16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Hier bevinden zich alle gesloten topics
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Enterprise »

Pakrac schreef:Als Frankie komt de zaterdag, dan mag die toch wel eens opgelegd worden... als verzoekje? :albino:
Tot hoe laat gaat dit feestje normaal door ? Ikzelf moet tot 4u draaien in Lokeren en misschien dat ik daarna is binnenspring want ik moet toch over Antwerpen komen..........
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:leuke anekdote : ongeveer een maand terug waren we naar BXL gaan eten met enkele mensen die we niet allemaal persoonlijk kenden... goe blijven plakken zijn we dan met een ferm koppel (hij dik in de 50, zij 48) bij ons thuis toegestuikt voor een zoveelste laatste drink... die madam zo van O gij hebt veel platen, ik zoek al jaren achter het liedje Voetbalkniën... hoe komt ze erop, vraagt ze nadien 'hebt je ook New Beat?' haha... wat moest ik daarom antwoorden, stond aan de grond genageld en jep 'twas weer van dat, weer moeilijkheden om te stoppen als mensen zo beginnen... :) Bleek dus dat ze kweeni hoeveel herrinneringen hadden aan de Mike Thompson, ze had zelf nog een tape van toen en hadden 2 jaar terug onder vrienden een feestje gegegeven met de titel Voetbalkniëen, beide begonnen gewoon mee te zingen, nogmaals ikke strike! Die vent was ooit zijn trouwring verloren toen ze aant feesten waren in de club (Zipper) waar Mike moest draaien.

Mike, de mensen zijn u zeker en vast nog lang niet vergeten, alleen wijle kunnen ni goed meer mee met mensen zoals gij die zoveel hebben meegemaakt... ge waart nen trendsetter waar het laatste woord nog niet over gezegd is...! ;) Om maar te zijgen over de echte hoogdagen van Cherry Moon anno 91-92, nog voor de sluiting... maar dat zijn andere verhalen 8)

beluisteren kan je de plaat hier :
http://musiconvinyl.blogspot.com/2009/0 ... bbink.html

de tekst van voetbalkniën en meer van Ton Lebbink kan je hier vinden :
http://leerlingen.hetassink.nl/nederlan ... ormers.pdf

maar zoals gezegd, Voetbalkniên was zijn debuut, er zijn nog veel meer maffe teksten te ontdekken :
Als de stoet voorbij is glimmen de angstogen van het bankfiliaal in de vlammen van de fakkels. Cocaïnestront, oud zweet, is nog niets, vergeleken bij de stank van het uitgedroogde speeksel in de mondhoek van de speedfreak, die vuur vreet en degens slikt. de aan een boom gespijkerde tweeling trekt de aandacht van de pedofiel die de aandacht trekt van de schandknaap die op zijn beurt de aandacht trekt van de head-bangers. Olympics in graffiticity. Het zoontje pakt een scheermesje. Het ventje steekt een gevonden voorwerp in zijn mond. Het zoontje pakt een spiegeltje, een envelopje en.. het ventje speelt niet meer. Het ventje........en daarom dit gedicht: Olympics in graffiticity
De Zipper in Dendermonde was de club waar ik als jonge gast den MIKE THOMPSON voor den eerste keer hoorde draaien, het is precies als gisteren....ik kwam binnen en de eerste 2 platen dat ik hoorde waren PRINCE "1999" en SHEILA E "A LOVE BIZAR"....ik had nog geen rijbewijs en was met mijn brommerke van Mechelen naar Dendermonde gereden............ik was direkt verkocht en sindsdien een grote fan.....hij heeft erwat voorgezorgd dat ik me nog meer op het draaien ben gaan toeleggen met alle gevolgen vandien.......................dus Mike, de juiste mensen zijn je zeker nog altijd niet vergeten...... ;) :king:
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Als we dan toch een beetje offtopic aan't gaan zijn...

Ik vraag me al een tijdje af welke plaat er eerst was : Liaisons D - Heartbeat of Dr Felix - Relax Your Body.
De teksten zijn bijna aan elkaar gecopieerd, de opbouw van de track is eveneens gelijklopend. Van DFX kan je zeggen dat ze dichter bij de originele What Time Is Love zitten van de KLF met hun sound, maar dan vraag ik mij af ofdat Frank Dewulf zo graag plagieerde? Heeft Paul Ward gewoon een eigen interpretatie gebracht van een bestaande tekst, of hebben ze hem geplagieerd? Beide platen staan op discogs op het zelfde jaar (1989) en voor de rest heb ik nog niets gevonden over beide tracks. Ja, ze staan ook samen op de KLF-plagiaat-LP... ook uit 1989.

Iemand die het juiste verhaal kan doen?
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Aimé le Chevalier »

Ik heb de lp "Luchtkastelen" en 4 exemplaren van "Hongerwinter" te koop, allemaal in perfecte staat. Indien interesse stuur me een PM.
In the beginning there was jack ...
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Aimé le Chevalier »

Enterprise schreef:
Pakrac schreef:Als Frankie komt de zaterdag, dan mag die toch wel eens opgelegd worden... als verzoekje? :albino:
Tot hoe laat gaat dit feestje normaal door ? Ikzelf moet tot 4u draaien in Lokeren en misschien dat ik daarna is binnenspring want ik moet toch over Antwerpen komen..........
Dat valt moeilijk te voorspellen, 't is te zien hoeveel volk er nog is. Tussen 4 en 6 uur is het feestje gedaan.
In the beginning there was jack ...
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Aimé le Chevalier »

Enterprise schreef:
keimi schreef:leuke anekdote : ongeveer een maand terug waren we naar BXL gaan eten met enkele mensen die we niet allemaal persoonlijk kenden... goe blijven plakken zijn we dan met een ferm koppel (hij dik in de 50, zij 48) bij ons thuis toegestuikt voor een zoveelste laatste drink... die madam zo van O gij hebt veel platen, ik zoek al jaren achter het liedje Voetbalkniën... hoe komt ze erop, vraagt ze nadien 'hebt je ook New Beat?' haha... wat moest ik daarom antwoorden, stond aan de grond genageld en jep 'twas weer van dat, weer moeilijkheden om te stoppen als mensen zo beginnen... :) Bleek dus dat ze kweeni hoeveel herrinneringen hadden aan de Mike Thompson, ze had zelf nog een tape van toen en hadden 2 jaar terug onder vrienden een feestje gegegeven met de titel Voetbalkniëen, beide begonnen gewoon mee te zingen, nogmaals ikke strike! Die vent was ooit zijn trouwring verloren toen ze aant feesten waren in de club (Zipper) waar Mike moest draaien.

Mike, de mensen zijn u zeker en vast nog lang niet vergeten, alleen wijle kunnen ni goed meer mee met mensen zoals gij die zoveel hebben meegemaakt... ge waart nen trendsetter waar het laatste woord nog niet over gezegd is...! ;) Om maar te zijgen over de echte hoogdagen van Cherry Moon anno 91-92, nog voor de sluiting... maar dat zijn andere verhalen 8)

beluisteren kan je de plaat hier :
http://musiconvinyl.blogspot.com/2009/0 ... bbink.html

de tekst van voetbalkniën en meer van Ton Lebbink kan je hier vinden :
http://leerlingen.hetassink.nl/nederlan ... ormers.pdf

maar zoals gezegd, Voetbalkniên was zijn debuut, er zijn nog veel meer maffe teksten te ontdekken :
Als de stoet voorbij is glimmen de angstogen van het bankfiliaal in de vlammen van de fakkels. Cocaïnestront, oud zweet, is nog niets, vergeleken bij de stank van het uitgedroogde speeksel in de mondhoek van de speedfreak, die vuur vreet en degens slikt. de aan een boom gespijkerde tweeling trekt de aandacht van de pedofiel die de aandacht trekt van de schandknaap die op zijn beurt de aandacht trekt van de head-bangers. Olympics in graffiticity. Het zoontje pakt een scheermesje. Het ventje steekt een gevonden voorwerp in zijn mond. Het zoontje pakt een spiegeltje, een envelopje en.. het ventje speelt niet meer. Het ventje........en daarom dit gedicht: Olympics in graffiticity
De Zipper in Dendermonde was de club waar ik als jonge gast den MIKE THOMPSON voor den eerste keer hoorde draaien, het is precies als gisteren....ik kwam binnen en de eerste 2 platen dat ik hoorde waren PRINCE "1999" en SHEILA E "A LOVE BIZAR"....ik had nog geen rijbewijs en was met mijn brommerke van Mechelen naar Dendermonde gereden............ik was direkt verkocht en sindsdien een grote fan.....hij heeft erwat voorgezorgd dat ik me nog meer op het draaien ben gaan toeleggen met alle gevolgen vandien.......................dus Mike, de juiste mensen zijn je zeker nog altijd niet vergeten...... ;) :king:
Ik heb mijn broek versleten in de Zipper, vooral de vrijdag als Mike Thompson draaide en de zondag als Peter Hoogland draaide (toen nog met haar). De zondag gingen we eerst naar de Zipper en rond 12 uur 's nachts vertrokken we naar de Boccaccio. Ik heb memorabele vrijdagnachten beleefd in de Zipper met Mike Thompson als dj. Ik kan verschillende zaken opnoemen, bijvoorbeeld als hij begon te rappen op "Catch the Beat" of "Sexual Rapping" van T. SKi Valley. Of wanneer hij begon met de intro van de paus, dan "Bryllyant" van Boytronic en dan "Adventures in Success" van Will Powers (de dub versie). Ik heb dit trouwens nog op tape staan :D
In the beginning there was jack ...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door keimi »

En ik mocht daar als klein manneke ni binnen van mijn ouders :? O dat is niets voor U jongen en met al dienen drugs en dat lawaai... 'tzelfde toen ik vroeger eens met een plaat naar huis kwam, ma vent dagge daar u geld aangeeft, vanaf toen bleven allle platen bij mijne maat staan. Ge ziet wat er van komt uw kinderen vanalles verbieden, eens ze thuis buiten zijn loopt dat de spuigaten uit en gaan ze op cafe naar meetings :mrgreen:
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Aaaahahahaaa... da ken ik...

Ik mocht ni naar discotheken. Maar met ne oudere kameraad mocht ik wel eentje gaan drinken. Dat was toevallig in La Rocca. 15jaar en ik stond die avond op de boxen.

Plaatjes verzamelde ik al van mijn 13de of zoiets. De eerste die ik kocht was Front By Front. Dat zat meteen goed. Mijn platen zijn zowat overal naar meegegaan... kameraad... jeugdhuis...fuifkes... discotheekje... buitenland...
En mijn eerste computer, daar had ik eerst screamtracker en later fasttracker op staan, en spelen met de zelfgemaakte sampeltjes. Intussen cubase met een hoop vst's waaronder 2 powercore (met ACCES Virus VST multi's op)... en een platenverzameling die al 1/3 op mp3 is komen te staan... dus nog een lange weg te gaan (3500).

En de liefde voor het genre... blijft bestaan, en wordt nog verder uitgediept. :alien:
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door bouq »

Pakrac schreef:Als we dan toch een beetje offtopic aan't gaan zijn...

Ik vraag me al een tijdje af welke plaat er eerst was : Liaisons D - Heartbeat of Dr Felix - Relax Your Body.
De teksten zijn bijna aan elkaar gecopieerd, de opbouw van de track is eveneens gelijklopend. Van DFX kan je zeggen dat ze dichter bij de originele What Time Is Love zitten van de KLF met hun sound, maar dan vraag ik mij af ofdat Frank Dewulf zo graag plagieerde? Heeft Paul Ward gewoon een eigen interpretatie gebracht van een bestaande tekst, of hebben ze hem geplagieerd? Beide platen staan op discogs op het zelfde jaar (1989) en voor de rest heb ik nog niets gevonden over beide tracks. Ja, ze staan ook samen op de KLF-plagiaat-LP... ook uit 1989.

Iemand die het juiste verhaal kan doen?
nope, maar mijn gevoel zegt dat Dr Felix er eerder was ;)

allezins, ik heb die beide steken en alsook dien plagiaat LP, ik zal die kaften vanavodn eens onderzoeken, mss staat daar wat meer info op
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door foolish mind »

bouq schreef:
nope, maar mijn gevoel zegt dat Dr Felix er eerder was ;)

allezins, ik heb die beide steken en alsook dien plagiaat LP, ik zal die kaften vanavodn eens onderzoeken, mss staat daar wat meer info op
Volgens mij heeft bouq gelijk.In die tijd deed ik de import van een platenzaak.En mij staat ook voor dat Dr. Felix er eerder was.Hij viel toen ook op met zijn plastieke hoes en doorschijnende vinyl.

Maar in die tijd kwamen er zoveel remixen en 'covers' van de KLF binnen dat het met momenten niet bij te houden was.
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door bouq »

foolish mind schreef:Maar in die tijd kwamen er zoveel remixen en 'covers' van de KLF binnen dat het met momenten niet bij te houden was.
er zijn dan van die gekken die al die remixen en covers zijn beginnen verzamelen toendertijd.. en nog heb ik ze niet allemaal :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Intussen ben ik helemaal niet zo zeker meer van die Life Force - Reach For The Stars. Op youtube staat de A-kant op. Maar bouq, als je de liveversie hoort op die KLF-lp dan zegt er een stem iets in de aard van "we call it ... reach for the stars". Eerste deel van die zin kan anders klinken... maar die sampel werd in een plaat in die periode ook gebruikt. Een stevige remix van What Time is Love... of gewoon een heel ander nummer, maar met die sample meerdere keren herhaald. Zegt die omschrijving je iets? Naar die plaat ben ik op zoek... Ze werd door LD en Pierre Elitair meermaals gebruikt. Kan mij vaag herinneren dat ze het zelfs gebruikt hebben als achtergrond voor een soort eigen jamsessie met eigen tekst op.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door keimi »

geen idee hier wie eerst was...kan enkel toelichten met een Discogs comment : "Heart beat" was a diversion on the classic "What time is love" from KLF, but quite different and much more on in the belgian Hard beat style. This was a great one, full of energy and with famous lyrics, including the historical " New beat is boring, acid hose is dead, this is Trance dance", first ever reference to trance in a techno record. The funny thing is that KLF, proud advocate of sampling (Kopyright Liberation Front is their name!) were offended by this diversion on their track and claimed the rights on it! It was then re-realeased on Deconstruction with their name as authors(!), and included in their What Time is Love EP, that gathered various copy made of the original. A really surprising attitude, especially knowing that "What time is love" was clearly "inspired" by Ann Clark's "Our darkness", an electro gem from 1986...
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Om exact te zijn... het is niet our darkness, maar op één van de versies van Sleeper in Metropolis dat je weldegelijk het thema hoort veranderen in de fade op het einde. Dat thema is door de KLF opgepikt.
Ten tijde van de NB werd er veel gestolen. Eigenlijk nog meer dan nu heb ik het gevoel. Alleen werden bepaalde versies beter gesmaakt dan andere en zo is Dr Felix uit het geheugen gegaan en is Heartbeat prominent aanwezig gebleven. Liaisons Dangereuses kende in alle geval, samen met USA Import, de kunst van het Hypen heel goed. Dus ik kan mij wel voorstellen dat ze het ook hier gedaan hebben.

Misschien nog een vraagje. Op Itunes en Beatport kan je nog 3 extra tracks kopen dan op de playlist van hun Liaisons D - Submerged in Sound CD staan. Als ik kijk op mijn exemplaar, vind ik geen extra tracks (hidden). Moet ik beter zoeken op mijn CD of zijn deze nu na zovele jaren toegevoegd als verkoopsargument op die downloadsites? Het voorluisteren van de tracks was in alle geval niet bevredigend, ik zal die dan ook niet aanschaffen.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2008, 16:57

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door kristof6666 »

Die bonustracks zijn wrs. speciaal voor iTunes opgerakeld, want ze zijn nie verstopt op de cd of zo... Trouwens, het zijn remixen/deeltjes van reeds gereleasde nummers hé (op de elpee en cd), dus niks nieuws onder de zon. Een extraatje voor de officiële downloaders zeker?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten