System D

Het forum van legendarische producers
Plaats reactie
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

System D

Bericht door De Mot »

Ook Nog een hele goeie producer uit Turnhout met Klassiekers Trancefusion.....enz!!! Hij is af en toe nog bezig met Techno-produkties wat hij ook verdomd goe kan se mannen :shock: :D

Greetz The mot
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Goede vriend van me trouwens vroeger, den Danny Sels. Nu is het lang geleden dat ik hem nog eens gezien heb. Maar je kent dat.. huisje, tuintje, vrouwtje... en veel doet em niet meer hoor.

Trancefusion is gemaakt met een Roland JV-80 en een Amiga 500+, en gewoon thuis afgemixed zonder tussenkomsten van een studio. De screeching sample was normaal een andere sample maar op na veel 5'en en 6'en heeft hij toch maar de krachtige Screech sample gebruikt omdat het nr toen in beta fase eigenlijk op niet veel trok.
Alsook voor zijn nr Indeviant Behaviour was de bassline oorspronkelijk een veel rustigere sample bassline, maar weer op onzer aanraden veranderd door de bassline van Bountyhunters Whoops.
Alsook was System D II gemaakt met meer materiaal dan zijn Trancefusion, dit keer met een Atari 150-ST Midi, Nog steeds de JV-80 Van Roland + een externe midi sequencer met lotsa Samples die stevig vervormd konden worden (zo zat ook in dat toestel de sample waarmee "Radio" is gemaakt van "Emmanuel Top").
Alsook had hij een 5 kanaals mixer op voorhanden en een TB-303 mogen lenen van Frank Struyff die het eigenlijk allemaal zo niet misste daar hij meestal in de studio alles opnam.
De Bullet EP was trouwens wel gemaakt in de Antler "Basement" studio's, het nr "Bullet" was trouwens op iets van een half uurke compleet in orde, maw bijna Live naar DAT opgenomen en nadien op vinyl geperst in een beperkte oplage... De gesproken samples uit die EP kwamen allemaal van docu's uit National Geographic.
Danny was ook een perfectionist, zo herinner ik me nog dat we samen van een Gig kwamen en dat em iets nieuw liet horen in zen Golfke, het was echt zo een Opbouwende track die me toen echt deed roepen en kippevel gaf en Danny zelf ook, maar na de break vond hij het maar zwaar sucken en heeft dat nr dan ook nooit verder uitgewerkt. Wat zonde was want had weer nog maar eens een stevige undergrounder klassieker geworden. Alsook als hij aan nr's bezig was, was er ook altijd wel iets niet goed, zo zijn er dozijnen aan tracks gewoon in de vuilnisbak beland.

Toch had ik veel bewondering voor hem, want zijn trancefusion is door hem zelf afgegeven op een DAT tape aan Pat Krimson zelf toen die is kwam Dj'en in Turnhout. Na een jaar of 4 werd er soms nog steeds geld gestort op zijn rekening door de verkoop van zijn EP's of doordat ze verschenen op CD.
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

hello Thaman,


Ik ken den danny vanaf 1995 en is in die tijd ook verschillende keren naar Barocci gekomen, ik kwam hem ook regelmatig tegen in Cherry moon, sinsdien ken ik hem goed en zijn we samen veel naar de Fuse gegaan en I love Techno Party's. Heb nu nog regelmatig contact met hem
Via E-mail of telefoon. Hij is wel rustiger geworden tegen over vroeger zoals ge zei. :wink:

Greetz The mot :)
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Doe em maar es de groeten van den Lennox ... ik dus.
En laat em maar es contact opnemen met mij ofzo, zou er nog wel es wat mee willen lullen (tha_house_man@yahoo.com)
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

:lol:ik ben zo ook op ne leeftijd gekomen da iedereen rond mij rustiger geworden is
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Remember de mysterieuze system d broebels bij diene trancefusion :o toch wel eigen aan de sound van Dance Opera niet?
Geript van Jaws zeker :lol:
keskondisco

Bericht door keskondisco »

nostalgie90 schreef:Remember de mysterieuze system d broebels bij diene trancefusion :o toch wel eigen aan de sound van Dance Opera niet?
Geript van Jaws zeker :lol:
Zit iets in...persoonlijk vond 'k Dance Opera beter dan Bonzaï in the beginning.
Iets meer underground.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Er waren goede en slechte producties he... aan alle 2 de kanten ! Zo was bv de begin periode van Bonzai sterk, tot het commercieël werd en dat was ook het geval met Dance Opera.
Ik herinner me nog het prachtige zweverige nr op Dance Opera van "Act Two-Dont You Go Away (Instrumental Club Mix)". Een track die eigenlijk totaal niet gemaakt was voor het grote club gebeuren, maar gewoon to the point was !
Anyway, het water in het begin van Trancefusion was gewoon een simpele sample die standaard in elke midi bank van 127 geluiden zit, maar dan gelooped !
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Broer van Franky ???
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Neen geen broer daar ze wel dezelfde achternaam hanteren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten