Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Alles in verband met muziek
Plaats reactie
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door djginod »

De Britse kijkers van muziekzender MTV hebben Thriller van Michael Jackson uitgeroepen tot beste album ooit. Het album uit 1982 bleef in de verkiezing favorieten als Nevermind van Nirvana en OK Computer van Radiohead voor. Dat maakte de zender vandaag bekend.

Thriller kon rekenen op ruim 33 procent van de stemmen. Born to do it, het debuutalbum van Craig David, kreeg 12 procent van de kiezers achter zich en eindigde daarmee op de tweede plaats. Appetite for Destruction van Guns N' Roses kreeg 9 procent van de stemmen, OK Computer 5 procent en Nevermind eindigde op de vijfde plaats met 4 procent van de stemmen.

Afbeelding

De enige band met twee albums in de top tien is het Britse Oasis. (What's the Story) Morning Glory? en Definitely Maybe eindigden op de zesde en zevende plaats. Op acht staat Joshua Tree van U2, Whatever People Say I am That's What I'm Not van Arctic Monkeys belandde op de negende plaats. Amy Winehouse sluit de top tien met haar Back to Black.

Meer dan 40.000 fans kozen hun favoriete album ooit sinds 1981 uit een shortlist opgesteld door professionals uit de muziekindustrie.

Bron: ANP
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door ThaMan »

Ivm "Thriller" sta ik grandioos mee achter.
"Purple Rain" mag op nr 2 alvast...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door lemant »

Beste album en dan nog eens één van de beste clips ook ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door pascal78 »

amen to that...

serieus grijs gedraaid da cassetje vroeger zenne..

zet van tijd de gedigitaliseerde versie ook wel op..

plaatjes blijven gewoon SUPER (en wa nostalgie zal er ook wel vo iet tussen zitten)
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door Lestat »

Kan alleen maar ja knikken, thriller was zijn tijd ver vooruit, en is ook tijdloos, en ja, die videoclip, is toch wel 1 van de knapste dingen da'k ooit op tv heb gezien. In feite al zijn clips uit die tijd waren zalig, choreografische perfectie, ongeëvenaard ook vind ik.

OK Computer ook dik verdiende plaats, mocht zelfs top 3 wat mij betreft. Beetje vreemd dat Madonna er niet in staat, Like a virgin verdient imo toch ook een pak respect. Was trouwens de 1ste lp die ik ooit gekocht heb (had er voordien nog wel een paar in mijn verzamelingske gekregen maar die waren gepikt :mrgreen: )

Krijg hier in ene keer een hoop flashbacks - de allereerste plaat die ik ooit in mijn bezit had, was die van Sigue Sigue Sputnik - weet nog goed dat ik die gasten in die tijd zo geweldig vond, en da nummer heeft een beat die je gewoon niet kan negeren. Heb die plaat trouwens anno 1999 nog verschillende keren in een bangelijke remixversie gehoord in zowel Carat als Illusion. Jean haalde die graag boven, maar als ik me ni vergis, was Jan de eerste die die oplegde in Illusion.

En now ... beat it :mrgreen: :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door pascal78 »

Lestat schreef: Krijg hier in ene keer een hoop flashbacks - de allereerste plaat die ik ooit in mijn bezit had, was die van Sigue Sigue Sputnik - weet nog goed dat ik die gasten in die tijd zo geweldig vond, en da nummer heeft een beat die je gewoon niet kan negeren. Heb die plaat trouwens anno 1999 nog verschillende keren in een bangelijke remixversie gehoord in zowel Carat als Illusion. Jean haalde die graag boven, maar als ik me ni vergis, was Jan de eerste die die oplegde in Illusion.
ik zal is zien dak da tapeke ni terug vin, want heb da volgens mij wel ergens op staan
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door ThaMan »

Weet nog goed dat de clip integraal in premiere ging op "Veronica" om 19u ofzo tijdens "Countdown".
Met allemaal voor de buis tot het kippevel er af droop ! Damn dat waren tijden...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef:Weet nog goed dat de clip integraal in premiere ging op "Veronica" om 19u ofzo tijdens "Countdown".
Met allemaal voor de buis tot het kippevel er af droop ! Damn dat waren tijden...
Eigenlijk was alles toen meer sensatie vond ik, tegenwoordig zijn we zoveel gewoon, en zoveel verwend, en des te meer afgestompt.
Ik herinner me nog dat wij vroeger, mijn nicht, mijn 2 neven en ik, op woensdagavond samen kwamen om naar de radio te luisteren naar een show van Urbanus die toen wekelijks werd uitgezonden. Wij keken heel de week naar die dag uit. Lang geleden dat ik nog eens echt naar iets uitgekeken heb eigenlijk ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door Disco Stu »

Lestat schreef:
Krijg hier in ene keer een hoop flashbacks - de allereerste plaat die ik ooit in mijn bezit had, was die van Sigue Sigue Sputnik - weet nog goed dat ik die gasten in die tijd zo geweldig vond, en da nummer heeft een beat die je gewoon niet kan negeren. Heb die plaat trouwens anno 1999 nog verschillende keren in een bangelijke remixversie gehoord in zowel Carat als Illusion. Jean haalde die graag boven, maar als ik me ni vergis, was Jan de eerste die die oplegde in Illusion.
Ik denk dat je deze remix bedoelt.

The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kijkers MTV kiezen Thriller tot beste album ooit

Bericht door Lestat »

Disco Stu schreef:
Lestat schreef:
Krijg hier in ene keer een hoop flashbacks - de allereerste plaat die ik ooit in mijn bezit had, was die van Sigue Sigue Sputnik - weet nog goed dat ik die gasten in die tijd zo geweldig vond, en da nummer heeft een beat die je gewoon niet kan negeren. Heb die plaat trouwens anno 1999 nog verschillende keren in een bangelijke remixversie gehoord in zowel Carat als Illusion. Jean haalde die graag boven, maar als ik me ni vergis, was Jan de eerste die die oplegde in Illusion.
Ik denk dat je deze remix bedoelt.

Yes dat is em - zalig dieje beat vind ik - goe zwaar en hard, das nu es een plaat waar ge ni op kunt blijven stilstaan vind ik :cheers: :cheers: :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast