Criminaliteit.org

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Criminaliteit.org

Bericht door Fieneke »

"Criminaliteitssite Vlaams Belang overtreedt privacywet"


De criminaliteitswebsite van het Vlaams Belang is juridisch allesbehalve waterdicht. Een paar relatief eenvoudige computerbewerkingen volstaan om de volledige identiteit van verdachten te achterhalen. Volgens De Morgen zal de Privacycommissie een onderzoek starten.

Opsporingsberichten
Het Vlaams Belang lanceerde de website www.criminaliteit.org twee weken geleden. Op de site springen de opsporingsberichten het meest in het oog. Het Vlaams Belang maakt zich sterk dat de privacy van de verdachten niet geschonden wordt en dat de site juridisch waterdicht is. De verdachten worden immers afgebeeld met minstens een balkje voor hun ogen en hun volledige identiteit wordt niet prijsgegeven.

Illegaal
Dat blijkt volgens onderzoek van DM absoluut niet het geval. De identiteit van sommige verdachten op de Vlaams Belangsite is relatief eenvoudig te achterhalen. Met een programma dat gratis op het internet te downloaden valt, volstaan een paar muisklikken om ook de familienaam van de op te sporen verdachte tevoorschijn te toveren.

"Dat maakt de website illegaal", reageert voorzitter Willem Debeuckelaere van de Privacycommissie. "Het Vlaams Belang overtreedt met www.criminaliteit.org duidelijk de wet." De Privacycommissie onderzoekt de zaak. Het Antwerpse parket startte ook al een onderzoek om te achterhalen wie bij de Antwerpse politie informatie doorspeelt aan het Vlaams Belang. (belga/gb)


http://www.criminaliteit.org/


Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb de website net even bekeken en ik kan op het eerst zicht niet dadelijk iets onoverkomelijk opmerken..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik zeg dat de page ni gedisplayed kan worden (alé, da zegt menne pc)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ne keer gaan kijken via de officiele VB site, ook daar werkt de link ni

afin .. kzal het wel is bekijken en mijne comment neerschrijven


wat ik echter wel las (nieuws van gisteren):
In Gent start vanaf volgend schooljaar een ‘experiment’ waarbij Turkse kinderen in het eerste en tweede schooljaar kunnen leren lezen en schrijven in het Turks. Officieel is het de bedoeling om de leerachterstand tegen te gaan, die het gevolg is van een gebrekkige of ronduit slechte kennis van het Nederlands. Laten we even Rudy Coddens, de Gentse schepen van Onderwijs (SP.A, maar dat had u al geraden), aan het woord: “Kinderen die thuis geen Nederlands spreken, lopen vaak snel tegen een leerachterstand aan (…) Op het moment dat ze moeten leren lezen en schrijven in het Nederlands kunnen ze niet mee.” (De Standaard online, 04.03.2008).

en da is erover naar mijn mening
ze moeten gvd al nederlands kunnen voordat ze naar't eerste gaan
leren die niks in't kleuterschoolke ? of zijn ze ni verplicht daar naartoe te gaan ?
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Strange, want ik kan het hier zelfs opendoen... :cry:

Mja, idd, ivm dat Turks, dat is er echt LOS over. Kan naar mijn mening totaal niet.

Ze zouden beter vanuit de regering de tv-stations eens verplichten om al hun nederlandstalige programma's te ondertittelen in het Frans en andersom. De barrière tss de vlamingen en de walen zal vlug zakken. We gaan mekaar beter begrijpen aangezien we al spelenderwijs van kleins af aan de taal leren begrijpen. Dat ze daar eerst eens mee beginnen..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dat onderwijs in 't Turks juich ik ook niet toe. Zij zien het als een middel om achterstand tegen te gaan. Ik zie het als een extra drempel en aanmoediging van de ouders om toch maar geen lokale taal te moeten leren.

Wat de site van VB betreft:
Zeer tendentieus, typisch blok-propaganda. Vooral die meldkamer.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Explain Tomaz, alsjeblieft :)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Fieneke schreef:nederlandstalige programma's te ondertittelen in het Frans en andersom.
vind ik eigenlijk niet zo'n slecht voorstel!

ja de VB website: zouden wel voldoende legaal advies hebben ingewonnen hiervoor. Als het afgeschoten wordt, zal het voor hen eerder slechte propaganda zijn...
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

In die meldkamer staan "brieven" die je elke keer ook weer in hun folders terugvindt. Dingen die gebeuren in het leven. Maar zij vergroten dat uit door daarvoor een speciale site op te richten. En daarmee teren ze nog maar eens op het onveiligheidsgevoel van de modale vlaming.
Van de week kreeg ik hier een folder van mijn gemeente. De "dorpsspiegel" met de resultaten van een enquete gehouden onder inwoners. Ik moest eens hartelijk lachen toen ik las dat men rond het gemeenteplein een groot onveiligheidsgevoel waarneemt... De enige onveiligheid die ik daar voel is om misschien door een traktor platgereden te worden.
Maar 't zou me niet verwonderen dat in een volgende VB-pamflet verwezen wrdt naar het verhoogde gevoel van onveiligheid in Herne.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

poehaaaaa schreef:
Fieneke schreef:nederlandstalige programma's te ondertittelen in het Frans en andersom.
vind ik eigenlijk niet zo'n slecht voorstel!

ja de VB website: zouden wel voldoende legaal advies hebben ingewonnen hiervoor. Als het afgeschoten wordt, zal het voor hen eerder slechte propaganda zijn...
Ik snap niet waarom ze er nog niet eerder op gekomen zijn, we leven tenslotte in een twee-talig land. :roll:

Nu, ik ben absoluut geen voorstander van het VB, maar dit vind ik een enorm goed idee. Gewoon omdat criminelen 2x gaan nadenken voor ze dergelijke zaken doen. daarbovenop komt nog dat de site zich ook ontleent voor vermiste personen op te sporen en daar ben ik zeker voorstander van.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Fieneke schreef:Ze zouden beter vanuit de regering de tv-stations eens verplichten om al hun nederlandstalige programma's te ondertittelen in het Frans en andersom. De barrière tss de vlamingen en de walen zal vlug zakken. We gaan mekaar beter begrijpen aangezien we al spelenderwijs van kleins af aan de taal leren begrijpen. Dat ze daar eerst eens mee beginnen..
Ze kunnen dat perfect met TT-ondertiteling. Zo zou je zelfs de taal kunnen kiezen.
Maar je kan ook al veel zelf doen hé. Ik ben gisteren mijn zoontje gaan inschrijven in een Franstalige kleuterschool. Daar zal hij al een sterke basis meekrijgen en nadien veel makkelijker evolueren in de Franse lessen.
Tot mijn grote (positieve) verbazing bleek dat die kleuterschool zelf na enige tijd tweetalig werkt met de kleuters. De Franstaligen doen dus ook moeite om NL te leren.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Je gaat je zoon nadien dan naar Nederlandstalig basisonderwijs sturen?
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

tomaz schreef:
Fieneke schreef:Ze zouden beter vanuit de regering de tv-stations eens verplichten om al hun nederlandstalige programma's te ondertittelen in het Frans en andersom. De barrière tss de vlamingen en de walen zal vlug zakken. We gaan mekaar beter begrijpen aangezien we al spelenderwijs van kleins af aan de taal leren begrijpen. Dat ze daar eerst eens mee beginnen..
Ze kunnen dat perfect met TT-ondertiteling. Zo zou je zelfs de taal kunnen kiezen.
Maar je kan ook al veel zelf doen hé. Ik ben gisteren mijn zoontje gaan inschrijven in een Franstalige kleuterschool. Daar zal hij al een sterke basis meekrijgen en nadien veel makkelijker evolueren in de Franse lessen.
Tot mijn grote (positieve) verbazing bleek dat die kleuterschool zelf na enige tijd tweetalig werkt met de kleuters. De Franstaligen doen dus ook moeite om NL te leren.
Inderdaad, als ik kinderen zou hebben keken die geen nederlandstalige tekenfilms, maar franse.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Administrator schreef:Je gaat je zoon nadien dan naar Nederlandstalig basisonderwijs sturen?
Jazeker, en daar zijn er lessen Frans vanaf ik weet niet welk leerjaar (2de of 3de?). Maar dan heeft hij 't Frans al onder de knie. Kleine kinderen leren zo'n dingen op een paar maanden. Ze nemen dat op als een spons.

Neen, nu wachten ze tot het leren als veel lastiger wordt om met taalodnerwijs te beginnen.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

tomaz schreef:
Administrator schreef:Je gaat je zoon nadien dan naar Nederlandstalig basisonderwijs sturen?
Jazeker, en daar zijn er lessen Frans vanaf ik weet niet welk leerjaar (2de of 3de?). Maar dan heeft hij 't Frans al onder de knie. Kleine kinderen leren zo'n dingen op een paar maanden. Ze nemen dat op als een spons.

Neen, nu wachten ze tot het leren als veel lastiger wordt om met taalodnerwijs te beginnen.
wel handig als je bv. zoals jij in Herne woont, ik denk niet dat ik in N. Antwerpen mijne kleine naar een franstalige kleuterschool kan sturen
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Goed idee van die kleuterschool, alleen spijtig dat je daarvoor op de taalgrens moet wonen. Of bestaan zulke kleuterscholen ook in hartje vlaanderen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast