Extreme muziekgenres

Alles in verband met muziek
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Extreme muziekgenres

Bericht door lemant »

Ik zag net deze video en moest em gewoon ff posten ... de achterliggende gedachte van dit topic is om genres te posten die minder voor de hand liggen. Clowncore bvb. :clown:
(wat dan weer niet hetzelfde is als clownstep :scratch: )

Zijn er zo nog van die genres die een lichte frons veroorzaken alleen al bij het horen van de naam?

www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: extreme muziekgenres

Bericht door ©®TM »

wel nt omdat het een frons, zelf geen lichte, veroorzaakt, intgegendeel :mrgreen:

flashcore




extreme vormen v speedcore (wat voor de meeste sowieso al extreem is)
splittercore (schneller schneller)

http://www.dailymotion.com/video/x9v9vh ... core_music" onclick="window.open(this.href);return false;

extratone (noch schneller :mrgreen:)
http://www.nme.com/awards/video/id/fQPb ... ch/pyrrhon" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymotion.com/video/x6i9j7 ... er-j_music" onclick="window.open(this.href);return false;

hier kun je ook nog wat rare en extreme genres tegenkomen http://techno.org/electronic-music-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Psqad »

clowncore deed me toch lachen...
maarre diene 1000BPM (extratone) heb ik maar 1 minuut uitgehouden ... :mrgreen:
speciaal gevalleke zullen we maar zeggen ..
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: extreme muziekgenres

Bericht door poehaaaaa »

doet me allemaal wa denken aan het geluid op een bouwwerf :mrgreen:

tja, ben ook wel een liefhebber vd hardcore half jaren 90, maar dit.....?

iemand die zoiets graag hoort heeft ze toch ni allemaal op een rijtje
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: extreme muziekgenres

Bericht door rizzo> »

Pff, met die clowncore kon ik nog lachen. Da's volgens mij trouwens ook een stuk deeluitmakend van het concept en het genre, denk ik.

Splittercore en het extratone 1000 BPM geweld kunnen me gestolen worden. Ik zeg niet dat het zo is maar ik plak de producers van dergelijke producties (ik vermijd bewust het gebruik van het woord "muziek") altijd met de term "ziek in het hoofd" op. Ik denk dat de format van het genre (misschien zelfs het bewust anders willen zijn) hier primeert op de inhoud.

We zitten nu wel te ventileren over deze genres maar dat doen andere mensen ook over onze muziek. Ik duid dus maar even dat dit gewoon relatief is :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: extreme muziekgenres

Bericht door emotionslover »

das nu eens een vb van een irritant lawaai!!!!! man man!!!!
de vuilbak die rommel!!!

da clowngedoe is ook maar zozo..... :pale: :pale:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Stanne »

Haha WTF man. Blij dat ik stilaan ni meer mee ben.
Ik zeg niet snel dat ik iets ni graag hoor maardit is zelfs gene muziek imo. Doet me aan dat reclamespotje voor melk denken: op oude leeftijd dans je op de muziek van vroeger :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Gio »

HOOOOOOOOOOOOOOOOOLY CRAP!!!! Dat is 't enige wat ik hierop kan zeggen... Dat er überhaupt een doelgroep voor bestaat!!! :?
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Nostalgie90 »

WTF Clowncore lijkt me erg leuk, wat naar de happy hardcore toestanden precies.

Ik moet zeggen die flashcore doet me toch denken aan early hardtrance dingskens van duitse makelij, de rest lijkt me gewoon een afkooksel van een al bestaand genre waar iedereen zijn eigen versie nog eens van geeft. Ik denk niet dat er iets bestaat wat nog niet gemaakt is?

Ik ga volledig uit mijn dak op deze, deze is zo meeslepend met wat verschuivingen hier en daar uit de maat! Maar ja das ook geen nieuw genre en niet zo extreem, bestaat al langer! Zolang er ruis in zit met wat drone's is het goed!

(PS: Misschien zit er wat d-shake technotrance in :cheese: )
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: extreme muziekgenres

Bericht door ©®TM »

rizzo> schreef:We zitten nu wel te ventileren over deze genres maar dat doen andere mensen ook over onze muziek. Ik duid dus maar even dat dit gewoon relatief is :mrgreen:
mja ik vind het altijd ironisch grappig hoe "openminded" sommige zgn openminded mensen zijn tov andere, al zijn het extreme, muziekvormen, terwijl ze (vroeger) zelf klaagden over de andere "mainstream" closeminded mensen, die hun muziek ook extreem of zelfs maar enkel lawaai vonden Afbeelding.

hmm en raar precies enkel reactie op de splitter en extratone maar nt over flashcore :scratch: :mrgreen:
edit: blijkbaar Nostalgie90 juist wel, maar early hardtrance? :scratch:
Maar vind da v Tim Hecker precies ook wel goe te pruimen

en over productie (flashcore dan) denk dat die er soms n pak meer mee bezig zijn met de inhoud dan veel andere
Flashcore is an avant-garde electronic style characterized by complex transcompositional rhythmic structures and extratone beat sequences (often exceeding 1000 bpm) combined with harsh, densely textured "acousmatic" and "hyperdelic" digital soundscapes. These aspects, among others (such as favouring new sounds over drum emulation in order to create beats), render Flashcore undanceable and highly distinct among the genres it grew out of, such as Breakcore, Speedcore, and the overall DJ culture. As stated by La Peste in the "Flashcore Manifesto", the aim of Flashcore is to act directly on the brain by utilizing new audio software technologies to control and manipulate sonic particles at the atomic level, creating fractal-like layers of abstract "nano-audio explosions" that are said to induce transcendent states and other psychological responses in the listener. These states have been compared to the meditative nature of Dubstep and the effects of hallucinogenic drugs. Flashcore's main proponents include the aforementioned La Peste, UndaCova/Atomhead, Sedarka, Neurocore and Kaebin Yield. Many Flashcore artists profess an affinity for Modern Classical composition techniques, an influence that is evident in their technical sound designs, use of acousmatic decomposition, timbre experimentation, and conceptual physical/mental approach.
en kunt er zeker v zijn da ze het nt voor het geld doen want met zon klein doelpubliek zal da toch nooit lukken :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Nostalgie90 »

©®TM schreef:
rizzo> schreef: hmm en raar precies enkel reactie op de splitter en extratone maar nt over flashcore :scratch: :mrgreen:
edit: blijkbaar Nostalgie90 juist wel, maar early hardtrance? :scratch:
Maar vind da v Tim Hecker precies ook wel goe te pruimen
:
tsjah de klank is ook niet optimaal, ik zal maar de helft van het bpm interpreteren zeker
:mrgreen:
Ach het zal allemaal zo'n vaart niet lopen, kijk hoe ze op drum'n bass dansen das ook niet zo erg als het klinkt.
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: extreme muziekgenres

Bericht door ©®TM »

Nostalgie90 schreef:tsjah de klank is ook niet optimaal, ik zal maar de helft van het bpm interpreteren zeker
:mrgreen:
hehe heb je anders paar vb v die early hardtrance, kank zelf eens oordelen, want mss is mn herinnering anders dan die v jouw ;). Maar er zit idd meestal ook wel een trippy trancy naar ambient layer in dus zou daardoor kunnen zijn.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Nostalgie90 »

©®TM schreef:
Nostalgie90 schreef:tsjah de klank is ook niet optimaal, ik zal maar de helft van het bpm interpreteren zeker
:mrgreen:
hehe heb je anders paar vb v die early hardtrance, kank zelf eens oordelen, want mss is mn herinnering anders dan die v jouw ;). Maar er zit idd meestal ook wel een trippy trancy naar ambient layer in dus zou daardoor kunnen zijn.
Eh eens kijken

Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Sunreezer »

Ik ben deze zomer op een dark psy goa geweest en dat leek me toch ook al redelijk extreem :)
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: extreme muziekgenres

Bericht door Psqad »

Nostalgie90 schreef:....Ik ga volledig uit mijn dak op deze, deze is zo meeslepend met wat verschuivingen hier en daar uit de maat! Maar ja das ook geen nieuw genre en niet zo extreem, bestaat al langer! Zolang er ruis in zit met wat drone's is het goed!

(PS: Misschien zit er wat d-shake technotrance in :cheese: )
Da's wel ne megabangelijke intro of iet den aard...

PS: Net vader geworden... awel ne dikke proficiat h'e. 8 vingers en 2 duimen, ook 10 tenen? Alles goe verlopen? wa is 't? jongen/meisje? De naam mss? Hij/zij noemt nu LegendaryClubs ofzo :P ... gewicht, lengte .. enz. Ne foto?
Mijn felicitaties zijn hier wel op zijn plaats en nog ne dikke proficiat aan de mamma ...
PPS: Wel aan uwe zoon/dochter leren wat de geschiedenis van house is ;) en dus hier ook ne login maken ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten