The world needs many leaders like this

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

tomaz schreef:
quincy schreef:De huidige inwoners van Australië kan men nu toch niet meer verantwoordelijk stellen voor de daden van hun voorouders jaaaaren geleden? Dan kan men evengoed heel de huidige Duitse samenleving blijven veroordelen omwille van de holocaust.
De huidige inwoners van Australië zijn niet echt geneigd om de aboriginals enigszins in ere te herstellen. Voor velen zijn dat nog steeds de minderwaardige inboorlingen.
Ik kan Tomaz niet anders dan gelijk geven. Zelf heb ik een jaar in Oz gewoont en rond getrokken. Vaak ben ik Aboriginals in schrijnende toestanden tegengekomen (lees totaal van de wereld op de grond voor supermarkten ed). In eerste instantie denk je wat is dit nu... todat je hoort dat die mensen een bepaald gen hebben waardoor ze na 2 biertjes al lam zijn. Natuurlijk moeten ze hun eigen verantwoordlijkheid nemen maar die mensen verdrinken letterlijk hun verdriet.

Vrijwel het hele land kijkt neer op die mensen, aboriginal kinderen zijn ontvoerd door de overheid om ze te 'heropvoeden', hun land is gewoon afgenomen. Dat is een zeer actuele, complexe en trieste zaak. Imho zeker niet simpelweg te vergelijken met de veroveringspolitiek die de duitsers in '45 hebben gevoerd.

Howard is een keiharde rechte politicus die indertijd detentiekampen in de woestijn heeft opgezet om immigranten in te zetten. Als hij dan die dingen zegt moet ik erg denken aan de pot verwijt de ketel. Enige nuancering is wel geboden bij dit soort retoriek.
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007, 04:21

Bericht door JooK »

Enige nuancering is wel geboden bij dit soort retoriek.
The fiction of “Australian values”:
Respect for the rights and liberty of others: The Howard government has stripped thousands of refugees—innocent men, women and children—of all of their basic rights and incarcerated them indefinitely in concentration camp-style detention centres, where they have been brutalised, mentally and physically. His ministers have dismissed out of hand all pleas and protests over this inhumane abuse. Not surprisingly, Canberra has completely backed the Bush administration’s unlawful detention without trial of thousands of prisoners of war, including at Guantánamo Bay. It is the only government in the world that has not demanded the release of its citizens from this hellhole.

See Also:
Australia: former minister fans anti-Muslim prejudice and racism
[22 February 2006]
Racism, religious obscurantism and hypocrisy
Australian parliament's "vote of conscience" on RU486
[21 February 2006]
Anti-Muslim cartoons published in Australia
[16 February 2006]
The class issues behind Australia's race riots
[22 December 2005]

MAAR: Bezit je grond in australie? => richt je eigen staat/koninkrijk op want dat kan daar. De inwoners zijn de bezitters. In tegenstelling tot nederland, waar de koningin het land bezit en je het pacht?
zonnetjes, Anarchistjes, bartjes, pinguins, aardbeien, hoff'kes, draakjes,...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Voor de ene is cultuur het houden (lees beschermen) zoals het altijd al geweest is en voor de andere kunnen er niet genoeg vreemde culturen aanwezig zijn.
Het spijtige dat deze laatsten hun wil opdringen aan degene die er geen boodschap aan hebben en meer miserie importeren dan ze aankunnen.
En die miserie willen ze niet horen of ze pamperen maar wat meer aan als ze er dan iets aan moeten doen!
Maar ja zoals het er nu uitziet is het toch naar de kloten, nog even en we hebben niets helemaal meer te zeggen!
Elke cultuur gaat vroeg of laat ten onder voor een andere, dat is altijd zo al geweest maar ja we leven zo in een geplande levensloop dat we denken dat we zeker zijn van onze toekomst!

De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Nostalgie90 schreef:
De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
Wees daar maar zeker van. Azie maakt nu al voor een groot gedeelte de dienst uit. Over 10 jaar zal de balans alleen maar meer naar het Oosten verschuiven. Het wordt tijd dat we ons in Europa ook ns sterk gaan maken ipv al dat zinloze getouwtrek binnen de eu.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Mooie post Nostalgie en er bonk op.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ahja, we leven in een land waar 1 op de 10 niet van België is, als je tweede en derde generaties erbij rekent en huwelijken tussen belgen en buitenlanders zijn we wsl al voor de helft of meer een mengelmoes van culturen.
Mensen die nu nog zitten te janken tegen de multiculturele samenleving zijn hopeloos achter: je woont er al middenin. Deal with it.
Als ik moet kiezen tussen een marokkaan of oostblokkers neffe mijn deur weet ik trouwens ook rap wie gekozen. Als je over multicultureel spreekt ziet iedereen meteen een bruin velletje of islamieten, maar het volkske dat de regering hier naartoe haalt om aan dumpingprijzen allerlei "knelpuntberoepen" te doen, daar denkt niemand aan.

En australiers, komaan, als er een zootje white trash met racistische trekken rondloopt op de wereld zal't wel daar zijn.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Pfff, ik ben een cultuurbarbaar dus ik heb voorlopig van niks of niemand last. Ongeacht hun afkomst, huidskleur en geloof.

Ik heb een maat gehad die in Thailand woonde. Daar steken ze de (westerse) expats in streng beveiligde luxe verkavelingen. Welk beeld zouden de autochtonen daar hebben van de "gastarbeiders" ? Het is allemaal zo lang als dat het breed is. Wij westerlingen hebben gewoon bang en anderen niet. En in feite is er niet veel om bang van te zijn denk ik.

Mor wat ik ook wel weet is dat het "gele gevaar" niet ver meer af is. En ik ben wel curieus hoe da gaat lopen met de Chinezen als nummer 1 in de wereldeconomie.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Hmmm we leven in Vlaanderen nogal in een "heimatcultuur" waar er bij mijn naaste omgeving toch niet veel "vreemde" huwelijken tot stand zijn gekomen! Een occasioneel huwelijk met een Hollander of Duister vind je hier wel maar dat zie je bijna niet!

De rest is ons allemaal opgelepeld en het resultaat van deze import is dat er in elke grote stad wel een gazastrook te vinden is, met mensen die hier zijn geboren maar denken dat ze in een ander land wonen met andere gewoonten en rechten.

Nu ja er zijn altijd speciallekes, naargelang de godsdienst die ermee gemoeid is kan dat al eens tegenvallen! Gelukkig niet in mijn naaste omgeving!

Jufffrouw De Bie van Sylver heeft ook mogen proeven wat de verrijking is van een multicultureel huwelijk, maar dat zijn andere straffe verhalen :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Nostalgie90 schreef:De rest is ons allemaal opgelepeld en het resultaat van deze import is dat er in elke grote stad wel een gazastrook te vinden is, met mensen die hier zijn geboren maar denken dat ze in een ander land wonen met andere gewoonten en rechten.
Nostalgie, mag ik er op wijzen dat deze vergelijking helaas wat krom is, aangezien de originele bewoners van de Gazastrook ook meteen de originele bewoners van dat stukje grond zijn, en dat door de vergoelijking van de Engelsen in 1948 die mensen overrompeld werden door een getraumatiseerde groep die aanspraak maakten op dat land omwille van een passage in een godsdienstig boek, met name de joden (die lid zijn van een religieuze gemeenschap, maar in stricto senso geen staatsvolk waren).
Mocht je het dus op de joden hebben die meteen een regime hebben gesticht die meer en meer kwaadaardige trekjes begint te krijgen en stilaan is beginnen lijken op (oh wee dit mogen we weer niet zeggen van de P.C. lui) deze waarvan zij zelf het slachtoffer waren in de eerste helft van de twintigste eeuw, dan heb je gelijk. Maar kom alsjeblieft niet vertellen dat de Palestijnen daar niet op hun plaats zijn en zich moeten aanpassen. Let wel, ik lees dit inderdaad niet in jouw tekstje he, ik hoop alleen dat je zo ver niet wilt gaan. Dit even terzijde.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik blijf het raar vinden dat in België enorm is gefeest geweest toen Turkije een voetbalwedstrijd won op het EK, beelden van antwerpen en brussel die beide op hun kop staan! misschien moeten we allemaal verhuizen naar Turkije, naar het schijnt is het daar zo slecht nog niet 8)
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

Nostalgie90 schreef: Maar ja zoals het er nu uitziet is het toch naar de kloten, nog even en we hebben niets helemaal meer te zeggen!
Elke cultuur gaat vroeg of laat ten onder voor een andere, dat is altijd zo al geweest maar ja we leven zo in een geplande levensloop dat we denken dat we zeker zijn van onze toekomst!

De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
een job als "onheilsprofeet", hebt ge daar nog niet aan gedacht ?! want dat zou u heel goed liggen denk ik.

zijn uw uitspraken/redeneringen nog altijd gebaseerd op hetgeen er wordt gezegd op 1 van die fameuze"politieke discussiefora" ?

1 ding is allesinds voor mij zeker, uw redeneringen raken kant noch wal

en als het hier toch zo slechts is als ge beweert.....tip: naar Benidorm verhuizen en vandaaruit op lijst dedecker stemmen ;)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Dr. Poppers schreef:
Nostalgie90 schreef:De rest is ons allemaal opgelepeld en het resultaat van deze import is dat er in elke grote stad wel een gazastrook te vinden is, met mensen die hier zijn geboren maar denken dat ze in een ander land wonen met andere gewoonten en rechten.
Nostalgie, mag ik er op wijzen dat deze vergelijking helaas wat krom is, aangezien de originele bewoners van de Gazastrook ook meteen de originele bewoners van dat stukje grond zijn, en dat door de vergoelijking van de Engelsen in 1948 die mensen overrompeld werden door een getraumatiseerde groep die aanspraak maakten op dat land omwille van een passage in een godsdienstig boek, met name de joden (die lid zijn van een religieuze gemeenschap, maar in stricto senso geen staatsvolk waren).
Mocht je het dus op de joden hebben die meteen een regime hebben gesticht die meer en meer kwaadaardige trekjes begint te krijgen en stilaan is beginnen lijken op (oh wee dit mogen we weer niet zeggen van de P.C. lui) deze waarvan zij zelf het slachtoffer waren in de eerste helft van de twintigste eeuw, dan heb je gelijk. Maar kom alsjeblieft niet vertellen dat de Palestijnen daar niet op hun plaats zijn en zich moeten aanpassen. Let wel, ik lees dit inderdaad niet in jouw tekstje he, ik hoop alleen dat je zo ver niet wilt gaan. Dit even terzijde.
oei, oei, daar heeft het Westen de Palestijnen inderdaad een lelijke loer mee gedraaid in '48. Wat de Israeli's ginder uitspoken valt inderdaad niet goed te praten. Komt inderdaad overeen met wat de Joden aangedaan geweest is in de jaren '30 en '40 (ghettovorming, mossad = gestapo, economische lamlegging, wegblokkades, discriminatie, enz.). Kritiek daarop mag daar bij voorkeur niet op geuit worden, ook niet in het Westen. Bij het minste schermen ze met het martelaarschap uit de concentratiekampen.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Sirocco schreef:
Nostalgie90 schreef:
De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
Wees daar maar zeker van. Azie maakt nu al voor een groot gedeelte de dienst uit. Over 10 jaar zal de balans alleen maar meer naar het Oosten verschuiven. Het wordt tijd dat we ons in Europa ook ns sterk gaan maken ipv al dat zinloze getouwtrek binnen de eu.
iemand als 'ns in de gaten gehouden hoeveel China hier momenteel in België aan het investeren is? In Congo hebben ze op dit moment al de overhand. We hebben het pleit al verloren maar we hebben het niet door. Ondertussen is ons land bijkomend sinds begin jaren '90 voor een groot stuk ondergraven en uitgehold geweest door een geruisloze invasie van economische migranten die voor een stuk wel bijdragen tot onze samenleving maar die wat mij betreft toch niet echt een overweldigende economische verrijking voor ons "de inheemsen" met zich meebrengt. Het accent ligt hier door het lakse immigratiebeleid op kwantiteit en niet op wat het moet zijn: kwaliteit (geschoolden: het zij academisch, hetzij in een in "een stiel"; met een zekere financiële bagage; met het potentieel om structureel iets positief bij te dragen tot onze maatschappij waar ook zij deel van uitmaken en ook welkom in zijn; met een zekere mate van integratiebereidheid).
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

rizzo> schreef:
Sirocco schreef:
Nostalgie90 schreef:
De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
Wees daar maar zeker van. Azie maakt nu al voor een groot gedeelte de dienst uit. Over 10 jaar zal de balans alleen maar meer naar het Oosten verschuiven. Het wordt tijd dat we ons in Europa ook ns sterk gaan maken ipv al dat zinloze getouwtrek binnen de eu.
iemand als 'ns in de gaten gehouden hoeveel China hier momenteel in België aan het investeren is? In Congo hebben ze op dit moment al de overhand. We hebben het pleit al verloren maar we hebben het niet door. Ondertussen is ons land bijkomend sinds begin jaren '90 voor een groot stuk ondergraven en uitgehold geweest door een geruisloze invasie van economische migranten die voor een stuk wel bijdragen tot onze samenleving maar die wat mij betreft toch niet echt een overweldigende economische verrijking voor ons "de inheemsen" met zich meebrengt. Het accent ligt hier door het lakse immigratiebeleid op kwantiteit en niet op wat het moet zijn: kwaliteit (geschoolden: het zij academisch, hetzij in een in "een stiel"; met een zekere financiële bagage; met het potentieel om structureel iets positief bij te dragen tot onze maatschappij waar ook zij deel van uitmaken en ook welkom in zijn; met een zekere mate van integratiebereidheid).
sinds wanneer zijn buitenlandse investeringen een slechte zaak ?

werd hetzelfde gezegd als de amerikanen, japanners hier massaal kwamen investeren ????

wij voeren juist een beleid om zoveel mogelijk investeringen naar hier te halen..... investeringen betekent meestal ook extra jobs....


en wat bedoelt ge in godsnaam met uw zin

"Ondertussen is ons land bijkomend sinds begin jaren '90 voor een groot stuk ondergraven en uitgehold geweest door een geruisloze invasie van economische migranten"

wat is er ondergaven ? wat is er uitgehold ?

en wie bedoelt ge juist met "economische migranten" ????

ik vrees dat vooral uw uitleg nogal HOL klinkt
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dr. Poppers schreef:
Nostalgie90 schreef:De rest is ons allemaal opgelepeld en het resultaat van deze import is dat er in elke grote stad wel een gazastrook te vinden is, met mensen die hier zijn geboren maar denken dat ze in een ander land wonen met andere gewoonten en rechten.
Nostalgie, mag ik er op wijzen dat deze vergelijking helaas wat krom is, aangezien de originele bewoners van de Gazastrook ook meteen de originele bewoners van dat stukje grond zijn, en dat door de vergoelijking van de Engelsen in 1948 die mensen overrompeld werden door een getraumatiseerde groep die aanspraak maakten op dat land omwille van een passage in een godsdienstig boek, met name de joden (die lid zijn van een religieuze gemeenschap, maar in stricto senso geen staatsvolk waren).
Mocht je het dus op de joden hebben die meteen een regime hebben gesticht die meer en meer kwaadaardige trekjes begint te krijgen en stilaan is beginnen lijken op (oh wee dit mogen we weer niet zeggen van de P.C. lui) deze waarvan zij zelf het slachtoffer waren in de eerste helft van de twintigste eeuw, dan heb je gelijk. Maar kom alsjeblieft niet vertellen dat de Palestijnen daar niet op hun plaats zijn en zich moeten aanpassen. Let wel, ik lees dit inderdaad niet in jouw tekstje he, ik hoop alleen dat je zo ver niet wilt gaan. Dit even terzijde.
Neen ik had het over spreekwoordelijke gazastroken zoals Anderlecht :mrgreen:
Voor de rest ben ik niet pro-joods, joden zijn het grote vergif in de wereld naast die andere godsdienstfundamentalisten!
Ne jood maakt van een frank 2 franken, en leeft even afgezonderd en eigenwijs als een moslim!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten