Carl Craig

Het forum van legendarische producers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Carl Craig

Bericht door Dr. Poppers »

Remixer par excellence! Van de tweede generatie Detroitproducers.
Zijn invloed is tegenwoordig onvoorstelbaar groot (zeker hier in dit stadje) en nu techno en house van de nieuwe school terug dicht tegen mekaar schurken, is zijn werk eens te meer multi-inzetbaar!
Geselecteerd voor de Amerikaanse Grammy's (dit weekend) voor zijn remix van Junior Boys. Daardoor heeft ie helaas wel zijn deejayset in Berghain vandaag afgezegd (maar Kenny Larkin zal zijn plaats innemen - nog een andere naam voor dit lijstje?).
Zijn projecten Innerzone Orchestra (genoemd naar een plek die in de boeken van W. Burroughs voorkomt) en dat jazzproject The Detroit Experiment vind ik ongelooflijk sterk.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

zijn vroeger werk is wereldklasse, maar de laatste jaren vind ik het toch gene vette meer hoor. Als producer is hij wel merkelijk beter dan als DJ. Ik heb hem een paar keer horen draaien, en telkens was het maar heel gewoontjes. Mijn all time favortiet Craig tracks zijn "At Les" en "Desire".
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Mja, maar zijn huidige remixen vind ik toch gewoonweg onovertroffen: 'Don't Give Up' (Siobhan Donaghy), 'Poor People Must Work' (Rhythm & Sound), 'Like A Child' (Junior Boys), 'In The Trees' (Faze Action), 'Pixel Girl' (Lazy Fat People), 'Tides' (Beanfield), ... Tja dat is toch straf werk, allemaal zo lekker trippy en hypnotiserend.
Vergeet ook zijn andere classic niet: 'Darkness' (die recente Radio Slave remix ervan is echt wooooow), om maar te zwijgen van de Paperclip People nummers! :alien:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Die remix van Rhythm & Sound klinkt goed, en zijn remix voor Kill100 vorig jaar vond ik ook sterk, maar imo overtreft het zijn ouder werk niet. Smaken he... Qua remixen vind ik zijn Designer Music vol 1 wel goed. Vooral die mix voor Alexander Robotnik vind ik echt de max
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Carl is een semi-god, punt! :D
Alleen al deze cd http://www.discogs.com/release/1211405 geeft hem die status.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

tomaz schreef:Carl is een semi-god, punt! :D
Alleen al deze cd http://www.discogs.com/release/1211405 geeft hem die status.
En dan ga ik daar toch vooral voor het wat oudere werk :twisted: . Van die Tres Demented die een paar jaar geleden goed scoorde in de clubs krijg ik nog altijd spontaan buikloop als ik die plaat hoor. Echt een draak van een plaat zeg :puker:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Wrap me in its arms ruled volledig !! ik ben gewoon fan van alles uit dien tijd .. als't ma ni te commercieel was
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

tomaz schreef:Carl is een semi-god, punt! :D
Alleen al deze cd http://www.discogs.com/release/1211405 geeft hem die status.
word 8) staat hier al dagen op repeat!

mijn persoonlijke favoriet is toch nog altijd Throw (de versie met vocals) man man zo'n feestplaat!
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Oké Admin, ik weet dat 't hier niet echt thuishoort, maar ik wilde toch even kwijt dat Kenny Larkin zaterdag on-ge-loof-lijk was!
Ik kwam tegen vier uur aan en het was al verschrikkelijk druk. Jesse Rose begon boven in de Panorama Bar rond vijf en had direct het volk helemaal mee met zijn electroïde, boompty house. Af en toe behoorlijk geschifte samples gehoord ook (stukjes opera).
Om acht begon Larkin, de keet zat nog eens dubbel zo vol. En meteen BWAM! Ik kroop ineen van dat eerste nummer (weet helaas niet welk) en 't kot was werkelijk te klein. Bij de tweede track ('Jupita' van Megablast) gingen plots de <i>blaffeturen</i> vol open en het zonlicht scheen voluit naar binnen; prachtig! :bom: :bom: :bom: Zijn hele set was vlekkeloos gemixt (oké, met FinalScratch) maar ook knap opgebouwd. Het geheel lag wat tussen pure techno en house in. Mijn persoonlijk hoogtepunt (maar dat komt door de <i>memories</i> die er bij horen) was 'Sunshine People' (op Versatile)... Ah!
Daarbij bekend en schoon volk (Magda! :drool:) aan de toog. Soit, tegen kwart na een ben ik vertrokken en echt waar, dat stond daar nog even vol en ging daar nog even heftig, zoniet heftiger, aan toe als toen ik net binnenkwam. Dit moet zowat het beste partijtje van de afgelopen maanden zijn geweest voor mij, en ik doe er toch heel wat...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2008, 10:52

Bericht door Indulger »

tomaz schreef:Carl is een semi-god, punt! :D
Alleen al deze cd http://www.discogs.com/release/1211405 geeft hem die status.
Doe maar een hele god, al zou zijn status nog hoger zijn moest hij stoppen met dj'en want dat is elke keer weer een dikke teleurstelling.
Maar al zijn aliassen, al zijn remixen blijven essentieel. Ik hoop dat hij die grammy gekregen want die schijf is ongelooflijk goed, bijna niemand durft de bassdrum zolang uit te stellen en ze er dan zo casual bijsmijten.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Indulger schreef:Ik hoop dat hij die grammy gekregen want die schijf is ongelooflijk goed, bijna niemand durft de bassdrum zolang uit te stellen en ze er dan zo casual bijsmijten.
Nope, was voor Benny Benassi...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2008, 10:52

Bericht door Indulger »

Dr. Poppers schreef:
Indulger schreef:Ik hoop dat hij die grammy gekregen want die schijf is ongelooflijk goed, bijna niemand durft de bassdrum zolang uit te stellen en ze er dan zo casual bijsmijten.
Nope, was voor Benny Benassi...
There is no god. Nu ja, duimen voor de nobelprijs dan maar...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Paperclip People 'Throw'!!!
En ik ga het geen twee keer zeggen!!!
Maar DRIE KEER!!!
PAPERCLIP PEOPLE 'THROW'!!!
PAPERCLIP PEOPLE 'THROW'!!!

Kippenvel bij die freaky vocal, onstuimbare levensdrang bij die groove, BLAST!!!

(Zaterdag nog gespeeld door de ouwe knarren van Detroit Beatdown op de 'Made to Play' in de Panorama Bar)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Dr. Poppers schreef:Paperclip People 'Throw'!!!
En ik ga het geen twee keer zeggen!!!
Maar DRIE KEER!!!
PAPERCLIP PEOPLE 'THROW'!!!
PAPERCLIP PEOPLE 'THROW'!!!

Kippenvel bij die freaky vocal, onstuimbare levensdrang bij die groove, BLAST!!!

(Zaterdag nog gespeeld door de ouwe knarren van Detroit Beatdown op de 'Made to Play' in de Panorama Bar)
liefst de volledige versie :P

heb het ooit eens op internet live gehoord met orkest, waanzinnig!
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

zet mij ook maar bij de adepten van Carl :mrgreen:

8)

Hij maakte vroeger al steengoede platen én hij blijft het ook gewoon doen. Ik heb trouwens al wél vette sets van hem gehoord. Niet noodzakelijk technisch, maar eerder van die soundscape sets, veel platen zonder beat, met juweeltjes van schijven zoals b.v. ook een joe clausell dat kan. En idd megasterke remixer, da's imho toch wel zijn sterkste kant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten