfde land of heb ik gewoon pech?
Euh, dat zal wel op mij slaan zeker? (En nee, dan leef je niet in 'tzelfde land. :))
Tja, ik woon in een klein Duits dorpke waar de mensen (zo'n 3,4 miljoen van de meest diverse origines) inderdaad doorgaans wereldvreemd zijn...
En als jij moet smoren om zo'n tekstje te lezen zegt dat meer over jou als over over mijn poging tot discussie/ pseudocommentaar. Jammer dat je er zo over denkt; 'k had nochtans geen slechte bedoelingen met mijn "wereldvreemde-pseudo-commentaar". Het leek me alleen zinvol om ook eens een andere kant te belichten. Maar dat blijkt dus niet voor iedereen even zinvol...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast