Moby

Het forum van legendarische producers
keskondisco

Moby

Bericht door keskondisco »

Tot m'n grote verbazing staat deze kleine man er nog niet bij ondanks een GROOT palmares.
Denken we maar aan Go of hymn of wie heeft er in de begin jaren niet staan rave'en op feeling so real.
Na z'n beginjaren is ie wat meer de commerciële toer -gewild of ongewild- beginnen opgaan maar onder z'n pseudo voodoo child heeft ie vroeger en sinds kort weer toch ook nog de echte underground techno platen weten op de markt brengen.
Voor mij één van de pioniers en z'n laatste hit lift me up vind ik toch weer een schot in de roos na een paar mindere tracks van hem en dan denk ik bvb. aan Porcelain.
Maar ja smaken verschillen en Moby zal ons altijd maar weer blijven verbazen....positief of mss een beetje negatief.
Richman

Bericht door Richman »

Tja die soundtrack voor Twinpeaks zit er bij onze generatie goed in, hoe dikwijls heb ik deze track nog niet gehoord en toch blijft hij overeind na al die jaren!

Maar vanaf datie beginnen is met animal rights enzoverder kon het mij niet meer boeien! Heeft wel nog enkele kleppers gemaakt op zijn typiche blues-achtige sound!

IDD pionier ja maar hij heeft dit werk niet verdergezet toch niet voor de housewereld!
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

Moby hoort absoluut thuis in men top 10 van artiesten,men favoriete platen van moby zijn nog altijd Hymn & thousand :!: greetz
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Richman schreef:Tja die soundtrack voor Twinpeaks zit er bij onze generatie goed in, hoe dikwijls heb ik deze track nog niet gehoord en toch blijft hij overeind na al die jaren!
Niet te vergeten dat rond dezelfde periode ook den Speedy onder de noemer "The Gateway Expierence" met zijn "Twin freaks" op de proppen kwam, die ik persoonlijk wel machtiger en duisterderd vond... (wel den 12")

Mijn absolute fav van Moby is "Next Is The E" !
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Re: MOBY

Bericht door eldivino »

keskondisco schreef:Tot m'n grote verbazing staat deze kleine man er nog niet bij ondanks een GROOT palmares.
Denken we maar aan Go of hymn of wie heeft er in de begin jaren niet staan rave'en op feeling so real.
Na z'n beginjaren is ie wat meer de commerciële toer -gewild of ongewild- beginnen opgaan maar onder z'n pseudo voodoo child heeft ie vroeger en sinds kort weer toch ook nog de echte underground techno platen weten op de markt brengen.
Voor mij één van de pioniers en z'n laatste hit lift me up vind ik toch weer een schot in de roos na een paar mindere tracks van hem en dan denk ik bvb. aan Porcelain.
Maar ja smaken verschillen en Moby zal ons altijd maar weer blijven verbazen....positief of mss een beetje negatief.
Groot gelijk, superzalige muziek is datte! Niks dan lof voor hem wat hij al allemaal heeft uitgebracht... natural blues vind ik ook een zalige plaat zenne, Jeanke speelt daar zo een superzweverige remix van die is echt af!!!
mi vario es primeiro
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

vrijdag 27 mei moby day in lleuven!!wie gaat er ook?
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

moby was top!!
aangezet naar leuven en door de hitte besloten om langs brakel-geraardsbergen te rijden en wa terrasjes te doen...rodenbach smaakt als't zo warm is :lol:
toegekomen rond 19u30 en immens veel volk(6000 volgens richard zelf)
m83 deed het voorprogramma en viel bij mij goed in de smaak,deze franse rock groep met hier en daar een vleugje psychidelische tunes,ze stonden ooit eens op dour ook...
dan exact om 21u kwam de kale new yorker op in een snikhete zaal voor een 2 u durende show met veel nieuwe nrs en oude,a capella over punkrock tot blues en terug van rave tot techno 8) 1 woord...subliem :shock: een muzikant naar mijn hart
hoogtepunten oa: go,thats when i reach for my revolver ,next is the e,feeling so real als afsluiter,body rock,lift me up...
prachtig was ook zijn cover van david bowie en new order :D
ook zijn humor in de zin van i hate bush but don't worry,he hate's me too waren subliem
achteraf nog ne live dubbel cd gekocht van dit optreden :D
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

Persoonlijk vind ik die nieuwe Steve angello vocal mix van Moby zijne Raining Again echt super,zelfs beter dan Hymn voor mij dan,ben eens benieuwd of ik er over enkele maande nog zo over denk. :D
Groetjes :wink:
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

eigenlijk past moby toch beter bij producers niet?
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

idd, heb nooit geweten dat die ook dj'de :)
Heeft natuurlijk een paar klassiekers op zijn naam maar wat die tegenwoordig uitbrengt, djeez. Ge moet ne overjaarse hippie met geitenwollen sokken zijn eer ge dat kunt apprecieren...
you know, ... stuff
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

allez,noem me dan maar zo ene :P
moby verveelt mij nooit en 't is niet omdat hij efkes hot was op donna da hij nu voor veertigers of zo is he :roll: hij maakt muziek met een ziel en da is belangrijk voor me...het kan mij dan zelfs nie schelen als ze hem op radio albatros opleggen
en idd,zijn laatste 3 cd's liggen in dezelfde lijn wat we niet gewoon zijn van hem but who cares...als ge ze naast zijn 13 andere legt hebt ge een pracht van een collectie van een muzikale duizendpoot
respect :shock:
ps;het mag -20 vriezen in uw slaapkamer,mijn geitewollen sokken krijgde niet :wink:
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

sorry dude, didn't mean to offend you. Maar ja, het mag duidelijk zijn dat ik de laatste cd van Moby nie zo denderend vind :)
you know, ... stuff
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

geen probleem :wink:
ik was er bij in leuven met zijn concert en het was super :P
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2006, 13:12

Bericht door Phreak »

a reminiscence
Dec 06, 2005 - New York City

a reminiscence.
a little perambulation down memory lane.
in 1992 and 1993 i found myself spending a lot of time going back and forth between new york and western europe.
and most of the time that i spent in europe at that point was performing at raves and in clubs.
sometimes the experiences were fantastic and exciting, and other times the experiences were, uh, egregiously depressing.
the first time that i went to belgium was in 1992, or so i believe.
i had been booked to perform in 3 clubs in one night.
the way it worked back then(and this was pretty standard)is that i would get picked up from my hotel at 11pm. play a first show at midnight in one club. a second show at 2a.m in a second club.
and then a 3rd show at 4 or 5 a.m in another club.
at this point i had never been to belgium, but 'go' had been a sort of hit there and i was excited to see the belgian club scene.
the first club...well, i'm not under-exaggerating when i say that there were fewer than 10 people there. so i performed. and the 8 or 9 people in the club sat at the edge of the dance floor and watched. they might've clapped at some point. no, in hindsight they didn't. i think that my manager, eric,
clapped. that was nice of him.
then back into the car and onto the second club. this time there were maybe 15 people in the club. again, i'm not under-exaggerating. the clubs were empty. i have such a distinct memory of the promoter saying, 'i don't understand it, in the old days you could tour for 2 years with just one hit single.'
so i performed for the 15(or 12. or 17)people in the second club. again, no clapping except for eric.
then back into the car for the drive to the third club, where, amazingly, there were people!
maybe 100 or so people. they might've been relatively disinterested in my performance and they might've been trying to order drinks while i performed and they might've had no enthusiasm for my music, but at least i was performing to an audience and not just to an empty dancefloor.
then it was back into the car at 6 a.m and back to the hotel.
i need to point out that every other time i've been back to belgium since then has been wonderful(well, the cherry moon in 1995 was kind of odd...playing on a quasi-staircase covered in water), and belgium really is one of my favorite places in europe.
but this first trip was rough.
i used to have the old adage(s)- 'never trust a dj who doesn't dance', and 'never trust a musician who doesn't sweat', and now i'll add, 'never trust a musician who hasn't played to a club with fewer than 10 patrons'.
maybe next time i'll reminisce about a brief rave tour of the uk in 1993 that began with a show in front of 9 year olds who were at an 'all ages' rave.
sweet memories...
-moby


P.S. ik ben Moby niet (!) - komt van zijn website.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

die houd dus alle dagen een dagboek bij die je kunt nakijken op zijn site
ik heb het ieder week gevolgd toen hij zijn hotel tournee hield en 2 dagen voor hij leuven aandeed had hij in hamburg opgetreden en dat was zijn langste optreden ooit...2u50 min
in de brabanthal had hij graag nog iets langer gedaan maar de hitte speelde hem parten...het was daar snik heet
gevolg;2u30 :P fantastisch optreden gewoon
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten