New beat the revival 20 years back @ the temple

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

keimi schreef: In die tijd ook nog een paar grote uurwerken uiteen zitten halen om een Public Enemy logo in te plakken en dan dat rond uwe nek...
Keimi, de Flavour Flav van LC :)

Afbeelding
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 mei 2005, 20:22
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door jimmy »

heb ook nog new beat bazaar liggen,waar is den tijd
khad ook zo van die shoes met stalen tippen aciiiiiiiiiiiiiiiid
heb nog een groot deel platen liggen ook,een deel doe ik weg,als ik tijd heb maak ik er eens een lijst van
;)
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

haha cool ventje en het is blijkbaar de echte Flavour Flav nog ook :-)

heb nog een lego versie van Public Enemy gevonden...

Afbeelding

@ Jimmy : maakt gij daar eens rustig werk van om al die new beat van onder het stof te halen :mrgreen: Ik denk wel dat er nog genoeg New Beat te vinden is maar het is een zoektocht tussen al de commercie 'rommel'. Bonn... ben altijd nieuwsgierig als mensen hun zolders leeg halen :thumright:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

jimmy schreef:heb ook nog new beat bazaar liggen,waar is den tijd
khad ook zo van die shoes met stalen tippen aciiiiiiiiiiiiiiiid
heb nog een groot deel platen liggen ook,een deel doe ik weg,als ik tijd heb maak ik er eens een lijst van
;)
kan er mij trouwens iemand uitleggen waarom acid acid noemt :P heb de link nooit verstaan tussen de muziek en lsd, en hoe kom je van lsd naar acid, het is mij allemaal een raadsel hoor
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

misschien omdat de 303 een nogal "zuur" geluid voortbrengt :?:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

After schreef:
kan er mij trouwens iemand uitleggen waarom acid acid noemt :P heb de link nooit verstaan tussen de muziek en lsd, en hoe kom je van lsd naar acid, het is mij allemaal een raadsel hoor
Toen dj Pierre, Spanky en Herb die track klaar hadden, gingen ze naar een club in Chicago, The Music Box. Ene zekere Ron Hardy was daar resident. Die stond bekend dat hij een iets meer radicale vorm van house draaide dan bv Frankie Knuckles. Ron Hardy probeerde de track een eerste keer vroeg op de avond, en het publiek verliet de dansvloer. Hij probeerde nog 3 keer en de laatste keer ging het publiek totaal door het lint omdat ze toen al zwaar aan de dope hadden gehangen. Ze gebruikten daar toen nogal wat LSD. Het publiek noemde het Ron Hardy's Acid Track. Ze dachten het eerst "In Your Mind" te noemen, maar het werd dus Acid Tracks. Bij de release hebben ze het tempo zelfs van 130 naar 120 bpm verlaagd om de track ook voor de clubs in NY toegangkelijk te maken. Vandaar dus de naam Acid ;)
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

lemant schreef:misschien omdat de 303 een nogal "zuur" geluid voortbrengt :?:
haha, true :P
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

varth schreef:
After schreef:
kan er mij trouwens iemand uitleggen waarom acid acid noemt :P heb de link nooit verstaan tussen de muziek en lsd, en hoe kom je van lsd naar acid, het is mij allemaal een raadsel hoor
Toen dj Pierre, Spanky en Herb die track klaar hadden, gingen ze naar een club in Chicago, The Music Box. Ene zekere Ron Hardy was daar resident. Die stond bekend dat hij een iets meer radicale vorm van house draaide dan bv Frankie Knuckles. Ron Hardy probeerde de track een eerste keer vroeg op de avond, en het publiek verliet de dansvloer. Hij probeerde nog 3 keer en de laatste keer ging het publiek totaal door het lint omdat ze toen al zwaar aan de dope hadden gehangen. Ze gebruikten daar toen nogal wat LSD. Het publiek noemde het Ron Hardy's Acid Track. Ze dachten het eerst "In Your Mind" te noemen, maar het werd dus Acid Tracks. Bij de release hebben ze het tempo zelfs van 130 naar 120 bpm verlaagd om de track ook voor de clubs in NY toegangkelijk te maken. Vandaar dus de naam Acid ;)
ik heb hier ooit eens een, docu gepost waar dat allemaal mooi werd in uitgelegd ;)
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Jep... verhaal komt me bekent voor.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Club Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 sep 2006, 12:41
Locatie: harelbeke

Bericht door zuka »

weet er soms al iemand ne datum
Afbeelding
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:11
Locatie: gent

Bericht door djlt »

hey dudes

Ongeveer 15 jaar geleden kocht ik van een van die gasten van 2 Belgen
een Roland TB 303 Voor 4000fr dit was natuurlijk spot goedkoop

en het goeie was dat fast eddie - i can dance was geprogrameerd in de 303

schitterende uitvinding die 303 totaal niet bedoeld voor acid maar als bass begeleider

weet je dat ze in den tijd (1982) duizend weggeooid hebben bij roland wegens flop in de verkoop.

new beat en acid hous is nog altijd kippenvel momenten krijgen

greetz djlt

he keimi binnen drie weken ben ik in verlof dan kom ik eens kijken naar wat newbeat stuff

acid is music not drugs
this is not the final i love house music on vinyl
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:15

Bericht door Ziggysmurfdust »

After schreef:
jimmy schreef:heb ook nog new beat bazaar liggen,waar is den tijd
khad ook zo van die shoes met stalen tippen aciiiiiiiiiiiiiiiid
heb nog een groot deel platen liggen ook,een deel doe ik weg,als ik tijd heb maak ik er eens een lijst van
;)
kan er mij trouwens iemand uitleggen waarom acid acid noemt :P heb de link nooit verstaan tussen de muziek en lsd, en hoe kom je van lsd naar acid, het is mij allemaal een raadsel hoor
Puur op chemisch, niet muzikaal, vlak is die link niet zo moeilijk hoor:

LSD is namelijk een zuur en staat voor LysergSäure-Diäthylamid (de uitvinder Hoffman was een duitstalige Zwitser), in 't Nederlands lyserginezuurdiëthylamide en in 't Engels: Lysergic acid diethylamide kortweg Acid genoemd in de jaren 50 en 60.
De link met muziek is ontstaan in diezelfde jaren 60 waar groepen zoals Gratetful Dead, Love of Jefferson Airplane hun inspiratie haalden uit het onder invloed zijn van LSD.
Dit resulteerde in de Summer of Love van 1967.
De uitleg over Acid Tracks van Phuture staat hier al ergens, maar om het kort te houden het halucinogene repetitieve geluid van de 303 deed hen aan een acidtrip denken.
Acid Tracks was de aanzet naar de tweede Summer Of Love van 88.
En zo is de cirkel rond. ;)
Plastiiiiiiiiiiiiiiiic
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Klopt, daarom was er ook de toenmalige tweedeling tussen de 'newbeat' en de 'acid'. Newbeat gebruikte geen 303, dus geen acid. "Just Clean and Heavy!"
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ziggysmurfdust schreef:Dit resulteerde in de Summer of Love van 1967.
Acid Tracks was de aanzet naar de tweede Summer Of Love van 88.
En zo is de cirkel rond. ;)
Ik hoop elk jaar op nog is een summer of Love :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Bericht door DCD »

alst volgens vast cycli gaat zou 2009 het jaar moeten zijn é? 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast