Kamp God

Alles in verband met films, televisie en radio
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Kamp God

Bericht door Disco Stu »

Iemand net Koppen XL gezien ?
Echt niet normaal.
Christelijke zomerkampen waar kinderen vanaf 4/5 jaar gewoon gewoon gebrainwasht worden en ingepraat worden om hun leven te leiden volgens de bijbel.
Met hiphop liedjes over Jesus Christus aka JC en alles erop en eraan.
Ze praten ze angst in voor de duivel en linken dan al het "slechte" aan de Duivel.
Echt alles komt aan bod.
De evolutietheorie is de grootste leugen en een list van de duivel.
Harry Potter is de zoon van de duivel.
Wie abortus pleegt wordt gepakt door de duivel.
Enzovoort...
Ohja de opwarming van de aarde is een straf van god voor de zonden van de samenleving.

Toont toch maar weer hoe een ziekelijk sommige mensen kunnen zijn.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Kamp God

Bericht door tomaz »

Heb 't ook effe aanzien tot ik "born again christians" hoorde. Afgezet. Betere dingen te doen.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Kamp God

Bericht door back to the 90's »

tomaz schreef:Heb 't ook effe aanzien tot ik "born again christians" hoorde. Afgezet. Betere dingen te doen.
Ongelovige Tomaz :D

Kheb alleen die voorstukskes gezien,daarmee wist ek al genoeg en heb er dus ni naar gekeken.
Nothing is what is seems to be
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Kamp God

Bericht door Matthias »

Lees Richard Dawkins - God als misvatting.

Dit is het enige wat ik er kan en wil op zeggen...
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Kamp God

Bericht door Pakrac »

Bha... gelukkiglijk gaat het hier eerder over een minoriteit. Ja, in de states zijn er christelijk geinspireerde wakos. Overal zijn er wel wakos. Ik heb de reportage niet gezien, maar net bij ons de kindjes ooit gaan doorhebben dat sinterklaas niet bestaat, zullen die daar ook wel tot inzichten komen.
Voor sommige is een vaste waarde belangrijker dan de wetenschappelijke chaos. Een individu legt zichzelf graag beperkingen op, regels op, die stellen welke hij zogenaamd dient te volgens vanwege "gods wil". Pedagogisch gezien trouwens iets waar je best een aantal voordelen in kan zien, zolang het bepaalde normen hanteert, en bepaalde grenzen niet overschreidt.
Interesanter zou ik een reportage vinden over de aanhang wereldwijd van allerhande "intelligent ontwerp"-anti-evolutietheorie-gelovers. En in het westen is de kloof wetenschap religie veel prominenter aanwezig. Maar de wereld is meer dan alleen ons westers denken. En laat me dan niet zeggen dat wij 'superieurder' zouden zijn, want daarin geloof ik niet, maar wel hoe dit zich geopolitiek manifesteerd. Het vrije verlichte denken ten opzichte van (wereldwijde) economische belangen.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Kamp God

Bericht door ThaMan »

Ieder zijn ding, zolang ze maar niet radicaal worden en als martelaar aanzien worden.
Ik heb trouwens een paar jaar, toen ik nog alleen woonde een goede verstandhouding opgebouwd met 2 mormonen die zo ook af en toe de blijde boodschap komen verkondigen. Ik laat die altijd binnen en als er 5 min word gezeverd over God dan is het veel. Ze praten veel meer over zichzelf en zijn ook vooral een luisterend oor (waar tegewoordig niemand nog tijd voor heeft). Ik heb toen nog mee in hun basketball team mee gedraaid, puur vriendschappelijk. Anyway voor die mannen staat de tijd ook nie stil en na 2 jaar België moesten ze weer verder naar andere oorden... Als die terug thuis komen in Utah (VS) hebben ze een enorme levenswijsheid mee gekregen. En ivm Brainwashen, helemaal niet want zij kunnen nog altijd zelf kiezen wat ze met hun leven willen doen, al ligt dit ook wel zeer veel aan hun opvoeding.

Dat zijn helemaal geen slechte kerels zene, het zou zelfs beter zijn we allemaal een stukje meer van die mannen hadden. De wereld zou er een pak gemoedelijker uit zien met een hele hoop respect t.o. je medemens.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Kamp God

Bericht door Gio »

Al zappend kwam ik ff bij die reportage terecht. Was toen juist 'n stukske bezig waardat een jong gastje (ik schat rond de 10 jaar) dat een groep jongeren en kinderen moest aanspreken. 't leek wel of 't 'n salesmanager van 40 jaar was...

Bij die preek begonnen andere kinderen spontaan te bleiten alsof Jezus elk moment kon verschijnen. De ouders ietwat streng op toeziend en nog maar eens inpompen dat de Duivel om elke hoek loert, en waar je dus voor moet oppassen...

Ik heb 't afgezet want 't had niet veel gescheeld of ik had anders m'n tv door de venster gesmeten... Larie van jewelste!
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Kamp God

Bericht door AcidPixie »

Ja kheb ook een stukje gezien, Satan dit en Satan dat, echt niet normaal om die kinders bezig te zien. Staan daar te bleiten alsof ieder ogenblik de wereld ga vergaan, over dingen te praten waar ze volgens mij geen fluit van verstaan nog.

Kben nu zelf niet de gelovigste mens die er rondloopt (volgens de pastoor ben ik maar een ongelovige thomas :p), alle begrip voor mensen die wel geloven, maar dit gaat er toch wel over. Dat is gewoon die kindjes brainwashen, want ze weten toch van ni beter.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Kamp God

Bericht door djginod »

Geloof is aangeleerd, dat blijkt wel weer, alleen deze in een extreme vorm. Bij anderen gewoon op school, of via ouders / familie....

Neeee, had Eva nu maar nooit naar de slang geluisterd ;) (of was het toch adam :P )

Zou het dan niet ongelooofelijk druk zijn geweest op aarde ?
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Kamp God

Bericht door rizzo> »

Disco Stu schreef:Ohja de opwarming van de aarde is een straf van god voor de zonden van de samenleving.
Uiteraard dat spreekt voor zichzelf.

Heb gisteren zeer per toeval een Jambers reportage uit de oude doos gezien over heroïnehoertjes. Een staaltje van jambersiaans voyeurisme maar niettemin een goede reportage die ook na meer dan een decennium nog actueel en zonder sleet is.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kamp God

Bericht door Lestat »

Matthias schreef:Lees Richard Dawkins - God als misvatting.

Dit is het enige wat ik er kan en wil op zeggen...
Lezen :( kunde de essentie ni rap voor ons samenvatten ? :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kamp God

Bericht door Lestat »

rizzo> schreef:
Disco Stu schreef:Ohja de opwarming van de aarde is een straf van god voor de zonden van de samenleving.
Uiteraard dat spreekt voor zichzelf.

Heb gisteren zeer per toeval een Jambers reportage uit de oude doos gezien over heroïnehoertjes. Een staaltje van jambersiaans voyeurisme maar niettemin een goede reportage die ook na meer dan een decennium nog actueel en zonder sleet is.
Jambers rulez - ook al is t louter voyeurisme, ik heb altijd bewondering gehad voor zijn speurneuzenteam - je moet ze maar vinden al die karikaturen :cheers:
Ik vind Jambers vaak goede televisie - kijken, gluren en t opent ook telkens de deur naar discussie. Dat is per definitie entertainment.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Kamp God

Bericht door Matthias »

Lestat schreef:
Matthias schreef:Lees Richard Dawkins - God als misvatting.

Dit is het enige wat ik er kan en wil op zeggen...
Lezen :( kunde de essentie ni rap voor ons samenvatten ? :lol:
Ik kan dat... maar ik raad het je echt aan dit boek ns helemaal te lezen. Het is bijzonder boeiend geschreven en is één van zijn bestsellers geweest! Een serieuze aanrader!!! :cheers:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Kamp God

Bericht door Lestat »

Matthias schreef:
Lestat schreef:
Matthias schreef:Lees Richard Dawkins - God als misvatting.

Dit is het enige wat ik er kan en wil op zeggen...
Lezen :( kunde de essentie ni rap voor ons samenvatten ? :lol:
Ik kan dat... maar ik raad het je echt aan dit boek ns helemaal te lezen. Het is bijzonder boeiend geschreven en is één van zijn bestsellers geweest! Een serieuze aanrader!!! :cheers:
Wete gij wel hoe warm t is :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Kamp God

Bericht door pascal78 »

boven mij (opt werk) zitten de follows of the church of the last day of jesus christ (mormonen waar polygamie tot een tijd geleden -proces in us- toegelaten was

=> dit is een halve sekte

zij lopen dus rond om zieltjes te winnen

zijn wel heel schappelijk en vriendelijke mensen maar tzijn nog altijd godsdienst-fanatici en dus slecht
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast