RIP Frank Vandenbroucke

Alles in verband met sport
Plaats reactie
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door emotionslover »

altijd wijze coureur gevonden!!!!
paar keer tegengekomen in den uitgang en feesten was geen probleem ;) !
RIP kerel!!!!



http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/Ar ... 091012_070


Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden
Wielrenner Frank Vandenbroucke is maandag op 34-jarige leeftijd overleden. De renner werd dood aangetroffen in een hotel in Senegal, waar hij op vakantie was. Hij zou bezweken zijn aan de gevolgen van een longembolie.


Volgens de Franse krant L'Equipe werden slaapmiddelen, angstremmers en insuline teruggevonden naast het bed van VDB. Of de medicatie rechtstreeks invloed had op de dood van de renner is niet bekend.

Vandenbroucke was één van de grootste talenten van de Belgische wielersport. Hij was Belgisch kampioen bij de nieuwelingen (1991) en de junioren (1992). In 1995 won hij Parijs-Brussel, in 1996 de Ronde van Oostenrijk en de Scheldeprijs, in 1997 de Ronde van Luxemburg, in 1998 Gent-Wevelgem en Parijs-Nice, in 1999 de Omloop Het Volk, Luik-Bastenaken-Luik en twee etappes in de Ronde van Spanje.

Nadien ging het snel bergaf met VDB. Hij raakte verwikkeld in een dopingzaak rond de beruchte dokter Bernard Sainz en hij kwam meer in het nieuws met zijn privéproblemen dan met zijn prestaties op de fiets.

De laatste jaren probeerde VDB herhaaldelijk zijn plaats in het peloton terug in te nemen, zonder al te veel succes. Het laatste grote wapenfeit van VDB dateert al van 2003. Toen werd hij tweede in de Ronde van Vlaanderen en 11de in Luik-Bastenaken-Luik.

Verslagenheid

De wielerwereld reageert verslagen op de plotse dood van Frank Vandenbroucke.

Lucien Van Impe, in het verleden nog sportdirecteur van Frank Vandenbroucke, was erg geschrokken van het droevige nieuws. 'Hier ben ik echt niet goed van. Ik kan het nog altijd niet geloven. Ik heb hem onlangs nog gesproken. Hij zag er zo goed uit, fris en monter. Zijn dood is niet te begrijpen.'

Van Der Schueren: "Fantastisch talent heengegaan'

'Ik heb zowat anderhalf jaar met Frank Vandenbroucke gewerkt. Een fantastisch talent is heengegaan.'

'Ik haalde hem, ten tijde van de Mr Bookmakerploeg en het Unibet.comteam, terug binnen nadat hij op de sukkel was geraakt na wat privéproblemen. Op het einde van de periode dat ik hem onder mijn hoede had haalde VDB weer wat niveau en leek hij opnieuw op weg om een ’grote’ te worden. Hij herviel wat later evenwel.

We mogen niet vergeten dat Frank een zeer fijne jongen en bovendien enorm intelligent was. Er is door zijn overlijden een fantastisch talent heengegaan.'

Jean-Luc Vandenbroucke: 'Halve verrassing'

Jean-Luc Vandenbroucke was in shock toen hij het overlijden van zijn neef Frank Vandenbroucke vernam. 'Ik heb zijn vader een uur geleden aan de lijn gehad.'

'Jammer genoeg is dit slechts een halve verrassing. We wisten dat het niet goed ging. Frank heeft altijd zijn hoogtes en zijn laagtes gekend. Zowel op fysisch als op psychisch vlak.
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door djaxxie »

Erg jammer, net nu hij terug op een goed niveau begon te komen!

Rip
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door ThaMan »

Ik geloof niet veel van de doodsoorzaak met zijn historiek.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door Sunreezer »

Ik was er ook enorm van verschoten. VDB was een talent maar heeft het weggesmeten.

2009 is toch echt al een rampjaar geweest hoor.
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door Dj Death »

Luik-Bastenaken-Luik '99 dat hij gewonnen had is een van de schoonste koersen dak ooit gezien heb. Toen nie gedacht dat het 10 jaar later voor hem gedaan zou zijn...
you know, ... stuff
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door William123 »

hard verschoten vanmorgen in 't gazettekot
tragisch leven ... wat had die wel niet kunnen bereiken...
Club Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mei 2008, 14:21

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door vincent1982 »

Er zijn wel meerdere wielrenners die paranoia geworden zijn , jarenlang gebruik van amphetamines , spierversterkers , nandrolon , deca , sustanon. Er zijn er zelfs bij die clenbuterol gebruiken. Bij het stoppen van hun carriere blijven ze verslaafd en depressed . In lagere niveauklassen dealen sommige wielrenners zelf om hun eigen stuff te kunnen betalen .
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door Stanne »

Zonde, een coureur met talent zat om een wereldster in zijn vak te worden én te blijven. Spijtig genoeg zat zen persoonlijkheid en karakter ni mee.
Het beste is dat de mensen de schone momenten onthouden: L-B-L in 99, die superweek in de Vuelta, zijn laatste ronde van België, Gent- Wevelgem....

RIP.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door pascal78 »

tga persies nen helen cirque worre rond zijn dood..

-edit-
tbegint al

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... naalId=102
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: RIP Frank Vandenbroucke

Bericht door djginod »

Op de vlucht geslagen, maar eerst gauw nog zijn geld jatten.... jaja, wat een paniek.... :scratch:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast