De huidige EDM trends

Alles in verband met muziek
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: De huidige EDM trends

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjah meer bossa-beat toestanden, bestaat toch al lang ...
Zolang het niet naar dancehall gaat valt dit nog mee, ik vind de Brazilectro verzamelaars wel te pruimen maar dat dit hip is en hier aanslaat durf ik niet zeggen
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: De huidige EDM trends

Bericht door Dr. Poppers »

Nostalgie90 schreef:Tsjah meer bossa-beat toestanden, bestaat toch al lang ...
Zolang het niet naar dancehall gaat valt dit nog mee, ik vind de Brazilectro verzamelaars wel te pruimen maar dat dit hip is en hier aanslaat durf ik niet zeggen
Hmm, ik had 't meer over de nieuwe, ranzige, punky maar sexy en zeer dansbare variant uit de favela's, die meer klinkt als NY wave en punk bands uit de 80s met een retefunky groove, typische old school electroklanken en dit gemengd met de ouderwetse bossa nova, samba, etc. Het neigt het soms naar een vunzige latinoversie van electroclash of punk funk.
Dat bands als M.I.A., CSS of Bonde de Role in België (nog) niet bekend zijn, daar geloof ik niks van. En dan zijn er nog talloze undergroundgroepjes en deejays...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: De huidige EDM trends

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:
Nostalgie90 schreef:Tsjah meer bossa-beat toestanden, bestaat toch al lang ...
Zolang het niet naar dancehall gaat valt dit nog mee, ik vind de Brazilectro verzamelaars wel te pruimen maar dat dit hip is en hier aanslaat durf ik niet zeggen
Hmm, ik had 't meer over de nieuwe, ranzige, punky maar sexy en zeer dansbare variant uit de favela's, die meer klinkt als NY wave en punk bands uit de 80s met een retefunky groove, typische old school electroklanken en dit gemengd met de ouderwetse bossa nova, samba, etc. Het neigt het soms naar een vunzige latinoversie van electroclash of punk funk.
Dat bands als M.I.A., CSS of Bonde de Role in België (nog) niet bekend zijn, daar geloof ik niks van. En dan zijn er nog talloze undergroundgroepjes en deejays...

De mixes van Daniël Haaksman zijn een leuke opstap naar dit genre, maar gezien je in Berlijn zit moet ik u die waarschijnlijk niet leren kennen.

www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: De huidige EDM trends

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:Lieven Verstraeten van het Journaal en Ter Zake is daar een bescheiden kenner van, die af en toe naar Sao Paolo of zo reist om die scene af te schuimen. Hij heeft zelfs ooit eens een compilatiecd samengesteld voor Gonzo Circus met dat soort maffe, marginale (letterlijk) muziek! En als je 't hem vriendelijk vraagt en 't past in zijn agenda, komt hij ook zo'n setjes draaien (deed hij onder andere al in 't Leuvense STUK). ;)

Na die Gonzo Circus cd heeft hij ook nog "Satanic Samba" samengesteld) en die kan je gewoon in de handel vinden.
http://www.cuttingedge.be/music/reviews/59265
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Re: De huidige EDM trends

Bericht door Dj Death »

Sunreezer schreef:Aangezien we in twee verschillende topics eigenlijk over hetzelfde bezig waren hier een nieuw topic.

Ik vraag me af waarom er zo weinig producties van mannen zoals Markus Schulz gedraaid worden hier bij ons?
Omdat men in België graag in de jaren '80 blijft steken of kijkt naar wat de Fransen doen (Ed Banger,...) --> "Als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel"
Markus Schulz onlangs nog een plekje gestegen in de dj top 100, ooit stoot hij Armin wel 's van de troon ;-) De top 10 was vooral bevolkt met nederlanders (Armin, Tiesto, Ferry, Sander) en van de belgen geen enkel spoor natuurlijk ...
you know, ... stuff
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten