Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Alles in verband met technologie
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door Sunreezer »

Sega Sammy Holdings heeft over de laatste drie kwartalen van 2008 in totaal 90 miljoen euro verlies geleden. Het bedrijf probeert dat te compenseren door meer dan 500 medewerkers op straat te zetten en ruim 100 arcadehallen te sluiten.

Sega Sammy Holdings heeft een slecht jaar achter de rug. Hoewel het financiële boekjaar van de ondeneming pas op 31 maart afloopt, heeft Sega al berekend wat het in de laatste drie kwartalen van 2008 verdiend heeft. De cijfers zien er niet gunstig uit: de holding moet een verlies van omgerekend 90 miljoen euro noteren. Dat is overigens toch nog beter dan de cijfers over dezelfde periode in 2007, toen de holding 130 miljoen verlies moest noteren. Desondanks gaat het moederbedrijf van speluitgeverij Sega de broekriem stevig aanhalen.

Van de 3100 werknemers die het bedrijf wereldwijd op de loonlijst heeft, worden er 560 ontslagen. Daarnaast gaat de holding 110 van zijn arcadecentra sluiten. De centra met flipperkasten en andere speelautomaten zijn voornamelijk in thuisland Japan te vinden. Sega gaat ook snijden in het budget dat beschikbaar is voor het ontwikkelen van games. Er wordt 20 procent op het ontwikkelbudget bezuinigd, waardoor er de komende jaren minder games van de uitgeverij zullen verschijnen. Sega maakte al in januari bekend dat bij de Amerikaanse tak van het bedrijf wegens tegenvallende resultaten 30 medewerkers moeten vertrekken.

Sega denkt dat de gamesmarkt in Japan verzadigd is, maar ziet nog wel kansen in Europa en Noord-Amerika. Dat zijn nu al de voornaamste afzetgebieden voor de Japanse uitgeverij. In de laatste drie kwartalen van 2008 verkocht het concern 9,1 miljoen games in Europe, 8,8 miljoen in Noord-Amerika en slechts 3,1 miljoen in Japan.

BRON: Tweakers.net
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door Sunreezer »

Ik ben enkele maanden geleden nog eens in zo een arcadehal annex lunapark geweest in Blankenberge.
Vele games op die kasten zijn hopeloos verouderd, maar nostalgie hangt er des te meer...
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door emotionslover »

mijn neefke heeft nog zo'n bak staan met SONIC op!

de max! en da spel marcheert nog altijd!

eens op de kop kunnen tikken op faillisement!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door djginod »

GAME OVER....

bliepbliepbliepbiep bloep bloep
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door cherryman »

tes crisis overal zo te zien
hier bij ons (Pioneer) sneuvelen er wereldwijd ook 10000 banen dus ja :? :roll:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door back to the 90's »

Overal vliegen ze buiten.
gisteren nog gezien dat er bij ING en Nike ook al kweet ni hoeveel vliegen.
en in de streekkrant hier stond dat het ontslagen bijlange nog ni gedaan is,nog zekers tot 2010 dat het gaat duren.
Percies of er dan zoveel jobs gaan bijkomen in 1 keer..... :roll:


ik heb hier nog ne megadrive staan,de 16bit.
wel da is nog is plezant om te spelen.
Shinobi is toch my all time favo spelleke zenne :D
Nothing is what is seems to be
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door Nostalgie90 »

Erg jammer, en dit voor een wereldmerk geweest te zijn.
De Dreamcast was indertijd de beste console, en achteraf te tweaken voor andere software/emulators.
De crisis spaart niemand, gisteren hoorde ik dat Pioneer ook een ferm stuk (10000?) man ging afdanken en zich meer gaat concenteren op audio voor auto's.

Ik merk aan mijn werkomgeving dat bij de meeste bedrijven het wat minder gaat.
Enkel de groten komen in het nieuws, en de kleine toeleveranciers zijn aan het krabben om te overleven zonder aandacht.
Misschien gaan de mensen nu ook eens de goeie kant van de sociale zekerheid weten te waarderen. In andere landen zoals bv Amerika of Japan zijn het schrijnende toestanden.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Sega zet ruim 500 medewerkers op straat

Bericht door cherryman »

Nostalgie90 schreef:gisteren hoorde ik dat Pioneer ook een ferm stuk (10000?) man ging afdanken en zich meer gaat concenteren op audio voor auto's.
Stoppen hier met Plasma en in home electronics wordt ook duchtig gesnoeid ...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast