MNM

Alles in verband met films, televisie en radio
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: MNM

Bericht door Stanne »

Tis da, ze zouden met hun (stomme ?) kop van TV moeten blijven.
Ofwel minder populaire dingen doen zoals oa Aiko Duister, Ruth Joos, enneuh....die met zen cultuurprogramma op Canvas (naam kwijt).
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Re: MNM

Bericht door beatz »

feit is wel: als je met die nobele onbekenden met hun schitterende radiostem op de proppen komt, zal er geen kat naar je zender luisteren simpelweg omdat de grijze massa die mensen niet kennen.
en op een commerciële hitzender is populariteit nog altijd de grootste maatstaf.
ik vind het ook bijzonder jammer dat PVDV niet dezelfde losbol is als op StuBru indertijd, maar het grote (commerciële) publiek bespelen vergt een andere aanpak (zie het verschil tussen 2Be en Canvas)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: MNM

Bericht door Sunreezer »

Waarom ging dit vroeger dan wel?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: MNM

Bericht door tomaz »

Omdat het vroeger gewoon niet de norm was. Tegenwoordig kan het blijkbaar niet anders of er moet geluld worden en er moeten fait divers over BV's en internationale sterren passeren. De muziek is behang geworden, opvulling tussen de egotripperijen. En de massa is volledig overstag gegaan en is dat soort radio als goed beginnen beschouwen.
Er wordt hier naar Hallo Hautekiet en Het Land Van Hoogland verwezen. Dat soort shows waren wel de baanbrekers en hebben de toon gezet. Nu hoor je niet anders meer. Personality shows. Ik krijg er de kriebels van. Geef mij maar een Jan Sprengers of een Marc van den Hoof, mensen die muziek draaien en informatie geven.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: MNM

Bericht door Stanne »

Tomaz, ge hebt spijtig genoeg gelijk. Trouwens, de 2 namen die je noemt hebben natuurlijk nog de "oude manier" van radio maken mee gemaakt. De jonge mensen die nu beginnen weten wss niet beter. Neem nu Siska Schoeters....(om nu maar een voorbeeld te geven) da's een mooi meisje en ik ben helemaal ni preuts (durf ik van men eigen zeggen) maar zo vulgair dat die soms is. Ze gaat nog wel is terug gefloten worden volgens mij. En dat enkel om de mensen geboeid te houden, te shockeren soms. Was ni persoonlijk o phaar want zo kan je 20 namen geven.

Ge zou op den duur van armoede en voor de rust nog naar radio 1 gaan luisteren. Das ni negatief bedoeld, alleen hoor ik de muziek op die post ni graag :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: MNM

Bericht door tomaz »

Als ik nog radio opzet is 't in de auto en dan is 't meestal Radio1 of Klara. Dat zegt wel genoeg zeker voor iemand die zelf op stubru zit... :cry:

Ik weet niet of iemand een tijdje geleden het programma van Bobby Ewing heeft gevolgd: selectie door Ewing en presentatie door Marc van den Hoof (vader van Adriaan en presentator van een jazz programma op Klara. Dàt was ideale radio. Goeie muziek en sporadisch een to the point tussenkomst door iemand met een aangename stem, die niet roept maar gewoon praat. Het kan dus nog steeds.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: MNM

Bericht door ThaMan »

maw gewoon rustig en aangenaam radio maken...
Ik luister weinig radio en als ik luister is het "Nostalgie" of een NL radio station zoals 538 ofzo.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: MNM

Bericht door Sunreezer »

Een zender die ik ook nog eens durf op te zetten is Be One. Bijna de hele dag door classics zonder dat er iets gezegd wordt.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: MNM

Bericht door lemant »

Stanne schreef:Tis da, ze zouden met hun (stomme ?) kop van TV moeten blijven.
Ofwel minder populaire dingen doen zoals oa Aiko Duister, Ruth Joos, enneuh....die met zen cultuurprogramma op Canvas (naam kwijt).
Luc Janssen ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: MNM

Bericht door Stanne »

lemant schreef:
Stanne schreef:Tis da, ze zouden met hun (stomme ?) kop van TV moeten blijven.
Ofwel minder populaire dingen doen zoals oa Aiko Duister, Ruth Joos, enneuh....die met zen cultuurprogramma op Canvas (naam kwijt).
Luc Janssen ;)
Ja Luc Janssen ook natuurlijk. Maar zijn programma op Stubru is toch te druk zenne. Constant met zijn voetbaltoeter bvb en constant schimpen op BV's :?
Maar er was nog een andere Stubru medewerker die op Canvas iets gehad heeft met "cultuur". Tijdje geleden. Nogal ne rustige gast half/achteraan in de dertig.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Re: MNM

Bericht door dj_neo »

Ik luister sochtends naar Radio 1. Non stop nieuws.

In de auto cd.

Weinig radio voor mij, ik zou niet weten wanneer ik er naar zou moeten luisteren.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: MNM

Bericht door djginod »

Luc Janssen deed vroegahhh al Krapuul de Lux ook op de Nederlandse Radio (Radio 3 op de VPRO). Ik heb het over periode 1990 !
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: MNM

Bericht door ThaMan »

"Krapuul de luxe" was baanbrekend... hier hoorde ik voor de 1ste keer Acid, Chicago. Alsook zijn intro djingles waren gewoon de max Hij liet ook amateur producties horen, zo was er ooit een Acid wedstrijd en damn er zaten toen echt lekkere dingen tussen. (kheb zelfs die opnames nog)
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: MNM

Bericht door [terror]Neophyte »

dj_neo schreef:Ik luister sochtends naar Radio 1. Non stop nieuws.

In de auto cd.

Weinig radio voor mij, ik zou niet weten wanneer ik er naar zou moeten luisteren.
lang leve internetradio 8)
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Re: MNM

Bericht door kenzoo »

Stanne schreef:Maar er was nog een andere Stubru medewerker die op Canvas iets gehad heeft met "cultuur". Tijdje geleden. Nogal ne rustige gast half/achteraan in de dertig.

Lieven Vandenhaute.. de naam van z'n programma was Republica.

;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast