80's Classics

Alles in verband met muziek
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ja, maar heel veel goede houseplaten zijn ook gebaseerd op jaren 70 en 80 (disco) platen !

Ik moet nog steeds erg hard lachen met PISA, de persiflage die ze hadden op Miami Vice.... Heee kroket, Hee tubbs.. (op de achtergrond hoor je heel hard de miami vice tune)... waarom staat die muziek zo hard ???? Anders kunnen ze ons horen.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P :P :P :P :bom: :bom: :bom: :bom:
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

jim-bar schreef:dress you up en into the groove vind ik nog OK - voor de rest vind ik het een volledig overrated business machientje dat eigenlijk - voor mij hé :) - symbool staat voor hoe het niet moet. ne hippe producer opsporen, wa tracks laten maken, testen op de dansvloer in dub versies en dan uitgeven met een mega-campagne erbovenop.
da is nu es net wat muziek niet is voor mij
justify my love vond ik ook goed - en niet veel later besefte ik dat het grotendeels op een Public Enemy sample is gebouwd

http://www.youtube.com/watch?v=yGW2gcyvjZ8
ah, 'k leer wat bij vanavond. Justify my love vind ik ook goed. Voor de mensen die de Rumba in Leuven goed kennen (ik spreek van een aantal jaren geleden): wanneer het daar stoomt dan stoomt het daar: steamy people, steamy atmosphere, condens die van de muren druipt en dan boven in de toiletten gaan chillen. Als het weer "one of those nights" was dan zette Guy de speakers in de toiletten aan en de acca van Justify my love een ganse nacht in loop. Ongewoon.... er werd daar menige tong op gedraaid, vriendschappen gesmeed, de wereld verbeterd, muziek besproken, grieten gevogeld, pétards gerold, lijnen gekapt. Hij deed het er gewoon voor. Guy rules! Opus III - Fine Day was zo'n andere acca die hij een ganse nacht in loop liet draaien: ik verzeker u, ge zijt wég.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

"Justify My Love" vind ik van de betere Madonna Tunes btw....
gewoon een nummer om op weg te chillen en idd gebasseerd op "Security Of The First World" van "Public Enemy".
Ik vind trouwens alle slow songs van Madonna beter dan haar snelle werk, buiten "Into The Groove" gerekend offcoz.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

jim-bar schreef:LOL !! bangelijk - rommelmarktje gedaan vandaag?
Iemand heeft deze geript, stel je voor :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 80's Classics

Bericht door lemant »

www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 80's Classics

Bericht door ThaMan »

Welke je ook zeker niet mag vergeten zijn de Rock klassiekers...
dat zijn toch nrs die op ons hersenvlies gebrand zijn, tegen over de bullshit die ze heden ten dage maken... die blijven meestal een paar dagen hangen en dan is het hop naar de volgende.

Van Halen - Running With The Devil
Boston - More Then A Feeling
Black Sabbath - Paranoid
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Iron Maiden - Can I Play With Madness
etc...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 80's Classics

Bericht door Stanne »

Onlangs nog gehoord: Big Love - Fleetwood Mac.
Superplaat.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: 80's Classics

Bericht door djginod »

Stanne schreef:Onlangs nog gehoord: Big Love - Fleetwood Mac.
Superplaat.
Family man is ook heel gaaf van hun !!!
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 80's Classics

Bericht door Dr. Poppers »

En "Ball Game" en eigenlijk nog zoveel andere nummers! Inderdaad een sterke band! :thumbsup:

Oh, kent er iemand overigens die mash-up bootleg van Whitney Houstons "I Wanna Dance With Somebody" versus "Numbers" van Kraftwerk? Ik hoorde Raoul die vorige week nog eens draaien en m'n hartje brak weer effe... :cheers:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 80's Classics

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef: Oh, kent er iemand overigens die mash-up bootleg van Whitney Houstons "I Wanna Dance With Somebody" versus "Numbers" van Kraftwerk? Ik hoorde Raoul die vorige week nog eens draaien en m'n hartje brak weer effe... :cheers:
Geslaagd nummer, net nog es aan het beluisteren hier :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 80's Classics

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
Dr. Poppers schreef: Oh, kent er iemand overigens die mash-up bootleg van Whitney Houstons "I Wanna Dance With Somebody" versus "Numbers" van Kraftwerk? Ik hoorde Raoul die vorige week nog eens draaien en m'n hartje brak weer effe... :cheers:
Geslaagd nummer, net nog es aan het beluisteren hier :)
Mooi he! 'k Vind het echt wel een beetje emo...!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: 80's Classics

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:Oh, kent er iemand overigens die mash-up bootleg van Whitney Houstons "I Wanna Dance With Somebody" versus "Numbers" van Kraftwerk? Ik hoorde Raoul die vorige week nog eens draaien en m'n hartje brak weer effe... :cheers:
Mijn hart breekt ook als ik die hoor, maar dan van afschuw. Ben geen mashup fan en van die zeker niet. Mashups brengen maar zelden een meerwaarde vind ik. Het is op een bepaald moment zo'n mode geworden dat men eender welke acapella over eender welk nummer smeet en dat op plaat perstte. Elke week tientallen mashups in de winkel. Om ziek van te worden.
Een beetje creatieve dj doet dat trouwens zelf live. Mashups op vinyl zijn zo easy :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 80's Classics

Bericht door ThaMan »

doch vind ik de Liebrand mashup van "Some Kinda Rush" en "Rubb It In" machtig...
sommige nummers passen gewoon te perfect bij elkaar.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: 80's Classics

Bericht door tomaz »

Inderdaad, maar een man als Liebrand kent dan ook iets van muziek en hoort ook of twee dingen samen gaan. Die zal er ook voor zorgen dat alles qua toonaard en harmonie klopt.
En er zijn uiteraard voorbeelden van mashups die perfect werken. Dj services als DMC en Music Factory deden het maandelijks, lang voor de De Waele's als de mashup profeten werden bestempeld. Sindsdien is het gewoon overkill.

PS Die 10cc/Destiny's Child mashup werkt bvb zeer goed. Voorbije week hoorde ik Duffy of een van die andere hot chicks van 't moment op Living On Video van Trans-X. Dat ging ook nog.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: 80's Classics

Bericht door Nostalgie90 »

Go Home productions - rapture riders vind ik zeer goed gevonden

die kiss van prince met daft punk vind ik ook wel super

ach het is wel meer dan een riedeltje over een andere plaat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten