Criminaliteit.org

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Het stond vorige week nog in de kranten hoeveel gezinnen op een schuldenberg leven., bijna alles kopen ze op afbetaling.

En in verband met bv een lening voor een wagen ben ik nog altijd van mening: Als je het geld er niet direct kan leggen, koop dan een wagen die gelijk is aan je stand/budget of spaar nog een jaartje of twee. Maar leningen aangaan om toch met die dikke BMW te kunnen rijden en aan het einde van elke maand de centjes bij elkaar moeten krabben daar heb ik 0,0 begrip voor.
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

administrator, je neemt me de woorden uit de mond.
Het is niet enkel voor een wagen zo,maar voor alles. Ik ben van het principe, koop enkel wat je budget aankan. En kan je budget het niet aan, spaar er dan voor.
Je kan tegenwoordig zelfs geld lenen voor een gsm van 250 euro, waar gaat dat naartoe?
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Administrator schreef:Het stond vorige week nog in de kranten hoeveel gezinnen op een schuldenberg leven., bijna alles kopen ze op afbetaling.

En in verband met bv een lening voor een wagen ben ik nog altijd van mening: Als je het geld er niet direct kan leggen, koop dan een wagen die gelijk is aan je stand/budget of spaar nog een jaartje of twee. Maar leningen aangaan om toch met die dikke BMW te kunnen rijden en aan het einde van elke maand de centjes bij elkaar moeten krabben daar heb ik 0,0 begrip voor.
Er zitten trouwens meer ne meer gezinnen zwaaaar in de schulden. Ik heb een koppel in mijne vriendenkring, waarvan ik nu al weet dat ze een zwaar leven vol schulden tegemoet gaan. E schat van e meiske, maar die wilt alles altijd dadelijk, alles moet nieuw zijn.. Eerste auto? Nieuwe Seat Ibiza, een maand later een chalet gekocht die op grond staat dat ze moeten huren... en nu zijn ze voor kinderen aan het gaan. De clue is: ze zijn 22-23jaar.... :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Fieneke schreef:Mij begint dat zinneke nochtans ferm te irriteren :cry:
same here, we zijn allebei dertigers en elke fucking keer da zinneke. En dan mijn tweede hatelijkste zinneke erachter "mor da zal nog wel veranderen". Nee, madam, da gaat niet veranderen. Ik heb al twee honden, da's hetzelfde als een baby. De shockering op hun totteke is alles waard dan :twisted:
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Een goeie bank zal die mensen nog min of meer beschermen tegen zichzelf en die lening niet geven, tenzij het voor een betaalbare woning gaat en de personen in kwestie een vast inkomen hebben.

MAAR tegenwoordig zijn er massa's kredietinstellingen, rekeningen waarbij je maanden in het rood kan staan, kredietaankopen op internet,....

Je moet trouwens eens kijken in die boekjes van elektronicazaken, je kan zelfs een broodrooster van 100 euro op 3 maand afbetalen :?
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

true... helaas.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Psytox schreef:
Fieneke schreef:Mij begint dat zinneke nochtans ferm te irriteren :cry:
same here, we zijn allebei dertigers en elke fucking keer da zinneke. En dan mijn tweede hatelijkste zinneke erachter "mor da zal nog wel veranderen". Nee, madam, da gaat niet veranderen. Ik heb al twee honden, da's hetzelfde als een baby. De shockering op hun totteke is alles waard dan :twisted:
Ik begrijp compleeeeeeet waarover je het hebt :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Administrator schreef:Een goeie bank zal die mensen nog min of meer beschermen tegen zichzelf en die lening niet geven, tenzij het voor een betaalbare woning gaat en de personen in kwestie een vast inkomen hebben.

MAAR tegenwoordig zijn er massa's kredietinstellingen, rekeningen waarbij je maanden in het rood kan staan, kredietaankopen op internet,....

Je moet trouwens eens kijken in die boekjes van elektronicazaken, je kan zelfs een broodrooster van 100 euro op 3 maand afbetalen :?
idd reklame in allerlei magazine's door Krefibel, mevrouw Leemans, Citibak (die daarenboven op elke beurs staat te spammen) etc..... te zwijgen van elke grote supermarktketen die wel een kaart heeft om betalingen uit te stellen.
Intresten voor sommige forume's kunnen oplopen tot 14% en mss meer, straatje zonder eind als je het mij vraagt.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Psytox schreef:
Fieneke schreef:Mij begint dat zinneke nochtans ferm te irriteren :cry:
same here, we zijn allebei dertigers en elke fucking keer da zinneke. En dan mijn tweede hatelijkste zinneke erachter "mor da zal nog wel veranderen". Nee, madam, da gaat niet veranderen. Ik heb al twee honden, da's hetzelfde als een baby. De shockering op hun totteke is alles waard dan :twisted:
Ha ook nog ene met 2 honden! t'Zijn mijn kindjes ook ... Er zitten hier nog wel wat met hondjes blijkbaar.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik vraag mij eigenlijk af waarom ze dit nog durven doen, je gaat toch ook geen geld uitlenen aan iemand die het moeilijk kan terugbetalen :P
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

After schreef:ik vraag mij eigenlijk af waarom ze dit nog durven doen, je gaat toch ook geen geld uitlenen aan iemand die het moeilijk kan terugbetalen :P
Eigendom verkopen? Ze kunnen dan ook nog loonbeslag leggen? Een put waar je moeilijk uitgeraakt denk ik .... geld voor een advocaat of dergelijk is er niet .... uiteindelijk is de cliënt dan nog verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Mijn vorige buren verhuisden regelmatig na een financiële put, die nieuwe huurders krijgen nog altijd post van de vorige huurders van incassobureau's etc... wel grapppig is dat ze nu een huis huren dat een dikke 750€ kost aan huur en meer is dan het vorige, waar zit de logica van die mensen denk je dan?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Lenen bij mevrouw lee(n)mans, is lenen bij een vriendin :lol:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Nostalgie90 schreef:
After schreef:ik vraag mij eigenlijk af waarom ze dit nog durven doen, je gaat toch ook geen geld uitlenen aan iemand die het moeilijk kan terugbetalen :P
Eigendom verkopen? Ze kunnen dan ook nog loonbeslag leggen? Een put waar je moeilijk uitgeraakt denk ik .... geld voor een advocaat of dergelijk is er niet .... uiteindelijk is de cliënt dan nog verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Mijn vorige buren verhuisden regelmatig na een financiële put, die nieuwe huurders krijgen nog altijd post van de vorige huurders van incassobureau's etc... wel grapppig is dat ze nu een huis huren dat een dikke 750€ kost aan huur en meer is dan het vorige, waar zit de logica van die mensen denk je dan?
Er zijn er zelfs die zot genoeg zijn om hun eigen huis in pand te geven om leningen aan te gaan voor een auto.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Fieneke schreef:Eerste auto? Nieuwe Seat Ibiza, een maand later een chalet gekocht die op grond staat dat ze moeten huren... en nu zijn ze voor kinderen aan het gaan. De clue is: ze zijn 22-23jaar.... :cry:
Ik hoor ook zo'n verhalen, mensen die 100000€ geven aan een chalet op een verzopen stukje grond waarvan de kans bestond dat het afgebroken moest worden. En dit weten ze dan op voorhand ....
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Ja, maar het probleem in dat geval is gewoon dat ze alles ineens willen maar dat ze niet beseffen dat ze nog veel te jong zijn om zoiets tot een goed einde te brengen. :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten