30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Hier bevinden zich alle gesloten topics
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door Pakrac »

bbollaer schreef:kent er iemand de track in eerste filmpje op 2:25?

Thnx
Acts Of Madmen - The Dream

ofterwel de Jo Technotronic Bogaert... als het over het complicatiefilmke gaat.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door ABsounds »

Ik begrijp de organisatie wel dat er veel bekende classix's gedraaid moeten worden voor de sfeer,
Maar ik hoop dat dingen zoals Olivier heeft gedraaid ook steeds blijven kunnen op een volgende editie,
Ookal brengt dit minder sfeer op de dansvloerbij het jongere publiek,
Maar aldoende leren zij ook niet enkel de hitjes kennen,
Het imago van New beat was juist niet commersieel, een nieuwe andere stijl,
Dat vond ik vroeger net het beste aan de boccaccio, larocca en extreme, men draaide vroeger altijd maar ongeveer 20 à 30 % hits, en daarnaast meer onbekende en vernieuwende dingen,
Nu wordt er in de meeste dancing's nog maar enkel bekende dingen gespeeld,
Maar de ganse avond vond ik zeker een succes, toch hoop ik dat de volgende editie zeker niet te vlug komt, één keer per jaar is al meer dan genoeg denk ik om het speciaal te houden,
Goeie dingen moet men koesteren,
Echt bangelijk dat ik nog eens "Peter Godwin/French emotions mocht horen in de bocca"
Merci Olivier......om deze record na 20 jaar nog eens te draaien in boccaccio........respect.
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door ©®TM »

Yoko Ono schreef:Met alle Respect voor de Pre New Beat Sounds , maar zolang Olivier deze 'parels' in elkaar aan t mixen was stonden bijna alle bezoekers met hun vingers te draaien en zag ik ook beetje bij beetje al mensen naar huis gaan (die dachten dat de zware party-sounds afgelopen waren). DJ Jo die hem opvolgde heeft gelukkig terug de vlam ZWAAR in de pijp gestoken en de boel na een uurtje "niet toegankelijke sounds" (voor 90% van de bezoekers) terug in gang getrokken met echt vette klasiekers die zeker niet commercieel te noemen zijn.
Mja die pre new beat nrs zijn dan ook ietske minder dansbaar imho. Maar dat heeft ook geen uur geduurd, zal toch maar zon 15-20 min of zo geweest zijn en erna wast weer NB en zat de "vlam" er ook bij hem weer in dachtek. Dat de mensen dan dachten dat de zware party sounds afgelopen waren durfk toch te betwijfelen, zeker gezien de djs die erna nog moesten komen. Misschien dat enkele, die hun vertrekkenstijd wss sowieso al bijna gekomen was, zullen dit mss als excuus gebruikt hebben, maar zoveel zullen er toch nt extra om vertrokken zijn denk ik. Niet alle oudjes kunnen nog heel de nacht doorfeesten en vertrekken al eens wat vroeger, hebben we op de eerste ook gemerkt trouwens. :mrgreen:
jeec426 schreef:Hoewel ik de sfeer de eerste editie iets specialer vond. Maar dat is normaal bij een herhaling.
Dat gevoel haddek ook een beetje. Op de eerste was er iets minder volk maar was er bij momenten toch iets meer uitbundige sfeer. Zo v die oudjes die precies als kindjes terug voor de eerste keer in een grote speelgoed of snoepwinkel komen en nt weten waar eerst te kijken en gaan en kirren/gillen/krijsen. Ofwel ging het nu wat meer verloren in het geroezemoes v het grotere # volk of de gewenning na de 1e editie. :mrgreen:
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2007, 16:40

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door sunglasses at night »

Ik heb er in elk geval ook opnieuw van genoten.

Er was meer volk dan de eerste keer, maar de sfeer was idd iets minder uitbundig.

Ik herinner mij nog dat toen Phil Watts bij de eerste editie zijn 1e plaat oplegde de dansvloer meteen volstroomde. Nu heeft dat toch iets langer geduurd.

De set van Phil Watts vond ik opnieuw super, maar ik ben geen kenner van het New-Beat tijdperk, en dus was ik één van diegenen die bij Olivier Pieters al gauw met de vingers stond te draaien. Soit, ieder z'n meug zekers.

In elk geval een topavond!
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door keimi »

mega mega mega content ikke, wat een geslaagd feest, heb nog uren nagenoten de dag erna!

deftige dj's en bangelijke muziek zoals het hoort te zijn,
één enkel moment ging het iets te commercieel maar na een half uurtje was den beat er terug,
een optreden van the only Taste Of Sugar, dat we da nog mogen meemaken,
en ook Maurice Engelen, CJ Bolland en nog enkele andere mensen uit de oude scene waren daar,
zelf jeec426 was daar maar die heb ik ni gezien... waarschijnlijk was zijn madam er ni bij :mrgreen:
En dan Eric afgesloten met dikke vette AB muziek...

ZAAALIG! THANKS THANKS!!!

Hopelijk komen er sets van online, zoek die ene plaat na Move Your Ass & Feel The Beat... grrr... :twisted:

dit was resultaat zonder enig minpunt :cyclopsani:
tenzij... Heineken bier... lekker maar koppijn achteraf :D
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door lemant »

full reportje geschreven voor nightcode:
http://www.nightcode.be/nl/reports/1395 ... telbergen/
;)

Tot hoelang is het feest eigenlijk nog doorgegaan?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door Pakrac »

Hey Leman,

Wat je schrijft is prachtig! En het mag inderdaad niet uitgemolken worden.

Yoko-Ono,

Er is weinig publiek geinteresseerd in een zoveelste retro-party waar de hitjes van 1992 worden gespeeld. Iedereen kent James Brown is Dead, Dirk Orens met WhiteLine, Plexus met Cactus Rhythm, enz enz... en om die dingen te draaien ben je geen held. Conceptueel trouwens heel gemakkelijk om te mixen ook, als je van aan elkaar kappen van die hitjes houdt.
De periode van voor 1990, die nipt iets minder toegankelijke en oudere tracks, daar zijn nog weinig feestjes rond. Het spreekt mensen aan die net wat ouder zijn, en kapitaal krachtiger, en die graag uitgaan omdat ze het uitgaan mee gestalte hebben gegeven. De oude garde in Antwerpen die de driehoek vroeger deden van Café D'Anvers, AB en Prestige, (later ook La Rocca), die komen niet af voor een zoveelste gabberfuif (want die genoemde hitjes vielen weldegelijk onder die noemer toen, welke nadien dan uitgroeide tot de hardcore); maar wel als je de goeie dingen uit hun tijd draait.
Een paar AB classiekers zijn : Max Berlin - Elle et Moi, Nitzer Ebb - Alarm 33+8, Killing Joke -Turn To Red 33+8, Newcleus - Automan (Dub), Severed Heads - Dead Eyes Opened, TAGC - Big Sex,...
Stuk voor stuk pareltjes, en met goede wil meer dan gewoon dansbaar! Laat je dan ook niet verleiden tot een zoveelste retrofuif, maar breng de juiste mix tussen oud en nog ouder.
Dat je graag andere feestjes doet met wel die gabber, dat kan, maar noem het dan geen newbeat-feestje (en bocca feestjes zijn newbeatfeestjes).
Je andere edities op die andere locaties waren best leuk, hou die dan ook gescheiden van dit concept. Een DJ mag nog steeds zijn volk opvoeden! Laat Olivier, Phill,... geen jucebox zijn van die gemakkelijke hitjes. Tot hier mijn opbouwende, constructieve kritiek.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door lemant »

Pakrac schreef:Hey Leman,

Wat je schrijft is prachtig! En het mag inderdaad niet uitgemolken worden.

Yoko-Ono,

Er is weinig publiek geinteresseerd in een zoveelste retro-party waar de hitjes van 1992 worden gespeeld. Iedereen kent James Brown is Dead, Dirk Orens met WhiteLine, Plexus met Cactus Rhythm, enz enz... en om die dingen te draaien ben je geen held. Conceptueel trouwens heel gemakkelijk om te mixen ook, als je van aan elkaar kappen van die hitjes houdt.
De periode van voor 1990, die nipt iets minder toegankelijke en oudere tracks, daar zijn nog weinig feestjes rond. Het spreekt mensen aan die net wat ouder zijn, en kapitaal krachtiger, en die graag uitgaan omdat ze het uitgaan mee gestalte hebben gegeven. De oude garde in Antwerpen die de driehoek vroeger deden van Café D'Anvers, AB en Prestige, (later ook La Rocca), die komen niet af voor een zoveelste gabberfuif (want die genoemde hitjes vielen weldegelijk onder die noemer toen, welke nadien dan uitgroeide tot de hardcore); maar wel als je de goeie dingen uit hun tijd draait.
Een paar AB classiekers zijn : Max Berlin - Elle et Moi, Nitzer Ebb - Alarm 33+8, Killing Joke -Turn To Red 33+8, Newcleus - Automan (Dub), Severed Heads - Dead Eyes Opened, TAGC - Big Sex,...
Stuk voor stuk pareltjes, en met goede wil meer dan gewoon dansbaar! Laat je dan ook niet verleiden tot een zoveelste retrofuif, maar breng de juiste mix tussen oud en nog ouder.
Dat je graag andere feestjes doet met wel die gabber, dat kan, maar noem het dan geen newbeat-feestje (en bocca feestjes zijn newbeatfeestjes).
Je andere edities op die andere locaties waren best leuk, hou die dan ook gescheiden van dit concept. Een DJ mag nog steeds zijn volk opvoeden! Laat Olivier, Phill,... geen jucebox zijn van die gemakkelijke hitjes. Tot hier mijn opbouwende, constructieve kritiek.
Ik denk dat de laatste editie heeft bewezen dat de "gulden middenweg" wel degelijk mogelijk is. Qua organisatie weet ik trouwens niet of we ons op Yoko Ono moeten richten, want volgens mij is "Jo" la Démence de man met het plan.
PS: Kissing the pink - Big man restless mag ook in uw rijtje :p
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door jeec426 »

Zeg Lemant, wie heeft gezegd da gij mijn filmpje mocht gebruiken (grapje he) ;) ;) ;)

Aan mijn geroep alleen al zullen ze geweten hebben hoeveel ambiance er was :cheers: :cheers: :cheers:

Ela Keimi, gij denkt da ik Conchitta op zo ne moment thuis kan houden of wa???? Die pikt hier zelfs ne camino voor tot daar te rijden moest ik zeggen da'k ni ga :D :D :D

Wij stonden, tja van waar da filmke gefilmd is :):)
Laatst gewijzigd door jeec426 op 04 mei 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door Stanne »

Het is bijna onwaarschijnlijk, 20j na datum. Het is dan toch bij velen blijven hangen.
Ik hoop aanwezig te kunnen zijn 1 van de volgende edities. En ik heb de indruk dat die feestjes in Bar Tabac onder leiding van Aimé le Chevalier ook ni misstaan in de revival.

Als je dan toch lijstjes aan het maken bent: Simple Minds - League of Nations. Doet me geweldig terug denken aan mijn eerste uitstapkes als prille tiener. Toen nog ni echt in het nachtleven maar in de jeugdkroeg na schooltijd.
Btw: die Newcleus is ook zeer sterk. Echt tijdloos.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door lemant »

jeec426 schreef:Zeg Lemant, wie heeft gezegd da gij mijn filmpje mocht gebruiken (grapje he) ;) ;) ;)
ik trek me geen zak meer aan van copyright sinds ze een foto van mij op hun affiche hebben gebruikt :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door ABsounds »

Ik kan me zeker vinden in bovenstaande replay, zelf heb ik ook de oude bocca meegemaakt, en ik kom er doodgraag nog eens voor terug voor een speciale retro,
Voorwaarde moet wel blijven dat ze ook zeker de goeie onbekendere dingen blijven ertussendraaien,
En dat het niet teveel fuiven komen per jaar (voor mij maximum 1 per jaar),
Deze keer vond ik al veel te kort opéén, eerst dacht ik ook niet te komen maar omdat Eric B. er deze keer bij was heeft me dat overhaald, en ik denk dat dit gevoel er ook was bij vele andere oudere bocca-klanten,
Maar het is wel leuk om zo een goeie mix te hebben van jong en ouder publiek, en ik kan die jongere mensen ook begrijpen dat ze de pre-AB-new beat dingen niet kennen,
Ik heb destijds als 16 jarige ook al die dingen leren kennen, en ik vond toen de Sound of C ook beter om uit de bol te gaan dan Max Berlin of Serge Gainsbourg om het zo uit te drukken,
Maar als een goeie Dj die dit goed kan brengen leer je vooral ook de onbekendere dingen beter te aprecieren, waarvoor ik Olivier en Eric nog steeds dankbaar ben,
Zeker Eric B. die vroeger in Larocca altijd een ganse nacht aleen draaide, dat waren magische avonden, hij kon altijd een speciale sfeer creëren die uiteindelijk ook Larocca zo beroemd heeft gemaakt,
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door ©®TM »

lemant schreef:Tot hoelang is het feest eigenlijk nog doorgegaan?
Zoals de vorige keren dat ik daar was voor een retro/reunion tot 7 (ale of paar minuutjes na :mrgreen: ). Tzal sluitingsuur v THe Temple zijn zeker :scratch:.
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door Aimé le Chevalier »

Yoko Ono schreef:Met alle Respect voor de Pre New Beat Sounds , maar zolang Olivier deze 'parels' in elkaar aan t mixen was stonden bijna alle bezoekers met hun vingers te draaien en zag ik ook beetje bij beetje al mensen naar huis gaan (die dachten dat de zware party-sounds afgelopen waren). DJ Jo die hem opvolgde heeft gelukkig terug de vlam ZWAAR in de pijp gestoken en de boel na een uurtje "niet toegankelijke sounds" (voor 90% van de bezoekers) terug in gang getrokken met echt vette klasiekers die zeker niet commercieel te noemen zijn. Het is trouwens Jo die The Sound of B organiseert. Daarna heeft hij het werk aan Eric B overgelaten die in dezelfde stijl is blijven doorgaan (veel acid ook gehoord tijdens Eric) Aan het einde heeft Jo het nog ff van Eric overgenomen, de klank bleef magisch maar het was idd wel af en toe erover met veel tracks die al voor een 3e keer die avond gedraaid werden. Maar het feest was kortom een BOM vol neons, ancients en nostalgie

Op naar de volgende!
Als ge die periode hebt meegemaakt moeten die parels erbij zijn. Op onze avonden in Bar Tabac komen deze ruim aan bod. Muziek die gespeeld werd op de legendarische zondagnachten in de Boccaccio en op de nuits décadents van Liaisons Dangereuses (TAGC, African Head Charge, Zazou & Bikaye, Torch Song, Chris & Cosey, Dark Day, enz.)
Laatst gewijzigd door Aimé le Chevalier op 07 mei 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning there was jack ...
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 30.04.09 : The Sound of B @ The Temple

Bericht door Pakrac »

En intussen blijft het wachten op de links naar de playsets...
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast