NWS Station

Het forum van Lazer Classx en Retroduction
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:21

NWS Station

Bericht door Houseraver »

Afgelopen weekeinde een oud cassettebandje gevonden met house music uit de jaren 90...is van een radio zender en schijnt NWS station te heten want dat roepen ze er vaak door hehe

Gebruiken ook slogans in de commercials als; If you can't get us where you live, MOVE!

If you can't stand the heat, turn up the BEAT!

Draaiden zeer goeie housemuziek zoals ik hoor op het bandje,
Kent iemand dit radiostation van toen?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

NWS -> Moet denk ik MWS zijn, Your Most Wanted Station !

Dit was de naam nadat C-Dance de eerste keer ten onder ging, ik vermoed zo een periode 1997. Heeft niet zo lang geduurd overigens, want na een aantal maanden werd het weer C-Dance, Your most wanted station !
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:21

Bericht door Houseraver »

thank you, dat zou idd wel eens kunnen! want C-dance heeft hier in de buurt gezeten.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

C- Dance is begonnen ik dacht zo rond 1995 / 1996. de C staat voor Contrast. Want dat was de naam van de zender op de 106.1 in Wuustwezel. Contrast Dance kwam dus daarop te zitten. In dezelfde ruimte als Radio Saffier eerst. Beiden dus vlakbij het gebouw van Club X (toen was het nog gewoon Club X overigens ;) )

Dat werd toen een succes, mede omdat er in die tijd weinig tot geen house station meer waren, Channel X was heeeeeel zwak te ontvangen in antwerpen, en Lazer was toen al gestopt, door de vele rechtzaken etc.

Maar op een gegeven moment ging dat mis, hoe en wat en waarom weet ik niet precies zo, en toen werd het volgens mij eerst weer Radio Contrast, om vervolgens MWS van te maken (Most Wanted Station). Dit om ruimte te creeëren voor een doorstart van C-Dance.
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:21

Bericht door Houseraver »

weet ik weer iets meer over de geschiedenis van deze radiozender, bedankt 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten