Is dit ook racisme?

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door lemant »

Allez, bij deze eens de openingsuren voor publiek van "ons" (is hier maar ne kilometer of 2 vandaan) zwembad Rozebroeken ... 't is precies een lolleke:

Openinguren:

* Maandag: van 16.00 tot 17.30 uur
* Dinsdag: van 7.30 tot 8.30 uur en van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Woensdag: van 12.00 tot 13.30 uur
* Donderdag: van 7.30 tot 8.30 uur, van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Vrijdag: van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.00 uur
* Zaterdag GESLOTEN VOOR PUBLIEK
* Zondag GESLOTEN

Deze openingsuren gelden NIET tijdens de schoolvakanties
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door rizzo> »

Ter verlijking het zwembad waar ik ga (tss. 10' à 15' te voet)

* MA - VR: 7u30 - 22u30
* ZA - ZO: 8u30 - 17u30

Ongeveer 5 à 6 dagen per jaar gesloten.

Dààr ben ik trotse en tevreden klant :mrgreen: 8)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door lemant »

rizzo> schreef:Ter verlijking het zwembad waar ik ga (tss. 10' à 15' te voet)

* MA - VR: 7u30 - 22u30
* ZA - ZO: 8u30 - 17u30

Ongeveer 5 à 6 dagen per jaar gesloten.

Dààr ben ik trotse en tevreden klant :mrgreen: 8)
motherfucker!
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door tomaz »

lemant schreef:Allez, bij deze eens de openingsuren voor publiek van "ons" (is hier maar ne kilometer of 2 vandaan) zwembad Rozebroeken ... 't is precies een lolleke:

Openinguren:

* Maandag: van 16.00 tot 17.30 uur
* Dinsdag: van 7.30 tot 8.30 uur en van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Woensdag: van 12.00 tot 13.30 uur
* Donderdag: van 7.30 tot 8.30 uur, van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Vrijdag: van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.00 uur
* Zaterdag GESLOTEN VOOR PUBLIEK
* Zondag GESLOTEN

Deze openingsuren gelden NIET tijdens de schoolvakanties
Dat zijn inderdaad belachelijke uren. Maar ik denk dat als er echt meer volk interesse heeft zouden ze wel langer open zijn hé. Dat ze de zaterdag reserveren voor die moslims is misschien omdat het anders gewoon leeg was? En zo'n gebouw laten draaien en 't personeel betalen voor lege baden, dat blijft niet duren. Het lijkt me in ieder geval niet de fout van de moslims dat dit gebeurt. Als zij de vraag stellen of het kan, en het zwembad zegt ja, waarom zouden ze er dan niet op in gaan?

Het omgekeerde gebeurt net zo goed in moslimlanden. In Jemen bvb gaan ex-pats gewoon in badpak of bikini op 't strand en in zee, alhoewel het daar niet gedaan wordt. Ze hebben daar nu speciaal afgeschermde stranden voor de ex-pats zodat zij toch volgens hun gewoontes kunnen leven. Nochtans zitten zij in een streng moslimland. Aanpassen? Ik denk het niet...
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Nele303 »

tomaz schreef:
Het omgekeerde gebeurt net zo goed in moslimlanden. In Jemen bvb gaan ex-pats gewoon in badpak of bikini op 't strand en in zee, alhoewel het daar niet gedaan wordt. Ze hebben daar nu speciaal afgeschermde stranden voor de ex-pats zodat zij toch volgens hun gewoontes kunnen leven. Nochtans zitten zij in een streng moslimland. Aanpassen? Ik denk het niet...
ow, ow, als ik hier in op het strand ga liggen, heb ik totaal geen probleem met een moslima die volledig gesluierd naast mij zou komen liggen.
Ik zou haar wel beklagen zo in de hitte, maar bon, ze doet maar...
Die afgeschermde beach ginder, zal er eerder zijn om niemand ( van de moslims) tegen de borst te stoten, om al dat "bloot" te zien..
Er is dus toch een nuance verschil waarom er die afscherming is...
Zijnde dat zij zich niet willen mengen met ons, maar alleen maar hun ding afgezonderd willen doen...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Lestat »

binnenkort nieuwe trend : monokini met nen burka op :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door tomaz »

Nele303 schreef:Er is dus toch een nuance verschil waarom er die afscherming is...
Zijnde dat zij zich niet willen mengen met ons, maar alleen maar hun ding afgezonderd willen doen...
Nuance kan best zijn, maar dan moet je altijd willen nuanceren. Hier wordt nogal gemakkelijk gezegd "als ze hier willen wonen en werken moeten ze zich maar aanpassen aan onze maatschappij". Die ex-pats moeten dat blijkbaar niet in Jemen. Zij houden zich niet aan de lokale gewoonten maar krijgen hun eigen private strandje. Vergelijk het met de zaternamiddag in 't zwembad die "privé" is voor de moslims. Da's dan nog maar een namiddag. Het privéstrandje is er altijd en met alle luxe erop en eraan om toch maar te zorgen dat de westerse madammen zich niet vervelen. Tot daar de nuance...
Bovendien zijn er legio voorvallen van westerse madammen die vinden dat ze zich niet moeten beperken tot de voor hun voorziene luxestranden en gaan ook buiten de afgeschermde zones zonnebaden en zwemmen. Aanpassen? Allez gij, da's toch niks voor ons...
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Nele303 »

tomaz schreef:
Nele303 schreef:Er is dus toch een nuance verschil waarom er die afscherming is...
Zijnde dat zij zich niet willen mengen met ons, maar alleen maar hun ding afgezonderd willen doen...
Nuance kan best zijn, maar dan moet je altijd willen nuanceren. Hier wordt nogal gemakkelijk gezegd "als ze hier willen wonen en werken moeten ze zich maar aanpassen aan onze maatschappij". Die ex-pats moeten dat blijkbaar niet in Jemen. Zij houden zich niet aan de lokale gewoonten maar krijgen hun eigen private strandje. Vergelijk het met de zaternamiddag in 't zwembad die "privé" is voor de moslims. Da's dan nog maar een namiddag. Het privéstrandje is er altijd en met alle luxe erop en eraan om toch maar te zorgen dat de westerse madammen zich niet vervelen. Tot daar de nuance...
Bovendien zijn er legio voorvallen van westerse madammen die vinden dat ze zich niet moeten beperken tot de voor hun voorziene luxestranden en gaan ook buiten de afgeschermde zones zonnebaden en zwemmen. Aanpassen? Allez gij, da's toch niks voor ons...
De vraag wordt dan eigenlijk: Mogen moslims ginder op die afgebakende stranden?
Ik denk dat niemand daar een probleem zal van maken...
Hier bij ons weten we het antwoord al, hé
Wij mogen er niet in.

Ge kunt altijd alles blijven goedklappen natuurlijk en eigenlijk zijn wij echt wel de slechte in het verhaal.
Shame on us! Shame on us!
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Stanne »

Nele303, ik vraag me af of jij in dat zwembad klant bent ?
Zo niet kunde u er toch ook ni aan storen.
Ik weet ook niet wat jij (of iemand anders) aan zo'n dingen (nog) gaat veranderen ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Nele303 »

Stanne schreef:Nele303, ik vraag me af of jij in dat zwembad klant bent ?
Ik kan moeilijk klant worden, want ik mag niet binnen...

En in heel deze kwestie ligt mijn probleem niet bij de moslims, maar bij onze toegevendheid en onze laissez faire attitude
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door lemant »

Nele303 schreef:
Stanne schreef:Nele303, ik vraag me af of jij in dat zwembad klant bent ?
Ik kan moeilijk klant worden, want ik mag niet binnen...

En in heel deze kwestie ligt mijn probleem niet bij de moslims, maar bij onze toegevendheid en onze laissez faire attitude

Je mag wel binnen ... maar enkel op die belachelijke uren.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door lemant »

tomaz schreef:
lemant schreef:Allez, bij deze eens de openingsuren voor publiek van "ons" (is hier maar ne kilometer of 2 vandaan) zwembad Rozebroeken ... 't is precies een lolleke:

Openinguren:

* Maandag: van 16.00 tot 17.30 uur
* Dinsdag: van 7.30 tot 8.30 uur en van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Woensdag: van 12.00 tot 13.30 uur
* Donderdag: van 7.30 tot 8.30 uur, van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.30 uur
* Vrijdag: van 12.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.00 uur
* Zaterdag GESLOTEN VOOR PUBLIEK
* Zondag GESLOTEN

Deze openingsuren gelden NIET tijdens de schoolvakanties
Dat zijn inderdaad belachelijke uren. Maar ik denk dat als er echt meer volk interesse heeft zouden ze wel langer open zijn hé. Dat ze de zaterdag reserveren voor die moslims is misschien omdat het anders gewoon leeg was? En zo'n gebouw laten draaien en 't personeel betalen voor lege baden, dat blijft niet duren. Het lijkt me in ieder geval niet de fout van de moslims dat dit gebeurt. Als zij de vraag stellen of het kan, en het zwembad zegt ja, waarom zouden ze er dan niet op in gaan?
Ik geloof nochtans dat die interesse er wel is (ruimere openingsuren). Tijdens schoolvakanties is het bad wel dagelijks open, en naast scholieren merk ik dat er dan toch ook veel "baantjestrekkers" zijn.
Ivm "de vraag stellen", dat is idd niet de schuld van de moslims ... een nee heb je, een ja kan je krijgen. Eerder de schuld van het bestuur dus, en dan zou ik normaalgezien denken aan de stadsdiensten maar het bad wordt uitgebaat door TMVW (de watermaatschappij) ... waarschijnlijk wel in opdracht van "stad Gent", maar soit.

'k Zal ook eens de vraag moeten stellen: vanaf nu zou ik graag elke zaterdag in de vooravond een uurke willen reserveren voor de rave-vriendjes. Smileys verplicht of je komt er niet in. :bounce:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door tomaz »

Nele303 schreef:De vraag wordt dan eigenlijk: Mogen moslims ginder op die afgebakende stranden?Ik denk dat niemand daar een probleem zal van maken...
Natuurlijk mogen ze dat NIET, anders moesten er geen aparte stranden zijn hé.

Nele303 schreef:Ge kunt altijd alles blijven goedklappen natuurlijk en eigenlijk zijn wij echt wel de slechte in het verhaal. Shame on us! Shame on us!
Waar zeg ik dat? Er zijn genoeg momenten waarop er reden tot klagen is en dan mag of moet je dat zelfs doen. Maar 't gaat niet om goedpraten, wel om nuancering van jullie slechtpraten :mrgreen:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Nele303 »

tomaz schreef:
Nele303 schreef:De vraag wordt dan eigenlijk: Mogen moslims ginder op die afgebakende stranden?Ik denk dat niemand daar een probleem zal van maken...
Natuurlijk mogen ze dat NIET, anders moesten er geen aparte stranden zijn hé.
Bah, zou ook kunnen dat ze al dat bloot van die ongelovigen niet willen zien, en ze daarom afzonderlijk steken, hé
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Is dit ook racisme?

Bericht door Nele303 »

trouwens wat is het verschil tussen een club die geen Marokanen en Turken binnen laat , en een zwembad dat alleen maar Turken en Marokanen binnenlaat?

In mijn ogen geen, maar bij de club gaan de meeste mensen toch de kaart van rascisme trekken...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast