Tresor Berlijn

Het forum van Tresor in Berlijn
varth

Tresor Berlijn

Bericht door varth »

www.tresorberlin.de

Nog zo'n monument uit de Duitse (techno)scene. Staat toch voor de rauwere techno, electro en minimal toestanden. Er circuleren regelmatig berichten dat de club zou sluiten en worden afgebroken.

De club zelf is in een oud bankgebouw gehuisvest. Ze bestaat uit twee delen; tresor zelf en de globus room. De Tresor room bevindt zich in de oude kofferzaal van de bank. Naar het schijnt heel donkere, maar ook vrij kleine ruimte met een fantastische geluidsinstallatie. De Globus room is veel groter en er wordt toegangkelijker en ook wat commerciëler gedraaid dacht ik.

Verder is er ook nog het platenlabel waar tal van legendarische en vette releases zijn op uitgekomen. Meer voor de technoheads onder ons, maar het was ooit toch één pot nat dacht ik. Staat nog op mijn to do list
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ja het "Tresor" label was garantie voor kwaliteit en heeft ook een tal van zeer goede dj's afgeleverd..
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Heb ik ook nog wat schijven van liggen, inderdaad nice :D
varth

Bericht door varth »

Ik ben er nog geweest voor de sluiting. Vetste club waar ik ooit binnen geweest ben. Beneden is was het echt een donker hol. Bloedheet, enkel strobo's, vier of vijf rode spots, veel rook en superhard (maar zuiver) geluid. Het stonk er dan ook lekker naar het zweet. De muziek ging van redelijk zware techno, naar wat electro tot acid techno. Er liepen wel veel toeristen rond die gewoon eens komen kijken zonder meer, wat de sfeer niet echt ten goede komt. In de globus room viel de muziek wat tegen, maar op zich was het ook wel een mooie ruimte. De tuin was ook wel tof, met fonteintjes enz. We zijn toen tegen 6u. ofzo doorgegaan. Toen we dan diezelfde dag rond 18u. terug daar passeerden, was de keet nog altijd open. Spijtig dat ook dit weer definitief verleden tijd is
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

pietzak :lol:
zo'n lekker donker kot waar de muziek 110 % centraal staat :D
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

Kheb der nog nen T-shirt van..Don't sleep...Tresor!
Hoelang is da nu al eigenlijk gesloten..een jaar..2jaar, kheb der echt geen gedacht (meer :lol: ) van?
Ibiza Fuckin' Island!
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2005, 17:06
Locatie: Lochristi

Bericht door flyke »

ongeveer een half jaar denk ik, van in april ofzo
varth

Bericht door varth »

het weekend van 18 april was het sluitingsweekend geloof ik.
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

ow ik dacht da het al langer toe was..mercie voor de info!
de laatste keer da ik daar geweest ben was in 99!
Ibiza Fuckin' Island!
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

heb er enkele compils met best wel leuke techno: redelijk dubby en minimal, niet al te rauw. Vrienden van me zijn er 2 jaar geleden op schoolreis in Berlijn 's naartoe geweest en waren er toch behoorlijk weg van...
you know, ... stuff
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Weet er iemand waar ze nu zitten? Ze gingen op een nieuwe locatie verder doen. T zou spijtig zijn moest het nimeer verder gezet worden...
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

Ik ben er ooit 2 keer geweest op één week tijdens ne reis mee school naar Berlijn 2 jaar terug. Zotte duitsers :P
Zou normaal terug opengaan tegen de Love Parade op de nieuwe locatie.

Zo zag de vroegere tresor eruit:
De Globus:

Afbeelding
Afbeelding

De Kelder (pikkedonker mee enkel ne strobo :twisted: ):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MEER FOTO'S HIER
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Menaz schreef:Ik ben er ooit 2 keer geweest op één week tijdens ne reis mee school naar Berlijn 2 jaar terug.
Was dat met de KHM dat je geweest was? Enkele jaren geleden ben ik er toen ook mee geweest :wink:
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

Trab schreef:
Menaz schreef:Ik ben er ooit 2 keer geweest op één week tijdens ne reis mee school naar Berlijn 2 jaar terug.
Was dat met de KHM dat je geweest was? Enkele jaren geleden ben ik er toen ook mee geweest :wink:
Hehe yep! Eerste keer was ne woensdag mee allemaal onbekende dj's ma bangelijke muziek! Tweede keer was ne vrijdag dacht ik mee Monika Kruse in de Globus, veel minder volk en minder sfeer wel.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Menaz schreef:
Trab schreef:
Menaz schreef:Ik ben er ooit 2 keer geweest op één week tijdens ne reis mee school naar Berlijn 2 jaar terug.
Was dat met de KHM dat je geweest was? Enkele jaren geleden ben ik er toen ook mee geweest :wink:
Hehe yep! Eerste keer was ne woensdag mee allemaal onbekende dj's ma bangelijke muziek! Tweede keer was ne vrijdag dacht ik mee Monika Kruse in de Globus, veel minder volk en minder sfeer wel.
Waar het school allemaal al niet goed voor is he :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten