De huidige EDM trends

Alles in verband met muziek
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

De huidige EDM trends

Bericht door Sunreezer »

Aangezien we in twee verschillende topics eigenlijk over hetzelfde bezig waren hier een nieuw topic.

Ik vraag me af waarom er zo weinig producties van mannen zoals Markus Schulz gedraaid worden hier bij ons?
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Al wat zweeft of gevoel heeft lijkt in België steeds maar minder en minder aan te slaan.

Dus vandaar mijn opmerking dat belgië wat mij betreft toch meer een techno land is.

Zelfs techno artiesten die diepgang en emotie in hun producties steken krijgen hier minder support. Ik herinner mij nog eerder dit jaar de gig van Aril Brikha in Fuse, qua sfeer een echte tegenvaller ... en de mens kreeg achteraf dan nog eens hopen kritiek dat zijn muziek saai was :roll:

Gelukkig is hij dan een paar maanden nadien bij ons komen spelen in Charlatan waar de mensen zijn muziek wel konden appreciëren want Aril was na zijn komst in Fuse zijn vetrouwen in België volledig kwijt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik ben hier op beatport aan het grasduinen tussen de progressive trance, man wat een zalige platen die daartussen staan, sommigen lijken zelfs zo weggelopen uit een set van Extreme...

Embliss - Enchanted (Original Mix)
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Administrator schreef:Ik ben hier op beatport aan het grasduinen tussen de progressive trance, man wat een zalige platen die daartussen staan, sommigen lijken zelfs zo weggelopen uit een set van Extreme...

Embliss - Enchanted (Original Mix)
Check het nummer 'dreamcatcher' ns op dezelfde ep. Imho is dat pas een extreme tune 8)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Inderdaad 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

hell yeah, prachtig gewoon 8)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

lijkt zo uit een carat setje ontsnapt te zijn 8) idd, er worden nog goeie dingen gemaakt, alleen wordt er nu zo gigantisch veel op de markt gegooid dat ge meer moet zoeken om de pareltjes bloot te leggen
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

En dit zijn enkele platen die Danny Tenaglia nu blijkt te draaien, luister en huil :

Luca Bacchetti - Trust - Wagon repair
Christian Smith & John Selway - Total departure (Nihad Tule) - Drumcode
Minilogue - Jamaica - Cocoon
Adam Kroll - Chiwawa - Spuonk

Goed of slecht daar spreek ik mij niet over uit maar degene die weten waar Danny Tenaglia vroeger voor stond zullen nu toch wel serieus schrikken.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

Sirocco schreef:
Check het nummer 'dreamcatcher' ns op dezelfde ep. Imho is dat pas een extreme tune 8)

idd 8)


quincy, kopen :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

elkewelke schreef:
Sirocco schreef:
Check het nummer 'dreamcatcher' ns op dezelfde ep. Imho is dat pas een extreme tune 8)

idd 8)


quincy, kopen :twisted:
al gekocht :P
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Kheb ze ook net gekocht op beatport, wat een zweefnummer 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

die zweefplaten, ok voor de mensen die ze goed vinden, maar die muziek is een beetje te plattekes, mss daarom dat het beter past op een after???

quincy, waar word er nog techno gespeeld, buiten de fuse?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

quincy schreef:En dit zijn enkele platen die Danny Tenaglia nu blijkt te draaien, luister en huil :

Luca Bacchetti - Trust - Wagon repair
Christian Smith & John Selway - Total departure (Nihad Tule) - Drumcode
Minilogue - Jamaica - Cocoon
Adam Kroll - Chiwawa - Spuonk

Goed of slecht daar spreek ik mij niet over uit maar degene die weten waar Danny Tenaglia vroeger voor stond zullen nu toch wel serieus schrikken.
Er zal ook veel van af hangen hoe Tenaglia die platen in zijn mix steekt. Zo'n plaat op zich kan misschien saai lijken, in een set kan het plots een bom worden.
En ik heb Tenaglia nooit met zweverige trance geassocieerd hoor. Eerder met diepe donkere tribal house. En dan nog: iemand die al zo lang meegaat draait alles. Tenaglia zal zich niet door een genre laten definiëren.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Als ik zeg dat België een techno land is voor mij bedoel ik eerder de smaak van de mensen, vroeger waren er hier in Belgë veel techno concepten en clubs, dus een groot deel van de clubbers zijn daarmee opgegroeid en daarom denk ik dat in België diepere en zweverige dingen niet aanslaan.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

De clubbers die met die concepten zijn opgegroeid gaan nu niet (veel) meer uit. De massa van de uitgaande jeugd hoort nu eenmaal liever de hypes uit de media: al de daft punk klonen die tegenwoordig het warm water heruitvinden, de ed bangers en kitsunes, de teck en tonics,...
Techno is evenmin populair als dit soort trance hoor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast