Kranten artikel sluitingstijd bocca

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006, 16:24

Bericht door raave »

been there :) done that !
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

Ik heb ook nog 2 krantenartikels gevonden over de sluiting van de Boccaccio + ook nog ne oude flyer .
Ik ga morgen bij iemand langs om ze in te scannen ;)
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Here they are :)

Bericht door DJ Fritz »

Voila hier zijn ze , maar ik heb niet alles erop staan (artikel 1) :cry:

Anyways hier is een stukske Belgische House geschiedenis (helaas weet ik ook niet meer de juiste datum wanneer deze artikels verschenen zijn.. Bron = Belang van Limburg) :D

ENJOY !! ;)

Artikel 1

Afbeelding

Artikel 2 (in stukken)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

da plafond daar is nog nix veranderd...
Zo'n dingen komde vandaag ni meer tegen peisk :)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Nostalgitis² voor velen... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

five o'clock my ass héhé! :D
Ibiza Fuckin' Island!
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 aug 2007, 23:28
Locatie: Destelbergen

Bericht door boccalife »

Arf! Excellent.

Is Martine on the photo behind the bar?

I remember in 1992 the crazy period when the club never closed from sunday till monday in afternoon.

all the car with opened door and House music on the parking, All people were dancing. hihi :-)

The program was: AT THE VILLA at kooigem from Saturday till Sunday afternooon , after GOING directly via E17 to Destelbergen on our Boccatemple,....tilll.....tilll..... late...late on monday:)

Remember, i have seen man and woman with space costum inside the bocca.. The best period of my life, NEVER but NEVER and finally NEVER FORGET :-) :D
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Nog eens leuk om te lezen... :)
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Laat jullie vooral maar eens goed gaan :-)

Man man, das mooi materiaal!

Leuk dat er nog zoveel mensen zijn die waarde van de club op dergelijke manier doorgeven aan de hedendaagse partypeeps. Bij enkelen zal het waarschijnlijk wel gelinkt worden met foute boel maar geloof me dit was de bakermat voor een bruisende generatie! Maurice Engelen, Roland Beelen, zelfs Els De Schepper (Moehahaa) en nog zoveel meer... :-)

De goeie early New Beat was er reeds voor dat den Bocca er was maar de Bocca generatie heeft een duidelijk teken gegegeven dat ons landje klaar was om geschiedenis te maken op gebied van elektronische dansmuziek. Labels als R&S, Music Man zijn er enkele van de meer gekende, ze zijn in pas in '88 begonnen met New Beat en zijn oa de grondleggers van de belgische dance!

Bocca a place to meet en een gevestigde waarde in het Belgische uitgaansmilieu!

New Beat & Belgian dance freaks are we...?

---
ps : weet er iemand om hoe laat de club feitelijk gesloten werd en of ze een bepaalde plaat speelden vooreer iedereen naar huis ging?
Ik lees hier dat de Cherry Moon een bepaalde tijd om 5h sloot...

Cherry Moon was educator and my house '93 > '97

Man man dat was elke week een sfeertje.
5h... lichten aan...lichten uit... The House Of House... terug de lichten aan en iedereen maar alles geven!
Enkele maanden later (en een uurtje later) ...6h... lichten aan...lichten uit... let there be house...!!
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Zalig keimi, da moe machtig geweest zijn!!! fuck kwou dak in diene tijd leefde^^
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2008, 18:10
Locatie: mechelen

Bericht door timerider »

wow, 5 o'clock my ass is dus geen fabeltje, maar dat nummer bestond dus echt. herinner mij daar over verhalen van oudere maten die daar op gang gingen maar dacht dat dat gewoon een verhaaltje was dat een eigen leven was gaan leiden..
damn, spijtig dat ik dat gemist heb..
en dat er zelfs tentjes op het parkeerterrein stonden, en de files aan de afrit destelbergen op zondagavond, is dat dan ook echt gebeurd.
weet iemand daar iets van?
stalking the clubs till the break of day, Ibiza beauty takes my breath away
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

boccalife schreef: all the car with opened door and House music on the parking, All people were dancing. hihi :-)
Was idd speciaal sfeertje op die parking. Heb het hier al eens gepost maar een beeld dat me altijd bij blijft is een stationwagen met enkele slapende feesters in de koffer en een Zwitserse nummerplaat !

timerider schreef:wow, 5 o'clock my ass is dus geen fabeltje, maar dat nummer bestond dus echt. herinner mij daar over verhalen van oudere maten die daar op gang gingen maar dacht dat dat gewoon een verhaaltje was dat een eigen leven was gaan leiden..
damn, spijtig dat ik dat gemist heb..
en dat er zelfs tentjes op het parkeerterrein stonden, en de files aan de afrit destelbergen op zondagavond, is dat dan ook echt gebeurd.
weet iemand daar iets van?
Geen fabeltjes :D

Ik heb er ooit een razzia/sluiting "net gemist". Weet ni meer welke, mss wel degene waarvan sprake hier in de knipsels. We waren er net vertrokken toen ze de zaak dicht deden. Volgende dag wast int nieuws en ik schrok me een ongeluk maar was ook wel opgelucht dat ik er ni tussen zat.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2008, 18:10
Locatie: mechelen

Bericht door timerider »

bedankt gasten, zal ik in t' vervolg toch maar hun verhalen geloven denk ik.. :P
stalking the clubs till the break of day, Ibiza beauty takes my breath away
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2004, 03:05
Locatie: GENT

Bericht door Yoko Ono »

ik krijg gewoon kippevel bij t lezen van dit alweer nieuwe stukje manuscript uit het nostaligische house tijdperk .... gewoonweg voor mij en voor velen van onschatbare waarde!!! 1000 keer dank voor deze top share!
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Heel leuk om nog is terug te lezen natuurlijk. Maar word er eigenlijk wel een beetje lastig van. Als ge het tegoei bekijkt dan zie je toch dat die apen hier in Belgie ons niks niet meer willen gunnen. Volgens mij hebben zij het nachtleven kapot gemaakt en het ziet er naar uit dan het nog niet gedaan is. Binnekort komen ze nog met hun rookverbod in Dancings en dan zal het nog erger worden.Want je moet toegeven, tegenwoordig moet je toch echt moeite doen om nog ergens iets te vinden waar een echt feestje aan de gang is. Ze zouden beter is razzia houden op rock Werchter ofzo, zou wel is willen zien wat ze daar gaan vinden van dope en toestanden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten