Factmagazine: 20 best Acid House

Alles in verband met muziek
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door lemant »

Zeker het lezen (en beluisteren!!) waard ...

het valt me trouwens op dat '88 een heel productief jaar was :)

link
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door keimi »

Inderdaad, heb dat gisteren ook gelezen. 88 producief... inderdaad volgens mij door de opkomst van oa de pil en andere middelen om uit je dak te gaan waardoor ge als een zombie op elke plaat losging. Niet voor niet 'Acid House' :) Voor '86 was het wel anders voor de dj om het volk mee te krijgen, laat ons zeggen het was volledig anders, de instrumentale muziek gaat eruit en de ritmeboxen komen erin.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door tomaz »

Met alle respect Steven, maar dat vind ik nu eens dikke zever. Hoe verklaar je dan dat "cleane" mensen als ik (en ik was/ben lag niet de enige) ook uit hun dak gingen en nog steeds uit hun dak gaan bij het horen van niet alleen acid house maar alle electronische muziek die verscheen en nog verschijnt. Gewoon omdat het nieuw en uitdagend was. Er zijn ongetwijfeld mensen die door geestesverruimende middelen nog meer flipten dan zonder, maar de stelling dat de drugs de muziek makkelijker te verteren maakten zal ik blijven bevechten. Dat was zo voor velen, voor veel anderen was het zo niet.
Wel mooi lijstje van Ed DMX.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door ThaMan »

+ het feit dat XTC al langer onder de mensen was dan 1988 !
en idd lekker lijstje maar dat maakt ieder voor zich uit.

Voor mij mag bv "Armando - Confusion's Revenge" op 1 staan
gevolgd door "Lounge Jays - Massage A Rama" mar die zal er niet tussen staan
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door keimi »

Toch als ik het bekijk is er een verandering gekomen sinds die drug de Acid House en clubscene bereikt heeft.
tomaz schreef: Met alle respect Steven, maar dat vind ik nu eens dikke zever.
Misschien wel voer tot discutie in één of ander topic al denk ik dat we hier nooit een duidelijk antwoord gaan op krijgen. Laat ons tevreden zijn als Drug/Dance eens niet te veel in aandacht krijgt, zoals ook onze cubs in de mid 90's al behoorlijk veel (over)last hadden en buiten de landsgrenzen gezien ook het fenomeen Acid House in de UK niet echt geliefd was.
tomaz schreef: Hoe verklaar je dan dat "cleane" mensen als ik (en ik was/ben lag niet de enige) ook uit hun dak gingen en nog steeds uit hun dak gaan bij het horen van niet alleen acid house.
Verklaring, wel omdat ze iets voelen in de muziek en verder geen nood hebben aan een of andere drug. Ik veralgemeen hier niets en richt men zeker ook niet persoonlijk op een of andere clubber of dj, verre van zelfs maar toch is het een grote minderheid die kan zeggen een reine geest te hebben zoals jij. Zeker is ook dat niet iedereen die naar die muziek luistert ook een clubber is laatstaan een gebruiker is maar de reactie/uitstraling/mentaliteit van de mensen tov de muziek is in mijn ogen toch erg veranderd rond die periode, hoop dat je dit kan inzien/begrijpen.

De muziek begint anders te klinken en meer en meer lijkt het op een wereld van dj's en nightlife.
In Engeland werden dergelijke Acid House feesten verboden omwille van dat die meermaals uit de hand liepen.
US house gaat van dansbare disco naar acid house, heel wat titels met xtc en doperelatede vocalen maar ook veel (misschien wel meer) tegen het gebruik van. Protesterende uitingen als peace love and xtc, gay, aids, war, politiek kwamen toen meer tot uiting. Typisch voor een hippie drug-dance-culture in mijn ogen.

http://www.youtube.com/watch?v=1bsdUExa ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ynFs2JSE ... re=related

Wanneer ik de dansmuziek voor 86 bekijk is er toch een meer 'muziekaal' op gebied van dansmuziek. Muziekaal in de zin van dat er bands bestonden die new wave, synth, disco tot house maakten. De zwarte bevolking heeft genoeg soul in zijn ziel om het enkel op de muziek te teren maar early Dj's als vb Ron Hardy maar ook clubbers en clubs kunnen er allemaal over meespreken.

De clubscene is naar mijn mening moeilijk te verkondigen naar buitenstaanders omwille van het ontbreken van soms enige akoestische noot... Als ik clubsets voor 87 hoor dan hoor ik een band spelen, vanaf 88 en de Acid House revolutie hoor ik dit nog weinig. Ik hoop dat dit enige verduidelijking brengt in men visie. Dus de Acid house scene is in mijn opzicht minder clean dan onze andere house scenes… …
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door keimi »

ThaMan schreef:+ het feit dat XTC al langer onder de mensen was dan 1988 !
idd, maar volgens mij lang niet zo problematisch als tijdens de acid house scene.

Een lijstje met top 20 opmaken lijkt me afhankelijk van het moment, my favourite ones... :

The Garden Of Eden - The Garden Of Eden (Himalayan Mix)
http://www.youtube.com/watch?v=3IwL0nSR-gk

Paul Rutherford - Get Real
http://www.youtube.com/watch?v=S5O5E0q-pI4

Bam Bam - Where's Your Child
http://www.youtube.com/watch?v=lZR75e7K ... L&index=40

Tyree's Got A Brand New House > a3 Life
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door Menaz »

idd een heel schoon lijstje van Ed, leuk verteld ook.

deze zijn ook wel persoonlijke favorieten die nog niet vermeld zijn geweest:




en ééntje over drugs voor Steven ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door Dr. Poppers »

Weldra binnenkort ook in de winkel:

'Haçienda Acid House Classics Compiled And Mixed By Peter Hook' (2xcd)

Ik heb ze nog niet beluisterd, maar de tracklisting doet me al wel zin krijgen! :tongue: Alleen dat gedeelte in de titel "Mixed By Peter Hook" baart me enigszins zorgen...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Re: Factmagazine: 20 best Acid House

Bericht door Menaz »

Dr. Poppers schreef:Alleen dat gedeelte in de titel "Mixed By Peter Hook" baart me enigszins zorgen...
ai neeeeeeeee :? :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast