Bocca Life Samplers

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Plaats reactie
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 dec 2007, 19:37
Locatie: somewhere over the rainbow

Bocca Life Samplers

Bericht door mister_honda »

Ik heb ondertss 3/4 Bocca Life samplers kunnen bemachtigen

BL 01 Public Image Limited / Beat-A-Max Death Disco (Megga Mix) / Caravan (12", W/Lbl)
BL 02 Executive Slacks / Minutemen, The So Mote It Be / 15 Minutes (12", W/Lbl)
BL 03 Logic System / Renegade Soundwave Unit / Cocaine Sex (12", W/Lbl)
BL 04 Carol / Separate Minds Breakdown / You Ask For It (12", W/Lbl)

Op discogs staat er een beetje uitleg over maar niet echt diepgaand...

Ik ga er van uit dat dit 4 x 2 typische Boccaplaten waren die men uitbracht om de boccasound bekender te krijgen?
Wel altijd echt heel obscure versies...breakdown van normaal kate B is hier door 'carol' bvb en klinkt echt alsof het live opgenomen is in een kelder van een ziekenhuis :)


Iemand die er iets over weet?
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door rizzo> »

Het gaat om bootlegs van Belgische oorsprong. die dingen gaan wel geld

Eenzelfde initiatief werd ook genomen onder de vlag High Level: verwijzend naar het gelijknamige gedeelte van wat de Reflex in Westerlo is (was indertijd een kwaliteitsplaats).

Ga er zelf niet te veel over uitwijden. Er zijn members hier daar beter toe geplaatst zijn :mrgreen:
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Aimé le Chevalier »

mister_honda schreef:Ik heb ondertss 3/4 Bocca Life samplers kunnen bemachtigen

BL 01 Public Image Limited / Beat-A-Max Death Disco (Megga Mix) / Caravan (12", W/Lbl)
BL 02 Executive Slacks / Minutemen, The So Mote It Be / 15 Minutes (12", W/Lbl)
BL 03 Logic System / Renegade Soundwave Unit / Cocaine Sex (12", W/Lbl)
BL 04 Carol / Separate Minds Breakdown / You Ask For It (12", W/Lbl)

Op discogs staat er een beetje uitleg over maar niet echt diepgaand...

Ik ga er van uit dat dit 4 x 2 typische Boccaplaten waren die men uitbracht om de boccasound bekender te krijgen?
Wel altijd echt heel obscure versies...breakdown van normaal kate B is hier door 'carol' bvb en klinkt echt alsof het live opgenomen is in een kelder van een ziekenhuis :)


Iemand die er iets over weet?
Dat is de muziek die ze vroeger in den AB draaiden en daarna ook in de Boccaccio.
Die Carol is de originele versie (1981) http://www.discogs.com/release/218128
en Kate B is de new beat versie (1989) http://www.discogs.com/release/141209
De muziek van Carol is natuurlijk van Micky Mike (Snowy Red), die ook "Euroshima Wardance" heeft gemaakt (een andere new beat klassieker die eerst als new wave plaat is uitgekomen).
Het feit dat dat zo slecht klinkt is omdat het gewoon zo slecht werd opgenomen ofwel had men het origineel niet. Het origineel is verschenen op 7" en was in die periode heel moelijk te vinden (er werd tot 5.000 BEF voor gegeven). Tot op het moment dat iemand de volledige stock (Dirty Dance) heeft teruggevonden en toen kon men deze 7" voor 500 BEF geen kopen in een bepaalde platenwinkel (wat ik ook heb gedaan). Kort daarna is trouwens deze 12" uitgekomen http://www.discogs.com/release/296097
In the beginning there was jack ...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Stanne »

Ik ben overlaatst die originele van Carol nog in een setje tegen gekomen.
Kzal 1 van de dagen is graven.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Lestat »

Stanne schreef:Ik ben overlaatst die originele van Carol nog in een setje tegen gekomen.
Kzal 1 van de dagen is graven.
Als ik me ni vergis was da in dit setje :lol:

http://rapidshare.com/files/154816920/B ... ters_A.mp3
http://rapidshare.com/files/154816930/B ... ters_B.mp3
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door keimi »

Die Bocca bootlegs zijn van Mr Adam uit Aalst en ik denk in oplage van 500 stuks. Mr Adam was oa één van de Bocccamannen uit Aalst die Target Records verdeelden. Een clubke samen met Igor, JP en Luc Devriese die er naast producer ook buitenwipper was. Verder staan er inderdaad geen titels of namen op vermeld. Momenteel zijn ze aan lage prijs te koop maar eens de voorraad uitgeput gaan die zeker weer stijgen in prijs!

Public Image Limited - Death Disco is feitelijk een post punk nummer. Later kwam ook de versie van Arbeit Adelt! Disco Death. En nu in 2008 zijn er nog 2 platen met remixen daarvan verschenen.

Beat-A-Max - Caravan is niet de originele (heeft Aime me geleerd), ge moet Flue - Some-Times (In Arabia) gaan zoeken dan. ;) Target records had er in 87 ook een versie van die The Caravan heet.

Executive Slacks zijn die mannen van The Bus en ook deze So Mote It Be, zwaar en iets te weinig swoeng vind ik persoonlijk.

Die Minutemen ken ik niet maar dat moet denk ik zijn Ca Sa - 15 Minutes http://www.discogs.com/release/479477
Minutemen zijn die van Bingo Bongo maar bij mijn weten hebben die geen 15 Minutes gemaakt.

Logic System - Unit is een prachtnummer en favoriet van velen en een electro achtige tint met oostersche invloeden, wreed schijfke!

Renegade Soundwave - Cocaine Sex is een UK Acid House Boccaplaat

Carol - Breakdown is hier al mooi uitgeklaard.
De originele versie van carol vind ik de beste maar dat is een persoonlijk visie é.

Separate Minds - You Ask For It ben ik moeten gaan opzoeken want die klinkt me niet bekend in de oren http://www.discogs.com/release/73495 Direct nekeer luisteren dus vanavond.

>>>
Die High Level dat zijn ook echt sjikke dingen. Some met de vetraagde versies zoals ze in de club gespeeld werden. Onlangs was er hier iemand die de plaat niet herkende maar met de nieuwe technics kon je ze op +16 zetten en dan klonk alles weer normaal/obnormaal zoals ge het wilt.

Zo zijn er wel nog veel bootlegs verschenen hoor...
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Aimé le Chevalier »

keimi schreef:Beat-A-Max - Caravan is niet de originele (heeft Aime me geleerd), ge moet Flue - Some-Times (In Arabia) gaan zoeken dan. ;) Target records had er in 87 ook een versie van die The Caravan heet.
Ge verward Beat-A-Max http://www.discogs.com/release/374669
met The Caravan en "Somewhere in Arabia" http://www.discogs.com/release/449707
The Caravan is idd niet de originele versie maar wel die van Flue, verschenen in '83 op deze lp http://www.discogs.com/release/802554
en opnieuw uitgebracht in '87 op deze maxi http://www.discogs.com/release/322045
Ik had nog een vraagje over die reunie "20 jaar new beat" in den Boccaccio, is die niet 1 jaar te laat? Volgens mij is new beat ontstaan in '87 en niet in '88.
In the beginning there was jack ...
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2008, 16:57

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door kristof6666 »

Die Logic System heb ik op originele elpee, destijds nog veel geld voor betaald.
En was dat niet een beetje het opzet van die bootleg 12"s? Platen, die moeilijk te vinden waren, of sowieso obscuur waren, gemakkelijk verkrijgbaar te maken? Waarschijnlijk zijn ze zelfs uitgebracht zonder officiële licenties (vandaar bootlegs), om het de toenmalige dj's en verzamelaars ietsjes makkelijker te maken.
In die tijd was er nog geen internet, dus het was veel platenbeurzen afschuimen en echt op verplaatsing op jacht gaan.
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door foolish mind »

Voor de mensen die begot Carol-Breakdown niet kennen, ziehier

---> http://www.youtube.com/watch?v=BmSbAzbesVg
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door keimi »

kristof6666 schreef: En was dat niet een beetje het opzet van die bootleg 12"s? Platen, die moeilijk te vinden waren, of sowieso obscuur waren, gemakkelijk verkrijgbaar te maken? Waarschijnlijk zijn ze zelfs uitgebracht zonder officiële licenties (vandaar bootlegs), om het de toenmalige dj's en verzamelaars ietsjes makkelijker te maken. In die tijd was er nog geen internet, dus het was veel platenbeurzen afschuimen en echt op verplaatsing op jacht gaan.
Inderdaad ik vraag me ook soms af waarom ze dat gedaan hebben?
Vele van die bootleg staat op dat ze in Canada zijn uitgebracht, hahahaha... wreë misleiding
Waarschijnlijk idd om de reden die je daar aanhaalt...?

Doen ze dat nu nog zo'n bootlegs, dacht van wel zeker? was die Depechmode remix van Sinner in Me van Villalobos ook niet zo'n geval dat ze ni mochten uitbrengen?
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Dr. Poppers »

keimi schreef:
kristof6666 schreef: En was dat niet een beetje het opzet van die bootleg 12"s? Platen, die moeilijk te vinden waren, of sowieso obscuur waren, gemakkelijk verkrijgbaar te maken? Waarschijnlijk zijn ze zelfs uitgebracht zonder officiële licenties (vandaar bootlegs), om het de toenmalige dj's en verzamelaars ietsjes makkelijker te maken. In die tijd was er nog geen internet, dus het was veel platenbeurzen afschuimen en echt op verplaatsing op jacht gaan.
Inderdaad ik vraag me ook soms af waarom ze dat gedaan hebben?
Vele van die bootleg staat op dat ze in Canada zijn uitgebracht, hahahaha... wreë misleiding
Waarschijnlijk idd om de reden die je daar aanhaalt...?

Doen ze dat nu nog zo'n bootlegs, dacht van wel zeker? was die Depechmode remix van Sinner in Me van Villalobos ook niet zo'n geval dat ze ni mochten uitbrengen?
Bootlegs in de zin zoals hierboven (tracks zonder meer heruitbrengen voor een andere geografische markt of voor betere verspreiding, maar dan zonder licentiëring) komt echt niet meer voor, de vinylmarkt is gewoonweg niet meer zo groot. Voor sommige labels is een persing van 500 stuks plus promo's al ruim voldoende. Mocht 't echt wat beter gaan, is een re-press snel beslist.
Natuurlijk zijn er wel nog grote labels die via een licentie een clubhitje ruimer verspreiden (zoals Defected bijvoorbeeld doet met housenummers).
En met de MP3-markt tegenwoordig... Maar da's weer een ander, ruim facet...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door Aimé le Chevalier »

kristof6666 schreef:Die Logic System heb ik op originele elpee, destijds nog veel geld voor betaald.
En was dat niet een beetje het opzet van die bootleg 12"s? Platen, die moeilijk te vinden waren, of sowieso obscuur waren, gemakkelijk verkrijgbaar te maken? Waarschijnlijk zijn ze zelfs uitgebracht zonder officiële licenties (vandaar bootlegs), om het de toenmalige dj's en verzamelaars ietsjes makkelijker te maken.
In die tijd was er nog geen internet, dus het was veel platenbeurzen afschuimen en echt op verplaatsing op jacht gaan.
Dat was inderdaad de bedoeling, platen die moeilijk te vinden waren gemakkelijk verkrijgbaar te maken. In die periode (1987) begon men overal deze muziek in de discotheken te spelen en iedereen moest toen die platen hebben, wat soms tot dure prijzen leidde voor sommige collector items. "Death Disco" van PIL en "Turn to Red" van Killing Joke zijn twee voorbeelden hiervan. In Antwerpen was er dankzij "Liaisons Dangereuses" zelfs een ware zoektocht naar obscure new wave plaatjes, zoals Dark Day (Nudes in the Forest), Der Plan (Und Dann), enz.
In the beginning there was jack ...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door keimi »

Heb onlangs ook vernomen dat niet alle platenspelers een pitch hadden.
Op die bootlegs stond dan meteen de gepaste versie...?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Bocca Life Samplers

Bericht door keimi »

Dr. Poppers schreef: Bootlegs in de zin zoals hierboven (tracks zonder meer heruitbrengen voor een andere geografische markt of voor betere verspreiding, maar dan zonder licentiëring) komt echt niet meer voor, de vinylmarkt is gewoonweg niet meer zo groot. Voor sommige labels is een persing van 500 stuks plus promo's al ruim voldoende. Mocht 't echt wat beter gaan, is een re-press snel beslist. Natuurlijk zijn er wel nog grote labels die via een licentie een clubhitje ruimer verspreiden (zoals Defected bijvoorbeeld doet met housenummers). En met de MP3-markt tegenwoordig... Maar da's weer een ander, ruim facet...
Meem nu oa die Sinner In Me, of zoals ik onlangs ne sjille heb van Personal Jesus door Heartthrob. In de hedendaagse 'mnml' wereld zijn er toch massa's white label, bootlegs, unofficial releases, promo,... weet ik veel wat nog de juiste benaming nog is? Ik dacht vroeger altijd dat een bootleg een live optreden van een concert was. :oops: Ik ben het dus gaan opzoeken en citeer...


Bootleg is een begrip met verschillende betekenissen. Letterlijk is het de kap van een laars, waarin dingen werden verborgen om te smokkelen. Zo werd bootleg een begrip voor iets illegaals, te beginnen met de verkoop van alcoholische dranken waarvoor geen belastingen betaald zijn. Dit gaat terug tot de Amerikaanse drooglegging in de jaren '20, toen het maken en verhandelen van alcoholische drank was verboden.

De term wordt ook op drie verschillende manieren in de muziekwereld gebruikt.

De eerste betekenis is een onofficiële, niet uitgebrachte opname die, vaak tegen de wil van artiest of platenfirma, op de markt verschijnt. Vaak zijn dit illegale live-opnamen van concerten.
De tweede betekenis houdt in het illegaal door derden zonder licentie op geluidsdrager (vinyl, cd, cassette, dvd) uitbrengen van bestaande opnames welke op dat moment niet meer officieel verkrijgbaar zijn of uitverkocht.
De derde betekenis in de muziekwereld is het door elkaar draaien van (delen van) twee of meer muziekstukken. Aan het einde van de jaren negentig werd dit een ware rage, onder meer door het MTV-programma MTV Mash (waarin ook de clips gemixt werden) en het succes van bootleg-dj's als 2 Many DJs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast